Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2007, 23:22   #41
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Seg... en als we nu eens bij wijze van algemeen pedagogisch project een tijdje de Sharia toepassen?
Dat lost die 'onwetendheid' bij het merendeel van die inbrekers meteen op.
Ze weten aan welke prijs...
En voor de adepten van het multiculturalisme maakt het datgene waar ze zo voor ijveren iets concreter.

Gewoon doen, voor een jaartje of zo... En dan uiteraard 'evalueren'.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 23:24   #42
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus, als men zich tegen een inbreker verdedigt, behoort men automatisch tot de Ku Klux Klan ? Of probeert Filosoof ons nu fijntjes duidelijk te maken dat die inbrekers allemaal donkerhuidige mannen zijn?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 23:24   #43
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
de juridische zekerheid dat
1) die kerel ( verhaal Lientje dus nog steeds ) wel degelijk wat op zijn kerfstok had ... want uiteindelijk vormt dat het knikpunt dat jij wat mag doen aldus je eigen zeggen
Hmm. Zou die mens zomaar achter die arme gast gezeten hebben? Echt? Met de huidige benzineprijzen?

Citaat:
2) het 't geen je uiteindelijk doet wat evenredig is met dat misdrijf
Dus we moeten wachten tot we beschoten worden alvorens we iets terug doen? Ik weet ook wel dat de proportionaliteit in de wet zit, maar ik ga niet vragen aan een inbreker of hij even wil wachten terwijl ik even achter een kleiner mes ga als het zijne kleiner is dan hetgeen ik vast heb...

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 23:25   #44
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag mij trouwens af hoe Marlientje -en verzameld misdaadgoedpratend links- zouden reageren mochten ZIJ slachtoffer zijn van een inbraak. Zouden ze ook vol begrip zijn voor de inbreker, zijn daad proberen goed te praten, en ervan overtuigd zijn dat het hun eigen schuld is dat er ingebroken is bij hun?
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 23:27   #45
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

De sharia toepassen? Wat is dat dan, dieven de handen afhakken?

Onze toekomstige 'volksvertegenwoordigers' moeten wel een hoop papieren tekenen om hun zitje te krijgen he.
Neenee, zo krijgen we die regering nooit bijeen.

Oud 7 december 2007, 23:28   #46
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Ik vraag mij trouwens af hoe Marlientje -en verzameld misdaadgoedpratend links- zouden reageren mochten ZIJ slachtoffer zijn van een inbraak. Zouden ze ook vol begrip zijn voor de inbreker, zijn daad proberen goed te praten, en ervan overtuigd zijn dat het hun eigen schuld is dat er ingebroken is bij hun?
Ja.

en ze zouden hem een kop Max Havelaarkoffie aanbieden en zich verontschuldigen omdat het deca is.

Oud 7 december 2007, 23:29   #47
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

weet ge wat.... we gaan die logica is op jou doortrekken se
geef mij efkes u adres en ik kom u koudmaken en zeg toch gewoon dat je een misdadiger was ... niets aan de hand
Doodsbedreigingen?! Eindelijk laat u uw ware aard zien...Krapuleuze taal.

Laatst gewijzigd door forumspook : 7 december 2007 om 23:29.
Oud 7 december 2007, 23:32   #48
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
je moet eens goed lezen, Animalman...
( zover dat kan natuurlijk een bronvermelding had op z'n minst gemogen )

er is hier in dat stukske noch sprake van (wettige) zelfverdediging nog van verdediging van eigendom
er is hier zelfs geen sprake van een verantwoordelijke ... enkel een 'verdachte' die nu helaas overleden is en wiens verhaal je nooit zal horen

in welke wereld leef jij eigelijk ?
die onnozele inbreker is gaan lopen, enfin gaan rijden, en reed zich daarbij te pletter tegen een boom. Waar ziet u hier MOORD ? Eerder zelfmoord dan, vermits hij zelf aan het stuur zat.
Oud 7 december 2007, 23:38   #49
Marlientje
Banneling

Standaard

en dat bumperkleven kennen we ook,misschien we een gek of maniak achter die man en werd ie de dood ingedreven,moeilijk te bewijzen weliswaar,maar die dingen gebeuren.
Vorig jaar nog werd een homo beschoten op de autostrade,dus verschiet in niks meer. Een auto is soms een moordwapen...

Laatst gewijzigd door Marlientje : 7 december 2007 om 23:38.
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 23:38   #50
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ge zult maar eens passeren langs een huis waar pas ingebroken is en toevallig dezelfde jas dragen als de inbreker en dan ene uit de menigte die naar u wijst en roept 'daar is em, er achteraan'!
Hopelijk overkomt u dit snel Dan komt u dit daarna verontwaardigt vertellen op het forum -als u nog in staat bent - en dan amuseer ik me weer eens zeer goed.
Oud 7 december 2007, 23:43   #51
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
dju... je bent me voor... 'k wou net zeggen : 't verbaast me niks dat 't vb nog geen wapenstokken gratis uitdeelt aan burgerwacht geïntresseerden
wapenstokken ? Niets is beter -en goedkoper- als een doodgewoon betonijzer van een goeie vinger dik.
Oud 7 december 2007, 23:55   #52
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
ze zien der niet skinheadachtig meer uit,nu dragen ze maatpakken en pruuken maar een wolf blijft een wolf he

en dat was de vorige zaak :

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=g7gvt37d
Dus gij vind dat inbrekers vrije doorgang moeten hebben?
Deze week is een jonge politieagente doodgeschoten,haar collega zwaar gewond en een buurman eveneens zwaar gewond,ook bij een inbraak dan heb ik u toch niet gehoord.
Als die dief nu dood is dan is dat omdat hij was waar hij niet moest zijn!
Oud 8 december 2007, 00:09   #53
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
en dat bumperkleven kennen we ook,misschien we een gek of maniak achter die man en werd ie de dood ingedreven,moeilijk te bewijzen weliswaar,maar die dingen gebeuren.
Vorig jaar nog werd een homo beschoten op de autostrade,dus verschiet in niks meer. Een auto is soms een moordwapen...
Het is gewoon een schande, die bumperklevende achtervolgers van kansarme inbrekers. Inplaats van die mensen een sociale woning te geven.
Oud 8 december 2007, 00:24   #54
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zal het weer gebeuren, en wanneer de arme donder een allochtoon is,komt er zeker niet van in huis.
Gezien die ''arme donder'' zijn leeftijd - ik kan mij niet voorstellen dat iemand op die leeftijd zijn eerste keer gaat inbreken - lijkt het mij eerder een beroepsinbreker te zijn die al veel mensen veel leed bezorgde.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 00:33   #55
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Dus, als men zich tegen een inbreker verdedigt, behoort men automatisch tot de Ku Klux Klan ? Of probeert Filosoof ons nu fijntjes duidelijk te maken dat die inbrekers allemaal donkerhuidige mannen zijn?
neen !! zijn "vriendjes"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 00:36   #56
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De feiten speelden zich af rond 20.30 uur in de buurt van de Kiewitdreef in Kiewit (Hasselt), een zijstraat van de baan Hasselt-Eindhoven (N74). De inbreker werd op heterdaad betrapt, waarna de bewoners de achtervolging inzetten. Tijdens die achtervolging gebeurde een incident, waarbij de inbreker om het leven kwam. (belga/tdb)
Niet alleen die verdomde criminelen zelf, maar ook de volksverraders zoals marlientje zelf die inbraken, car-en homejackings aanmoedigen werdienen een gepaste straf, waar geen poco-advocaat aan te pas moet komen!!!!
Zijn die linksen nu helemaal zot geworden dat ze stelen, inbreken, molesteren etc. gaan verdedigen ?
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 00:37   #57
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inbreker sterft na achtervolging door bewoners in Hasselt
Hoe meer inbrekers sterven hoe beter, da's toch evident zou ik denken?

Laatst gewijzigd door slobodan : 8 december 2007 om 00:38.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 00:39   #58
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is al goed !
Men zou beter beginnen met een deftig sociaal beleid voor die arme mensen,
deftige uitkeringen, grote sociale woningen waar hun kinderen zich kunnen
uitleven, stoppen discriminatie op de werkvloer ( euro-lock ), bij de VDAB en de ziekenkas. Ze zijn onwetend, schuchter,kennen de wetten niet en worden
weggehouden van de reeds bestaande sociale voorzieningen. Gelijkheid is ver te zoeken.
pampers in steraanbieding... je kan betalen met visa en je krijgt dubbel zegels

wat een clichés van links zeg... moet er nog suiker en stroop ook bij op ?!

ARME MENSEN ??? "die duizenden euros betalen voor een vliegtuigticket ?"

Pim Fortuyn in intervieuw met Walter Zinzen gisteren om Canvas met fatima

Arme Walter is er nog niet goed van
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 8 december 2007 om 00:40.
Oud 8 december 2007, 00:41   #59
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Ik ben chauffeur. Met een trekker-oplegger. Na pedofielen en Hitler de meest gehate mensen van Belgie. Als ik mijne bak in de weg laat staan duurt het drie seconden voor de flikken er staan.
dat verklaart veel

Citaat:
voor wat? voor de dood van de inbreker. zucht.
oa of bedoelde je dat niet ?
dat was anders je eerste reactie op dat verhaal van Marlientje

Citaat:
Wat dan? Had hij vals gespeeld bij het kleurenwiezen?
dat zou kunnen... 't zou de eerste niet zijn die een kopje kleiner wordt gemaakt na het valsspelen met de kaarten
neen alle gekheid op een stokje... hij zou er bv gewoon niks mee te maken kunnen hebben
klinkt dat zo onlogisch ?
ik kan je duizende voorbeelden geven van onschuldigen die zijn opgeknoopt of wat dan ook waar achteraf bleek dat ze er geen bal mee te maken hadden
dat heb je nu eenmaal van zodra je gerechtigheid in de handen van de bevolking laat
ik kan je eveneens duizenden voorbeelden gevenb van gerechtelijke dwalingen berust op getuigenissen van diezelfde bevolking

Citaat:
Als er bij de zgn. 'kansarmen' zoiets zou gebeuren zou het in alle gazetten staan en organiseren ze een benefiet. En jarenlange psychische bijstand en arbeidsonbekwaamheid natuurlijk.
'k denk dat ge nu wel flink aan 't zeveren zijt
en moest er al wat van aan zijn een benefiet organiseer je inderdaad niet onmiddellijk voor iemand die totaal geen euvel heeft

Citaat:
Buitenproportionele wraak?
mij best.... dus wraak
het is al wel een tijdje geleden dat m'n persoonlijke genoegdoening heeft afgeschaft ...

Citaat:
Dit is ook een basisprincipe: gij doet mij iets, ik doe iets terug. Je weet niet wat er daar bij die mens thuis is gebeurd. Als iemand vrouw en kinderen thuis heeft zitten schiet die toch maar logisch in een verdedigende reactie?
dat klopt daarom noemt men dat ook wettelijke zelfverdediging
in alle andere gevallen wacht men eerst het vonnis af of het wel klopt dat die of gene iets heeft gedaan
en rarara ... zelfs dan moogt ge niks terug doen

Citaat:
Buiten het feit dat zoiets toch prachtig is in de nieuwe maatschappij: Het SAM-gevoel weet je wel? Het komt uiterst zelden voor dat mensen voor elkaar opkomen. Wie heeft Joe Van Holsbeek geholpen? Of die slachtoffers in Lot? U hoort het graag, en ik zou het doen. mooi geregeld zo.
dit gaat wel een heel stuk verder dan dat SAM-gevoel
in veel gevallen is dat inderdaad prachtig
maar in de twee gevallen die je hier nu aanhaalt had het maar weinig uitgehaald ( tenzij preventie )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2007, 00:41   #60
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jonge politievrouwen doodschieten met kalasnikov is een hobby

bumperkleven met een Hummer
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be