Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2007, 08:32   #41
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Helemaal niet.
Ik sprak in deze topic niet namens Vlaams Belang dus zie ik niet in wat het probleem is. Het is niet omdat het niet in je kraam past dat je op de man moet beginnen spelen. Als we zo beginnen dan is iedereen hier eigenlijk van twijfelachtig allooi. zeg dat tegen mitgard niet tegen mij, je vergist je van vijand

Het toont wel wie zich ook aangetrokken voelt door de VB-propaganda.
Oud 4 juni 2007, 08:44   #42
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet.
Ik sprak in deze topic niet namens Vlaams Belang dus zie ik niet in wat het probleem is. Het is niet omdat het niet in je kraam past dat je op de man moet beginnen spelen. Als we zo beginnen dan is iedereen hier eigenlijk van twijfelachtig allooi. zeg dat tegen mitgard niet tegen mij, je vergist je van vijand
Wie was er hier indertijd alweer trots op dat hij een auto van een Turk bekrast had? En wie stond hier ook weer vrolijk te grappen bij de miskraam van Freya VDB?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 10:50   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze gaan de zaterdag ne mars tegen zinloos geweld organiseren...

De pot en de ketel , ... alle just voor de verkiezingen,... er was in het nieuwsblad ook te lezen dat ze al smskes uit Antwerpen gekregen hadden of ze steun nodig hadden, om t een en t ander te organiseren... Maar ze hadden toch maar besloten het sereen te houden ... Nu ik hou mijn hart vast ik ken mensen die ginder wonen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 11:04   #44
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Vade van Themsche oostfronter? Zit je weeral leugens te verkondigen a la blokkwats.

Af en toe uw pillekes eens inslikken ipv uit te spuwen.
Die heeft een vader van minstend 80 jaar oud. Miljaar, misschien ligt daar de oorzaak wel. Op zo'n leeftijd nog kinderen verwekken met hetgeen je nog rest...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 11:06   #45
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Bij het VTM nieuws op zondagmiddag werd die link nochtans wel gemaakt :

Racistische Moord ? titelden ze...
Natuurlijk, en 's avonds werd het item afgesloten met een close-up van een, duidelijk zijn bedoeling missend bordje, "Zonder haat-straat".

Was dit dan toch een haat-crime?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 4 juni 2007, 11:14   #46
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Alleszins onvoldoende om zomaar te beginnen schieten.
Het is nooit voldoende om beginnen schieten, laat dit duidelijk wezen. Maar blijkbaar had de man een zware depressie, waarvoor hij behandeld werd. Na het neerleggen van zijn klacht, zette de politie hem weer af. Ze waren dus toch al ter plaatse. Ze wisten weliswaar vast niks af van zijn medische conditie, maar konden ze dan op zijn minst niet eens een kijkje gaan nemen bij het groepje dat daar blijkbaar nog altijd rondzeulde en dat hem volgens de schutter had bedreigd nadat hij hen er op had gewezen dat ze geen drugs moesten staan dealen?
Misschien hadden de gemoederen dan al op zijn minst wat gesust geweest.

Laatst gewijzigd door Nierika : 4 juni 2007 om 11:15.
Oud 4 juni 2007, 12:14   #47
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wie was er hier indertijd alweer trots op dat hij een auto van een Turk bekrast had? En wie stond hier ook weer vrolijk te grappen bij de miskraam van Freya VDB?
Wtf...
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 12:15   #48
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Natuurlijk, en 's avonds werd het item afgesloten met een close-up van een, duidelijk zijn bedoeling missend bordje, "Zonder haat-straat".

Was dit dan toch een haat-crime?
Vrije media is irrelevant.
De vrije media doet wat zij wilt. Dat heet persvrijheid.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 12:18   #49
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

KIF KIF is weer bezig

http://site.kifkif.be/forum/showthre...2787#post82787

Vooral reactie Bastalavista lezen.

Laatst gewijzigd door Vorenus : 4 juni 2007 om 12:19.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 13:14   #50
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Als je er gewoon op los schiet zonder meer ben je gewoon een moordernaar en was dat blijkbaar je motief. Ik denk dat velen het eerder zien als: ik wil me van kant maken en wie sleur ik mee ? Of dat nu allochtonen, familie of je buren zijn doet op dat moment er niet toe.
Ik geef ze geen ongelijk want alleen sterven is volkomen nutteloos.
Voor iedere racist blijft Van Themsche een idool, hoe je het ook draait of keert...

Ik ben er zeker van dat Hans daaruit zijn inspiritatie haalt in zijn cel.
Hij deed het voor zijn vader die oostfronter en overtuigd racist was, Hans is opgevoed met die normen en waarden dat allochtonen de vijand waren, daarom zou het ergens begrijpbaar zijn moest hij hiervoor een strafvermindering krijgen.
Wat dat blank meisje betreft is het mij een totaal raadsel, volgens de ideologie van zijn vader was daar niets mis mee. Ik denk dat dat blank kindje een vergissing was, hij kon volgens mij niet zo goed schieten.
Hoog tijd dat jij eens professionele hulp gaat opzoeken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 13:30   #51
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
En ik denken dat de media altijd racisme roepen als een autochtoon een allochtoon iets aan doet? En dat zeker voor verkiezingstijd...
Op het radionieuws gaf men toch de indruk dat er wel iets van racisme aan de knikker moest zijn. Of men gaf enkel de "indruk" van de broer van het slachtoffer.... en dan dat het parket de zaak nog onderzoekt.
Maar ondertussen had men toch het magicword laten vallen he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 13:32   #52
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Op het radionieuws gaf men toch de indruk dat er wel iets van racisme aan de knikker moest zijn. Of men gaf enkel de "indruk" van de broer van het slachtoffer.... en dan dat het parket de zaak nog onderzoekt.
Maar ondertussen had men toch het magicword laten vallen he....

Artikel wat ik postte vermeldt thans specifiek dat het niet over racisme gaat. Noch wordt er moord of brand geschreeuwd.
Oud 4 juni 2007, 13:34   #53
Tegendradigaard

Standaard

Tja dan zal er zekers niets te schreeuwen zijn he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 4 juni 2007, 13:37   #54
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja dan zal er zekers niets te schreeuwen zijn he....

My point exactly, velen hier beweren dat de media ten onrechte altijd om racisme roept en dat misdaden tegen allochtonen altijd voorpagina nieuws zijn etc...
Oud 4 juni 2007, 13:58   #55
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
My point exactly, velen hier beweren dat de media ten onrechte altijd om racisme roept en dat misdaden tegen allochtonen altijd voorpagina nieuws zijn etc...
'k zag het toch op de eersta pagina staan vandaag...

Oud 4 juni 2007, 14:00   #56
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
'k zag het toch op de eersta pagina staan vandaag...

Lees jij een andere krant dan ik.
Stond er ook in het groot racisme bij ofzo? Hoofdpunt op het nieuws ed?
Oud 4 juni 2007, 14:09   #57
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat het moreel niet hoort en naar de norm toe afkeurend is maar ik heb ook al lang een depressie en denk ook soms zoals velen van "ach waarom niet" we doen gewoon Van Temsche na, al begrijp ik niet dat die man in Lokeren zichzelf niet van kant schoot. Nu zit hij waarschijnlijk levenslang achter de tralies waar hij niets aan heeft.
Vreemdelingen horen hier niet thuis, de mensen zijn het kotsbeu en dan is het normaal dat er af en toe eens ene doorflipt.
Jij bent ziek.
Ik bedoel echt ziek, ga een psychiater opzoeken.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 14:16   #58
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Toch blijft het verbazend dat men nu ineens zo snel door kon geven dat het een autochtoon betrof die een marokaan (niet eens een nieuwe belg of zo ) had neergeschoten ... Anders duurt het o zo lang voor er een "nationaliteit" kan vrijgegeven worden....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 16:13   #59
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens sommigen horen extremisten (voornamelijk rechts-extremisten) hier ook niet thuis. Dan is het ook maar normaal dat we op VB'ers gaan schieten of zo?
Voornamelijk rechts extremisten? Wat met de (s)linkse extremisten (CCC). Zijn wel deze laatste die zich al hebben bezig gehouden met het plaatsen van bommen met het gevolg dodelijke slachtoffers.

Zijn wel (s)linkse extremisten die zoals het voorbije weekende in 'Rostock' hebben gezorgd voor geweld met vernieling aan prive eigendomen en het verwonden van agenten waaronder verschillende zwaar.

Het zijn wel (s)linkse extremisten die ordediensten bekogelen met 'molotov coctails' (werd tijdens mijn militaire dienst gebruikt voor 'desnoods' huiszuivering en het uitschakelen van een pantzer) moet dan niet vragen welk een resultaat dit heeft wanneer hier een persoon door wordt getroffen. En deze soort loopt vrij over de straten en verkondigd te pas en te onpas hun gevoel voor verdraagzaamheid en tolerantie.

Dus janken over 'rechtse extremisten' moet eens nageen wie tot geweld overgaat en dit 'ZEER' graag gebruikt. Moet misschien eens wakker worden en uw ogen gebruiken inplaats van af te gaan op bedriegelijke propaganda.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 17:09   #60
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens sommigen horen extremisten (voornamelijk rechts-extremisten) hier ook niet thuis. Dan is het ook maar normaal dat we op VB'ers gaan schieten of zo?
Volkertje vond het toch niet verkeerd om op Pim Fortuyn te gaan schieten. Blijkbaar is extremisme niet alleen binnen 1 groep een potentieel gevaar.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be