![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten arme werkers blijven doorwerken, of kunnen ze er beter het bijltje bij neergoo | |||
Voortwerken |
![]() ![]() ![]() |
27 | 57,45% |
het bijltje neergooien |
![]() ![]() ![]() |
16 | 34,04% |
Je m'en fous |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,51% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...en verzetten de "arme" liberalen zich tegen deze compensaties ? Maar dacht toch niet dat het zo moeilijk was om bvb een eenmans schilderbedrijf te starten. Bij mijn weten wordt men eerder geholpen, dan tegengewerkt.
Laatst gewijzigd door Bob : 30 augustus 2007 om 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Feit. Vrij ondernemen wordt tegengewerkt in dit lang, en mensen juichen het ook nog toe, omdat "liberocapitalisme" slecht is volgens hun.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
zo liberaal is dit land
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
dat wil echter wel zeggen dat ie ook vrij moet zijn voor armen en mensen die dus niet over kapitaal beschikken indien hij enkel vrij is voor mensen die reeds over kapitaal beschikken dan is hij immers niet vrij he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() werken tot ge der bij dood valt verdekke
ge moest maar harder gestudeerd hebben vroeger ![]() dat zeiden ze tegen mijn neven ook die nu aan den band staan. eigen schuld dikken bult. Nu het is wel waar, als je slecht 200 euro meer krijgt dan het leefloon, zou ik het werk ook niet aanpakken. Als ge in een fabriek werkt, haalt ge wel een schoon pree, maar tzijn wel onregelmatige uren
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
de gaten in de kaas verkopen ofwa? ![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan wel zeggen dat sommigen (velen) het zware werk liever aan anderen overlaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() richt dan toch een (e)bvba op. of wil jij zo graag personenbelasting betalen?
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
zoveel krijg ik van mijn dop niet bijeen gespaard 2. met een ebvba ben je niet van belasting noch van sociale bijdragen vrijgesteld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() dat is idd de vraag
volgens mij gewoon de vrije markttheorie toepassen als ik hier morgen als dopper ineens een vlaag van ondernemingszin krijg dan moet ik gewoon kunnen beginnen handelen met één geleende appel het probleem is dat het huidige uitkeringsstelsel mij dit ironisch genoeg net verbiedt een (geleidelijke ) overgang van werkloosheid naar zelfstandige ( mijn eigen baan creeren ) werd quasie onmogelijk gemaakt.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 augustus 2007 om 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens had ik een second zin om het linkse liberalisme te verdedigen.
Maar laat maar.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Ja, ja. Armoede van de werkklasse, ziekenzorg, uitbuiting, oorlog in Irak, Illuminati, ....) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beide systemen (het Europese en het Amerikaanse) hebben hun voor -en nadelen. Je kan het best kijken welk van de 2 voor jou het meeste voordelen biedt. Geef mij maar het Amerikaanse model.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Zou ik aub mogen vragen om te argumenteren?
Alleen omdat jullie hier allemaal links zijn (of Vlaemsch-Dietsch) betekent niet dat mijn mening een "omgwtfbbq" moet uitlokken. Soms heb ik het gevoel dat mensen hier denken "zijn mening is niet links, dus is die fout". |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En technisch gezien zijn er 3. Het Anglo-Saksische, het W-Europese en het Scandinavische. Ik prefereer iet tussen het Anglo-Saksische en het Amerikaanse in.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |