Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2007, 20:52   #41
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Wie er vandaag nóg niet inziet dat Belgie een onwerkbare constructie is, die moet dringend eens naar de dokter!

Vlaanderen onafhankelijk! Nu meer dan ooit.

Ik stel voor dat iedereen dit als onderschift gebruikt:

Volledig mee eens, buiten dan het feit dat de rode tong en klauwen van de Leeuw wel zwart mogen worden

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 9 november 2007 om 20:52.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 21:36   #42
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Niet bij wet verboden om te kijken maar geen télé Brux op de kabel in Vlaanderen.
Maar waarom is dat erg dat er geen TéléBruxelles op de kabel zit (TV Brussel trouwens ook niet, tenzij een half uurtje op TV1)? De bedoeling van streekzenders is namelijk om het lokale nieuws te kunnen volgen van de eigen streek. En die eigen streek is nu eenmaal Vlaams-Brabant/Halle-Vilvoorde - of ze dat nu willen of niet. En dat hébben ze gewild, want het zijn de Franstaligen die Brussel van Vlaams-Brabant gescheiden hebben. En vervolgens zijn ze naar Vlaams-Brabant geëmigreerd - ze wisten dus waaraan ze begonnen.
Ik denk trouwens niet dat er veel Franstaligen zijn die zich laten afschrikken door een gebrek aan TéléBruxelles, hoor.

Soit, TéléBruxelles op de kabel, is dat nu een wereldramp? Een schending van een basisrecht?

Citaat:
TF1 in elk geval op veel plaatsen in VL niet te zien.
In de Rand - de plaats in het Vlaams Gewest waar de meeste Franstaligen leven - dus wel.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 22:59   #43
straatrue
Minister-President

Standaard

1 week geleden heb ik op de RtBF een debat gezien en daar ging het over:
ze zeiden: als dat geen bewijs is van het VL taalracisme: je woont nog maar een km buiten Brussel en al geen télé brux meer. En ook TF1 problematisch in grote delen van Vlaanderen.
Ze vonden dat met zijn allen beschamend voor VL.

Die FR mensen werken heel vaak in Brussel en hun cultureel leven is op Brux gebaseerd; dus willen ze Fr info over die regio.

Ik probeer hen maar te begrijpen hé.

Net zoals ik het vervelend vind dat ik in WL niet naar WTV kan kijken; zou interessant zijn want ik werk er en heb er veel familie en vrienden.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 23:13   #44
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
1 week geleden heb ik op de RtBF een debat gezien en daar ging het over:
ze zeiden: als dat geen bewijs is van het VL taalracisme: je woont nog maar een km buiten Brussel en al geen télé brux meer. En ook TF1 problematisch in grote delen van Vlaanderen.
Ze vonden dat met zijn allen beschamend voor VL.

Die FR mensen werken heel vaak in Brussel en hun cultureel leven is op Brux gebaseerd; dus willen ze Fr info over die regio.

Ik probeer hen maar te begrijpen hé.

Net zoals ik het vervelend vind dat ik in WL niet naar WTV kan kijken; zou interessant zijn want ik werk er en heb er veel familie en vrienden.
Geen VTM in Moeskroen...

Hoezo u kunt WTV niet ontvangen in Wallonie? Nogal handig om de West-Vlaamse voetbaluitslagen te volgen. Spijtig voor de "Franstalige" voetbalploegen die in de prov. West-Vlaanderen spelen: FC Houtem, Jespo Komen-Waasten, US Ploegsteert, FC Lowingen en Dottenijs Sp.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be