![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Is dat nog niet genoeg gelijkenis?
#42 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() N-VA en VB zijn partijen. De RTBF is een staatszender. Een belangrijk verschil volgens mij.
#43 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() A propos, ik acht de RTBf niet racistisch. Wel vooringenomen.
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Hoezo? Hij hekelt de RTBf. Hoe hekelt hij daarmee de Walen? Ik voel mij ook niet beledigd wanneer de VRT, De Morgen e.d. gehekeld worden. Jij wel?
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() Even een vergelijking:
Mille Coullines: duizenden doden op hun geweten. RTBF: eh... eh... Vlaamse politici krijgen het op hun heupen?
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Oeps, het is ook V-SB ![]() |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat de RTBF niet racistisch zou kunnen zijn, ik zie alleen nog niet goed hoe.
|
![]() |
![]() |
#49 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Veel smaak? Neen. De heisa waard? Neen.
![]() |
![]() |
#50 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() Kort komt het voor mij hier op neer:
Mille Collines riep alle hutu's op om tutsi's van kant te maken, gezien het immers enkel maar kakkerlakken waren? Mede als gevolg hiervan brachten radicale hutu's in '94 zo'n 800.000 (schattingen varieren van een half tot één miljoen) Tutsi's om het leven in zo'n drie maand tijd. Het vergelijken van de RTBF, gelijk wat haar positie ten opzichte van een onafhankelijk vlaanderen, met deze radiozender getuigt op zijn minst van erg weinig smaak. Het is daarbij een regelrechte aanval op het gemoed van Rwandese emigranten in Blelgië (of Vlaanderen wat je maar wil ![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Ja, het was misschien niet goed jou daarbij te quoten.
Maar dezelfde vraag voor diegenen die wel vinden dat de RTBF racistisch is.
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Leterme en V-SB één front: dat is waar het vlaamse nationalisme toe leidt. Als jij vindt dat Leterme met zijn uitspraak 100 procent gelijk had: bewijs dat dan eens. Blijkbaar volg jij het RTB nieuws wel op de voet en vermits jij stelt dat Letreme 100 procent gelijk had moet je dus toch wel kunnen aantonen dat de RTB aanzet tot racistisch geweld tgo de vlamingen. Ik heb overigens niet gezegd dat ik het huidige Belgie tolerant genoeg zou vinden, jij ijvert wel voor vlaamse onafhankelijkheid maar je kan blijkbaar nog geen nederlands, sorry, vlaams lezen. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Van mijn leven niet.
Citaat:
Het is niet omdat je een vergelijking tussen A en B maakt, en daarbij een bepaalde vooringenomenheid van A "parodieert" door te verwijzen naar een veel erger geval B, dat je daarmee beweert dat A en B identiek zijn. Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 december 2007 om 19:55. |
|||
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Vooringenomenheid (wat jullie niet eens bewijzen) ~ oproep tot genocide , bangelijke parodie, en zeer respectvol
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 december 2007 om 19:57. |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En van veel respect getuigd het ook niet om Pelgrim "een oproep tot haat tegen z'n Franstalige medeburgers" toe te schrijven op basis hiervan. Ik zie het noodzakelijk verband tussen anti-Waals sentiment en kritiek op de RTBf niet meteen. De RTBf is vooringenomen: dat kun je gewoon zien als je de tv opzet. Continu komt er een bepaalde berichtgeving: bvb. de problemen in de rand worden in de nieuwsprogramma's enkel behandeld vanuit het oogpunt van de rijkere Franstaligen, bijvoorbeeld. Een reportage daarover zal 9 kansen op 10 beginnen of eindigen met een bord waarin de Franse tekst doorstreept is door vandalen, maar nooit de Nederlandse tekst. Ook de keuze van de onderwerpen vertonen een zekere geëngageerdheid: op de VRT komt het communautaire in normale periodes veel minder aan bod, op de RTBf is het quasi dagelijkse kost, vooraan in het nieuws, minutenlang. (Ik overdrijf slechts een beetje.) De RTBf belicht dus de zaken vanuit een bepaald perspectief. Dat is trouwens ook maar normaal: iedereen is "bevooroordeeld", ieder medium belicht de zaken vanuit een bepaald perspectief: welke vragen worden gesteld, welke onderwerpen aangekaart, hoeveel aandacht aan een bepaald onderwerp, wie komt aan bod, etc... Dat gaat van Solidair tot De Standaard. De RTBf is daar geen uitzondering op. Hoe kun je dan stellen dat de RTBf niet vooringenomen is, als iedereen dat is? En waarom zou er geen kritiek mogen komen op een bepaalde vorm van vooringenomenheid?
Laatst gewijzigd door Burkide : 17 december 2007 om 20:13. |
||
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik verwijs trouwens nog eens naar bericht nr. 49 in deze draad.
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
![]() Ok, Pelgrim gaat dus akkoord met onrespectvolle uitspraken van een rooms-blauw politicus. 't Is maar da 'k 't weet.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 december 2007 om 20:19. |
|||
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
En dat Pelgrim (een links Vlaams-nationalist) dat de moeite waard vindt om in zijn onderschrift op te nemen vind ik ook wel tekenend. |
|
![]() |