Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2007, 22:17   #41
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
jammergenoeg is het aandeel van allochtone jongeren hierin veel groter dan hun aandeel in de totale bevolking.
Daar merken we dan toch maar bitter weinig van, bijna alle grote incidenten vorig jaar werden gepleegd door autochtonen. Zo hebben we vorig jaar heel de tijd het gezever mogen horen over guido demoor omdat er geen andere feiten waren waar ze mee konden uitpakken.
Oud 18 juli 2007, 22:40   #42
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Daar merken we dan toch maar bitter weinig van, bijna alle grote incidenten vorig jaar werden gepleegd door autochtonen. Zo hebben we vorig jaar heel de tijd het gezever mogen horen over guido demoor omdat er geen andere feiten waren waar ze mee konden uitpakken.
Knuppel heeft een hele reeks andere feiten, kijk maar bij het onderwerp over Franske, http://forum.politics.be/showthread.php?t=92272.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 22:44   #43
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Wat me opviel bij de moord op Guido Demoor is dat de daders in de krant, zelfs nadat ze bekend hadden, "verdachten van het busincident" werden genoemd terwijl men het bij Hans Van Temsche altijd over de "dolle schutter" hadden.

"verdachten van het busincident" - "dolle schutter"

toch wel een andere ondertoon, niet?

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 18 juli 2007 om 22:45.
Oud 18 juli 2007, 22:54   #44
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En vanwaar haal je die cijfers dan?
waar zie je mij cijfers gebruiken?
Oud 18 juli 2007, 22:58   #45
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Wat me opviel bij de moord op Guido Demoor is dat de daders in de krant, zelfs nadat ze bekend hadden, "verdachten van het busincident" werden genoemd terwijl men het bij Hans Van Temsche altijd over de "dolle schutter" hadden.

"verdachten van het busincident" - "dolle schutter"

toch wel een andere ondertoon, niet?
Inderdaad een andere toon waarschijnlijk omdat HVT bewust op zoek ging naar zijn slachtoffers en ook op heterdaad werd betrapt. Bij het bus incident sprak men over verdachten omdat het over meerdere personen ging waarvan niet was vast gesteld wat hun aandeel was in het incident en zoals bleek achteraf was het incident zwaar opgeklopt en bleek meer dan de helft van de verdachten geen aandeel te hebben in het incident dat werd veroorzaakt door een dolle vlaming (veroorzaakt mag eigenlijk niet gezegd worden volgens het vonnis, maar het kwam er uiteindelijk wel op neer)
Oud 18 juli 2007, 22:59   #46
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Knuppel heeft een hele reeks andere feiten, kijk maar bij het onderwerp over Franske, http://forum.politics.be/showthread.php?t=92272.
Allechance da knuppel zo geloofwaardig is als bron
Oud 18 juli 2007, 23:17   #47
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat om de procentuele meerderheid van de feiten,30/40 jaar geleden had je hier ook zware feiten gepleegt door autochtonen,nu spreekt men van om en bij de 900.000 misdadige feiten per jaar,spreek dat maar eens goed of beter spreek dat maar is tegen!
Oud 18 juli 2007, 23:39   #48
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Het gaat om de procentuele meerderheid van de feiten,30/40 jaar geleden had je hier ook zware feiten gepleegt door autochtonen,nu spreekt men van om en bij de 900.000 misdadige feiten per jaar,spreek dat maar eens goed of beter spreek dat maar is tegen!
Tja zo valt het moeilijk om iets tegen te spreken of zelfs te beamen.

we hebben de cijfers 30 a 40 jaar en het cijfer 900.000 in 2007
rara welk cijfer ontbreekt?

Maar om u dan toch van stof te dienen, 30 jaar geleden? Dat was toch de tijd van de bende van nijvel? Goh veilig dat we ons toen voelden
Oud 18 juli 2007, 23:59   #49
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Conclusie van deze thread...

Deze autochtone jongens hebben het allicht zelf gezocht... en zelfs al was het niet zo, een fait divers.

Knuffelpolitiek noemen ze dat

Maar kom, ik wil even mijn respect getuigen voor die 18 jarige autochtoon die na die ruzie zich toch naar daar in die straat waagde. Die heeft meer ballen dan alle knuffel-multicul vlamingen hier.
Oud 19 juli 2007, 00:02   #50
Juvenalis
Partijlid

Standaard

Citaat:
Tja zo valt het moeilijk om iets tegen te spreken of zelfs te beamen.

we hebben de cijfers 30 a 40 jaar en het cijfer 900.000 in 2007
rara welk cijfer ontbreekt?

Maar om u dan toch van stof te dienen, 30 jaar geleden? Dat was toch de tijd van de bende van nijvel? Goh veilig dat we ons toen voelden

Vroeger ging het meestal tussen wijken (in de stad) of dorpen en gemeenten op het platteland.
Daarna likte iedereen zijn wonden en ging naar huis, DEN CHAMPETTER of POLITIE kwam dit soms maar dagen erna te weten en er werd geen klacht ingediend.
Nu staat het soms al in de krant als het nog moet gebeuren?
Juvenalis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 00:06   #51
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad een andere toon waarschijnlijk omdat HVT bewust op zoek ging naar zijn slachtoffers en ook op heterdaad werd betrapt. Bij het bus incident sprak men over verdachten omdat het over meerdere personen ging waarvan niet was vast gesteld wat hun aandeel was in het incident en zoals bleek achteraf was het incident zwaar opgeklopt en bleek meer dan de helft van de verdachten geen aandeel te hebben in het incident dat werd veroorzaakt door een dolle vlaming (veroorzaakt mag eigenlijk niet gezegd worden volgens het vonnis, maar het kwam er uiteindelijk wel op neer)
Wel, aangezien deze persoon al bekend had, zou ik hem niet direct als "verdachte" meer omschrijven. Van iemand die bekend mag je toch verwachten dat hij zeker schuldig is. (Tenzij onze knuffelpolitie hem heeft gemarteld tot hij bekende )
Oud 19 juli 2007, 00:06   #52
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Allechance da knuppel zo geloofwaardig is als bron
Er staat toch telkens een andere bron bij. Beetje minder selectief lezen.

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 19 juli 2007 om 00:13.
Oud 19 juli 2007, 00:25   #53
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Wel, aangezien deze persoon al bekend had, zou ik hem niet direct als "verdachte" meer omschrijven. Van iemand die bekend mag je toch verwachten dat hij zeker schuldig is. (Tenzij onze knuffelpolitie hem heeft gemarteld tot hij bekende )
Ah nu worden "verdachten" plots één persoon? Wel die persoon werd in de media "de dader" genoemd. Iets waar ik altijd de wubbes van kreeg vermits Demoor even schuldig was aan het incident.
Oud 19 juli 2007, 00:32   #54
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis Bekijk bericht
Vroeger ging het meestal tussen wijken (in de stad) of dorpen en gemeenten op het platteland.
Daarna likte iedereen zijn wonden en ging naar huis, DEN CHAMPETTER of POLITIE kwam dit soms maar dagen erna te weten en er werd geen klacht ingediend.
Nu staat het soms al in de krant als het nog moet gebeuren?
correct !
ik heb het vermoeden dat er vroeger zelfs méér geknokt werd. en dat stopte niet altijd bij bloedneuzekes of een kapot tandje.

Zo heb je ( i kid you not) de verhalen over "jef banane" , straatvechterke eerste klas in antwerpen van de jaren zestig en later rudy deloos en vele anderen. Dirkske trioen kon er ook wat van

MAAR : dat lang voor de pers geïnspireerd door vtm(blik) achtige journalistiek van elke vechtpartij een verslag maakte.

Mensen werden toen ook gebrekkelijk geslagen of erger, dat werd "in de gebure" verteld, en dat was het dan.

nu geeft men er veel meer ruchtbaarheid aan (en misschien is dat geeneens zo slecht )

hoop dat de jongen er niets aan overhoudt en de schuldigen worden gestraft.

dat gezegd zijnde, ik heb er vroeger ook wel eens wat deftig bijeen gekeerd , en om eerlijk te zijn vond ik het nog leuk ook ...voor hetzelfde had ik hen een schedelbreuk bezorgd en was mijn leven een gans andere richting uitgegaan.
jong, zot en opgefokt he..nu vind ik het vooral dwaas, maar ja...
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 00:36   #55
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Er staat toch telkens een andere bron bij. Beetje minder selectief lezen.
Dus een lijst met 18 feiten moet mij overtuigen dat allochtonen crimineler zijn? Ik lees elke dag de krant en er staat elke dag wel minstens één misdrijf in. Dat zijn er dus op zijn minst 300.

Het ergste is dat een feit waar een allochtoon betrokken is altijd dit forum haalt en meestal dagen of weken aan de top van de discussies hier blijft staan. Moorden door autochtonen hebben een maximale aandacht van 24 uur. Als je dan naar de poll uitslagen gaat kijken van welke ideologie de meeste mensen hierop het forum aanhangen is dat totaal niet verwonderlijk. Als je op de polls van politics afgaat hebben we telkens een vlaams belanger als premier of burgemeester.
Oud 19 juli 2007, 00:39   #56
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
correct !
ik heb het vermoeden dat er vroeger zelfs méér geknokt werd. en dat stopte niet altijd bij bloedneuzekes of een kapot tandje.

Zo heb je ( i kid you not) de verhalen over "jef banane" , straatvechterke eerste klas in antwerpen van de jaren zestig en later rudy deloos en vele anderen. Dirkske trioen kon er ook wat van

MAAR : dat lang voor de pers geïnspireerd door vtm(blik) achtige journalistiek van elke vechtpartij een verslag maakte.

Mensen werden toen ook gebrekkelijk geslagen of erger, dat werd "in de gebure" verteld, en dat was het dan.

nu geeft men er veel meer ruchtbaarheid aan (en misschien is dat geeneens zo slecht )

hoop dat de jongen er niets aan overhoudt en de schuldigen worden gestraft.

dat gezegd zijnde, ik heb er vroeger ook wel eens wat deftig bijeen gekeerd , en om eerlijk te zijn vond ik het nog leuk ook ...voor hetzelfde had ik hen een schedelbreuk bezorgd en was mijn leven een gans andere richting uitgegaan.
jong, zot en opgefokt he..nu vind ik het vooral dwaas, maar ja...
Wow ik krijg plots flashbacks met al die namen. Inderdaad dat zijn inderdaad de namen waar iedereen in Antwerpen den bibber van op het lijf kreeg.

Gij zijt in uw vorig leven portier geweest ?

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 19 juli 2007 om 00:40.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 01:01   #57
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wow ik krijg plots flashbacks met al die namen. Inderdaad dat zijn inderdaad de namen waar iedereen in Antwerpen den bibber van op het lijf kreeg.

Gij zijt in uw vorig leven portier geweest ?
heb zo enkele grote happenings gedaan. easy money voor een arm studentje. de "deuren" van de discotheken waren echter "verdeeld". Nooit gestaan. En toen is de rudy met zijn klikken en klakken én vooral zijne ninja tegen een muurtje geknald he... de portiersoorlog is toen pas echt losgebarsten.

Meeste van die types zijn trouwens beklagenswaardige figuren geworden.
not a good career choice !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 01:46   #58
Bazilfunk
Minister

Standaard

Jef Banane is toch ook dood he? En ze hebben niet allemaal het zelfde lot ondergaan. Die kerel van Tragger Hippy was de portier waar ik altijd wegging en die boert anders niet zo slecht. maar ja een boite waar deloos stond kon je moeilijk een keet noemen waar serieus volk kwam.
Oud 19 juli 2007, 01:56   #59
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dus een lijst met 18 feiten moet mij overtuigen dat allochtonen crimineler zijn? Ik lees elke dag de krant en er staat elke dag wel minstens één misdrijf in. Dat zijn er dus op zijn minst 300.

Het ergste is dat een feit waar een allochtoon betrokken is altijd dit forum haalt en meestal dagen of weken aan de top van de discussies hier blijft staan. Moorden door autochtonen hebben een maximale aandacht van 24 uur. Als je dan naar de poll uitslagen gaat kijken van welke ideologie de meeste mensen hierop het forum aanhangen is dat totaal niet verwonderlijk. Als je op de polls van politics afgaat hebben we telkens een vlaams belanger als premier of burgemeester.
Ben jij echt van mening dat de oververtegenwoordiging NU van allochtonen in gevangenissen en misdaad en straatschenderij op leugens berust?
Oud 19 juli 2007, 02:27   #60
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ben jij echt van mening dat de oververtegenwoordiging NU van allochtonen in gevangenissen en misdaad en straatschenderij op leugens berust?
Een nederlander is ook een allochtoon en die zitten ook bij ons in de gevangenis. Buitenlander is een groot begrip. Zo hebben we in belgie last van criminelen uit frankrijk alsook uit nederland. Als je weet dat Belgie een druk kruispunt is in europa is het wel vrij logisch dat we hier veel buitenlandse criminelen bij de kraag kunnen vatten.

Paars heeft goed werk verricht en heeft dan ook veel aandacht besteed aan criminaliteitsbestrijding met het gevolg dat onze gevangenissen overvol zitten. 't strafste is dat degene die in de tijd riepen dat er niet genoeg werd opgetreden tegen criminaliteit nu de cijfers van gevangenen gebruiken om te staven dat we in nog een onveiliger klimaat leven.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be