Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2015, 10:49   #621
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woordenaar Bekijk bericht
=> Het vreemde is gewoon dat jullie zo gemarineerd blijven in de overtuiging van het eigen gelijk.

Nu zijn er moslims die op een normale, menselijke manier reageren, en het doet u blijkbaar meteen de wenkbrauwen fronsen van verbazing en ongeloof. U stelt meteen in vraag of dat wel 'moslims' zijn.
En dan zeggen ze hier iets over mij wanneer ik spreek over mensen die vooringenomen zijn, veralgemenen en niet nuanceren.

Dat een moslim de Koran beschouwd als het letterlijke woord van Allah maakt geen hol uit.
Religie is een levensbeschouwing, het wordt persoonlijk beleden, ongeacht hoe letterlijk het woord van een God in een heilig boek staat.
En dat de Koran vol staat van de meest haatdragende, oproerkraaiende dingen, dat zal wel zo zijn,
maar waarom is de overgrote meerderheid van de gehele moslimgemeenschap ter wereld dan geen terrorist, fundamentalist of extremist in zijn gedrag en handelen?
Waarom is het slechts een kleine minderheid die de onnozele (door mensen neergeschreven) onzin gebruiken om hun (terreur)daden te verantwoorden?
Of denken jullie nu echt dat alle andere moslims de Koran niet gebruiken in het dagdagelijks belijden van hun religie?!

De absurde conclusie die mensen als AVV.VVK hieruit trekken is te stellen dat dat geen 'echte' moslims zijn. Omdat dat nu eenmaal zijn eigen visie bevestigt, maar niet de realiteit is.
Alsof door acties van organisaties als IS nu plots de maskers zijn gevallen en het ware gelaat van 'dé moslim' tevoorschijn is gekomen.
Kom, dat is gewoon te belachelijk voor woorden.
Het enige dat u daarmee bewijst, is dat u niet in staat bent om een eigen mening van feiten te onderscheiden.
Dat u door uw vurige afkeer van alles wat met de Islam te maken heeft, blind bent voor redelijkheid en rationaliteit in een discussie daarover.

Ja er is een probleem binnen de Islam, ik heb ook nooit anders beweerd. Ja er is een probleem met moslimterrorisme, ik heb ook nooit anders beweerd.
Maar het is één ding om dit probleem te erkennen en te trachten dit aan te pakken op een rationele, humane, correcte manier.
Het is iets totaal anders om een volledige groep mensen over dezelfde kam te scheren, beweren te weten hoe zij hun religie belijden en hoe zij denken.
Dat is gewoon klinklare onzin. En als jullie de ogen zouden openen en op een objectieve, overzichtelijke manier te werk zouden gaan, zouden wij hier niet oeverloos moeten liggen lullen om die simpele waarheid te verdedigen.
'n Pleister op 'n houten been en nog maar eens 'n hoop (belasting)centen er tegenaan smijten, bedoel je?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 10:52   #622
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, het is pure diplomatiek. Het is niet zo verstandig om de oorlog te verklaren tegen de islam he.
't Zou verstandiger geweest zijn om dat hier buiten (Europa) te houden.
Oud 26 januari 2015, 10:54   #623
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Zou verstandiger geweest zijn om dat hier buiten (Europa) te houden.
Tja, te laat !
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 11:04   #624
Woordenaar
Burgemeester

Woordenaar's schermafbeelding

Standaard

=> Volgens sommigen ben ik off topic gegaan, welnu, laat me dan met de volgende vraag terug naar de kern van deze draad gaan.
Stel dat FDW morgen minister van terrorisme wordt, en dat hij carte blanche krijgt wat betreft het inhoudelijk aanpassen van de Koran, opdat het comform met onze wet- en regelgeving wordt.
Zijn jullie er dan van overtuigd dat dat het terrorisme dat vandaag de dag bestaat zal tegenhouden?
Denken jullie dat dit de terroristen van morgen een halt zal toeroepen?
Ik alvast niet.

En dat is mijn punt. Ongeacht de inhoud van dat boek, terreur is er altijd geweest en zal er altijd zijn.
Maar wil men nu eens ophouden met te doen alsof dat boek de bron van alle ellende is. Het is het handelen van een aantal mensen die zich verschuilen achter dit boek en hun daden daarmee trachten te verantwoorden.
Het aanpassen van de inhoud ervan zal aan hun handelen niets veranderen.

Laatst gewijzigd door Woordenaar : 26 januari 2015 om 11:05.
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 11:11   #625
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
=> Volgens sommigen ben ik off topic gegaan, welnu, laat me dan met de volgende vraag terug naar de kern van deze draad gaan.
Stel dat FDW morgen minister van terrorisme wordt, en dat hij carte blanche krijgt wat betreft het inhoudelijk aanpassen van de Koran, opdat het comform met onze wet- en regelgeving wordt.
Zijn jullie er dan van overtuigd dat dat het terrorisme dat vandaag de dag bestaat zal tegenhouden?
Ik alvast niet.

En dat is mijn punt. Ongeacht de inhoud van dat boek, terreur is er altijd geweest en zal er altijd zijn.
Maar wil men nu eens ophouden met te doen alsof dat boek de bron van alle ellende is. Het is het handelen van een aantal mensen die zich verschuilen achter dit boek en hun daden daarmee trachten te verantwoorden.
Het aanpassen van de inhoud ervan zal aan hun handelen niets veranderen.
Verschuilen en hun daden trachten te verantwoorden?

Er wordt letterlijk uitgevoerd wat er in dat boek voorgeschreven staat.
Oud 26 januari 2015, 11:12   #626
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, te laat !
Je kan er nu nog om lachen.
Oud 26 januari 2015, 11:14   #627
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan er nu nog om lachen.
Lachen is gezond.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 11:19   #628
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lachen is gezond.
Vanzelfsprekend.
Oud 26 januari 2015, 11:59   #629
Woordenaar
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Verschuilen en hun daden trachten te verantwoorden?

Er wordt letterlijk uitgevoerd wat er in dat boek voorgeschreven staat.
=> En dan?!
Zoals reeds meermaals gezegd, de overgrote meerderheid van alle moslims ter wereld doet dat niet. En die hanteren de Koran evenzeer in hun godsdienstbeleving.

Tevens antwoordt u niet op de vraag die ik heb gesteld, wat toch de kern van mijn opmerking was.
Oud 26 januari 2015, 12:45   #630
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
=> En dan?!
Zoals reeds meermaals gezegd, de overgrote meerderheid van alle moslims ter wereld doet dat niet. En die hanteren de Koran evenzeer in hun godsdienstbeleving.

Tevens antwoordt u niet op de vraag die ik heb gesteld, wat toch de kern van mijn opmerking was.
OK maar indien een familielid van jou bij de politie van Verviers zou zijn, ... ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 12:49   #631
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik alvast niet.
Maar laten begaan dus, want het is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven.
Niemand kan daar iets aan veranderen. Ongeacht wat er in de koran staat. En zal blijven staan.

Waarmee zouden de moslimextremisten anders verantwoorden dat het overal "feest" is waar dat vredelievende moslimvolkje neerstrijkt?
Oud 26 januari 2015, 12:52   #632
Yordin
Partijlid

Standaard

Citaat:
=> En dan?!

De meerderheid van de Duitsers stond ook niet achter Hitler ’s plannen en toch waren de Joden en onze voorouders de klos.
Uiteindelijk kan je alles kapot nuanceren terwijl er zowel inhoudelijk als met de toegepaste praktijk er een probleem is met de Koran en de islam.
Yordin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 13:02   #633
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
=> En dan?!

De overgrote meerderheid was het ook niet eens met Hitler, maar zweeg.

De overgrote meerderheid was het niet eens met LeopoldII, maar zweeg.

Of de overgrote meerderheid van moslims het niet eens is met wat in hun heilig boek staat betwijfel ik, maar het is wel zeker dat die meerderheid zedig zwijgt als de minderheid wél handelt naar de letter van de islam.

Ook zeker is dat er vandaag geen soldaten in onze straten zouden lopen als de overgrote meerderheid van moslims buiten de europese grenzen waren gehouden.

https://www.youtube.com/watch?v=28d04OHyhwU&app=desktop
Oud 26 januari 2015, 13:07   #634
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yordin Bekijk bericht
De meerderheid van de Duitsers stond ook niet achter Hitler ’s plannen en toch waren de Joden en onze voorouders de klos.
Uiteindelijk kan je alles kapot nuanceren terwijl er zowel inhoudelijk als met de toegepaste praktijk er een probleem is met de Koran en de islam.
Je was me voor.

10 jul. 2014
La majorité pacifique des musulmans n'a aucune importance

Brigitte Gabriel, présidente de "Act for America", explique de façon magistrale pourquoi la majorité pacifique et modérée des musulmans n'a aucune importance, et pourquoi il est grand temps de jeter le politiquement correct aux ordures.

Oud 26 januari 2015, 13:15   #635
Woordenaar
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Maar laten begaan dus, want het is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven.
Niemand kan daar iets aan veranderen. Ongeacht wat er in de koran staat. En zal blijven staan.

Waarmee zouden de moslimextremisten anders verantwoorden dat het overal "feest" is waar dat vredelievende moslimvolkje neerstrijkt?
=> Heb ik ergens ooit beweerd dat wij niets moeten doen en zwijgen?! Ik dacht het niet.
Ik ben gewoonweg van mening dat 'de oplossing' volgens sommigen hier (namelijk : de inhoud van de Koran aanpassen) geen zode aan de dijk zal brengen.
Ik heb nergens en nooit bepleit dat men alles maar moet laten zoals het is; als u mijn posts gelezen hebt zal u dat ook merken.
Maar meewerken aan een 'oplossing' die er geen is, dat moet men van mij niet verwachten.
Oud 26 januari 2015, 13:22   #636
Woordenaar
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De overgrote meerderheid was het ook niet eens met Hitler, maar zweeg.

De overgrote meerderheid was het niet eens met LeopoldII, maar zweeg.

Of de overgrote meerderheid van moslims het niet eens is met wat in hun heilig boek staat betwijfel ik, maar het is wel zeker dat die meerderheid zedig zwijgt als de minderheid wél handelt naar de letter van de islam.

Ook zeker is dat er vandaag geen soldaten in onze straten zouden lopen als de overgrote meerderheid van moslims buiten de europese grenzen waren gehouden.

=> Ik geef u ook geen ongelijk, laat dat duidelijk zijn.
En de moslimgemeenschap zelf zal tot actie moeten overgaan om moslimterrorisme mee te bestrijden. Zij zullen inderdaad moeten stoppen met zwijgen. Er zal initiatief moeten genomen worden om hun eigen gemeenschap correct te informeren en om hen erop te wijzen dat wanneer zij wensen te wonen op een plek waar er scheiding van kerk en staat is, men zich daar bij zal moeten neerleggen en de wet- en regelgeving van die samenleving zal moeten respecteren. Rootisme is net als racisme uit den boze.
En indien er moslims zijn die daar niet akkoord mee kunnen gaan, mogen, zoals de burgemeester van Rotterdam al zei, oprotten.
Er zijn plaatsen genoeg in de wereld waar zij hun gangen kunnen gaan, niet hier.

Citaat:
=> Dat kan misschien wel zo zijn, ik ben evenzeer van mening dat de multiculturele samenleving tot op heden geflopt is.
Maar ze is wel een feit de dag van vandaag. En er zal rekening mee moeten gehouden worden in de oplossingen die men zoekt om de daarmee gepaard gaande problemen uit de wereld te helpen.
Oud 26 januari 2015, 13:53   #637
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Waar was Dewinter verkeerd ?
Jambon , de hypocriet, het lijkt wel een CD&V-er.
In zijn oproep tot een boekverbranding ofzoiets.

En als moslim vind ik het verkeerd dat hij zo laag bij de gronds over de koran spreekt. De koran is een prachtig boek, vol wijsheid en leiding... het letterlijke woord van God. Het is net goed voor de mens en neemt het kwaad weg. (Goochelen met koranverzen is echter niet toegestaan, wat de reden is voor misleiding bij mensen die niet veel over de islam kennen)

Laatst gewijzigd door Guinevere : 26 januari 2015 om 13:57.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 14:01   #638
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht

En als moslim vind ik het verkeerd dat hij zo laag bij de gronds over de koran spreekt. De koran is een prachtig boek, vol wijsheid en leiding... het letterlijke woord van God. Het is net goed voor de mens en neemt het kwaad weg. (Goochelen met koranverzen is echter niet toegestaan, wat de reden is voor misleiding bij mensen die niet veel over de islam kennen)
"goochelen met koranverzen is niet toegestaan voor moslims" bedoel je toch, niet ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 14:04   #639
Woordenaar
Burgemeester

Standaard

Citaat:

=> En anderen mogen het niet verkeerd vinden.
Het is een keuze die u maakt, om het verkeerd te vinden dat iemand een andere mening heeft over dat boek.
U drukt zich goed uit, door te stellen dat u het verkeerd VINDT en niet te zeggen dat het verkeerd IS. Waarvoor dank.

Het is dan ook maar een boek, woorden op papier.
Het is niet omdat u daar enorm veel waarde aan hecht, dat iemand anders daar evenveel waarde aan moet hechten.
Als u zich beledigd voelt omdat iemand een boek bekritiseerd is dat uw probleem, omdat u er voor kiest om gekwetst te zijn.
U zou dat evengoed kunnen negeren en verdergaan met uw leven.
U hebt het recht op uw mening, net zoals anderen evenveel recht hebben op een andere mening.
Oud 26 januari 2015, 14:05   #640
Yordin
Partijlid

Standaard

Citaat:

Kennen ze in de OIC landen iets van de islam of hebben die dat allemaal verkeerd begrepen?
Yordin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be