Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2013, 19:54   #581
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
tja, dan moet er maar niet worden geroepen "neutraal"

want dat is precies wat dat is. geen voorkeur geven voor het ene, noch voor het andere.

de term 'neutraliteit' die anti-hoofddoekers overal rondspuien is enkel een uitvlucht om de ware reden te verdoezelen: islam/xenofobie
Mag iemand u met deze t'shirt achter het loket bedienen?

Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 19:58   #582
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
tja, dan moet er maar niet worden geroepen "neutraal"

want dat is precies wat dat is. geen voorkeur geven voor het ene, noch voor het andere.

de term 'neutraliteit' die anti-hoofddoekers overal rondspuien is enkel een uitvlucht om de ware reden te verdoezelen: islam/xenofobie
Anti-hoofddoekers zijn er niet. Er zijn alleen maar burgers die neutraal geklede mensen achter een loket willen vinden, zoals het altijd geweest is voor jij geboren was, zoals het deel uitmaakt van onze cultuur en van onze opvoeding.

Voor uitspattingen hebben we het theater, literatuur, dichtkunst en beeldende kunsten. Moslimmensen hebben dat in veel mindere mate en op het niveau van een vijfjarige (op gevluchte uitzonderingen na).
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 20:15   #583
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

En deze?

Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 20:56   #584
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Anti-hoofddoekers zijn er niet. Er zijn alleen maar burgers die neutraal geklede mensen achter een loket willen vinden, zoals het altijd geweest is voor jij geboren was, zoals het deel uitmaakt van onze cultuur en van onze opvoeding.
m.a.w. enkel mensen die zijn zoals jij.

maar, ja dan zijn er ook nog burgers die inzien dat een hoofddoek dragen niet gelijkt staat aan niet-neutraal zijn.

je zal er maar mee moeten leven dat niet iedereen is en denkt zoals jij.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 7 mei 2013 om 21:00.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 21:06   #585
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
m.a.w. enkel mensen die zijn zoals jij.
maar, ja dan zijn er ook nog burgers die inzien dat een hoofddoek dragen niet gelijkt staat aan niet-neutraal zijn.
Het is volstrekt niet zo dat een moslima achter een publiek loket slechts in staat is om haar job behoorlijk uit te oefenen indien ze een hoofddoek draagt. Ze kan dat evenzeer perfect, zoals iedere vrouw, zonder hoofddoek. En de redenen die ze inroept om toch een hoofddoek achter dat loket op te zetten heeft niets te maken met de haar opgedragen functie. Bijgevolg is dat hoofddoek geen onderdeel van haar taak en hoort dat bij de uitoefening ervan dan ook niet gedragen te worden. Punt.

Als die moslima per se wil werken met haar hoofddoek op, o.k., maar dan in een omgeving waar die kopvod algemeen aanvaard en toegejuicht wordt. Dus moet ze dan maar zorgen dat ze niet solliciteert bij de overheid en een job aannneemt bij een of andere Moslim-organisatie.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 22:26   #586
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
zoals voorkeur geven aan mensen die geen hoofddoek dragen? inderdaad, dat is geen neutraliteit.

ik vul de term "neutraliteit aan het loket" in met iedereen gelijk behandelen, en ja, ook moslims.

een moslima aan een loket kan nog altijd iedereen gelijk behandelen, ook al draagt ze een hoofddoek.
Een rechter kan dat ook, al draagt hij een groot kruis rond z'n nek. Het gaat om de perceptie van neutraliteit, blijkbaar begrijp je dat stukje niet.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 02:18   #587
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
dikke vette bullshit, ik heb hier in België ook nog nergens een moslima tegengekomen (en ik kom er beroepshalve veel tegen) die zo over mannen denkt.
Hiermee geeft ge toe dat ge niet anders kunt dan vooringenomen zijt, en ge u beter zelf uit deze discussie verwijdert. Iemand die idd. beroepshalve omgeven is door moslima's kan toch niet onbevooroordeeld over hoofddoeken oordelen denk ik.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 02:28   #588
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Wat ik vooral aan u merk is dat u zeer selectief reageert. Als er iets te sterke of moeilijk weerlegbare argumenten op tafel liggen loopt u er om heen en poneert u gauw een nieuwe stelling van 2 regeltjes. Ga eens in op alle posten en niet alleen die waar u denkt makkelijk op te kunnen reageren.
Dat is wel typisch voor al die moslimfanaten en voor heel die islamkultuur.
Oud 8 mei 2013, 02:37   #589
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Als een vrouw gezond van lichaam binnenhuis een hoofddoek draagt, denk ik dat er een vijs losstaat. Dat is onze cultuur.
Onder de moslima's die buiten met een hoofddoek rondlopen zijn er zijn velen die binnenshuis in hun eigen huiskring dus, ook met die vodopkop blijven rondlopen. Het is gewoon een obsessie/gewoonte.
Oud 8 mei 2013, 06:47   #590
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoals voorkeur geven aan mensen die geen hoofddoek dragen? inderdaad, dat is geen neutraliteit.

ik vul de term "neutraliteit aan het loket" in met iedereen gelijk behandelen, en ja, ook moslims.

een moslima aan een loket kan nog altijd iedereen gelijk behandelen, ook al draagt ze een hoofddoek.
Als een moslima met hoofddoek iedereen aan haar loket neutraal kan behandelen, waar om kan een leraar of rechter dat dan niet in een lokaal waar een kruisbeeld hangt?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 07:11   #591
Hoomer

Standaard

Citaat:
Ja, want het regent niet in het gemeentehuis, en ik neem aan dat de loketbediende geen kanker patiënte is, en ik denk ook niet dat ze een koe moet gaan melken of moet gaan hooien, beide activiteiten kunnen het haar 'bevuilen'.
Als een vrouw gezond van lichaam binnenhuis een hoofddoek draagt, denk ik dat er een vijs losstaat. Dat is onze cultuur.

En het is haar geraden om iedereen correct te behandelen. Dat is namelijk de regel.

Ik ga bij een normale loketbediende aanschuiven. Ook al is die rij langer en ook al heeft de hoofddoek beambte geen klant.

Zo heb je op natuurlijke wijze twee loketten: eentje voor de vreemdelingen en eentje voor de mensen vanhier.

Als bestuursmensen zo dom willen zijn ...
Ik heb een tijd geleden dit al eens geschreven, hier in de carefour werkte indertijd een niet onknappe moslima steeds met zwarte hoofddoek en zwarte kleren aan de kassa: Resultaat was lange rijen aan de andere kassa's en bij haar geen mens, zelf de talrijke niet moslim Afrikanen die daar winkelden vermeden haar.
Toen ik dat zag dacht ik snel afrekenen aan die lege kassa hehe een meevaller, nee hoor verkeerd gedacht toen ik als man alleen met mijn winkelkar aan haar kassa kwam stond ze recht en ging gewoon weg.
Ze werkt er de dag van vandaag niet meer denk ik, enfin toch zeker niet meer aan de kassa.
Oud 8 mei 2013, 08:42   #592
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er wordt geen voorkeur gegeven aan mensen die geen hoofddoek dragen.
In hun vrije tijd dragen ze wat ze willen.
Maar wie niet eens in staat is zijn hoofdoek af te laten op zijn werk zal ook niet in staat zijn neutraal te zijn tegenover zijn klanten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 10:12   #593
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik heb een tijd geleden dit al eens geschreven, hier in de carefour werkte indertijd een niet onknappe moslima steeds met zwarte hoofddoek en zwarte kleren aan de kassa: Resultaat was lange rijen aan de andere kassa's en bij haar geen mens, zelf de talrijke niet moslim Afrikanen die daar winkelden vermeden haar.
Toen ik dat zag dacht ik snel afrekenen aan die lege kassa hehe een meevaller, nee hoor verkeerd gedacht toen ik als man alleen met mijn winkelkar aan haar kassa kwam stond ze recht en ging gewoon weg.
Ze werkt er de dag van vandaag niet meer denk ik, enfin toch zeker niet meer aan de kassa.
Eerlijkheidhalve moet ik zeggen dat ik een vermoeden heb dat dat niet klopt. Er is uitermate weinig kans dat u een moslima met hoofddoek achter de kassa van een Carrefour zal tegenkomen. Ik heb het wel over de Carrefour's van Antwerpen. Ik heb van mijn leven nog nooit een moslima met hoofddoek achter de kassa van een Carrefour gezien in de Carrefours waar ik inkopen doe. De Carrefour van Schoten bij Antwerpen daar shoppen hoofdzakelijk moslims, ik zie dus niet dat er ooit in een andere Carrefour waar waarschijnlijk ook veel moslima's zitten er minder volk aan die kassa's zouden staan waar er eventueel een moslima met hoofddoek zou zitten. Carrefour is de supermarkt bij uitstek voor moslims. Ik heb hier een aantal maanden geleden een topic gestart dat er bij die nieuwe Nederlandse supermarkt nogal wat moslima's met hoofddoek achter de kassa's zitten. Ik heb echter nog nooit kunnen vaststellen dat mensen daarom een andere kassa zouden nemen. Tot mijn grote spijt echter, want ze zouden moeten laten zien dat hofddoeken niet gewenst zijn hier in Belgie.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 8 mei 2013 om 10:13.
Oud 8 mei 2013, 10:24   #594
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Eerlijkheidhalve moet ik zeggen dat ik een vermoeden heb dat dat niet klopt.

Citaat:
Bij Carrefour staat in het arbeidsreglement dat hoofddeksels niet kunnen en werken er dus ook geen vrouwen met hoofddoek.
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 10:40   #595
Hoomer

Standaard

Citaat:
Eerlijkheidhalve moet ik zeggen dat ik een vermoeden heb dat dat niet klopt. Er is uitermate weinig kans dat u een moslima met hoofddoek achter de kassa van een Carrefour zal tegenkomen. Ik heb het wel over de Carrefour's van Antwerpen. Ik heb van mijn leven nog nooit een moslima met hoofddoek achter de kassa van een Carrefour gezien in de Carrefours waar ik inkopen doe. De Carrefour van Schoten bij Antwerpen daar shoppen hoofdzakelijk moslims, ik zie dus niet dat er ooit in een andere Carrefour waar waarschijnlijk ook veel moslima's zitten er minder volk aan die kassa's zouden staan waar er eventueel een moslima met hoofddoek zou zitten. Carrefour is de supermarkt bij uitstek voor moslims. Ik heb hier een aantal maanden geleden een topic gestart dat er bij die nieuwe Nederlandse supermarkt nogal wat moslima's met hoofddoek achter de kassa's zitten. Ik heb echter nog nooit kunnen vaststellen dat mensen daarom een andere kassa zouden nemen. Tot mijn grote spijt echter, want ze zouden moeten laten zien dat hofddoeken niet gewenst zijn hier in Belgie.
Toch wel hoor, het was in de Carrefour te Turnhout. Lang heeft ze er niet gezeten. Hier wordt de Carrefour veel bezocht door Afrikanen en minder door moslims. Volgens mij wonen hier niet zoveel Marokkanen, in het stadsbeeld hier zie je veel donkere Afrikanen.
Oud 8 mei 2013, 11:01   #596
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Dat van dat arbeidsreglement klopt dan waarschijnlijk met het nooit aanwezig zijn van pinguins achter de kassa's van een Carrefour

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 8 mei 2013 om 11:02.
Oud 8 mei 2013, 11:04   #597
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Toch wel hoor, het was in de Carrefour te Turnhout. Lang heeft ze er niet gezeten. Hier wordt de Carrefour veel bezocht door Afrikanen en minder door moslims. Volgens mij wonen hier niet zoveel Marokkanen, in het stadsbeeld hier zie je veel donkere Afrikanen.
Was dat eerder niet zo'n kleine plaatselijke "express" Carrefour ?
Oud 8 mei 2013, 11:23   #598
Hoomer

Standaard

Citaat:
Was dat eerder niet zo'n kleine plaatselijke "express" Carrefour ?
Kijk het hoe en het waarom weet ik niet en het arbeidsreglement van dat warenhuis ken ik ook niet, ik weet alleen wat ik gezien en meegemaakt heb.
Misschien is ze er begonnen a la Joyce van den Hema ik weet dat niet.
En het is een hele grote Carrefour.
Oud 8 mei 2013, 12:24   #599
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Zal dan wel zo'n koppigaardje zijn. Een moslima die dus niettegnstaande het reglement zegt dat ze niet met een vod op haar kop mag komen werken dat dan dus toch doet.

Zo zijn ze toch die moslims ? Testen hoe ver ze kunnnen gaan met hun opdringerige gewoontes en hun pogingen om te bekomen dat wij naar hun pijpen dansen.

Langzaam maar zeker krijgen ze meer en meer van ons gedaan. In hun opinie moeten wij ons aan hun aanpassen en niet andersom. Helemaal volgens het Koran boekje en de instructies van hun pedoprofeet.

Is er hier nog een pamperende rode linkiewinkie die durft te ontkennen dat dat niet zo dient te gebeuren volgens hun islamboekje ?

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 8 mei 2013 om 12:25.
Oud 8 mei 2013, 13:01   #600
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik weet niet waar jij leeft, maar hier in België ben ik nog nooit lastiggevallen omdat ik geen hoofddoek draag.

de enige die ik zie die worden lastiggevallen zijn juist de hoofddoekdraagsters door niet-hoofddoekdragers.

dat spreekt boekdelen.
Hoeveel verkrachtingen? daders: MOSLIM
Hoeveel filmpjes �* la "femme de la rue" heb je nodig?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be