Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2016, 11:55   #581
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tof, nu nog een veel te duur Tesla Bistrootje erbij en de Tesla rijders kunnen hun peperduur biocafëinevrije dubbele soyalatecream frappucino en gluten-suiker-vet-zout-smaakloze koekje verorberen terwijl ze 8 keer langer aan de pomp staan om maar de helft van het bereik van een klassieke wagen te laden.
Niet bleiten hé Maddox. En die natte balk uit je oog doen.

Je bedoelt dat soort opgefokte fossiele bestuurders die zelfs in hun broek pissen want ze hebben geen tijd om op de WC te gaan. En nog erger ze moeten bij hun stinkbakje blijven staan, wslk ook verslaafd aan hun fossiele dampjes, puur tijdverlies dus. Na volgetankt te hebben hoesh hoesh naar de parking en dan naar de WC ofzo, als ze niet moeten wachten want de WC is bezet, of file aan de WC, oei wat nu de tankstop minder dan 10 minuten wordt niet gehaald, betaald men aan de kassa of haalt men iets is het ook daar aanschuiven... oei oei...

Het fossiele tijdverlies in beeld:

En hoe goedkoper dat stinkgoedje hoe langer aanschuiven.

Zoek de 8 verschillen:

Een Tesla-rijder -indien ze eens een lange afstand rijden- respecteert nu eenmaal de voorgeschreven rusttijden met gemak, en kunnen ontspannend relaxen, eventueel eten of drinken en-of hun behoefte doen. (eten en drinken halen ze uit hun Tesla-frigobox, grapje)

Maddox toch, dat is slecht voor jouw hart.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2016 om 12:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2016, 12:01   #582
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tof, nu nog een veel te duur Tesla Bistrootje erbij en de Tesla rijders kunnen hun peperduur biocafëinevrije dubbele soyalatecream frappucino en gluten-suiker-vet-zout-smaakloze koekje verorberen terwijl ze 8 keer langer aan de pomp staan om maar de helft van het bereik van een klassieke wagen te laden.
maddox

ik heb jaren met een dieseltank thuis getankt. Weet je wat het verschil is van thuis tanken en onderweg tanken ?

antwoord waar je vermoedelijk nog nooit hebt bij stilgestaan:
je vertrekt altijd met een volle tank...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2016, 12:03   #583
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maddox

ik heb jaren met een dieseltank thuis getankt. Weet je wat het verschil is van thuis tanken en onderweg tanken ?

antwoord waar je vermoedelijk nog nooit hebt bij stilgestaan:
je vertrekt altijd met een volle tank...
Racer Maddox negeert dat... een Formule 1- pitsstop met tanken moet in minder dan 10 seconden kunnen, en daarna oppassen voor de flitsers langs de 120 kmh snelweg. LOL.

Een Tesla S hoeft natuurlijk niet persé vol opgeladen thuis te vertrekken, want die gaat gewoon ontbijten aan de eerste Supercharger na 1-1,5 uur rijden.
Dat thuis ontbijten is tijdverlies hé, want in 9 uur moet hij aan de cotedázur zijn. LOL

Wat zij sparen aan energiekost geven ze uit aan een lekker uitgebreid ontbijt, smakelijk.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2016 om 12:27.
Oud 4 september 2016, 12:32   #584
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

-

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2016 om 12:33.
Oud 7 september 2016, 23:55   #585
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

http://www.rtlnieuws.nl/nederland/sp...-tesla-ongeluk

Grappig Hij is toch dood dus laat maar branden. Tesla is dus wel echt geld besparend. Een crematie moet je al niet meer betalen
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2016, 18:56   #586
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
http://www.rtlnieuws.nl/nederland/sp...-tesla-ongeluk

Grappig Hij is toch dood dus laat maar branden. Tesla is dus wel echt geld besparend. Een crematie moet je al niet meer betalen
Proficiat
Oud 8 september 2016, 20:22   #587
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Proficiat
maar enfin een cynisch mopje moet knnen
Oud 9 september 2016, 20:01   #588
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar enfin een cynisch mopje moet knnen
http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140308_01015156
Massacrematie?
Oud 9 september 2016, 21:06   #589
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Dit toont wat u maar waard bent.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2016, 13:44   #590
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...32479545,d.d2s

Ik onthou uit dit artikel...
regelmatig wordt aangemaand om het stuur terug vast te nemen...
Tesla heeft altijd volgehouden dat autopilot een rijhulpsysteem is en geen systeem om een auto autonoom te laten rijden.
Maar wat nut heeft die autopilot dan?
En zelfrijdende auto's?
Vergeet het.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2016, 14:28   #591
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik had de eer en het genoegen om mee te rijden in een Tesla, op zich een knap staaltje techniek. Het rijdt geweldig (weliswaar alleen rechtdoor ) De rit zelf...

Ik heb al met een paar complete zotten in den auto gezeten, zowel on als off road in terreinwagens, sportwagens en zelf al met van alles en nog wat gereden, maar die rit in die Tesla was hels.

Er is een heel verschil tussen met een geconcentreerde chauffeur in een voertuig dat daar voor gemaakt is een bocht op het allerlaatste moment aan te snijden aan een snelheid die 1.5 keer hoger ligt als dat ge dat met een normale wagen zou doen.

of met een Tesla tegen 160 over de autostrade scheuren terwijl de chauffeur op zijn middenconsole op internet aan het surfen is, en daarbij volledig vertrouwt op zijn crusecontrol en andere electronische toeters en bellen. Ik was echt content toen ik eruit was en terug in mijn kruk kon stappen.

Als je als een complete idioot blindelings vertrouwt op die systemen en ondertussen van alles zit te doen wat je niet hoort te doen, dan gaat het 100 % zeker mis.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2016, 14:44   #592
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...32479545,d.d2s

Ik onthou uit dit artikel...
regelmatig wordt aangemaand om het stuur terug vast te nemen...
Tesla heeft altijd volgehouden dat autopilot een rijhulpsysteem is en geen systeem om een auto autonoom te laten rijden.
Maar wat nut heeft die autopilot dan?
En zelfrijdende auto's?
Vergeet het.
noem dan uw systeem misschien drive assistant ipv autopilot ?
Oud 12 september 2016, 16:09   #593
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
noem dan uw systeem misschien drive assistant ipv autopilot ?
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160912_02464533

Citaat:
Tesla heeft altijd volgehouden dat autopilot een rijhulpsysteem is, en geen systeem om een auto autonoom te laten rijden. Door deze ingreep wordt de bestuurder verplicht om toch bij de les te blijven en het systeem niet te gebruiken waarvoor het eigenlijk niet dient, zo luidt de redenering. In een conference call stelde Musk zelf dat ervaren Tesla-chauffeurs ‘zich heel comfortabel gaan voelen en herhaaldelijk de waarschuwingen negeren.’
Citaat:
De update moet ook vermijden dat bestuurders de aandacht verliezen. Ze zullen regelmatig worden aangemaand om het stuur terug vast te nemen. Als de bestuurder de waarschuwingen blijft negeren, dan vertraagt de auto tot stilstand met de vier richtingaanwijzers aan. Autopilot kan dan pas opnieuw worden gebruikt wanneer de auto volledig wordt uitgeschakeld, en opnieuw gestart.
Elon Musk moest wel ingrijpen omdat tesla bestuurders zich als onverantwoordelijke kinderen gedragen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2016, 16:56   #594
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De verwachte upgrade van Tesla´s autopilot (vers 8.0):

Citaat:
https://www.tesla.com/fr_BE/blog/upg...ar?redirect=no

Upgrading Autopilot: Seeing the World in Radar

The Tesla Team 11 septembre 2016

While there are dozens of small refinements with Version 8 of our software, described in addendum below, the most significant upgrade to Autopilot will be the use of more advanced signal processing to create a picture of the world using the onboard radar. The radar was added to all Tesla vehicles in October 2014 as part of the Autopilot hardware suite, but was only meant to be a supplementary sensor to the primary camera and image processing system.

After careful consideration, we now believe it can be used as a primary control sensor without requiring the camera to confirm visual image recognition. This is a non-trivial and counter-intuitive problem, because of how strange the world looks in radar. Photons of that wavelength travel easily through fog, dust, rain and snow, but anything metallic looks like a mirror. The radar can see people, but they appear partially translucent. Something made of wood or painted plastic, though opaque to a person, is almost as transparent as glass to radar.

On the other hand, any metal surface with a dish shape is not only reflective, but also amplifies the reflected signal to many times its actual size. A discarded soda can on the road, with its concave bottom facing towards you can appear to be a large and dangerous obstacle, but you would definitely not want to slam on the brakes to avoid it.

Therefore, the big problem in using radar to stop the car is avoiding false alarms. Slamming on the brakes is critical if you are about to hit something large and solid, but not if you are merely about to run over a soda can. Having lots of unnecessary braking events would at best be very annoying and at worst cause injury.

The first part of solving that problem is having a more detailed point cloud. Software 8.0 unlocks access to six times as many radar objects with the same hardware with a lot more information per object.

The second part consists of assembling those radar snapshots, which take place every tenth of a second, into a 3D "picture" of the world. It is hard to tell from a single frame whether an object is moving or stationary or to distinguish spurious reflections. By comparing several contiguous frames against vehicle velocity and expected path, the car can tell if something is real and assess the probability of collision.

The third part is a lot more difficult. When the car is approaching an overhead highway road sign positioned on a rise in the road or a bridge where the road dips underneath, this often looks like a collision course. The navigation data and height accuracy of the GPS are not enough to know whether the car will pass under the object or not. By the time the car is close and the road pitch changes, it is too late to brake.

This is where fleet learning comes in handy. Initially, the vehicle fleet will take no action except to note the position of road signs, bridges and other stationary objects, mapping the world according to radar. The car computer will then silently compare when it would have braked to the driver action and upload that to the Tesla database. If several cars drive safely past a given radar object, whether Autopilot is turned on or off, then that object is added to the geocoded whitelist.

When the data shows that false braking events would be rare, the car will begin mild braking using radar, even if the camera doesn't notice the object ahead. As the system confidence level rises, the braking force will gradually increase to full strength when it is approximately 99.99% certain of a collision. This may not always prevent a collision entirely, but the impact speed will be dramatically reduced to the point where there are unlikely to be serious injuries to the vehicle occupants.

The net effect of this, combined with the fact that radar sees through most visual obscuration, is that the car should almost always hit the brakes correctly even if a UFO were to land on the freeway in zero visibility conditions.

Taking this one step further, a Tesla will also be able to bounce the radar signal under a vehicle in front - using the radar pulse signature and photon time of flight to distinguish the signal - and still brake even when trailing a car that is opaque to both vision and radar. The car in front might hit the UFO in dense fog, but the Tesla will not.

Additional Autopilot Release Notes

- TACC braking max ramp rate increased and latency reduced by a factor of five
- Now controls for two cars ahead using radar echo, improving cut-out response and reaction time to otherwise-invisible heavy braking events
- Will take highway exit if indicator on (8.0) or if nav system active (8.1). Available in the United States initially
- Car offsets in lane when overtaking a slower vehicle driving close to its lane edge
- Interface alerts are much more prominent, including flashing white border on instrument panel
- Improved cut-in detection using blinker on vehicle ahead
- Reduced likelihood of overtaking in right lane in Europe
- Improved auto lane change availability
- Car will not allow reengagement of Autosteer until parked if user ignores repeated warnings
- Automatic braking will now amplify user braking in emergencies
- In manual mode, alerts driver if about to leave the road and no torque on steering wheel has been detected since Autosteer was deactivated
- With further data gathering, car will activate Autosteer to avoid collision when probability ~100%
- Curve speed adaptation now uses fleet-learned roadway curvature
- Approximately 200 small enhancements that aren't worth a bullet point
Terwijl de concurrentie wat zit te sukkelen-discuteren rond "de tekentafel"... loopt Tesla verder uit...

Laatst gewijzigd door Micele : 12 september 2016 om 17:04.
Oud 12 september 2016, 17:39   #595
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De verwachte upgrade van Tesla´s autopilot (vers 8.0):

Terwijl de concurrentie wat zit te sukkelen-discuteren rond "de tekentafel"... loopt Tesla verder uit...
Tesla loopt verder uit maar wel met de handen van de bestuurder op het stuur.
Wat heeft het dan voor nut?
Oud 12 september 2016, 19:45   #596
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik had de eer en het genoegen om mee te rijden in een Tesla, op zich een knap staaltje techniek. Het rijdt geweldig (weliswaar alleen rechtdoor ) De rit zelf...

Ik heb al met een paar complete zotten in den auto gezeten, zowel on als off road in terreinwagens, sportwagens en zelf al met van alles en nog wat gereden, maar die rit in die Tesla was hels.

Er is een heel verschil tussen met een geconcentreerde chauffeur in een voertuig dat daar voor gemaakt is een bocht op het allerlaatste moment aan te snijden aan een snelheid die 1.5 keer hoger ligt als dat ge dat met een normale wagen zou doen.

of met een Tesla tegen 160 over de autostrade scheuren terwijl de chauffeur op zijn middenconsole op internet aan het surfen is, en daarbij volledig vertrouwt op zijn crusecontrol en andere electronische toeters en bellen. Ik was echt content toen ik eruit was en terug in mijn kruk kon stappen.

Als je als een complete idioot blindelings vertrouwt op die systemen en ondertussen van alles zit te doen wat je niet hoort te doen, dan gaat het 100 % zeker mis.
Ik hoop dat je die onverantwoorde chauffeur niet je oordeel over de techniek laat beinvloeden.

Je kan ook 160 met een BMW rijden en met je gsm bezig zijn, en vertrouwen op de adaptive cruise control....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2016, 20:04   #597
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik hoop dat je die onverantwoorde chauffeur niet je oordeel over de techniek laat beinvloeden.

Je kan ook 160 met een BMW rijden en met je gsm bezig zijn, en vertrouwen op de adaptive cruise control....
Dat is waar, kijk ik gebruik ook mijne cruise control, en dat is nu geen adaptive, maar mocht het er een zijn, dan nog zou ik mijn voet bij die rem houden en reageren voor het systeem reageert.

Ik hou er niet van dat nen auto met mij rijdt, Ja het is een automaat en er zit cruise control in en een entertainment system waar ge van alles mee kunt doen ik kan zelf lullen tegen dat ding

Maar mijn eerste job als ik achter dat stuur zit is rijden en mijn aandacht op de baan houden en voorspellen wat die andere gasten gaan doen die 2 a 3 posities voor mij hangen en dat kan die camera of radar van die tesla, volvo of bmw nog altijd niet zelf, als er voor hem iets gebeurd,dat hij kan zien ok, dan lukt het nog, ziet hij het niet dan is het afgelopen dan komt het systeem hoe dan ook te laat.

Het gevaar zit hem er in als mensen zich teveel gaan vertrouwen op de electronica.

En geloof me het kan en zal fout gaan, ik heb al veel te veel feiloze systemen zien falen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2016, 20:09   #598
Tavek
Banneling

Standaard

Het huidige tesla systeem is ook bedoeld om de rit veiliger te maken door te assisteren, niet door de bestuurder van zijn verantwoordelijkheid te ontnemen om het voertuig ten alle tijden te besturen.

Dat is wel de fout die velen hier maken. Het systeem waarschuwt daar ook duidelijk voor bij opstart.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2016, 20:14   #599
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het huidige tesla systeem is ook bedoeld om de rit veiliger te maken door te assisteren, niet door de bestuurder van zijn verantwoordelijkheid te ontnemen om het voertuig ten alle tijden te besturen.

Dat is wel de fout die velen hier maken. Het systeem waarschuwt daar ook duidelijk voor bij opstart.
Maar de discussie gaat ook over zelfrijdende auto's.
Dus Tesla is geen zelfrijdende auto, dat is wat ik bedoel.
Meer niet.
Oud 12 september 2016, 21:01   #600
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ah maar dat werkt nu wel goed maar enfin je verwacht niet dat uw auto vanzelf gaat oversteken, dat uw auto vanzelfgaat afrijden, etc

in feite mijne heren, is het niet zo dat alle nieuwe vrachtwagens uitgerust zijn met een adaptive cruisecontrol ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 september 2016 om 21:02.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be