![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kan het zijn dat de schrijf(st)er van het artikel een kleine vertalingsfout maakte...Of kan iemand me dit artikel in het frans geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De berichten over het "verlies van meerderheid" zijn dus lichtjes overdreven, maar wél een teken aan de wand...
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() de studie: http://www.brusselsstudies.be/PDF/FR_40_BS6FR.pdf
de woorden: "il est permis d’affirmer que si l’on entend par « francophones » les personnes dont la langue maternelle est le français, ils constituent aujourd’hui une minorité des Bruxellois. En revanche, si l’on entend par « francophones » ceux qui maîtrisent bien ou très bien le français, on est proche des 95%, en ce compris pratiquement tous les Bruxellois néerlandophones." (bijhorende grafiek 6 eens bekijken) Met andere woorden moet men in feite opletten... Wat het artikel zegt is dat er geen 500 001(als je stelt dat er 1mio brusselaars zijn!!!) franstaligen zijn in de betekenis van mensen die frans spreken van huize uit! pffff wat een zever allemaal... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
ja een teken aan de wand meer en meer europese ambtenaren in brussel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarnaast is de aangroei van laaggeschoolde mahgrebijnen het grootst en duidelijk een probleem. Meer brusselaars zullen de stad ontvluchten, het percentage zeker niet verbeterend.
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Niet het arabisch, turks of marokkaans of zo hé... Misschien bewijst het wel eens dat de brusselaars het goed hebben in de rand ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Slechte titel, slechte studie, en bijgevolg een slechte draad...
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken geen enkele Waal die Brussel een Waalse stad noemt en ik ken geen enkele Franstalige Brusselaar die dat zou pikken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Moet er dan steeds overal een meerderheid zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Niet echt neen. Ik vond het een tamelijk nietszeggende mededeling.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is waar, en daar heb ik au fond geen probleem mee.
Laatst gewijzigd door Burkide : 27 oktober 2007 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou trouwens wel eens de cijfers willen zien waarop u zich baseert om tot dergelijke conclusies te komen. En ja, in het Brussels Vlaams onderwijs zit het wel ietsje anders, maar er spelen daar nog andere factoren een rol dan het louter taalkundige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder geef ik je volledig gelijk... geen van beiden is vlaams in vlaams nationalistische zin! Wij gaan overeen komen ![]() Citaat:
Niks met sentiment te maken! |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Het is niet omdat mijn ervaringen niet overeenstemmen met de jouwe, dat ik Brussel niet goed ken. Brussel heeft zijn specificiteiten, maar niet meer dan iedere andere stad ter wereld die heeft.
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Brussel is GEEN vlaamse stad ze is haar eigen hoofdstad en maakt enkel onderdeel uit van België... Ze heeft verder geen banden met vlaanderen, wallonië of de kantons! Citaat:
![]() Vlaanderen is natuurlijk het vlaams gewest een entiteit binnen federaal België, wat anders? ...want er bestaat niet zoiets als een vlaams volk... Steun! En de goesting van mijn moeder om em buiten te hangen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ten tweede is zelfs volgens de officiële gang van zaken Brussel in zekere mate een Vlaamse stad. Het valt immers onder het ambtsgebied van de Vlaamse Gemeenschap. Het valt wel niet onder het Vlaams Gewest - maar waarom zou men met "Vlaanderen" enkel het "Vlaams Gewest" bedoelen? Citaat:
Ik zie maar een reden voor de schepping van het Brussels Gewest: de verfranste middenklasse uit de jaren'60 en '70 vond zich te goed om bij die flamands te horen, en daarvan werd handig gebruik van gemaakt van de Belgische elite om een absurd federalisme te creëren dat enkel diende om de "staatsgevaarlijke" krachten te sussen. Of ziet u een andere reden? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u uw referendum ernstig neemt, dan laat u 'de fiere stede' haar eigen weg gaan. Louter cultureel zal Gent zeker nog een tijd 'Vlaams' blijven, op politiek vlak is de 'Gentse' entiteit ontstaan, waarmee de 'Vlaamse' entiteit zich niet meer dient te moeien. Dat is wat ik erover denk. |
|
![]() |
![]() |