Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2015, 17:05   #1
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard Goed antwoord van Jan Jambon

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...le-kwaad.dhtml
Citaat:

Vlaams Belang-Kamerlid Filip Dewinter kreeg vandaag zowat de voltallige Kamer over zich heen nadat hij in het halfrond een Koran toonde en het boek "de bron van alle kwaad, een 'license to kill'" noemde.

Dewinter stelde een vraag aan minister van Binnenlandse Zaken Jambon (N-VA) over de aanpak van de radicalisering in de moskeeën. Op het spreekgestoelte haalde hij een Koran boven en noemde hij het boek "de reden van heel wat onheil, de bron van alle kwaad, een license to kill". "Dit boek, de basis van de islamitische leer, wordt op een fundamentele manier beleden in heel wat moskeeën van ons land."

Dewinter is zich naar eigen zeggen bewust "dat er heel wat gematige moslims zijn, maar dat betekent nog niet dat er een gematigde islam bestaat en dat de Koran daarom gematigd zou zijn".

Minister Jambon was niet te spreken over de actie van Dewinter. "U staat hier te zwaaien met een boek dat voor heel veel mensen een boek is waar zij heel veel respect voor hebben en zelfs heilig is. U jaagt hier heel die gemeenschap tegen u in het harnas. We weten allemaal dat er radicale elementen in de islamitische gemeenschap zijn, en daar willen wij allemaal tegen vechten. Maar voor de scheidslijn die u legt tussen de islam en het recht in onze gemeenschap zal u hier geen medestanders vinden." Jambon kreeg na zijn antwoord applaus van zowat alle partijen in de Kamer.
Een uitstekend antwoord vanwege Jan Jambon aan Fuhrer Philip.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:08   #2
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Jambon zegt eigenlijk dat hij geen bal doet.
Verantwoordelijkheid schuift hij door naar gewesten en burgemeesters, burgemeesters die op hun beurt enkel putten van enkele miljoenen maken om voor de show wat soldaten aan bepaalde buurten te zetten...

Kortom, 't is al een echte belg...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:12   #3
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Mooie provocatie van Flip en heeft nog gelijk ook, Jan heeft zijn plichtmatigheid van bla,bla gedaan, had je dan anders verwacht Panda?
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:14   #4
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Het is inderdaad niet zo zwart/wit, maar toch, zonder de Islam zouden we al deze miserie niet hebben.

Bij Congolezen, Italianen en Chinezen, die evenzeer gediscrimineerd worden, zie je geen terreurzaaiers.

Laatst gewijzigd door Snerror : 22 januari 2015 om 17:15.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:15   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Jambon zegt eigenlijk dat hij geen bal doet.
Verantwoordelijkheid schuift hij door naar gewesten en burgemeesters, burgemeesters die op hun beurt enkel putten van enkele miljoenen maken om voor de show wat soldaten aan bepaalde buurten te zetten...

Kortom, 't is al een echte belg...
Jouw verschuivingen heten in mijn ogen: respect voor onze democratie.

Nva-ers zijn legalisten.

En wat de show betreft: liever zo'n kaki show dan zo'n slecht toneel zoals in de Jodenkruidenier in Parijs.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:18   #6
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar was Dewinter verkeerd ?
Jambon , de hypocriet, het lijkt wel een CD&V-er.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:20   #7
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Herlees eens de derde §.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:20   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Het is inderdaad niet zo zwart/wit, maar toch, zonder de Islam zouden we al deze miserie niet hebben.

Bij Congolezen, Italianen en Chinezen, die evenzeer gediscrimineerd worden, zie je geen terreurzaaiers.
Er is een scheidslijn tussen mensenhaters en de rest van de mensheid..
Dat is,in andere woorden,wat JJ geantwoord heeft.

Een kleine studie van de geschiedenis,zelfs recente gescheidenis,zal leren dat iedere "terrorisme"-generatie zich probeerde te linken aan een bepaalde gedachtenstroming(geloof is ook een gedachtenstroming)

Het doel van al die "show",zoals sommigen het wensen te noemen ,is niet de Islam uit te roeien,maar wel de huidige beginnende terrorismegolf te fnuiken....

Dat begon vroeger altijd,dat begint ook nu,met die "verbinding",die de terroristen zichzelf aanmeten met een bepaald gedachtengoed te breken...hen te isoleren.

Laat ons wel wezen,er worden wekelijks meer mede-europeanen uit verhakkelde autowrakken gepeuterd dan er de laatste tijd neergeschoten zijn.....

Laatst gewijzigd door kelt : 22 januari 2015 om 17:23.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:27   #9
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen helemaal niet.

Jan Jambon draait rond de pot door te benadrukken dat er veel gematigde 'moslims' zijn voor wie het boek inspirerend is. Maar dat praat de inhoud van dat boek nog niet goed!

Of moeten we Mein Kampf ook tolereren omdat het in Nazi-Duitsland door miljoenen mensen als 'de waarheid' werd aanzien?

Neen! Het gaat hem niet om de 'vredige aanhangers', het gaat hem niet om 'hoe braaf de volgertjes wel zijn', het gaat om HET BOEK ZELF !

En ik zeg u , begeef u tot volgend topic http://forum.politics.be/showthread.php?t=213213

En hopelijk beseft u daarna wat voor een boek de Koran is!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:30   #10
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Herlees eens de derde §.
Waaruit we dan moeten besluiten dat er volgens Jambon niets mis is met het boekske van Mo en voor de rest van de Kamer eigenlijk ook niet, gezien het applaus.
Het VB heeft ongelijk , niet omdat het ongelijk heeft maar omdat het geen gelijk mag hebben.
De onnozele hypocriet.
Dat hij en de zijnen er maar goed van profiteren want de volgende verkiezing zullen ze lang niet in de buurt komen van de 30 procent.
Oud 22 januari 2015, 17:31   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.......En hopelijk beseft u daarna wat voor een boek de Koran is!
In het huidig regeerakkoord staat niks over het bestrijden van een bepaald boek...
(overigens,neem ook de moeite om het Oude Testament eens door te nemen......best wel pittig....menig figuur daaruit komt ook voor in de Koran )

Laatst gewijzigd door kelt : 22 januari 2015 om 17:32.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:32   #12
Yordin
Partijlid

Standaard

Citaat:

Fuhrer Flup zegt nochtans niet veel anders dan wat Etienne Vermeersch aan het begin van de week zei, namelijk “De koran geeft een vrijgeleide voor moord”, al brengt Flup het uiteraard wat brutaler.
http://p-magazine.be/nieuws/wat-het-...m-van-de-islam
Net als de wat grotere jongens kan Jambon het niet meer veroorloven om vrijuit te spreken.
Citaat:
http://www.spectator.co.uk/features/...ess-platitude/

In France, Britain, Germany, America and nearly every other country in the world it remains government policy to say that any and all attacks carried out in the name of Mohammed have ‘nothing to do with Islam’.........

All these leaders are wrong. In private, they and their senior advisers often concede that they are telling a lie. The most sympathetic explanation is that they are telling a ‘noble lie’, provoked by a fear that we — the general public — are a lynch mob in waiting
Yordin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:33   #13
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Waaruit we dan moeten besluiten dat er volgens Jambon niets mis is met het boekske van Mo en voor de rest van de Kamer eigenlijk ook niet, gezien het applaus.
Het VB heeft ongelijk , niet omdat het ongelijk heeft maar omdat het geen gelijk mag hebben.
De onnozele hypocriet.
Dat hij en de zijnen er maar goed van profiteren want de volgende verkiezing zullen ze lang niet in de buurt komen van de 30 procent.
Ik heb het eigenlijk ook wel gehad met de N-VA.

Van onafhankelijkheid naar confederalisme, van confederalisme naar meegaan met het federalisme
Plots laten de transfers hun koud, en nu dus ook de Islam.

Ik hoop dat de overlopers van VB naar N-VA dit inzien en dus 'heroverlopen'
hopelijk...
Oud 22 januari 2015, 17:37   #14
Yordin
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In het huidig regeerakkoord staat niks over het bestrijden van een bepaald boek...
(overigens,neem ook de moeite om het Oude Testament eens door te nemen......best wel pittig....menig figuur daaruit komt ook voor in de Koran )
Absoluut, alleen zijn er geen dertien christelijke landen waar atheïsten de doodstraf riskeren op basis van wetten die afvalligheid en blasfemie verbieden.
Yordin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:37   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik zal de bijbel niet meer vastpakken, tenzij om hem uit mijn gezichtsveld te smijten, onder meer omdat het zo'n oud boek is, dat zo'n taal hanteert dat het niet meer actueel interpreteerbaar is. En zeer te vergelijken met de koran.

Heel die geschiedenis en die oude boeken interesseren me slechts enkel als geschiedenis.

Ik zal niet extreme gelovigen "bestrijden", maar dan enkel op democratische wijze en met een klein minimum intellectuele eerlijkheid.
Toch zal ik deze mensen wel respecteren als mens.
Of ze nu moslim zijn of verlichte kaloot. Eigenlijk juist gelijk ik een sos als mens respecteer. Je hebt het recht om je te vergissen en om domme dingen aan te nemen als intelligent.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:37   #16
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is niet mijn taak het voor de Joden op te nemen, maar ik doe het dan nu toch...

Ik hoop dat uw grammaticale intellectualiteit zich zover reikt dat u een verschil kun maken tussen :

Aanzetting tot haat <-> vermelding van haat

En daar zit hem het verschil : in de Koran staan verzen waarin in bevel-vorm staat dat men 'de ongelovigen moet uitmoorden' etc. , in het OT zult u dat niet vinden. Uiteraard vindt u er wel de meest gruwelijke daden , al dan niet gesteld of in opdracht door God.
Maar dat betekent nog altijd niet dat een Jood zich daartoe moet aangesproken voelen!
Ik als Christen voel mij ook niet aangesproken om net als Jezus een lamme te doen lopen!
Maar bij de moslims is het dus wel het geval dat Allah aan hen vraagt om te moorden!

D�*t is het verschil!
Oud 22 januari 2015, 17:38   #17
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht

Van onafhankelijkheid naar confederalisme, van confederalisme naar meegaan met het federalisme

hopelijk...
Ik hoop het niet alleen met jou, ik ken al een paar heroverlopers.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:38   #18
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jouw verschuivingen heten in mijn ogen: respect voor onze democratie.

Nva-ers zijn legalisten.

En wat de show betreft: liever zo'n kaki show dan zo'n slecht toneel zoals in de Jodenkruidenier in Parijs.

.
Die kaki show is er idd enkel voor die kruidenier, de rest van 't Stad kan op z'n kin kloppen en blijft met dezelfde miserie en onveiligheid zitten.
Veel geld en veel show, in een buurt waar er al jaren extra bewaking is. Waar ondertussen de meest moderne snufjes op vlak van beveiliging te vinden zijn.
Niet voor de Antwerpenaar die ook bang is van mogelijke terroristische aanslagen, die zelfs nog steeds met schrik door sommige wijken moet lopen, al jaar en dag. Wijken waar autochtonen de keuze krijgen tussen aanpassen aan't boekje of verdwijnen... Daar durven nu helemaal geen agenten meer doorlopen...
Maar allee, der staan para's aan den diamant hé...

Voor de rest is dit geen democratie, dit is paraplupolitiek.
Dit is gewoonweg niet durven of willen praten over de fundamentele oorzaak van het probleem.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 17:40   #19
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht

hopelijk...
Ik ken er alvast zo een aantal.
Die hebben dik spijt en dat al na één maand bestuur.
Waaronder mijn beste vriend en zijn vrouw.
Ongetwijfeld kent gij er ook.
Oud 22 januari 2015, 17:42   #20
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zal de bijbel niet meer vastpakken, tenzij om hem uit mijn gezichtsveld te smijten, onder meer omdat het zo'n oud boek is, dat zo'n taal hanteert dat het niet meer actueel interpreteerbaar is. En zeer te vergelijken met de koran.

Heel die geschiedenis en die oude boeken interesseren me slechts enkel als geschiedenis.

Ik zal niet extreme gelovigen "bestrijden", maar dan enkel op democratische wijze en met een klein minimum intellectuele eerlijkheid.
Toch zal ik deze mensen wel respecteren als mens.
Of ze nu moslim zijn of verlichte kaloot. Eigenlijk juist gelijk ik een sos als mens respecteer. Je hebt het recht om je te vergissen en om domme dingen aan te nemen als intelligent.

.
--> post 16
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be