![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Niet helemaal. Geloven en twijfelen zijn géén synoniemen van mekaar.
Maar aan elke vorm van oprecht geloof is een zekere dosis twijfel inherent. Geloven betekent dat je de uitdaging durft aan te gaan je eigen twijfels te overstijgen, zelfs al heb je niet bij voorbaat de garantie dat je daarin zal lukken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is mij echter niet duidelijk wat de Jezus uit het evangelie van Thomas zoveel minder goddelijk maakt dan de Jezus uit de (kanonieke) evanglies? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() Misschien wel, maar benjispringen doe je voor de kick. Bij geloof is zelfs de minste zweem naar het verlangen naar een kick (of noem het sensatiezucht, zo je wil) bij voorbaat een verloren zaak. Geloven doe je niét voor de kick.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() Neen, geen kick! Maar om een confrontatie aan te gaan met jezelf, net als met geloven? De kick komt op het laatste.
Laatst gewijzigd door Ovidius : 27 oktober 2007 om 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2007 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo werkt dat met een dogma zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() ik wil ook niet beweren dat dit zo zou zijn van het eerste woord tot en met het laatste woord. Hier gaat het dan over de definitie van vol zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Logion 100. Zij toonden Hem een goudstuk en zeiden tot Hem: De mannen van de keizer eisen belasting van ons. Hij zei tot hen: Geef de keizer van van de keizer is, en geeft aan God wat van God is en geef Mij van van Mij is. Hier maakt hij een duidelijk verschil tussen zijn persoon en God. Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2007 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Visjnu : 27 oktober 2007 om 21:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2007 om 21:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat Sol Invictus ervoor zorgde dat de 'zon'dag inderdaad op zondag viel. Zoals elke andere godsdienst is ook het christendom buurtje leen gaan spelen om de 'anderen' over te halen naar het 'ware geloof'. Islam heeft namelijk ook de heidense maangod(in) als symbool en die zwarte steen heeft ook een heidense, pre-islam betekenis.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik dacht dat de zonnewende ergens rond 21-22 december plaatsvond en niet op 25 december.
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik weet niet meer in welk boek ik het heb gelezen, maar volgens die bron bestond Nazareth niet eens in de tijd van de Romeinen, toen ook JC werd geboren en is de hele bedoening over Nazareth te herlijden tot één van de godsdienst-clans, de Nazarenen, te vergelijken met en in competitie met de Farizeeërs! Volgens hetzelfde boek 'Holy Blood, Holy Grail' zou het feit dat hij tot een elite sekte behoorde, trouwens veel verklaren over JC. Tuurlijk is dat redelijk hambetant als JC plots elite is in plaats van de 'volksmens' die hij verondersteld wordt van te zijn.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel Laatst gewijzigd door hermanvk : 27 oktober 2007 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Uit het logion kunnen we afleiden dat het iets is dat niet met woorden te beschrijven valt en waarvoor men diegene die het beweert, zou stenigen. Je kan dit beschouwen als een raadsel, maar dan kan je even goed de betekenis van "het verwekken van Jezus door de Heilige Geest" uit het canon als een raadsel beschouwen en is dat ook geen bewijs van Jezus zijn goddelijkheid.
Laatst gewijzigd door Visjnu : 27 oktober 2007 om 22:12. |
![]() |
![]() |