Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2011, 18:31   #581
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Niets van.
Graag citaat met link.
Ik bedoel niet dat jij aanzet tot geweld, ik bedoel dat jij het verbod om aan te zetten tot geweld ondergeschikt acht aan godsdienstvrijheid.
Oud 29 juli 2011, 18:34   #582
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Waarom zet je dan niet de consequente stap en veroordeelt ge de christelijke psalmen niet?
Als die aanzetten tot geweld tegen een bepaalde bevolkingsgroep moeten die ook verboden worden.

Citaat:
Ik persoonlijk zie die teksten in zijn tijd en context, zowel die uit de bijbel als die uit de koran en vind het dan ook tijdverlies daar aandacht aan te besteden.
Jij misschien wel, anderen niet. Ik zie ook niet hoe je de teksten met een korreltje zou kunt nemen... er staat toch gewoon wat er staat?
Oud 29 juli 2011, 18:43   #583
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar zet zij aan tot geweld?
Linkje?
Hier heb ik reeds op geantwoord, zie boven, misverstand.

Citaat:
Dat is inderdaad niet meer van deze tijd en ik zie dat meer en meer jongeren zich daar tegen verzetten.
We kunnen hen daarbij helpen, maar niet verplichten.
Dat gevoel had ik zo niet. Ik hoop dat je gelijk heb, dat is het eerste wat ik ervan hoor.

Citaat:
Dat is eigen aan alle culturen.
Ik heb nog gedate met een christelijk meisje en ik heb me een tijdje 'bekeerd', maar uiteindelijk is het niets geworden.
Ook mensen uit een 'hogere' klasse hebben iets tegen het trouwen beneden hun stand, en zo kunt ge zelf ook wel nog talloze voorbeelden geven.
Chinezen 'moeten' trouwens ook binnen hun 'ras' huwen, hoewel er ook velen zijn die er hun botten aan vegen.
Niet aan onze cultuur, toch niet meer.

Citaat:
Ook christelijke extremisten storen mij, en ook boeddhistische extremisten, en ook extreem rechtsen.
Ik probeer dus mijn pijlen te richten op extremisten, en niet op de volledige groep waarmee ze dingen gemeen hebben.
Ik ken geen boeddhistische extremisten maar ok ik snap je punt.
Er zijn toch veel meer Islamitisch geïnspireerde aanslagen, moorden, ongelijkheden etc dan gelijk welk ander geloof? Ik denk dat dat is omdat de Islam-ideologie veel extremer is dan gelijk welke andere ideologie/geloof.

Citaat:
Niet, het christendom, de Islam, of rechts is het probleem, wel de extremisten onder hen.
Akkoord?
Uiteraard, maar het valt me op dat de Islam veel meer extremisten voortbrengt dan gelijk welk ander geloof. Ik denk dat dat te maken heeft met de radicale toon van de Koran.

Laatst gewijzigd door Snerror : 29 juli 2011 om 18:43.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 19:02   #584
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet, het christendom, de Islam, of rechts is het probleem, wel de extremisten onder hen.
²

Daarbij kunnen de pedofiele priesters toevoegd worden, die meestal net hun geloof helemaal niet beleven.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 29 juli 2011 om 19:03.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 19:25   #585
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Niet aan onze cultuur, toch niet meer.
Ik vrees dat ge u daarin vergist.
Mijn schoonbroer wil niet dat zijn dochter met een niet-christen te maken heeft.
Of ze zich er wat gaat van aantrekken als puntje bij paaltje komt is nog maar de vraag.

Citaat:
Uiteraard, maar het valt me op dat de Islam veel meer extremisten voortbrengt dan gelijk welk ander geloof. Ik denk dat dat te maken heeft met de radicale toon van de Koran.
Er is altijd wel iemand die het verst pist, maar uiteindelijk zijn het allemaal zeikers.
Oud 29 juli 2011, 19:49   #586
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik bedoel niet dat jij aanzet tot geweld, ik bedoel dat jij het verbod om aan te zetten tot geweld ondergeschikt acht aan godsdienstvrijheid.
Ik weet wel dat je dat bedoelt.
Ik herhaal : Niets van. Graag citaat met link.

De rest van mijn post laat je weg
Wat je opnoemt is eerder cultuur of traditie die religieuze regels geworden zijn.

Niet miljoenen.
Net zoals bij de christenen is het de kleine minderheid die hun heilig boek letterlijk neemt.
Ga je daar mee akkoord?

Laatst gewijzigd door artisjok : 29 juli 2011 om 19:50.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 19:52   #587
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat ge u daarin vergist.
Mijn schoonbroer wil niet dat zijn dochter met een niet-christen te maken heeft.
Of ze zich er wat gaat van aantrekken als puntje bij paaltje komt is nog maar de vraag.

Er is altijd wel iemand die het verst pist, maar uiteindelijk zijn het allemaal zeikers.
Dat is een schoontje.
Oud 29 juli 2011, 20:17   #588
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
?

Ik persoonlijk zie die teksten in zijn tijd en context, zowel die uit de bijbel als die uit de koran en vind het dan ook tijdverlies daar aandacht aan te besteden.
We moeten die oproepen tot geweld en moord inderdaad bekijken in zijn tijd en in deze tijd zijn die wettelijk verboden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 20:23   #589
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind die verzen, zo los, letterlijk geïnterpreteerd beneden alle peil.
Maar je weet toch ook wel dat zo'n verzen in ieder heilig boek voorkomen.
Zolang men niet denkt dat men dat letterlijk moet opvolgen, kan ik daar mee leven.
Dus voor jou zou het geen enkel probleem zijn indien andere groeperingen dergelijke teksten zouden verspreiden?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 23:17   #590
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Niets van.
Graag citaat met link.

Wat je opnoemt is eerder cultuur of traditie die religieuze regels geworden zijn.

Niet miljoenen.
Net zoals bij de christenen is het de kleine minderheid die hun heilig boek letterlijk neemt.
En een goed voorbeeld van deze bewering zijn de duizenden aanslagen gepleegd door moslims, over de hele wereld...Maar misschien is dat gewoon traditie bij hen ? Cultuur ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 20:48   #591
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Al ongeveer een decennium staan zowel de politiek als dit forum bol van de hyperlatieven over hoe eng moslims zijn en warom ze allemaal verbannen moeten worden. Hier onder volgt een poging tot analyse van het probleem, omdat een oplossing enkel kan vormen uit begrip van het probleem.

Ik constateer dat er niet één probleem is, maar dat wat normaal gesproken op één hoop gegooid wordt in drie losse problemen uiteenvalt.
Er is ook nog een vierde probleem en dat is racisme in het kwadraat. Nationalisten hebben decennia geleden weinig moeite gehad met de instroom van Italiaanse en Spaanse gastarbeiders. Hun kinderen zijn behoorlijk ingeburgerd en opgegaan in de massa. Maar als een grote etnische groep zijn cultuur handhaaft wordt dit gezien als een verstoring van de orde en een bedreiging voor de rechtsstaat. Allen dan wordt etniciteit als een probleem gezien. Dat geldt evenzeer voor België en Nederland als voor Das Deutsche Reich als voor Servië en Pakistan. Zie maar:

Citaat:
Rather, police and government officials say the violence is fueled by bitter ethnic rivalries and political parties vying for power in this mega-melting pot, home to roughly 15 million people from at least a half-a-dozen ethnic groups.

Three political parties are usually at the center of the fight for power in Karachi: the Muttahida Qaumi Movement (MQM), the Awami National Party (ANP), and Pakistan's People Party (PPP).
http://edition.cnn.com/2011/WORLD/as...html?hpt=hp_t2

Het woord is aan de antropologen. Wat moeten we doen?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 20:55   #592
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Dat is omdat de Italianen en Spanjaarden geen onomstotelijke ideologie hebben meegebracht die niet te betwisten valt.
Oud 2 augustus 2011, 21:01   #593
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is omdat de Italianen en Spanjaarden geen onomstotelijke ideologie hebben meegebracht die niet te betwisten valt.
Laten we even utopisch worden: stel dat ze Brazilianen hadden ingevoerd als "gast"-arbeiders?
Hoe leuk zou het leven dan niet geworden zijn? Dansen, lachen, feesten....maar nee, die vonden ze (=de industrielen) dus niet goed genoeg - of was de overtocht zelfs iets te duur?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 augustus 2011 om 21:01.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 21:09   #594
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

We hebben hier vanalles. Superveel Italianen overal, chinezen in Chinatown (Antwerpen), Congolezen (Matonge, Brussel) etc etc. Allemaal zonder problemen.
Oud 2 augustus 2011, 21:46   #595
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
We hebben hier vanalles. Superveel Italianen overal, chinezen in Chinatown (Antwerpen), Congolezen (Matonge, Brussel) etc etc. Allemaal zonder problemen.
En dan komt het moslimvolkje met een paar interessante eigenschappen:
betweterig, eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, weining tot geen relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, en zovele andere...
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2011, 22:31   #596
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
En dan komt het moslimvolkje met een paar interessante eigenschappen:
betweterig, eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, weining tot geen relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, en zovele andere...
Hm, lijkt me een omschrijving die even goed op 'de Vlaming' kan slaan.
Oud 3 augustus 2011, 08:38   #597
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
En een goed voorbeeld van deze bewering zijn de duizenden aanslagen gepleegd door moslims, over de hele wereld...Maar misschien is dat gewoon traditie bij hen ? Cultuur ?
Kan je daar cijfers met bron bij geven?
Tel je de aanslagen in oorlogsgebied mee? Ook als ze "precisiebombardement" genoemd worden.

Laatst gewijzigd door artisjok : 3 augustus 2011 om 08:38.
Oud 3 augustus 2011, 08:40   #598
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hm, lijkt me een omschrijving die even goed op 'de Vlaming' kan slaan.
Vind je dat? Ik weet niet in wat voor omgeving jij leeft maar in mijn omgeving zijn de meeste Vlamingen bescheiden, vrijgevig, verdraagzaam en respectvol tegenover andere culturen. Uiteraard zijn er een paar uitzonderingen maar ik ken er echt niet veel.

Ter vergelijking, ik heb nooit problemen met Vlamingen, Congolezen, Chinezen, Italianen, ... maar wel geregeld met Moslims. Ik gedraag me niet provocerend en zie er ook helemaal niet provocerend uit. Dit terwijl ze toch maar 5% van de bevolking uitmaken.
Oud 3 augustus 2011, 08:47   #599
Alboreto

Standaard

Citaat:
Vind je dat? Ik weet niet in wat voor omgeving jij leeft
Ik had moeten schrijven "de vlaming op dit forum".
De meeste mensen die ik ken zijn inderdaad over het algemeen vrij sociaal, hoewel er vele zij die onverdraagzaam en respectloos omgaan met andere culturen

Citaat:
Ter vergelijking, ik heb nooit problemen met Vlamingen, Congolezen, Chinezen, Italianen, ... maar wel geregeld met Moslims.
Ik heb indertijd de problemen meegemaakt met bovenstaande groepen, maar die zijn nu zo goed als volledig verdwenen doordat we goed zijn geïntegreerd.
Oud 3 augustus 2011, 09:02   #600
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik had moeten schrijven "de vlaming op dit forum".
De meeste mensen die ik ken zijn inderdaad over het algemeen vrij sociaal, hoewel er vele zij die onverdraagzaam en respectloos omgaan met andere culturen
Ik had het inderdaad over de realiteit, niet over dit forum.

Citaat:
Ik heb indertijd de problemen meegemaakt met bovenstaande groepen, maar die zijn nu zo goed als volledig verdwenen doordat we goed zijn geïntegreerd.
Ik neem aan dat je bedoelt 'ze'? Waarom integreren deze Marokkanen dan niet? Je beweert toch zelf dat ze voornamelijk immigranten van de jaren 60/70 zijn en niet van de laatste 10 jaar?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be