![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is een federale kieskring bespreekbaar ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 22,50% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
28 | 70,00% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,00% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Mij maakt het niets uit |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga u een tip geven: probeer eens na te gaan via welke mekanismen een verdere verfransing van Vlaanderen het gemakkelijkst door te voeren is. Begin daarvoor eens bij het bekijken welke verfransing opgetreden is de laatste halve eeuw, om te zien of we over iets reëels praten, en bekijk dan hoe het in zijn werk gegaan is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je wilt toegeven aan een echte verfransing, dan moet je uitvoeren wat de minister-president van de Franse gemeenschap Marie Arena voorstelt: Een zetelverdeling in functie van de gemeenschappen. Ik kan mij vergissen maar ik heb nog niemand horen beweren dat met een federale kieskring de zetelverdeling gebaseerd op gewesten, hun provincies en kieskringen, hiermee in gedrang komt. Voor zover ik weet zouden de eventuele kandidaten enkel bijkomende stemmen kunnen rapen buiten het gewest. Laatst gewijzigd door Rudy : 26 oktober 2007 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Met Verhofstadt, Reynders en Maingain zijn de liberalen inderdaad nog de enige geloofwaardige Belgicisten en daar willen ze met een BV-verkiezing wellicht munt uitslaan, maar een miss- en misterverkiezing kan onze Belgische democratie niet dienen. Kunnen ze niet verkroppen dat Leterme meer stemmen haalde dan de liberale kopstukken ? Federale verkiezingen zouden het kiesstelsel ook nog meer op zijn kop zetten. Uit eigenbelang werd reeds door Paars Verhofstadt geprutst aan het kiesstelsel met alle ondemocratische gevolgen voor BHV. Als nu naast een senaatsverkiezing over gans Vlaanderen, kamerverkiezingen per provincielijsten nog een nationale kiieskring komt om nog eens extra BV-politici te kiezen wordt het helemaal verwarrend. Is het de bedoeling van de liberalen met extra mandaten nog wat beloften op politieke werkzekerheid aan overlopers te kunnen nakomen ? Laten ze er eerst voor zorgen dat we een oplossing hebben om de huidige situatie van Verhofstadt-dictatuur (er zijn geen geldige verkiezingen meer mogelijk wegens BHV-arrest) op te heffen... |
|
![]() |
![]() |