![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die hypocrisie en dat tunnelzicht van die lui zijn ondraaglijk.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
The regime was also criticized in the report for being hostile against Jews, Baha'is, Zoroastrians, and Dervish Muslims in addition to Christians. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die hypocrisie en dat tunnelzicht van die lui zijn ondraaglijk.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In buurlanden als Afghanistan, Pakistan of Iraq worden mensen aan de lopende band vermoord. In vergelijking met die landen is Iran zeker een beschaafd land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ISIS-gebied daarentegen: Iraqi Christians who were forced to flee the northern city of Mosul under threat of forced conversion or execution by jihadists have spoken of their terror as churches were turned into mosques and their homes and property confiscated. The expulsion of one of the world's oldest Christian communities provoked condemnation and anguish from figures as diverse as the pope and Iraq's prime minister, Nouri al-Maliki, who lambasted the Islamic State (Isis) for its "criminality and terrorism". Last weekend Isis gave the city's Christians a stark choice: convert to Islam, pay a religious tax, or face death. "They said there is no place for Christians in the Islamic state," one distraught refugee said from the safety of Bashiqa, 16 miles from Mosul. "Either you become Muslim or you leave." Mosul's last 1,500 Christian families were reportedly robbed at Isis checkpoints as they fled.7 Then, statues of Christ and the Virgin Mary were destroyed. "They are savages," Hazem said. "This is oppression for no reason. I believe it is no longer possible for Christians to live in Iraq." Bashar Nasih Behnam, 52, who fled with his two young children last Friday, told a similar story: "They [Isis] threatened us and said you can't stay in Mosul and you have to leave," he said. "They said we have conditions: either you comply with them or you leave. So we left." Deprived by Isis of Iraqi government rations (a legacy of the sanctions imposed in the Saddam Hussein era) they were too frightened to go out to their church, where the jihadis took down a statue of the Virgin Mary and put their black flag in its place. A monastery was turned into a mosque. Two nuns who were looking after three orphans were kidnapped but later released. The Arabic letter "N" for Nasrani (Christians) was daubed on the doors of houses – to show that they had been seized as the property of the Islamic state declared by Isis. "There is not a single Christian family left in Mosul," Behnam said. "The last one was a disabled Christian woman. She stayed because she could not get out. They came to her and said you have to get out and if you don't we will cut off your head with a sword. That was the last family.Mosul, the largest city in northern Iraq, was once among the country's most mixed. Waves of attacks on Christians since the 2003 US-led invasion to topple Saddam have eroded its once sizeable Christian population, mainly from the Assyrian and Chaldean denominations. The decree issued by Isis in Mosul mirrored one that its fighters issued in the north-eastern Syrian city of Raqqa in February, demanding that Christians pay the jizya levy in gold and curb displays of their faith in return for protection. http://www.theguardian.com/world/201...or-be-executed Wat vindt U daar eigenlijk van als ISIS-aanhanger? Eens benieuwd hoe je dat zult verkopen... Laatst gewijzigd door tomm : 4 augustus 2014 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Irak onder Saddam was een land waar christenen veilig en beschermd waren, sinds de criminele Amerikaanse inval is het een hel geworden. Ook Libië werd een hel nadat NAVO Khadafi omverwierp en liet vermoorden. Het schorriemorrie in Syrië krijgt wapens van de VS en bondgenoten zoals Saudi Arabië. Amerikanen doen gouden zaken met de criminele regimes in de Golf, dollars en wapens die hun weg vinden naar ISIS en andere terreurgroepen. En laten we de bakermat van islamitisch soennitisch terrorisme niet vergeten, Afghanistan, waar de VS miljarden wapens leverde aan extremisten allerhande om er de Russen te verdrijven volgens de Reagan-doctrine. (diezelfde doctrine die ervoor zorgde dat de VS koppensnellende terroristen bewapende in landen die niet braaf aan de Amerikaanse leiband liepen zoals Nicaragua). Laatst gewijzigd door tomm : 4 augustus 2014 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Islamitisch Verzet : 4 augustus 2014 om 17:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arrogant? Ze willen gewoon hun leven leiden, dwingen niemand om zich tot hun godsdienst te bekeren en vallen niemand lastig. Onder Saddam leefden christenen vreedzaam samen met moslims, ze zaten in de regering. De Amerikaanse invasie heeft Irak verwoest. Maar goed, dat iemand zulke ideeën kan verdedigen in de 21ste eeuw is niet te bevatten. Zelfs onder de Ottomanen en de Umayaden in Spanje leefden christenen en moslims vreedzaam samen. Dus uw ideeën zijn niet middeleeuws, maar gewoon krankzinnig, in de middeleeuwen waren ze nog beschaafder. Israel maakt dankbaar gebruik van dat tuig om Arabieren als Untermenschen af te schilderen die gedood mogen worden. Ik zou graag eens weten wie er, behalve de Golfstaten, nog achter de financiering en bewapening van ISIS zit... Ik heb zware vermoedens, nog versterkt door de weigering van de VS om Irak te helpen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze mogen nog niet leven, laat staan dat ze alcohol willen kopen. Wie betrapt wordt op een cigaretje roken worden de vingers afgekapt, ik wil niet weten wat er iemand die alcohol drinkt staat te wachten...
Ik hoop dat Kadyrov, als hij klaar is in Oekraïne, zijn stoottroepen naar SyriË en Irak stuurt, kan het ISIS eens kennismaken met echte venten en echte wapens en dan zullen ze vervroegd hun 70 maagden mogen gaan begroeten, of wat er nog van hen overschiet. Laatst gewijzigd door tomm : 4 augustus 2014 om 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de As vh Kwade knijpt de oogjes dicht.
![]() |
![]() |
#611 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Islamitisch Verzet : 4 augustus 2014 om 18:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze al niet direct betrokken zijn. Amerikaanse buitenlandse politiek is grenzeloos cynisch... Binnen 50 jaar zullen we het weten... als er ondertussen geen held als Snowden hun vuile was te kijk zet tenminste.
Laatst gewijzigd door tomm : 4 augustus 2014 om 18:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In een beschaafd land zitten die jongeren nooit in de gevangenis en homo's worden in Iran godverdikke wel degelijk opgehangen omdat ze homo zijn. Insinueer je hier één of andere correlatie tussen homoseksualiteit en criminele feiten om goed te praten wat onmogelijk goed te praten valt? Geef verdomme gewoon toe dat je af en toe de bal ferm mis slaat ipv baarlijke nonsens te debiteren!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat is er het eerst? Fundamentalistische koppensnellers of geld om koppensnellers te bewapenen? Waar halen die barbaren hun mosterd, en hoe zorgen we ervoor dat die ideologie verdwijnt, da's de hamvraag.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 4 augustus 2014 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat het een goed regime is in Iran, maar in vergelijking met de buurlanden wel. Ga eens naar Iran en constateer het zelf. Iran heeft programma's lopen om methadon en verse spuiten te vertrekken aan verslaafden, er zitten Joden en christenen in het parlement, er zijn honderden functionerende kerken en synagogen, er bestaan tijdschriften en blogs die de spot drijven met de president (vooral de vorige president kreeg het hard te verduren) en het regime (nu en dan worden ze eens gesloten maar ze openen opnieuw), niemand werd de laatste jaren vermoord en geëxecuteerd om politieke of religieuze redenen. Ongeveer 60 % van de bevolking heeft toegang tot internet. Geslachtsverandering operaties zijn legaal, worden terugbetaald en zeer populair, ook uit de buurlanden laten velen zich opereren. Elke vrouw kan scheiden van haar man wanneer ze dat wil(klinkt evident, maar is dat niet in de regio). Trouwen onder de 16 is verboden, eermoorden komen bijna niet voor en worden streng vervolgd, er bestaat een legale vorm van prostitutie. Vergelijk dat eens met buurlanden Irak, Afghanistan, Pakistan waar dagelijks mensen worden vermoord door extremisten. Alleen buurlanden als Azerbaidjan zijn nog veel verder gevorderd dan Iran, daar gelooft niemand nog en hebben vrouwen ongeveer dezelfde positie als in het Westen, maar dat heeft dan weer alles te zien met 70 jaar communisme. Laatst gewijzigd door tomm : 4 augustus 2014 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het blijft een achterlijk geregeerd gat met een bevolking die die achterlijkheid spuugzat is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de VS zulke groeperingen steunt en bewapend, wordt het erg moeilijk om hen te bestrijden. Ik vrees dat enkel de harde middelen goed zijn, op z'n Saddam's of Al-Sisi's. Met wortel en tak uitroeien en in de martelkamers laten verdwijnen. Waar ze hun mosterd halen is overduidelijk, uit Saudi Arabië natuurlijk, bovenste beste bondgenoot van de VS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat echter als een paal boven water staat is dat Iran die sancties niet verdient en dat dat zuiver te wijten is aan de enorme macht van de zionistische drukkingsgroepen. Als er een land is dat sancties verdient is het Israel zelf wel. Laatst gewijzigd door tomm : 4 augustus 2014 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dan kun je inderdaad evengoed met een bord voor je kop fulmineren dat het allemaal de schuld is van de VS.
|
![]() |
![]() |