Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2007, 22:15   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Ik vind dat iemand die de taal nog niet machtig is, een plaats in de maatschappij verdient.
Van een 1ste jaarsleerling loodgieter ga je ook niet verwachten dat die je verwarmingsketel kan afstellen. Mensen die het wel willen maar nog niet kunnen verdienen ondersteuning ipv uitsluiting. Dat is het principe dat er achter schuilt.
U gaat totaal voorbij aan de opmerking. Mijn stelling is immers dat iemand die de taal absoluut niet beheerst, toch ook niet kan participeren aan het politiek leven dat juist in een bepaalde taal gebeurt. De eerstejaars leerling zal al enkele noties hebben en zal bijgevolg het een en ander kunnen. Iemand die evenwel onze taal zo weinig beheerst, dat zelfs een foldertje in het Nederlands onbegrijpbaar is, zal zeker niet in staat zijn het soms complexe politieke gebeuren in het Nederlands te volgen.

Daarom is het gebaar van vertaalde folders, een verkeerd gebaar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 22:26   #42
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mijn stelling is immers dat iemand die de taal absoluut niet beheerst, toch ook niet kan participeren aan het politiek leven dat juist in een bepaalde taal gebeurt.
...
Iemand die evenwel onze taal zo weinig beheerst, dat zelfs een foldertje in het Nederlands onbegrijpbaar is, zal zeker niet in staat zijn het soms complexe politieke gebeuren in het Nederlands te volgen.
Daarmee die vertaling, dat zij die de taal nog niet machtig zijn op z'n minst een notie hebben wat er gaande is.
Overigens ben ik het absoluut met u eens dat het zeer belangrijk is de lokale taal te kennen.

Laatst gewijzigd door Starkan : 6 juni 2007 om 22:26.
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 22:32   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarmee die vertaling, dat zij die de taal nog niet machtig zijn op z'n minst een notie hebben wat er gaande is.
Overigens ben ik het absoluut met u eens dat het zeer belangrijk is de lokale taal te kennen.
Ik denk niet dat men ook maar enigszins zal vernemen hoe het reilt en zeilt door een van jullie folders...
Oud 6 juni 2007, 22:34   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik helemaal niet. Ik stel dat het kennen van de taal een noodzaak is, een flinke stap verder dan slechts "zeer belangrijk".
Oud 6 juni 2007, 22:50   #45
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat men ook maar enigszins zal vernemen hoe het reilt en zeilt door een van jullie folders...
Gelooft u nu echt dat mensen die de taal nog niet machtig zijn geen flauw benul hebben van hoe ons land reilt en zeilt?
Het feit dat populistische praat meer aanslaat dan harde feiten bewijst anders ook dat de Belgische mensen niet altijd meezijn met wat er reilt en zeilt.
Als je dit doordrijft ga je er nog toe komen dat iemand een algemene kennis test zou moeten afleggen vooraleer aan de verkiezingen deel te mogen nemen. Als 'Noem de gewesten van België' ofzoiets..
Oud 6 juni 2007, 23:46   #46
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Tiens en geen braille...zijn er dan geen blinden in Brussel?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 23:47   #47
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

...of analfabeten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 06:49   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelooft u nu echt dat mensen die de taal nog niet machtig zijn geen flauw benul hebben van hoe ons land reilt en zeilt?
Het feit dat populistische praat meer aanslaat dan harde feiten bewijst anders ook dat de Belgische mensen niet altijd meezijn met wat er reilt en zeilt.
Als je dit doordrijft ga je er nog toe komen dat iemand een algemene kennis test zou moeten afleggen vooraleer aan de verkiezingen deel te mogen nemen. Als 'Noem de gewesten van België' ofzoiets..
Ja, ik vind het noodzakelijk dat iemand bewijst dat hij onze taal spreekt vooraleer hij de nationaliteit ontvangt. Niemand kan in een maatschappelijk bestel functioneren, als hij geen kennis heeft van de taal die daarvoor gebruikt wordt.

Geef gewoon toe: die folder is gewoon een ordinaire manier van stemmen ronselen en het zal jullie worst wezen of de Turk of Marokkaan die geen spetter Nederlands kent, nadien de politiek in het algemeen of jullie wedervaren in het bijzonder volgt.
Oud 7 juni 2007, 07:17   #49
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
...of analfabeten.
ha maar dan moet men ne folder in het Analfabeets maken he.....

Hierna al een klein stukje

Citaat:
.

.
Dat is echt wel duidelijk vind ik...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 10:26   #50
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Geef gewoon toe: die folder is gewoon een ordinaire manier van stemmen ronselen en het zal jullie worst wezen of de Turk of Marokkaan die geen spetter Nederlands kent, nadien de politiek in het algemeen of jullie wedervaren in het bijzonder volgt.
Daar heb je het dus helemaal mis. PVDA+ is een partij voor het volk. Iedereen, dus ook zijn die zwakker staaan in de maatschappij horen een stem te te hebben en verdienen aandacht in de samenleving.
Oud 7 juni 2007, 10:27   #51
Tegendradigaard

Standaard

Vertaal uwen folder dan maar eens vlug in het analfabetees, dan kan ik hem ook lezen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 7 juni 2007, 10:37   #52
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Voor zij die het nog niet weten: blinden en analfabeten kunnen praten en luisteren..
Oud 7 juni 2007, 10:57   #53
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Voor zij die het nog niet weten: blinden en analfabeten kunnen praten en luisteren..
en als ge doofstom zijt en analfabeet.... die mensen interesseren U niet zekers......partij van het volk... jaja maar wel gezond volk zekers....

en breek me de bek niet open over blinde doofstommen he....

LOL....

(ps niet aantrekken zenne....)

Oud 7 juni 2007, 11:53   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar heb je het dus helemaal mis. PVDA+ is een partij voor het volk. Iedereen, dus ook zijn die zwakker staaan in de maatschappij horen een stem te te hebben en verdienen aandacht in de samenleving.
Communisme en welzijn van het volk zijn twee volledig aan elkaar tegengestelde begrippen. Dat heeft de geschiedenis ons jammer genoeg maar al te pijnlijk geleerd.
Oud 7 juni 2007, 12:36   #55
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Communisme en welzijn van het volk zijn twee volledig aan elkaar tegengestelde begrippen. Dat heeft de geschiedenis ons jammer genoeg maar al te pijnlijk geleerd.
Geneeskunde voor het Volk,
Kiwimodel,
Belastingvermindering van 21 naar 6 procent op energie,
Robin Hood maatregel,
en veel meer...

zijn maar enkele van de maatregelen waar PVDA+ voor ijvert om het welzijn van de bevolking te bevorderen. PVDA+ kenmerkt zichzelf daarenboven als een partij die met zijn principes naar het heden en de toekomst kijkt en lessen durft trekken uit het verleden. Wie de PVDA objectief volgt, kan dit alleen maar beamen. Dit vertaalt zich overigens in een positieve electorale evolutie.
Oud 7 juni 2007, 21:50   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geneeskunde voor het Volk,
Kiwimodel,
Belastingvermindering van 21 naar 6 procent op energie,
Robin Hood maatregel,
en veel meer...

zijn maar enkele van de maatregelen waar PVDA+ voor ijvert om het welzijn van de bevolking te bevorderen. PVDA+ kenmerkt zichzelf daarenboven als een partij die met zijn principes naar het heden en de toekomst kijkt en lessen durft trekken uit het verleden. Wie de PVDA objectief volgt, kan dit alleen maar beamen. Dit vertaalt zich overigens in een positieve electorale evolutie.
Sommige zaken zijn inderdaad lovenswaardig, maar zijn helemaal geen monopolie van een communistische partij. Het Kiwimodel komt bijvoorbeeld juist uit een kapitalistisch land.
Oud 7 juni 2007, 23:12   #57
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PvdA : werkend volk eerst
VB: rijk volk eerst

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 23:15   #58
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige zaken zijn inderdaad lovenswaardig, maar zijn helemaal geen monopolie van een communistische partij. Het Kiwimodel komt bijvoorbeeld juist uit een kapitalistisch land.
Inderdaad: en dat bewijst dat de PvdA met een open blik rondkijkt en datgene wat goed werkt wil toepassen, ongeacht van welk land het komt. Het criterium is: wat is goed voor de mensen.

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 06:33   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Inderdaad: en dat bewijst dat de PvdA met een open blik rondkijkt en datgene wat goed werkt wil toepassen, ongeacht van welk land het komt. Het criterium is: wat is goed voor de mensen.
Als dat het criterium zou zijn geweest, dan had men al lang de communistische ideologie vaarwel gezegd. Communisme is immers niet goed voor de mensen, zo is uit de geschiedenis gebleken.
Oud 8 juni 2007, 06:45   #60
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
PvdA : werkend volk eerst
VB: rijk volk eerst
En als er nu iemand tegelijk rijk is en werkt, wat moet daar dan mee gebeuren?

En de arme niet-werkende luirikken: wat wordt hun lot?

Als iemand hard werkt en heel productief blijkt en dientengevolge rijk dreigt te worden, zal hij dan worden afgetopt ten bate van de krekels onder ons? Ik bedoel: in de veronderstelling dat de voorzitter van het centraal comité van de voorhoedepartij van het proletariaat de macht uitoefent?

Of wordt er tegenwoordig niet meer zo gestreefd naar die dictatuur van proletariaat, daar bij de PvdA? Is 'Que faire? nog populair bij de insiders?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be