Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2008, 10:52   #641
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Wel,gans de spektakel maatschappij is opgezet opdat de mens niet enstig zou bezig zijn maar idd zijn tijd zou verdoen.Het opzet van een staat is de veratnwoordelijk van het bestaan te struktureren los van het echte leven.
En wat is volgens Guerin het echte leven?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 11:41   #642
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als je rope and timber works kent dan zou je deze opmerking snel terug inslikken.
Als rope and timberworks mij zou kennen zouden ze hun opmerkingen ook snel terug inslikken!

Citaat:
Sfax is één van de mensen die veel, zelfs zeer veel risico's heeft genomen om andere op een aangename manier deftig hun boterham te laten verdienen.
Alé ne nieuwe pater Damiaan in ons midden sie!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 3 augustus 2008 om 12:02.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 11:48   #643
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
En wat is volgens Guerin het echte leven?
Voor de meesten veel geld verdienen en vluchten in carrière om dan vervolgens tot de vaststelling te komen dat de tijd gevlogen heeft en dat je toch die put in moet.
Oud 3 augustus 2008, 13:46   #644
Plantival
Banneling

Standaard

Je hoort vaak zeggen dat je aan je toekomst moet denken en daarom hard moeten werken om veel geld te verdienen. Ik moet daar altijd mee lachen als mensen dat zeggen. Je moet aan je toekomst denken. DE MENS ZIJN TOEKOMST IS HET KERKHOF.

Laatst gewijzigd door Plantival : 3 augustus 2008 om 13:47.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 13:58   #645
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Je hoort vaak zeggen dat je aan je toekomst moet denken en daarom hard moeten werken om veel geld te verdienen. Ik moet daar altijd mee lachen als mensen dat zeggen. Je moet aan je toekomst denken. DE MENS ZIJN TOEKOMST IS HET KERKHOF.
Maar in je eigen levensonderhoud voorzien, zonder dat andere solidiare de helft van hun inkomen daarvoor moeten afgeven, is geen schande.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 13:59   #646
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Zo zie ik het dus ook!

Ik leef niet in de toekomst maar ik leef NU!

De toekomst (tijd) is slechts een projectie van je eigen denken, maar bestaat in werkelijkheid niet, daarom profiteer ik NU.
Oud 3 augustus 2008, 14:02   #647
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=kamiel spieces;3606205]
Citaat:

Als rope and timberworks mij zou kennen zouden ze hun opmerkingen ook snel terug inslikken!

Alé ne nieuwe pater Damiaan in ons midden sie!

ok, ik zal mijn opmerkingen terugnemen als jij met mijn oud-collega's even mee naar boven gaat.

Damiaan was nu niet direct een goed econoom en een bekwaam iemand in de arbeidswereld.
Damiaan heeft trouwens ook maar enkel naam gemaakt dankzij de ellende van andere.
Oud 3 augustus 2008, 14:20   #648
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote][quote=Jantje;3606421]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht

ok, ik zal mijn opmerkingen terugnemen als jij met mijn oud-collega's even mee naar boven gaat.
Geef mij één goede reden waarom ik met jou ex-collega's even naar boven zou gaan?

Of het moeten aantrekkelijke knappe vrouwelijke ex-collega's zijn natuurlijk.

Citaat:
Damiaan was nu niet direct een goed econoom en een bekwaam iemand in de arbeidswereld.
Damiaan heeft trouwens ook maar enkel naam gemaakt dankzij de ellende van andere.
Minst wat je van hem kunt zeggen is dat hij een egoïst was hé, die naambekendheid zou gewild hebben door melaatsen te gaan helpen.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 3 augustus 2008 om 14:21.
Oud 3 augustus 2008, 14:27   #649
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=kamiel spieces;3606442][quote]
Citaat:

Geef mij één goede reden waarom ik met jou ex-collega's even naar boven zou gaan?

Of het moeten aantrekkelijke knappe vrouwelijke ex-collega's zijn natuurlijk.

Minst wat je van hem kunt zeggen is dat hij een egoïst was hé, die naambekendheid zou gewild hebben door melaatsen te gaan helpen.
Er maken zelfs ZEER knappe vrouwen deel uit van de ploegen in deze arbeidssector, net als bij de veiligheids en bewakingsdiensten.

Blijft het feit dat hij naambekendheid er mee gekregen heeft.

Hij was immers een rebel tegen de gevestigde macht van de RKK en zijn kloosterorde. Beide hadden hem verboden zijn leven in gevaar te brengen door tussen de melaatsen te gaan leven. Hoewel ze hem NOOITverboden hebben om melaatsen te helpen en te verzorgen.

Laatst gewijzigd door Jantje : 3 augustus 2008 om 14:32.
Oud 3 augustus 2008, 14:33   #650
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote=Jantje;3606455][quote=kamiel spieces;3606442]
Citaat:

Blijft het feit dat hij naambekendheid er mee gekregen heeft.

Hij wa
hum, dat wel, maar dat was zeker en vast bewust niet zo ingecalculeerd hoor door pater Damiaan!
Oud 3 augustus 2008, 14:41   #651
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Er maken zelfs ZEER knappe vrouwen deel uit van de ploegen in deze arbeidssector, net als bij de veiligheids en bewakingsdiensten.
Ik ken de arbeidssector niet waar je het over hebt, maar de veiligheids en bewakingsdiensten daarentegen wel en heb mijn twijfels of je daar veel vrouwelijk schoon tussen vindt.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 3 augustus 2008 om 14:42.
Oud 3 augustus 2008, 14:56   #652
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

hum, dat wel, maar dat was zeker en vast bewust niet zo ingecalculeerd hoor door pater Damiaan!
Het feit dat hij kon lezen en de nodige boeken terbeschikking had om te lezen over helden die naambekendheid hebben verworven door rebels op te treden tegenover hun oversten, maakt het wel zeer moeilijk om dit uit te sluiten.

Oorlogen voeren of ontdekkingsreiziger worden waren voor hem geen mogelijkheden als pater. Met eenvoudig missiewerk zou hij enkel op de lijst tussen de vele andere namen gekomen zijn.

Zijn enige mogelijkheid om een duidelijke plaats in de geschiedenisboeken te verwerven, was juist zijn leven opofferen aan iets waarvan iedereen wist dat het dodelijk was en dus zelfopoffering.
En als pater was het dus helemaal niet uitgesloten dat hij doelbewust zijn leven opofferden om HEILIG te kunnen worden verklaart, om zo een plaatsje dichter bij zijn heer te verwerven.

Zij beweegreden kunnen dus weldegelijk zuiver egoïstisch geweest zijn.
Oud 3 augustus 2008, 15:05   #653
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken de arbeidssector niet waar je het over hebt, maar de veiligheids en bewakingsdiensten daarentegen wel en heb mijn twijfels of je daar veel vrouwelijk schoon tussen vindt.
Ik betwijfel of jij de veiligheids en bewakingsector kent, als je niet weet dat vele mooie knappe en verstandige vrouwen daar deel van uitmaken.

In sommige diensten kom je zelfs niet binnen zonder minstens 2 of 3 kleine miss titels of 1 grote miss titel.

Gewoon omdat de bodygards de aandacht van de te beschermen persoon moeten afhalen. Veel knappe vrouwen die als mede vip een ere gast begeleiden zijn bodygards en makendus deel uit van een veiligheids en bewakingsdienst.

De sector waar ik het over heb, heeft een nood aan slanke vrouwen( die dan meestal ook nog een lust zijn voor het oog) omdat deze minder zuurstof verbruiken dan mannen of dikkere vrouwen en omdat deze lichter zijn in hun lichaamsgewicht en dus makkelijker op en af te laten zijn met handtouwwerk.

Daarbij kunnen zij vaak op plaatsen komen waar mannen en struisgebouwde vrouwen niet geraken door hun lichaamsbouw.
Oud 3 augustus 2008, 15:26   #654
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Het feit dat hij kon lezen en de nodige boeken terbeschikking had om te lezen over helden die naambekendheid hebben verworven door rebels op te treden tegenover hun oversten, maakt het wel zeer moeilijk om dit uit te sluiten.

Oorlogen voeren of ontdekkingsreiziger worden waren voor hem geen mogelijkheden als pater. Met eenvoudig missiewerk zou hij enkel op de lijst tussen de vele andere namen gekomen zijn.

Zijn enige mogelijkheid om een duidelijke plaats in de geschiedenisboeken te verwerven, was juist zijn leven opofferen aan iets waarvan iedereen wist dat het dodelijk was en dus zelfopoffering.
En als pater was het dus helemaal niet uitgesloten dat hij doelbewust zijn leven opofferden om HEILIG te kunnen worden verklaart, om zo een plaatsje dichter bij zijn heer te verwerven.

Zij beweegreden kunnen dus weldegelijk zuiver egoïstisch geweest zijn.
Iemand die zo veel goeds heeft gedaan en zelf door een hel is gegaan van pijn, om zoveel mensen te helpen, kan in mijn ogen nooit bewust dit zo gepland hebben, om toch maar een plaatje te kunnen veroveren in de geschiedenis boeken en een plaatje dichter bij de Heer.

Van moeder Teresa zijn er ook al genoeg dezelfde geruchten de revue gepasseerd, maar als je je heel leven in dienst stelt voor een ander en gaat opofferen zoals Moeder Teresa en pater Damiaan heeft gedaan, dan kan ik me moeilijk voorstellen dat ze dit gedaan zouden hebben uit eigen belang, om toch maar Heilig te worden verklaard of een plaatje te kunnen veroveren in de geschiedenis boeken.

Trouwens ik zie niet in wat je daar nog aan zou hebben als je dood bent?

We zijn serieus off topic aan't gaan!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 3 augustus 2008 om 15:30.
Oud 3 augustus 2008, 15:39   #655
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Ik betwijfel of jij de veiligheids en bewakingsector kent, als je niet weet dat vele mooie knappe en verstandige vrouwen daar deel van uitmaken.

In sommige diensten kom je zelfs niet binnen zonder minstens 2 of 3 kleine miss titels of 1 grote miss titel.

Gewoon omdat de bodygards de aandacht van de te beschermen persoon moeten afhalen. Veel knappe vrouwen die als mede vip een ere gast begeleiden zijn bodygards en makendus deel uit van een veiligheids en bewakingsdienst.
Hum, slimme strategie moet ik zeggen!

Maar dan heb je het al over het beveiligen van bekende personen, maar ik dacht dat je wou bedoelen statische beveiliging in fabrieken/bedrijven/firma's/winkels/geldtransporten etc.

Citaat:
De sector waar ik het over heb, heeft een nood aan slanke vrouwen( die dan meestal ook nog een lust zijn voor het oog) omdat deze minder zuurstof verbruiken dan mannen of dikkere vrouwen en omdat deze lichter zijn in hun lichaamsgewicht en dus makkelijker op en af te laten zijn met handtouwwerk.

Daarbij kunnen zij vaak op plaatsen komen waar mannen en struisgebouwde vrouwen niet geraken door hun lichaamsbouw.
Kun je niet gewoon zeggen wat het beroep is of sector want je spreekt in raadsels nu.
Oud 3 augustus 2008, 15:58   #656
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

[quote=kamiel spieces;3606571]
Citaat:

Hum, slimme strategie moet ik zeggen!

Maar dan heb je het al over het beveiligen van bekende personen, maar ik dacht dat je wou bedoelen statische beveiliging in fabrieken/bedrijven/firma's/winkels/geldtransporten etc.

Kun je niet gewoon zeggen wat het beroep is of sector want je spreekt in raadsels nu.
Nog niet gehoord van camerabewaking?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 16:11   #657
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote=Chipie;3606586]
Citaat:
Nog niet gehoord van camerabewaking?
Ik heb wel al gehoord van off topic gaan, dus gelieve on topic te blijven als u er niet wilt uitgegooid worden.

Statische bewaking is niet alleen camera/video surveillance maar wordt ook "nog steeds gedaan" door beveiliginsagenten.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 3 augustus 2008 om 16:11.
Oud 3 augustus 2008, 17:41   #658
Plantival
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar in je eigen levensonderhoud voorzien, zonder dat andere solidiare de helft van hun inkomen daarvoor moeten afgeven, is geen schande.
geef mij een volwaardige job met een volwaardige loon.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 18:02   #659
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Voil�* meer moet dat niet zijn!

kort en bondig!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 3 augustus 2008 om 18:02.
Oud 3 augustus 2008, 18:27   #660
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het bewaken van banken en bedrijven vanuit een videokamer soms geen volwaardige job?

Maar idd er zijn een pak schijnjobs gecreëerd door de regering Verhofstadt, zodat het voor veel ongeschoolden en medisch geschoolden heel moeilijk word om nog een verschil te kunnen maken tussen de echte volwaardige en de schijn-statitieke jobs.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces
Ik heb wel al gehoord van off topic gaan, dus gelieve on topic te blijven als u er niet wilt uitgegooid worden.

Statische bewaking is niet alleen camera/video surveillance maar wordt ook "nog steeds gedaan" door beveiliginsagenten.
We zaten helemaal niet off topic, maar juist bij de onbekende jobs, die vaak door mooie, goed verzorgde vrouwen worden uitgevoerd.

In veel bedrijven zijn de onthaaldiensten namelijk bemand door veiligheidagenten en toch zijn het wegens verkoop en presentatieredenen bijna altijd mooie dames die deze job uitvoeren in de kantoorgebouwen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be