![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom? Omdat de Engelse kruideniers op hun plaats gezet worden? Er is een tijd geweest dat men dit "typisch Duits" zou genoemd hebben. Dit Duitsland stierf echter in 1933.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 1 juli 2007 om 00:10. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat staat er niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je andere argument (een verbod is een bijdrage tot de bevrijding van de moslima) is erg betuttelend en paternalistisch. Ik sluitr me aan bij hetgeen Tommy daarover schreef. Ik ben ervan overtuigd dat die superieure Westerse houding de behoudsgezinde houding bij Moslims in de hand werkt: de opkomst van het fundamentalisme is volgens mij vooral te wijten aan de imperialistische bemoeizucht van het Westen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
tegen homo huwelijk. familie= bloedverwanten godsdienst: vrijheid, ook voor conservatieve godsdiensten, maar wel onder controle vd staat. Staatsbelang gaat boven deze vrijheid die niet absoluut is. uiting van die godsdienst: idem, staatsbelang boven godsdienstvrijheid. euthanasie: toelaten abortus: ontradend beleid voeren, enkel toelaten indien misdaad of gezondheid meespeelt. drugs: alcohol, tabak, en cannabis legaliseren boven 18 jaar chemische drugs strafbaar maken in handel en slachtoffers ervan af helpen. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 1 juli 2007 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Vreemdeling
|
![]() Ik snap het niet?
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() De grote vakantie is begonnen ! & wat zien we bij de niet-halal voedsel verstrekkenden ? Zichzelf duidelijk als moslim afficherende jonge dames met hun kindjes die zich te goed doen aan de verwerpelijke onethisch tegen hun religie in geslachte vleeswaren. Hoe kleden zij zich ? Hun vrouwelijke vormen verhullend in onopvallend zwart ? Neen : in heldere pastelkleurtjes met een fraaie jeansbroek (maar zonder blote navel, helaas) - maar dus wel met een hoofddoek.
Moeten we nu aannemen dat die hoofddoek een uiting van religiositeit is of is het gewoon een soort affirmatie van "integreren ja - assimileren nee" ? Ik meen dat we een aanzienlijk deel van de stedelijke bevolking absoluut "integratiefreudig " is - maar anti-uniformiteit. er zijn inderdaad godsiensten met zeer strikte vestimentaire geboden (de sikhs bv. met hun tulbanden) & er is de vrolijke bandana & hoofddoekenmanie, waar onwetende "autochtonen" aanstoot aan nemen. Het enige voorschrift in de koran betreffende vrouwenkleding zou zijn dat ze vooral hun borsten moeten bedekken. Ik wacht nog altijd op een wijde verspreiding van anti-moslimgevoelens die ervoor zorgt dat "vlaamsnationalistische" dames zich in de openbaarheid begeven met ontblote borsten (liefst de jongere modebewuste generatie). Van mij mogen die zelfs in het kader van het laicisme achter de loketten plaatsnemen, ben ik er eindelijk gerust in dat er geen moslima aan de overkant zit !
![]() |
#49 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Bij spreken over volledig legaliseren van drugs heb ik zo'n beetje hetzelfde gevoel als bij spreken over euthanasie. Je moet er eerst al het mogelijke aan doen dat de mensen er bewust gebruik van maken (en niet gedwongen door miserabele omstandigheden of te weinig informatie) voor je het kan legaliseren, lijkt mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben niet tegen katholieken, maar tegen de veel te grote wereldlijke macht (vooral dan in Afrika) die het verschrikkelijk conservatief Vaticaan heeft. Ik ben voor de Islam, maar absoluut tegen de wereldlijke macht van de extremisten en terroristen.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Omdat extreemrechts problemen heeft met andersgelovigen.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 1 juli 2007 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]()
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() "Ik vind dat ALLE drugs verboden moeten worden. Alcohol mag wel.
Sigaretten ook mja das niet echt drugs." Komt niet zo geloofwaardig over.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Wel strenger aanpakken van dealers en meer hulp voor gebruikers. Preventie is goed, alleen een beetje de gedachte die nog wat fout zit. Zo vond een oud leerkracht het normaal dat iedereen een joint probeert. Enzo... Die zei dat iedereen dat deed enzo eigenlijk spoorde hij ons aan om dat echt te proberen.
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() dat is persoonlijk, ik besef dat ik dat enkel kan verdedigen met "normen en waarden" en op een links subforum dus niet ver mee kom.
Ik kan er niks aan doen, da's gewoon iets wat ik aanvoel. Maar ik zou het geen breekpunt vinden als ik moet overeenkomen op bepaalde vlakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat iemand zich in marginale leefomstandigheden bevindt, dat die persoon per definitie slachtoffer is of er zelf de oorzaak van is. Akkoord dat mensen tegenslagen kunnen kennen; maar een ideologie die beklemtoont dat iedereen die dronken in de goot ligt, een slachtoffer is van Het Systeem, is niet meteen bevorderlijk voor hun situatie. Ik denk dat Dalrymple daar zeer boeiende dingen over geschreven heeft. De meeste mensen, ook aan de 'onderkant', beseffen redelijk goed wat hun daden precies inhouden. Om even een snelle clichématige vergelijking te maken: in welke mate zorgen De Omstandigheden ervoor dat iemand tatoeages laat zetten of zijn auto begint te tunen? Dat zijn beide zaken die redelijk wat centen kosten en die dus niét zullen zorgen voor een verbetering van die Omstandigheden, dat lijkt me redelijk duidelijk. (Tatoeages kunnen zelfs van die aard zijn dat ze de Omstandigheden nog verslechteren)
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Het hangt dus helemaal af van de persoon en de staat kan dat nooit "onder controle" hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tabak & alcohol veroorzaken veel meer schade aan de volksgezondheid dan cannabis. Waarom tabak & alcohol toelaten en cannabis verbieden? Dat is niet logisch.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Bedoel je schade "per persoon"? Als je totale schade bedoelt, correleert dat anders nogal sterk met het verboden-zijn natuurlijk.
![]() |