![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
|
![]() Af en toe komt ge een wetenschappelijke studie tegen die eens nagaat, is dat wel allemaal waar wat die propaganda websites verkondigen, en wat denkt ge? Nee, natuurlijk niet. Mirakels bestaan immers niet.
Zoals deze: The Implications of Marijuana Decriminalization and Legalization on Crime in the United States http://journals.sagepub.com/doi/abs/...91450917708790 Is er dus een positief effect op crimineel gedrag na legalisatie? Maar nee, natuurlijk niet! Wat denkt ge, dat een crimineel nu dat hij legaal joints kan kopen plots respect heeft voor de eigendom van andere burgers? Nee, NATUURLIJK niet! Mirakels bestaan niet! Laatst gewijzigd door geertvdb : 9 mei 2018 om 20:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
|
![]() En dan is er nog het grote paradijs van de blowers gemeenschap: Portugal! Daar is er gelegaliseerd en alles is daar nu perfect! het grote voorbeeld voor de rest van de achterlijke wereld!
Maar is dat wel waar? Wat denkt ge? Nee, natuurlijk niet! Mirakels bestaan niet! https://eml.berkeley.edu/econ/ugrad/...lon_daniel.pdf This paper used a difference in differences model to analyze the effect of Portuguese decriminalization on homicide and drug mortality rates relative to Spain, Italy, France, the United Kingdom, Germany, and Sweden. Annual homicide and drug mortality data for the period from 1994 to 2008 obtained from Eurostat were used for the analysis. Decriminalization was found to be associated with an approximately 25% increase in homicide rates and an increase of over 150% in drug mortality rates. Mirakels... en echt waar, geloof me, bestaan niet! Laatst gewijzigd door geertvdb : 9 mei 2018 om 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
|
![]() .
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 9 mei 2018 om 20:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |||
|
![]() Citaat:
Voor de poetsvrouw: ze bouwt SZ-rechten op. Voor de maatschappij: de activiteit draagt bij ipv dat er ten onrechte een uitkering wordt uitbetaald. Juridisch: aansprakelijkheid wordt eenvoudiger bepaald tussen beide partijen. En legale betaalbare poetshulp komt in het bereik van iedereen. -> schaalvergroting. Citaat:
![]() Inbrekers doen dat natuurlijk alleen uit nieuwsgierigheid. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#626 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 mei 2018 om 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hmm, 150% van nul, hoeveel is dat nu weer? Enfin, ik ga eens kijken hoe de Aphria inc. aandelen het doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar goed, ik neem aan dat je door het aanreiken van deze studie achter de argumenten van de onderzoekers staat en de door hun gebruikte bronnen? Je maakt het ons wel heel gemakkelijk als je ons zelf munitie komt brengen. ![]()
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 9 mei 2018 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Tip: als je het reeds moeilijk hebt om in het Nederlands schriftelijk en ondubbelzinnig onder woorden te brengen datgene wat je werkelijk bedoelt, dan kan je je beter onthouden van het refereren naar studies in een andere taal. ![]() Citaat:
Of heb je weer enkel het abstract gelezen? ![]()
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 9 mei 2018 om 23:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
|
![]() Ik heb nog een geweldige statistiek! Ze hebben in Australie eens gekeken waar blowers zich zoal mee bezighouden, en wat blijkt:
met niet veel! ![]() 16% van de blowers hebben een job! (Allez, een officiele job dat ze durven vertellen aan meme en bompi!) Dan is het gemakkelijk om aan jobcreatie te doen! Ge legaliseert cannabis en stoned niks doen in uwe zetel parasiteren is plotseling een 'job'! |
![]() |
![]() |
![]() |
#631 |
|
![]() het staat in die studie. 600.
waar blijft ge ineens met uw grappige propaganda cartoons? Al uitgeput? |
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | ||||
|
![]() Citaat:
En het feit dat ze - samen met de PVDA - als enigen het BROV in hun statuten voeren, maakt dat ik het VB democratischer ingesteld vind dan de belgopoco's. Jij bent toch ook 'n democraat, toch ? Citaat:
Het is de inhoud die telt en als die uit goede argumenten bestaat, dan is daar imo weinig tegen in te brengen. Toegegeven, ik vind dat soms ook wel eens amusant. Citaat:
Citaat:
“Legalizing marijuana nationwide would create more than one million new jobs within the next decade, a new study says. Analysis from New Frontier Data, a firm that focuses on the marijuana industry, also found that the federal government would create at least $131.8 billion in federal tax revenue over the next eight years if cannabis were legalized in all 50 states. With federal legalization, there would be 782,000 jobs created immediately, and the firm forecasts that the number would increase to 1.1 million by 2025, including growers and retailers. In 2015, a year after Colorado legalized recreational cannabis sales, the legal marijuana industry created 18,000 full-time jobs and $2.4 billion in economic growth in the state, according to the Marijuana Policy Group. New Frontier suggested this trend could be sustainable on a national level.” http://www.newsweek.com/legal-mariju...-decade-778960 1 miljoen jobs tegen 2025..., dat lijken me wel heel mooie cijfers, gesteld dat ze ongeveer zouden kloppen. En zelfs als er bij die voorspellingen een ‘foutenmarge’ zou zijn van pakweg – en laat me nu eens snoeihard door de bocht scheuren – zo’n 80%, dan zou die 20% nog steeds een indrukwekkend job- en inkomstencijfer betekenen. Dus nogmaals, het legaliseren van een genotsmiddel – in dit geval wiet – resulteert in een verhoging van jobs en daling van werkloosheid. En de overheid houdt er ook een mooie dollar aan over. Win-win over heel de lijn.
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 mei 2018 om 23:47. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wat is de bron van die schermafdruk die je maakte?
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 9 mei 2018 om 23:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier gaan we weer:
Nu is het: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je moet het maar doen. Jezelf radicaal tegenspreken (en kom nu niet af met 'een criminele organisatie is niet hetzelfde als een inbreker want dan stel ik u een dievenbende voor als criminele organisatie) en in 1 keer door mij beschuldigen van leugens want ik heb het er "met mijn gestoorde fantasie bij verzonnen". Komaan geert: ga maar weer lopen, lopen, lopen. Kan niet moeilijk zijn, de studie die aantoonde dat in sommige "gelegaliseerde staten" het aantal moorden wel degelijk met ongeveer de helft daalde zit u nog steeds op de hielen. Trek maar effe een spurtje want nu zet deze tegenspraak ook al de achtervolging in.
![]() |
![]() |
#635 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Portugal is cannabis helemaal niet gelegaliseerd. 't Wordt tijd dat jij bij de fanfare gaat want in het rond toeteren is wel één van uw specialiteiten eh?
![]() |
![]() |
#636 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soit, even 5 minuten gekeken wat onze geert weer voor nieuws wist en direct gestoten op 2 leugens (nooit beweerd dat inbreken een job is en portugal gelegaliseerd) en een valse beschuldiging van liegen aan mijn adres (mijn gestoorde fantasie).
Als jij echt zo zeker bent van je gelijk waarom heb je dan continu leugens en valse beschuldigingen nodig? Je hele betoog hangt er mee aan elkaar. Triestig hoor. Soit, ik ben een paar dagen weg. Ik hoor nadien hier wel hoe de marathon van geert is afgelopen.
![]() |
#637 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je die zelf gemaakt ofzo? Kijk een bij alcohol: 89,95% van de gebruikers werkt maar tegelijkertijd is 82,43% van hen werkloos... Dan hebben we nog een kleine 74% die studeert en om de kaap van 300% van de gebruikers te halen doet 75% nog iets anders... Gebruiken Australiërs een ander soort percentage dan wij of tellen alcoholgebruikers daar driedubbel ofzo?
![]() |
![]() |
#638 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet te geloven.
Nog snel 1 postje van geert lezen en na leugens en valse beschuldigingen stoot ik dan weer op een grafiek waar er met procenten gegoocheld wordt dat het niet schoon meer is. En mocht je nu zeggen dat die getallen bij alcohol geen percentages zijn (ik ga niet alles verklappen, zoek het zelf maar uit, jij kwam met deze grafiek) dan klopt jou bewering dat slechts 16% van de blowers een job heeft ook niet. Kortom; je bewijst hier ondubbelzinnig dat je nog niet eens in staat bent om op een deftige manier een grafiek af te lezen. Mister lic economische wetenschappen...
![]() |
#639 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En voor ik hier nog op meer platte bullshit stoot; lichtstad, here I come!!
De groeten!
![]() |
#640 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze worden geen criminelen want het aantal criminelen is een constante. |
|
![]() |
![]() |