Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2007, 19:34   #41
Hallebarde
Banneling

Standaard

Milquet geërgerd door verklaringen Reynders

BRUSSEL - CDH-voorzitter Joëlle Milquet kwam vanmiddag slechtgeluimd aan bij de vergadering van de Franstalige partijvoorzitters. Zonder hem bij naam te noemen maakte ze duidelijk dat ze niet erg ingenomen was met de verklaringen van haar MR-collega Didier Reynders over haar partij.
Volgens Milquet moet men naar samenhang streven, en niet naar verdeling, als men uitnodigingen verstuurt. ‘Dat heb ik vanmorgen niet gemerkt’, zei ze. Milquet verwees daarbij naar een interview van Reynders eerder op de dag. Daarin nam hij CDH op de korrel, omdat die partij volgens hem formateur Yves Leterme steunt. Een Franstalige premier – lees Reynders zelf - zou daardoor onmogelijk worden.

Joëlle Milquet kon ook niet lachen met de vraag van het FDF aan de burgemeester van Sint-Genesius-Rode, Myriam Delacroix (CDH), om haar benoeming niet te aanvaarden.

Reynders mag het dan al wel begrepen hebben, Milquet nog niet, blijkbaar.

Alles peis en vree in het franstalig front, zo te zien.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 19:46   #42
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Misschien heeft Karel een klapke gedaan met Didierke?
dat zou best wel es kunnen, ook akkoord trouwens met de posting van Kaal.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 20:07   #43
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik stel één ding vast : de franstaligen hebben al hun dreigementen ingeslikt, hoewel zij in 7 dagen tijd twee kaakslagen hebben geïncasseerd. Het enige dat overblijft van hun verbaal geweld is : "wij gaan niet meer onderhandelen over BHV". Dat hoeven ze echter niet te doen, BHV wordt nu door het parlement behandeld en als er nooit meer over dat dossier wordt gepraat is het district tegen 2009 gesplitst.
Ik stel het mee vast, samen met u en ik denk ook vele andere geïnformeerde burgers. Maar Reynders zit nog niet op het confederale spoor waar ie even leek voor te gaan (interview in Le Monde), hij wil enkel een staatshervorming om een confederatie te voorkomen.
Ik vind het twijfelachtig of je een staatshervorming die naam waardig kan doorvoeren zonder de stap naar confederalisme te zetten.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 20:09   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is altijd blufpoker geweest. De franstaligen dachten dat de Vlamingen bluften.
In die zin is de stemming over BHV inderdaad een "I call you" geweest! Beetje dom van de vlaamse kritikasters dat ze dit niet doorhadden. Zelfs Maingain wist op de dag zèlf al dat hij zijn hand niet verder kon overspelen.

De kaarten liggen nu eenmaal bij Vlaanderen en de franstaligen zullen zich moeten schikken naar wat men hen nog in alle vriendelijkheid wil toegooien. (Geen nood, het zal niet enkel geserveerd worden met een lepeltje suiker, maar ook nog in geschenkverpakking. Het is nooit goed iemand openlijk de neus te schenden, ook niet als het voor iedereen duidelijk is).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 20:11   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik hoor hier met één oor Terzake!

OPNIEUW!!!! vlamingen mogen niét eenzijdig beslissen over hun territorium en die burgemeesters moeten worden aangesteld!

sorry! maar zelfs een achterlijke domme vlaamse boer gaat dit toch niet meer pikken zeker?

seffens begin ik te gillen!

------------------

Nou ja, ik moest Dillen niet, en de mens is dood. Maar ik begin toch wel te denken dat hij gelijk had hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 november 2007 om 20:12.
Oud 16 november 2007, 20:17   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Allez:

vlamingen moeten VOORAF beloven:

- dat BHV opnieuw onderhandeld wordt
- dat de burgemeesters worden aangesteld

en als die stouterikken dat niét doen... dan... gaan ze ons geen extra geld meer geven!

euh! sorry, ik ben mis, dan EISEN ze dat WIJ hen constant 12 miljard gaan blijven doorstorten!

Il faut le faire! Monsieur le patron is natuurlijk monsieur le patron.

Ik moet elk jaar heel veel belastingen betalen omdat er amper wordt afgehouden.

Ik ga het deel van de walen er eens afhouden denk ik.

Oud 16 november 2007, 20:18   #47
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Misschien heeft Karel een klapke gedaan met Didierke?
Wellciht wel om Leterme zoveel mogelijk te beschadigen.
leterme moet als aangeschoten wild naar de volgende verkeizingen.

Hem afmaken kan niet, anders is hij een martelaar.

Wel zoveel mogelijk met zijn voeten spelen totdat hij niet meer weet waar zijn hoogd staat en de VL zich serieus beginnen afvragen of hij wel een echte leider is.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 20:18   #48
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Och ja, twee maten en twee gewichten, steeds hetzelfde.

Vlamingen, 60% in de Kamer mogen geen wet stemmen in een commissie, omdat de Franstaligen akkoord moeten gaan, vinden zij. Sorry, er is pariteit op het niveau van de regering, er is juridisch wel een vertraging mogelijk, maar geen veto voorzien.
De Vlaamse regering benoemd wetsovertredende burgemeesters niet. Oh, wat ze nu durven, een verkozen burgemeester niet benoemen! Sorry Franstalige politici, die 'burgemeesters' zijn verkozen in de gemeenteraad en zitten daar nog steeds, als burgemeester worden ze niet benoemd, omdat verkozen zijn daar geen voorwaarde is, de wet naleven wel.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 20:19   #49
rik47
Gouverneur

Standaard

Ik denk dat de standvastigheid van het kartel CD&V/N-VA begint te
renderen en de Franstaligen uit hun loopgraven haalt en dat ze nu zitten met de zwarte piet, onderling zullen de MR en de PS nu wel uitvechten wie de zwarte piet in handen krijgt en wie met de pluimen gaat lopen voor de volgende verkiezingen.
De rol van Milquet schat ik niet zo hoog in.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 20:19   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ze beginnen op Terzake nu over de "gewone huisvrouwen" zoals Margaretha guidone, en de Marie-claire marche voor het vaderland, pardon, la patrie.

Ik ga even Margaretha volgen en bezuinigen op mijn electriciteit nu! Bye bye Terzake.

Laatst gewijzigd door circe : 16 november 2007 om 20:20.
Oud 17 november 2007, 07:51   #51
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt3

Er is dan toch nog één Waalse politicus die begint zijn verstand te gebruiken en begint te begrijpen dat hun driftbuien en agressie niets meer uithalen om hun zin te krijgen.

Gaan de Waalse politici dan toch eindelijk volwassen worden en beginnen te begrijpen dat men in een samenleving moet nemen, maar vooral moet geven om de boel draaiende te houden.

En dat Vlaanderen het éénrichtingsverkeer beu is en nu dus ook wil krijgen of de boel door de Waalse politici zal laten opblazen.
In elk geval heeft hij duidelijk begrepen dat zij nu over de brug moeten komen of dat ze anders blijven vast zitten in hun vuil spel.
Voor mijn part mag Didier Reynders gerust premier worden op voorwaarde dat het een coalitie zou zijn van Vlaams Belang, MR, VLD, CD&V-NVA, en eventueel ook LDD. In een dergelijke regering, die dan ook meteen de laatste Belgische regering zou zijn, zou Didier Reynders dan gedurende 4 jaar zijn gloriejaren kunnen beleven, en 4 jaar is in de politiek toch niet niks.

Het Vlaams Belang, VLD, CD&V-NVA, LDD, en MR zouden in principe perfect een rechtse regering kunnen vormen. Zo’n rechtse regering kan dan een zeer streng vreemdelingenbeleid voeren, werk maken van een harde aanpak van de criminaliteit, het sociaal profitariaat bestrijden, de staatsschuld versneld afbouwen, op sociaal-economisch vlak een aantal noodzakelijke maatregelen treffen om onze economie nieuw leven in te blazen, enz. De aanpak van de communautaire problemen kan dan tijdelijk wat wachten. Een dergelijke regering biedt voor de MR een unieke kans om op federaal vlak eens zonder de PS en zonder de andere Waalse linkse partijen te regeren. Eigenlijk heeft MR er alle belang bij om het cordon sanitaire zo snel mogelijk te doorbreken ten einde zo op federaal vlak het PS-juk van zich af te werpen. In de Waalse gewestraad vormt de PS heden een linkse regering met CDH. De PS, Ecolo en CDH zouden uiteraard niet tevreden zijn dat op federaal vlak het Vlaams Belang in de regering zit en meer nog dat ze op de sociale zekerheid geen greep meer hebben. De PS, Ecolo en CDH zouden daardoor dan wel eens kunnen eisen dat de sociale zekerheid naar de gewesten zou worden overgedragen, een eis die dan perfect zou kunnen worden ingewilligd als de PS, Ecolo en CDH bereid zouden zijn een tweederde meerderheid te leveren om de regionalisering van de sociale zekerheid mogelijk te maken. Een zelfde redenering zou gelden voor het justitie- en vreemdelingenbeleid en voor alle andere bevoegdheden, ... totdat er uiteindelijk geen federale bevoegdheden meer zouden overblijven.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be