Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2004, 10:11   #41
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
De joodse staat discrimineert mensen enkel en alleen op basis van hun biologische afstamming. Het spijt me, maar dat is een vorm van racisme.
Onzin joden komen van alle delen van de wereld er zijn zwarte gele en blanke. Jodendom is een religie niet een volk. Jij en ik kan gaan wonen in israel en je hebt veel kans om ginder de nationaliteit te krijgen.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 11:07   #42
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

K9,
Jood ben je toch op basis van je biologische afstamming (via matrilineaire afstamming) ?
Oud 20 februari 2004, 11:14   #43
k9

Standaard

Citaat:
K9,
Jood ben je toch op basis van je biologische afstamming (via matrilineaire afstamming) ?
Onzin jood ben je als je tot de godsdienst behoort. Als ik en jou ons converteren tot het jodendom zijn we joden.

Nogmaals je hebt rode, zwarte, gele bruine en blanke joden denkt je dat die allemaal dezelfde voorvaderen hebben?
Oud 20 februari 2004, 12:35   #44
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Majority of Palestinians Seek Destruction of Israel, Poll Says
Melanie Hunter, CNSNews.com
Wednesday, June 12, 2002
More than half of Palestinians not only want the end of Israeli occupation of the West Bank, but the destruction of the nation itself, according to a new poll.
In a poll of 1,179 people in the West Bank and Gaza Strip conducted by Palestinian Jerusalem Media and Communication Center, 51 percent said the goal of the 20-month-old uprisings should extend to "liberating all of historic Palestine," the territory that includes present-day Israel. Only 43 percent said they would be satisfied with the establishment of an independent Palestinian state in the West Bank.

Furthermore, 79 percent expressed support for the revolt in some way, and 68 percent endorsed suicide-homicide bombings against Israelis.

These figures demonstrate an increase in Palestinian hostility to Israel, as a similar poll taken in December revealed that only 48 percent of Palestinians wanted the liberation of all historic Palestine, and 44 percent wanted only the creation of an independent West Bank state. The poll had a margin of error of 3 percent.
Uw bron trekt op niets. U hebt het gewoon afgehaalt van een amerikaanse nieuwswebsite. Ik wil weten wie die steekproef heeft gehouden en op zijn minst hoe? Uw cijfers zijn gebaseerd op opinies van duizend mensen. En een steekproef die oppinies meet moet heel zorgvulldig worden samengesteld anders zijn ze niets waart.

Citaat:
Zonder enige vooruitgang? Weeral een voorbeeld dat je practisch niks ervan kent. De oslo akkoorden geven de palestijnen meer zelfstandigheid dan dat ze ooit gehad hebben. Arafat had complete controle over de meerderheid vand e palestijnen in west bank/gaza . maar ik geef je gelijk voor de palestijnen was dat inderdaad een achteruitgang want arafat is geen leider maar een terrorist.
De Oslo akkooorden werkten onder Rabin en Araafat ondanks dat er zelf aanslagen werden gepleegd. Maar toen werd Rabin vermoord (door een Jood by the way) en begon alles terug van nul.
Het feit dat ge zonder enige overweging Arafat een terrorist noemt en te gelijk ter verdediging van Sharon springt kan ik enkel concluderen dat jij ook propaganda leest.

Citaat:
Sorry hoor maar leer echt je geschiedenis de bezetting is sinds 67 dat is dus nog geen 40 jaar laat staan 50.
Komaan, is dat een antwoord. Je wet goed genoeg dat er sinds de onafhankelijkheid van Israel tot 67 verschillende oorlogen schermutselingen en bezettingen zijn geweest. En dan praat ik over meer dan 50 jaar.
Me zo in discrediet probereren te brengen is zwak.

Citaat:
Sabra en shatila waren arabieren tegen arabieren, maar toch is israel verantwoordelijk? S&S was een rechtsreeks gevolg van de palestijnse opstand in die streek maar toch is israel daar verantwoordelijk voor ?
Het Israelisch legger had dit gemakkelijk kunnen voorkomen. Maar in de plaats lieten ze de falangisten vrije toegang tot de kampen en vondt er zich een ware genocide plaats. Dit zegt genoeg over hun mentaliteit t.o.v. de palestijnen. En, ja dit maakt hun medeverantwoordelijk, onthouding kan ook strafbaar zijn.

Citaat:
Sharon is al 2 maal vrijgesproken maar toch is hij nog schuldig? Ach ja die propaganda sites zijn toch hardnekkig zie ik.
Sorry, meneer objectiviteit. Maar sommige onderzoeken zijn stilgelegd omdat Sharon nu premier en zullen worden verder gezet vanaf hij premier-af is. Door wie of welke rechtbank is hij tweemaal vrijgesproken?
Scheiding der machten in landen in crisis is ook niet wat het moet zijn.
Ge moet ook rekeining houden met de israelische regering die alles in de strijd gooit om Sharon te beschermen. Het is immers hun premier en het zou tot grote internationale schade lijden indien hij wordt veroordeeld voor genocide. Onder die druk een goed, onafhankelijk en objectief onderzoek voeren is quasi onmogelijk.
Oud 20 februari 2004, 13:02   #45
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske

Uw bron trekt op niets. U hebt het gewoon afgehaalt van een amerikaanse nieuwswebsite. Ik wil weten wie die steekproef heeft gehouden en op zijn minst hoe? Uw cijfers zijn gebaseerd op opinies van duizend mensen. En een steekproef die oppinies meet moet heel zorgvulldig worden samengesteld anders zijn ze niets waart.
Ach ja een nieuwssite, wat weten die er nu van?

Palestinian Jerusalem Media and Communication Center is die de poll uitvoerde (een palestijnse organisatie)

Ik toon dus bewijs dat bijna 70% voor aanslagen is op israelies bewijs jij maar dat die poll op niks trekt.

Citaat:

De Oslo akkooorden werkten onder Rabin en Araafat ondanks dat er zelf aanslagen werden gepleegd. Maar toen werd Rabin vermoord (door een Jood by the way) en begon alles terug van nul.
Onzin pas na het mislukken van de camp david akkoorden ging het bergaf .

En dat verandert niks aan het feit dat er daarvoor VOORUITGANG was iets wat jij ontkende 1 post geleden.

Citaat:
Het feit dat ge zonder enige overweging Arafat een terrorist noemt en te gelijk ter verdediging van Sharon springt kan ik enkel concluderen dat jij ook propaganda leest.
Leugens, nergens spring ik ter verdediging van sharon integendeel ik heb al in veel posts hier op het forum gezegt dat die man een ramp als prmier is en zo snel mogelijk vervangen moet worden.

Zeg me eens waar ik sharon verdedig?

Citaat:
Komaan, is dat een antwoord. Je wet goed genoeg dat er sinds de onafhankelijkheid van Israel tot 67 verschillende oorlogen schermutselingen en bezettingen zijn geweest. En dan praat ik over meer dan 50 jaar.
Me zo in discrediet probereren te brengen is zwak.
Niet door israel. Of ga je de israelies verwijten dat in 46/47 jordanie en egypte de west bank en gaza bezetten?

Tot 67 zijn die bezet geweest door landen buiten israel dus hoe kan je dan de schuld van 50 jaar bezetting louter op israel steken?

Citaat:

Het Israelisch legger had dit gemakkelijk kunnen voorkomen. Maar in de plaats lieten ze de falangisten vrije toegang tot de kampen en vondt er zich een ware genocide plaats.
Je kan heel goed zien aan de termen die je gebruikt dat je je info krijgt van propaganda sites.

Genocide?

Het israelische leger had dit makkelijk kunnen voorkomen? Ach ja snachts het verschil tussen 2 groepen arabieren herkennen in de wirwar van een vluchtelingenkamp vol burgers is doodsimpel .

De palestijnen hadden dit makkelijk kunnen voorkomen door GEEN burgeroorlog te starten in libanon.

Citaat:
Dit zegt genoeg over hun mentaliteit t.o.v. de palestijnen. En, ja dit maakt hun medeverantwoordelijk, onthouding kan ook strafbaar zijn.
Moest israel ingegrepen hadden had jij nu liggen zeggen dat ze meegeholpen hebben aan de slachtpartij.

Citaat:
Sorry, meneer objectiviteit. Maar sommige onderzoeken zijn stilgelegd omdat Sharon nu premier en zullen worden verder gezet vanaf hij premier-af is. Door wie of welke rechtbank is hij tweemaal vrijgesproken?
Weeral toon je hoe weinig je ervan kent. Ten eerste S&s dateert van 82' dat is dus bijna 20 jaar voordat sharon premier werd.

ten 2e de kahan commisie die daar vlak na de feiten onderzocht vond sharon niet schuldig aan de slachtpartij maar wel schuldig wegens het niet voorzien van het gevaar.

De letterlijke tekst

Citaat:
The Commission determined that the massacre at Sabra and Shatilla was carried out by a Phalangist unit, acting on its own but its entry was known to Israel. No Israeli was directly responsible for the events which occurred in the camps. But the Commission asserted that Israel had indirect responsibility for the massacre since the I.D.F. held the area, Mr. Begin was found responsible for not exercising greater involvement and awareness in the matter of introducing the Phalangists into the camps. Mr. Sharon was found responsible for ignoring the danger of bloodshed and revenge when he approved the entry of the Phalangists into the camps as well as not taking appropriate measures to prevent bloodshed. Mr. Shamir erred by not taking action after being alerted by communications Minister Zippori. Chief of Staff Eitan did not give the appropriate orders to prevent the massacre. The Commission recommended that the Defense Minister resign, that the Director of Military Intelligence not continue in his post and other senior officers be removed.
Ten 3e het time tijdschrift heeft ooit aan artikel gepubliceerd waarin ze sharon verweten schuldig te zijn aan de slachtpartij. Sharon heeft dan een rechtzaak gestart in de VS en is compleet vrijgesproken . MAW zelf een befaamd en groot tijdschrift als time kon niet bewijzen dat sharon direct verantoordelijk was.

In belgie ? Tja ze kunnen proberen en als hij daar nog eens vrijgesproken word zullen ze waarschijnlijk nog ergens anders proberen. Alhoewel dan is hij geen premier meer en dan is het niet belangrijk meer.

Citaat:
Scheiding der machten in landen in crisis is ook niet wat het moet zijn.
Die is er in israel.

Citaat:
Ge moet ook rekeining houden met de israelische regering die alles in de strijd gooit om Sharon te beschermen. Het is immers hun premier en het zou tot grote internationale schade lijden indien hij wordt veroordeeld voor genocide. Onder die druk een goed, onafhankelijk en objectief onderzoek voeren is quasi onmogelijk.
De israelische rechtspraak klaagt wel hun eigen premier aan wegens fraude er is dus niks mis met de scheding der machten en een onderzoek zal dus geen probleem zijn. Wat je denkt nog te vinden na meer dan 20 jaar dat vroeger nog niet bovengekomen is is mij wel een raadsel.
Oud 20 februari 2004, 13:17   #46
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het israelische leger had dit makkelijk kunnen voorkomen? Ach ja snachts het verschil tussen 2 groepen arabieren herkennen in de wirwar van een vluchtelingenkamp vol burgers is doodsimpel .
Wel de ene groep had wapens de andere niet. En voor een er een wirwar ontstaat moet men eerst in de vluchtelingen kampen binnen geraken.

En voor je mij er van beschuldigd er niets van te weten, lees mijn berichten deftig en interpreteer ze juist. Ik zou het ten zeerste apprecieren

Citaat:
Ach ja een nieuwssite, wat weten die er nu van?
Ja, leve Fox news en CNN, niet echt parels van objerctieve journalistiek. Over propaganda gesproken. Als het om internet sites gaat moet je nog meer oppassen.
Als jij gelooft wat alle nieuwssites zeggen, dan heb ik geen zin om verder met u te discusieren.
Oud 20 februari 2004, 14:03   #47
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Wat ik ervan heb onthouden in alle artikels en boeken die ik heb gelezen, is dat oorspronkelijk de nu palestijnen en joden erg goed met mekaar konden opschieten. Het probleem is dat de omliggende landen en ook enkele westerse (ik moet geen namen noemen zeker?) heel die kwestie zijn gaan opblazen om religieuze of politieke redenen, maar eigenlijk gewoon om er zelf beter van te worden.

Gevolg, Israel en Palestina liggen met mekaar overhoop, en zelfs zo erg dat jonge mensen geen toekomst meer zien en zichzelf opblazen. 99% van de mensen zou perfect kunnen samenleven met elkaar in andere omstandigheden, maar een kleine kern hardliners aan beide kanten blijft de rest opzwepen met nefaste gevolgen.

Er zijn inderdaad klootzakken tussen de IDF soldaten en hun oversten, die in het wilde weg schieten, en met veel plezier goedbedoelende mensen het leven zuur maken. Maar er zijn plaatsen waar soldaten en palestijnen met sneeuw spelen, of een voetbaltoernooitje doen, net zoals mijn grootvader dat deed met de duitsers (ook al zat hij in het verzet).

Als er wat meer aandacht (en geld) zou gaan naar wat er goed gaat, dan staan al die slechte mensen snel in hun hemd en dan kunnen we ons met belangrijkere dingen bezighouden, zoals een gat boren in een steen op Mars.
Oud 20 februari 2004, 14:24   #48
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
K9,
Onzin jood ben je als je tot de godsdienst behoort. Als ik en jou ons converteren tot het jodendom zijn we joden.

Nogmaals je hebt rode, zwarte, gele bruine en blanke joden denkt je dat die allemaal dezelfde voorvaderen hebben?
dat kan, maar het hoofdargument om als Jood beschouwd te worden is biologische afstamming .. Convertie kan, maar dat voegt enkel een theocratisch element toe aan het recht op inplanting; en dat verandert dus weinig aan mijn initiele stelling vanuit moreel standpunt..
Oud 20 februari 2004, 17:33   #49
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske
Wel de ene groep had wapens de andere niet. En voor een er een wirwar ontstaat moet men eerst in de vluchtelingen kampen binnen geraken. .
Ach onzin de dag ervoor nog werd het IDF zwaar beschoten vanuit s en s maar ach ja ze waren onbewapend

Citaat:
En voor je mij er van beschuldigd er niets van te weten, lees mijn berichten deftig en interpreteer ze juist. Ik zou het ten zeerste apprecieren.
Zeg me dan eens waar ik verkeerd interpreteer . Ik ben gewoon verbaasd dat je ergens over discusieert waar je zo weinig van af weet

Citaat:

Ja, leve Fox news en CNN, niet echt parels van objerctieve journalistiek. Over propaganda gesproken. Als het om internet sites gaat moet je nog meer oppassen.
Als jij gelooft wat alle nieuwssites zeggen, dan heb ik geen zin om verder met u te discusieren.
ach ja je controleert het zelfs niet je zegt alleen dat het niet waar is .

Ach lees verder je pro palestijnse propaganda sites die maar de helft van de feiten zeggen en van de rest het meeste verdraaien en voel je goed.

Als je een deftige discussie kan voeren kom dan eens terug .
Oud 20 februari 2004, 17:39   #50
k9

Standaard

Citaat:

dat kan, maar het hoofdargument om als Jood beschouwd te worden is biologische afstamming .. Convertie kan, maar dat voegt enkel een theocratisch element toe aan het recht op inplanting; en dat verandert dus weinig aan mijn initiele stelling vanuit moreel standpunt..
Nee het verschil tussen jodendom en anderen is dat joden niet actief zoeken naar nieuwe volgelingen conversties zijn dus eerder zeldzaam maar het bestaat en kan.

Ik weet niet waar je het vandaan haalt maar buiten enkele fanatiekelingen speelt bij de joden afstamming niet mee . Je bent net zo goed jood als je geen joodse voorouders had als 1 die er wel had .

Nogmaals door de verspreidig van joden kan je gewoonweg niet zo een criteria gebruiken want dan zouden een helebel joden gewoonweg niet joods zijn.

Neem orthodoxe joden in antwerpen die zijn uit de oost blok landen afkomstig kan je goed zien aan het taal .
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be