![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot mijn verbijstering moet ik hier constateren, dat velen hier nog behept zijn met achterhaalde strafconcepten. Zijn dit hardnekkige atavistische katholieke schul&boete restanten?
Is het echt een bewezen feit, dat het vooruitzicht van straf de (zelf)discipline vergroot? Meer nog: is iemand na een straf overtuigd van zijn ongelijk, of eerder gefrustreerd, rancuneus, en belust op 'terugpakken' en weerwraak? Ik durf eerlijk zeggen dat ik mezelf tot de laatste categorie moet rekenen, vooral wanneer het 'misdaden' in spe betreft, zoals te lang of foutief geparkeerd, lichte sneheidsovertreding, en meer van die onbenulligheden. Deze kleine overtredingen, waar je eigenlijk niemand echt schade mee berokkent, aanpakken op een wijze, waarop we zelfs vaak onze kleuters niet meer mee bejegenen (stoute jongen, kom eens om een strafje!), irriteert menig burger mateloos. Waarom niet eens een ander concept uitproberen om deze ongelofelijke (onbenullige) misdaden mee te bestrijden? Beloning i.p.v. straf! ![]() ![]() Bijvoorbeeld: Wie zich een jaar lang niet schuldig maakt aan wandaden zoals foutparkeren, lege parkeermeter, enz., betalen we zijn verkeerstaks terug, desnoods met bonus per lustrum zondenvrij rijden. Als de overtredingen dan echt (economisch) zooooo schadelijk zijn, dan zal de stimulans slechts een kleine kost betekenen, vergeleken met de enoooorme baten van het 'ga heen en zondig niet meer in het verkeer' Of wordt ons enkel een hoop fabeltjes op de mouw gespeld, om regelneverij, overreglementering en zakkenvullerij vanwege de overheid te doen slikken?
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Iemand belonen omdat 'ie zich normaal gedraagt, het is werkelijk de omgekeerde wereld. Gaan we binnenkort ook mensen belonen die zich al 12 maanden tot het uiterste hebben ingespannen om n�*et iemand in elkaar te slaan, door terugbetaling van een nieuw te heffen asotaks? De regelneverij en zakkenvullerij zullen pas in werking treden op het moment dat jij zo vriendelijk bent om nog maar eens door rood te rijden, toch maar weer boven de maximumsnelheid gaat rijden, het niet kan laten om fout te parkerend of te krenterig bent om genoeg geld in de meter te gooien. En inderdaad, dat overkomt iedereen wel eens. Dus heeft zo'n terugbetaling van de belasting geen enkele zin, omdat al snel niemand daarvoor in aanmerking komt en er geen druk meer achter zit om normaal te doen in het verkeer. Parkeer maar fout, laat de meter maar verlopen, rijd maar te hard of door rood zo vaak u wilt, u bent uw belasting toch al kwijt. Dat betekent dus nog meer aso's op de weg. En het zijn er al zo weinig... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Al met al zijn verreweg de meeste vermogende Nederlanders in Nederland blijven wonen en ze zullen dat natuurlijk ook blijven doen zolang ze hier werken. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Nederland het enige Europese land is waar een vermogensbelasting bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Die oude maagzweer als gevolg van een verzuurde hostie speelde weer op.......... ![]() Citaat:
Om discriminatie op basis van godsdienstige overtuiging te vermijden had ik me een beetje algemener mogen uitdrukken. ![]() Citaat:
Doch, het is niet voor niks, dat er steeds secuur wordt over gewaakt, om kerk en staat te scheiden. De schrik om onder invloed van oeroude religieuze atavismen, tóch godsdienstige elementen en invloeden in wetgeving en staathuishouding te laten sluipen, zit er terecht diep in. ![]() Hoe meer ik erover nadenk, hoe nadrukkelijker ik de verwantschap van het strafconcept en de religie in onze anderzijds seculiere wetten meen te bespeuren........ Citaat:
Citaat:
Kom ik atheïstisch over? Nochtans geloof ik in 'god' als menselijk concept, patroon door onze hersens bedacht, hersenspinsel, cerebraal artefact,........... Citaat:
Ik had echt gewoon zin om de zaak eens uit een niet traditionele hoek te belichten én met een alternatief voor de pinnen te komen. Dat geeft al eens aanleiding tot minder steriele discussies dan "Ik ben voor"-"Ik ben tegen"-"Lompekloot"-"Uilebal" etc. Maar zoals je zegt, mijn andere benadering rammelt inderdaad een beetje veel. Andere keer beter. ![]()
![]() |
![]() |