Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2008, 12:18   #41
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dejohan gaat het graag horen

héhé!

@Lantjes: alles wa ge zegt zijde zellef, met uw broek in den helft.
Platte zever, tsss, tsss. En dan nog met Mika in ene zin, da's eigenlijk nog erger .

Maar idd, ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat het te veel eenheidsworst is. Maar mensen die klagen dat er te veel 'toegankelijke' of 'hitmuziek' op de radio is moeten, m.i. idd maar cdkes kopen, of zelf ne nichezender oprichten. Het is nationale radio, de meeste mensen horen liefst toegankelijke nummers.

Zelfs op stubru vind ik dat Beefheart, Dream Theatre of The Mars Volta niet echt thuishoren. Tenzij in de late uurtjes.

Laatst gewijzigd door dejohan : 3 januari 2008 om 12:29.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 12:46   #42
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Bij de laatste drie nummers die ik hier nu hoor (op verzoek) zitten Pearl Jam en The Stranglers. Als je op Donna hetzelfde hoort als op Stubru en je het gros eveneens op radio twee kan beluisteren kunnen ze bij VRT flink besparen door 2 van de drie zenders te schrappen. (goed voor nog een kanjer van een ontslagpremie)
Een paar jaar terug kon je op stubru al eens een Rammstein, Sepultura ed horen, nu nog druppelsgewijs, jammer voor diegenen die daarvoor naar deze zender luisterden.
Maar in mijn geval brengt de CD en de MP3 indien nodig redding en is het weer even in 1 oor (want op het werk) Leaves' Eyes, My dying bride, Epica, Rammstein, Gothminister, Muse, Placebo....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 19:43   #43
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Enkele dagen terug een kwetterprogramma op Radio 1 over tututututut - Mannen die meegaan shoppen. nou nou dat was me interessant!

En de Stranglers hoor je tegenwoordig constant, want dat klinkt hip voor als je 40+ bent.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 20:42   #44
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Jezus-neuken-christus....studio fucking Brussel.....dit gedrocht hebben ze de laatste dagen wel tien keer gedraaid :

http://www.youtube.com/watch?v=25Asf...elated&search=

De Stranglers hip? De broekventjes van vandaag weten niet eens wie die zijn ! 'k was trouwens ook nog ferm nat achter de oren ten tijde van Stranglers, Sex pistols, Motors....
Oud 3 januari 2008, 20:44   #45
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Jezus-neuken-christus....studio fucking Brussel.....dit gedrocht hebben ze de laatste dagen wel tien keer gedraaid :

http://www.youtube.com/watch?v=25Asf...elated&search=

De Stranglers hip? De broekventjes van vandaag weten niet eens wie die zijn ! 'k was trouwens ook nog ferm nat achter de oren ten tijde van Stranglers, Sex pistols, Motors....
ik niet maar ik ben niet blijven steken
en heb een PESTHEKEL aan nostalgie-cultuur
Oud 3 januari 2008, 20:46   #46
PollyCorrect

Standaard

op radio 1 ook dit hier

http://www.youtube.com/watch?v=orACIBjHuI4

best aardig, de eerste ZEVEN KEER
Oud 3 januari 2008, 20:47   #47
PollyCorrect

Standaard

EN DANKZIJ RADIO 1 kan ik deze niet meer UITSTAAN:

http://www.youtube.com/watch?v=TiGisKEc1qQ

Oud 4 januari 2008, 09:11   #48
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Drie schoolvoorbeelden op rij...Waarvan er op zijn minst twee bij zijn die normaal geen air-play verdienen, de laatste wil ik nog het voordeel van de twijfel geven, alhoewel.....

'k Vraag me eigenlijk af hoe deze shit-platen in een programma kunnen raken. Welke verborgen motivatie hiervoor speelt. Worden de radiozenders betaald door "single-marketingbureau's" of platenlabels? Krijgen we daardoor zoveel troep voorgeschoteld?
Iemand kennis van de interne keuken van een radiostation? Derk zit jij niet kort bij dergelijke zaak?
Oud 4 januari 2008, 09:37   #49
PollyCorrect

Standaard

Ik heb jaren terug bij Radio 1 wat geleurd met een paar artiesten, en bracht gewoon hun CD naar de studio. Werd daar prima ontvangen door uitstekende muziekjoernalisten, die kregen dan, indien ze interesse hadden, een CD, en dat was het. Als ze ervan hielden (toen waren er nog echt erudiete programmamakers daar) dan speelden ze wel regelmatig dit of dat nummer.

Nu klinkt het allemaal als commerciële bucht inderdaad. Geloof niet dat et nog steeds zo authentiek eraan toe gaat.
Oud 4 januari 2008, 10:08   #50
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het hoe en waarom bepaalde nummer grijs worden gedraaid ontgaat me volkomen. Welke criteria ze gebruiken om deze wel en die niet te promoten...?
We hebben klasse-artiesten die weinig of geen kans krijgen, jammer, deze bv
http://nl.youtube.com/watch?v=wbTHAg...eature=related

qua nummer en presentatie kan het tellen, het hoeft ook voor mij niet altijd hard te zijn maar een beetje niveau is toch welkom....
Oud 4 januari 2008, 10:28   #51
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Drie schoolvoorbeelden op rij...Waarvan er op zijn minst twee bij zijn die normaal geen air-play verdienen, de laatste wil ik nog het voordeel van de twijfel geven, alhoewel.....

'k Vraag me eigenlijk af hoe deze shit-platen in een programma kunnen raken. Welke verborgen motivatie hiervoor speelt. Worden de radiozenders betaald door "single-marketingbureau's" of platenlabels? Krijgen we daardoor zoveel troep voorgeschoteld?
Iemand kennis van de interne keuken van een radiostation? Derk zit jij niet kort bij dergelijke zaak?

Ik kan met absolute zekerheid zeggen dat voor het meest gedraaide nummer van vorig jaar geen cent payola betaald is.

Misschien zou je het graag anders willen, maar Stubru is geen alternatieve rockzender maar een jongerenzender. Soko en Kate Nash passen in die zin perfect bij Stubru.

Laatst gewijzigd door dejohan : 4 januari 2008 om 10:29.
Oud 4 januari 2008, 10:44   #52
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Van die Soko kan ik het begrijpen, daar zouden ze u moeten voor betalen om daar naar te willen luisteren.
Fuck, van de duivel gesproken, ze spelen het weer, de radio gaat hierbij uit, de pc-cd terug aan.
Oud 4 januari 2008, 10:59   #53
dejohan
Minister-President

Standaard

Er zijn genoeg rockzenders op't internet te vinden hoor .
Oud 4 januari 2008, 11:23   #54
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Er zijn genoeg rockzenders op't internet te vinden hoor .
On-line streaming lukt niet op het werk... Het hoeft trouwens niet altijd rock te zijn hé Johan (Irie-fm van Jamaïca...)maar ONZE openbare omroep met meerdere kanalen zou voor elk wat wils mogen aanbieden ipv op 4 verschillende stations ongeveer hetzelfde te spelen. Stubru mag dan al een jongerenzender zijn, de keuze van de luisteraar maakt in verschillende verzoekprogramma's duidelijk dat er een wezenlijk verschil is tussen deze keuzeprogramma's en de voorgekauwde.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be