Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2023, 10:04   #581
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Nogmaals; als chauffeur kijkt ge verdorie toch af en toe in uw achteruitkijkspiegel/ retroviseur! Dan ziet ge toch dat kind op uw achterbank!
Indien niet, dan mankeert er iets serieus aan uw ogen en dan zijt ge rij-onbekwaam.

Je staart je blind op het idee dat kind daar kijk ik toch altijd naar, ik weet dat het in de auto zit, dus controleer ik het.

Maar dat is dus waar het fout gaat he, ge denkt niet dat het nog in de auto zit, want ge hebt het in uw gedachten al afgezet, of het heeft er nooit ingezeten. Uw brein is zijn normale film aan het afdraaien en heeft geen rekening gehouden met het onverwachte.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 10:21   #582
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja ik versta u wel

Maar eerlijk gezegd, en ik ga nu iets heel cru zeggen en op uw moederhart trappen, maar dat kind is uiteindelijk maar iets in die reeks van dingen. Het is niet meer dan dat.

(natuurlijk is dat in uw perceptie en ook in de mijne iets helemaal anders he, maar als je de analyse maakt , telt dat niet hoe graag ge dat kind ziet. )

Ge pikt ze op, of ze worden gebracht, ge vertrekt elken dag op t zelfde uur, volgt dezelfde route. Maar er is een omleiding, en ge past uw route aan, ge rijdt eerst langs den bakker of om uw gazet, en ge zit met uw gazet in uw kop en ah ja dan rijdt ge naar t werk he. Kind ligt in slaap en zit in t stoeleke ge ziet het niet want uwen Albeir heeft met den auto gereden iets wat hij anders nooit doet, maar toch , deze keer wel. ge denkt ook niet meer oei waar is de klein want ge hebt uw gazet, dus ze is al af gezet, en snapt ge daar gaat het verkeerd he. Ge stopt op de parking hebt het niet gezien ge zijt al te laat en ge wordt ergens verwacht. ge grabelt uw gazet en sjakosjh mee en ge zijt mee vertrokken in de drukte van den dag.

Pas op er is een verschil , er zijn mensen die allerter zijn dan andere dat is zo, er zijn er die dat nooit zullen tegenkomen omdat ze alles 7 keer controleren en nakijken, maar dat is echt wel de minderheid.
Inderdaad. Gelukkig valt dat niet vaak voor, maar de mensen aan wie het voorvalt dachten ook misschien dat mensen aan wie dat voorvalt, nogal oenen moesten zijn, en het hen ook nooit zou overkomen. En aangezien het niet vaak voorvalt, hebben de meesten van hen geluk, en hebben het niet voor, en anderen staan daar dan met hunne mond vol tanden "want dat hadden ze nooit gedacht" en hebben misschien anderen die dat voorhadden zoals zij, ook altijd geminacht.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 10:21   #583
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ik versta u wel

Maar eerlijk gezegd, en ik ga nu iets heel cru zeggen en op uw moederhart trappen, maar dat kind is uiteindelijk maar iets in die reeks van dingen. Het is niet meer dan dat.

(natuurlijk is dat in uw perceptie en ook in de mijne iets helemaal anders he, maar als je de analyse maakt , telt dat niet hoe graag ge dat kind ziet. )

Ge pikt ze op, of ze worden gebracht, ge vertrekt elken dag op t zelfde uur, volgt dezelfde route. Maar er is een omleiding, en ge past uw route aan, ge rijdt eerst langs den bakker of om uw gazet, en ge zit met uw gazet in uw kop en ah ja dan rijdt ge naar t werk he. Kind ligt in slaap en zit in t stoeleke ge ziet het niet want uwen Albeir heeft met den auto gereden iets wat hij anders nooit doet, maar toch , deze keer wel. ge denkt ook niet meer oei waar is de klein want ge hebt uw gazet, dus ze is al af gezet, en snapt ge daar gaat het verkeerd he. Ge stopt op de parking hebt het niet gezien ge zijt al te laat en ge wordt ergens verwacht. ge grabelt uw gazet en sjakosjh mee en ge zijt mee vertrokken in de drukte van den dag.

Pas op er is een verschil , er zijn mensen die allerter zijn dan andere dat is zo, er zijn er die dat nooit zullen tegenkomen omdat ze alles 7 keer controleren en nakijken, maar dat is echt wel de minderheid.
Ok; de gazet is belangrijker dan een kindje dat achteraf een gruweldood gestorven is....

Ik weet wel dat dit een voorbeeld is wat je schrijft maar ; mijn prioriteit was altijd mijn kinderen. En nu mijn kleinkinderen ook. IK was/ ben altijd zeer alert . Vanaf dat mijn kleinkindje overleden is ben ik nog alerter.
Nooit, echt nooit zal ik één van mijn kleinkindjes vergeten in een snikhete auto.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 10:23   #584
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals; als chauffeur kijkt ge verdorie toch af en toe in uw achteruitkijkspiegel/ retroviseur! Dan ziet ge toch dat kind op uw achterbank!
Euh, nee, in mijn achteruitkijkspiegel zie ik de kleine niet als die achterin zit, juist omdat die spiegel zo geregeld is dat die daarover kijkt om door de achterruit te kijken en NIET daaronder.
Oud 9 juni 2023, 10:25   #585
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok; de gazet is belangrijker dan een kindje dat achteraf een gruweldood gestorven is....
Je wil het niet begrijpen he. Op een zeker ogenblik is die gazet in uw aandacht, wat wil zeggen dat al de rest op dat moment NIET MEER in uw aandacht is. Als ge immers uw aandacht niet kunt weghalen van uwe kleine, dan kunt ge niks anders doen, en ook niet met uwen auto rijden. Want als ge met uw gedachten bij diene kleine zijt, dan zijn uw gedachten niet bij dienen otto die van rechts komt he. Op een zeker ogenblik is uw aandacht gevestigt op 1 ding, wat wil zeggen dat al de rest niet meer uw aandacht heeft, hoe belangrijk ook, he.

Het is niet omdat iets belangrijk is, dat het uw aandacht altijd heeft he. En als het uw aandacht niet heeft, wel dan heeft het uw aandacht niet. Ge moet gewoon maar hopen dat het op tijd terug in uw aandacht gaat komen he maar dat beslist ge niet echt zonder een procedure.

Ik wens het U niet toe maar gij kunt dat evengoed als iemand anders voorhebben hoor, tenzij gij een geijkte procedure volgt die toelaat van met zekerheid dat probleem te vermijden. Bijvoorbeeld, systematisch als ge uw auto verlaat, alle 4 deuren open doen, ook al zit daar nooit iemand in.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juni 2023 om 10:26.
Oud 9 juni 2023, 10:27   #586
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Die vrouw was dat zelf nog dokter naar het schijnt. (gelezen)

Gedaan met rijden die vrouw, rijbewijs kapotscheuren een optie?
Oud 9 juni 2023, 10:30   #587
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Euh, nee, in mijn achteruitkijkspiegel zie ik de kleine niet als die achterin zit, juist omdat die spiegel zo geregeld is dat die daarover kijkt om door de achterruit te kijken en NIET daaronder.

Dat uw spiegel ZO geregeld is dat ge de kleine niet zitten vind ik een gevaar op zich.

Mijn retroviseur staat zo afgesteld dat ik perfect het verkeer achter mij kan zien en ook mijn kleinkind in het stoeltje.
Oud 9 juni 2023, 10:32   #588
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat uw spiegel ZO geregeld is dat ge de kleine niet zitten vind ik een gevaar op zich.
Ik heb een andere, tweede spiegeltje (bolle spiegel) dat mij toelaat, als ik die opentrek, om de achterbank te zien. Maar de achteruitkijkspiegel dient om het verkeer te zien, niet wat er op de achterbank gebeurt, en dat zou zelfs afleidend kunnen zijn. Als ik rij, dan rij ik, en hou ik mij niet bezig met wat er gebeurt buiten de verkeerssituatie he. Ik wil niet gestoord worden door parasitaire bewegingen die niet overeenkomen met verkeersdinges en die mijn aandacht zouden kunnen afleiden. Dat tweede spiegeltje is dus ingeklapt om vooral niet iets visueels te ontvangen dat niet te maken heeft met het verkeer he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juni 2023 om 10:33.
Oud 9 juni 2023, 10:35   #589
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mijn retroviseur staat zo afgesteld dat ik perfect het verkeer achter mij kan zien en ook mijn kleinkind in het stoeltje.
Ongeacht hoe iemand zijn spiegels zet moet dat toch zo in je hoofd zitten dat men zijn kleine telg bij heeft?

Als er mensen zijn die dat nog niet meer weten ja D'OH!! dan zijn ze het totaal niet waard de straat op te gaan met een wagen.

p.s.

Is het een beoordelingsfout deze zaak te aanzien als moord?

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 juni 2023 om 10:36.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 10:37   #590
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ik versta u wel

Elk z'n mening, maar een kind is geen ding.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 10:39   #591
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik weet wel dat dit een voorbeeld is wat je schrijft maar ; mijn prioriteit was altijd mijn kinderen. En nu mijn kleinkinderen ook. IK was/ ben altijd zeer alert . Vanaf dat mijn kleinkindje overleden is ben ik nog alerter.
Nooit, echt nooit zal ik één van mijn kleinkindjes vergeten in een snikhete auto.
Ik twijfel niet aan uw goede bedoelingen en ik wens iedereen geluk en hoop dat niemand dat ooit moet tegenkomen.

Het enige wat ik doe is een ijskoude analyse maken van wat er kan gebeuren en mocht ik zelf een oplossing voor dit probleem kunnen vinden dan zou ik dat graag met iedereen delen.
Oud 9 juni 2023, 10:41   #592
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb een andere, tweede spiegeltje (bolle spiegel) dat mij toelaat, als ik die opentrek, om de achterbank te zien. Maar de achteruitkijkspiegel dient om het verkeer te zien, niet wat er op de achterbank gebeurt, en dat zou zelfs afleidend kunnen zijn. Als ik rij, dan rij ik, en hou ik mij niet bezig met wat er gebeurt buiten de verkeerssituatie he. Ik wil niet gestoord worden door parasitaire bewegingen die niet overeenkomen met verkeersdinges en die mijn aandacht zouden kunnen afleiden. Dat tweede spiegeltje is dus ingeklapt om vooral niet iets visueels te ontvangen dat niet te maken heeft met het verkeer he.
Voila si! Daarom gebeurt het dat ouders hun kindje vergeten.
Ze stellen hun spiegels zo in dat ze hun kind niet kunnen zien!
Oud 9 juni 2023, 10:42   #593
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila si! Daarom gebeurt het dat ouders hun kindje vergeten.
Ze stellen hun spiegels zo in dat ze hun kind niet kunnen zien!
Omdat ze zich op het verkeer moeten concentreren.
Oud 9 juni 2023, 10:43   #594
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik twijfel niet aan uw goede bedoelingen en ik wens iedereen geluk en hoop dat niemand dat ooit moet tegenkomen.

Het enige wat ik doe is een ijskoude analyse maken van wat er kan gebeuren en mocht ik zelf een oplossing voor dit probleem kunnen vinden dan zou ik dat graag met iedereen delen.
Die oplossing lijkt mij anders vrij simpel in de zin van: je weet toch al van bij het instappen in de wagen dat je uw kleinste telg bij hebt of niet?¿

Als men dat niet meer weet dan is die persoon verweggistan...
Oud 9 juni 2023, 10:44   #595
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ongeacht hoe iemand zijn spiegels zet moet dat toch zo in je hoofd zitten dat men zijn kleine telg bij heeft?
Natuurlijk niet. Dat is gans het punt. Als ge in uw hoofd houdt "ik heb ne kleine" dan kunt ge U niet op iets anders concentreren zoals het verkeer. En doet ge DAT, dan denkt ge niet meer aan "ik heb ne kleine" he. Ge kunt maar 1 ding tegelijk in gedachten hebben he.

Ge hoopt dan dat eens ge gedaan hebt met U op het verkeer te concentreren, die kleine terug willekeurig in gedachten gaat komen, maar dat hoeft niet en dat is niet iets dat ge onder controle hebt he. Enkel als ge systematisch een procedure volgt is dat zo. Met een papieren checklist of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juni 2023 om 10:45.
Oud 9 juni 2023, 10:46   #596
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat ge iets weet, ttz, dat ge juist op de vraag kunt antwoorden als men U de vraag stelt, dat ge dat IN GEDACHTEN HOUDT he.
Oud 9 juni 2023, 10:50   #597
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Elk z'n mening, maar een kind is geen ding.
Nee dat is het inderdaad niet,

Maar als je alles vanop afstand gaat bekijken en nakijken wat er scheef gaat, dan wordt het een onderdeel van. Het probleem is menselijke gevoelen en perceptie. Die benevelen uw zicht en zorgen ervoor dat je gaat zeggen, alle dat kan toch niet, dat kan je toch niet menen, dat kan toch niet gebeuren...

Wel Rudy spijtig genoeg wel he, anders waren we er niet over bezig. En zijn dat onmensen ? Nee die bedoelen dat allemaal goed, want er is geen ene bij die zoiets opzettelijk doet he.

Allee aan de kust, als er nu een plaats is, waar ge op uw kinderen let. Dat is nu toch de plaats waar ge ogen op uw gat hebt om ervoor te zorgen dat ge ze niet kwijt geraakt. Ze kunnen verdrinken, in ne put vallen die inkalft of slachtoffer worden van een of andere vetzak die daar op zoek is. Toch zijn er daar dagelijks die ze moeten omroepen omdat ze pa of ma kwijt zijn. Is dat nen avontuurlijke kleinen of ouders die teveel met zichzelf bezig zijn. of wat moeten we erover denken.
Oud 9 juni 2023, 10:57   #598
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ze zich op het verkeer moeten concentreren.
Dus omdat ge u op het verkeer moet concentreren kunt ge uw spiegel niet zo instellen dat ge uw kleinkind kunt zien zitten op de achterbank?
Oud 9 juni 2023, 10:58   #599
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die oplossing lijkt mij anders vrij simpel in de zin van: je weet toch al van bij het instappen in de wagen dat je uw kleinste telg bij hebt of niet?¿

De oplossing zou zijn en dat is de enige die zou werken is wat de Patrick hierboven al heeft geschreven, alle 4 uw portieren openen bij het parkeren ah en hij was er nog eentje vergeten, ... doe uwe koffer ook maar open.

Dan zijt ge zeker, alleen dan. en dan mag je niet vergeten van alle 4 uw portieren en koffer te openen telkens als ge parkeert. Het moet een automatisme worden.

Als ge dat doet wil ik u geloven dat het u nooit kan overkomen, in het andere geval hoop ik dat ik nooit gelijk krijg.
Oud 9 juni 2023, 10:58   #600
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be