Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2008, 18:13   #641
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Maar wel ontslagen...

Dus als mijn buurman zijn vrouw dagelijks zwaar afranselt, en ik geef ze om de week een tik, is mijn gedrag OK?
Of niet?
Als mijn telefoon belt, dan is mijn auto stuk?

Van absurde redenaties gesproken?!!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 18:20   #642
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar wel ontslagen...

Dus als mijn buurman zijn vrouw dagelijks zwaar afranselt, en ik geef ze om de week een tik, is mijn gedrag OK?
Of niet?
Liever ontslagen dan afgeranselt, gefolterd en vermoord. De islam is een manier van leven geen religie, het is een gevaarlijke sekte.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 18:51   #643
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer dan 70% van 'onze' kinderen gaan naar scholen waar Rooms Katholieke Godsdienst een verplicht vak is...

En de onzin die ook in vele kerken wordt uitgebraakt zal ik u ook besparen zeker?
Maar het niettemin klopt het inderdaad dat er zulke obscure 'meetings' plaatsvinden...
Stel je niet zo aan, man ! Wijs eens één enkele kerk in België aan, waar haatpreken tegen moslims gegeven worden, waar meneer pastoor de gelovigen aanspoort om met die duivelachtige moslims vooral niet om te gaan ? Komaan , zeg dat eens ?
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 20:06   #644
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Stel je niet zo aan, man ! Wijs eens één enkele kerk in België aan, waar haatpreken tegen moslims gegeven worden, waar meneer pastoor de gelovigen aanspoort om met die duivelachtige moslims vooral niet om te gaan ? Komaan , zeg dat eens ?

Dat bestaat niet. Omgekeerd kan ik u verwijzen naar de moskeetjes in schaarbeek en molenbeek. De haat druipt ervan af. Christenhonden moeten worden veroverd.
Oud 30 december 2008, 21:18   #645
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Stel jezelf niet aan, ik beweer nergens dat er in de kerken haatpreken worden gegeven. De kerk doet dat allemaal veel subtieler. Maar ik vrees dat een viking en subtiliteit niet echt samengaan.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 21:22   #646
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als mijn telefoon belt, dan is mijn auto stuk?

Van absurde redenaties gesproken?!!

Paulus.
Ik zal het nog eens proberen: het is niet omdat extremistische moslims misdadige denkbeelden aanhangen, dat andere godsdiensten minder erge, doch eveneens verwerpelijke praktijken mogen propageren.
Oud 30 december 2008, 21:46   #647
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gomer Bekijk bericht
Dat bestaat niet. Omgekeerd kan ik u verwijzen naar de moskeetjes in schaarbeek en molenbeek. De haat druipt ervan af. Christenhonden moeten worden veroverd.
Onze smiley heeft u al gebriefd, mooi zo...
Je kent smiley toch al?
Oud 30 december 2008, 22:12   #648
artisjok
Banneling

Standaard

Alice, je wilde toch een antwoord op je vraag.
Misschien bevalt mijn antwoord je niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus voor u zijn beweringen zoals het verdraaien van woorden, blind staren op etniciteit, niet( willen zien dat ook anderen behoren tot lagere sociale klassen niet getuigend van een vijandige en nogal bittere opstelling?
Volgens mij wel, zeker als je hierbij uw volgende aanname voegt, blijkbaar kent u geen andere sociale dienst dan het OCMW en dus moet ik daar wel gewerkt hebben?
Waar staat ergens dat ik dit zelf verklaar voor het ocmw gewerkt te hebben?
Dat bedoel ik dus, u veronderstelt van alles en reageert van daaruit.
Maar laat ik u nog eens een vraag stellen, ik hoop dat u hierop ook dit keer eens antwoordt; denkt u dat verhoudingsgewijs het aantal autochtone mensen in armoede gelijk is aan het aantal allochtone mensen in armoede?
Als je mijn woorden verdraaid mag ik dat toch zeggen. Je doet dit nogal veelvuldig. Je ontkent het zelfs niet meer. Wil je dit toch tegenspreken dan mag je beginnen met aan te tonen waar ik meedraaf in de hypothese over Van Temsche en aangezien je dit niet kan, ook waar ik stigmatiseer.
Citaat:
In het geval van Temsche, er is een Vlaams belangtante( feit) waarbij men ervan uitgaat dat dit mogelijk invloed had op sociaal milieu( hypothese)
Dus u stigmatiseert; wanneer ik hetzelfde toepas bij de Turkse jongen beweert u dat ik 'speculeer' terwijl u moeiteloos meedraaft in de hypothese over van Temsche.
Duidelijk voor u?
Voor mij wel!
Het is grappig hoe je probeert jouw bewering "Ongelofelijk hoe vijandig en bitter jullie zijn" aan te tonen met een bericht dat later werd gepost. Je bewering was dan een voorspelling?

Excuseer mij dat ik overhaast tot het besluit zou gekomen zijn dat de sociale dienst waar je werkte tot het OCMW zou behoren. De vele specifieke werkzaamheden die je beroepshalve doet, volgens je posts van de voorbije maanden doet me dit vermoeden. Ontken je dat de sociale dienst waarover je het hebt, deze van het OCMW is?

Ik wil gerust eens de percentages allochtonen en autochtonen die in armoede leven opzoeken.
De allochtonen die ik ken, voornamelijk beroepshalve, hebben allemaal werk. Het zou nogal dom zijn van mij om dit te veralgemenen en te beweren dat alle allochtonen werk hebben.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=611

Heb je al een blik geworpen op deze studies?

Uit het PISA onderzoek blijkt dat migrantenjongeren slechtere schoolresultaten halen.
De oorzaak is niet een eventuele taalachterstand, maar zoals voor alle jongeren is de sociale afkomst doorslaggevend.
"Het PISA-onderzoek toont in België grotere verschillen tussen autochtone en allochtone leerlingen dan elders. Onze studie toont aan dat deze situatie voornamelijk voortvloeit uit de sociale positie van de leerlingen die uit de immigratie komen, en dat de specifiek etnische, culturele en taalkundige factoren zwak zijn (in Vlaanderen) of onbetekenend (in de Franstalige Gemeenschap in België). Dat heeft cruciale implicaties voor de noodzakelijke maatregelen om de weinig benijdenswaardige positie van ons land in de internationale statistieken te counteren."
http://www.skolo.org/spip.php?article500

Sociale ongelijkheid in het onderwijs in België
http://www.skolo.org/spip.php?article498
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 22:31   #649
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat kun je niet menen Jack!
Je hebt gelijk dat alle monotheistische religies problemen hebben met de acceptatie van wat ze tegelijkertijd omschrijven als de schepping van een alles wetend opperwezen.
Maar vanaf dat punt ga je volslagen de mist in. Daarvan getuigen vrouwen die besneden en gestenigd worden, mannen die uit armoede zelfmoordenaar worden, tieners aan kranen en vanwege eer vermoorde meisjes. Om nog maar te zwijgen over het huiselijk geweld en de talloze beperkingen vrouwen wereldwijd opgelegd uit naam van islam. Prostitutie komt in juist streng Islamitische landen veelvuldig voor.
Er zitten hoe dan ook kanten aan de islam van vandaag wereldwijd die je gerust in vraag kunt stellen op een volslagen ander niveau dan de worsteling van de Katholieke kerk met homoseksualiteit.
En worsteling waar menig Katholiek niet wakker van ligt, menige moslima die moeder is ook niet. Maar in tegenstelling tot haar Vlaamse buurvrouw kan ze dit maar beter voor zich houden. En heel wat homo's zijn dit openlijk en worden helemaal niet ontslagen. Toch biedt de katholieke hierarchie tenminste duidelijkheid over het officiele standpunt van de kerk zonder daarom wie dit niet volgt onder gelovigen met de dood te bedreigen.
Of met enig andere vorm van vrijheid in denken of doen. Die duidelijkheid ontbreekt binnen islam en dat maakt het een paard van Troje. Waar mee ik allerminst een pleidooi hou om iedere moslim met wantrouwen te bekijken. Maar het beeld wat het beleid hanteert klopt langs geen kanten in realiteit. Dit werd nog maar eens bewezen door de aanwezigheid van minister Keulen bij een ultra rechtse Turkse organisatie, diene mens wist niet eens waarmee hij eigenlijk te maken had ( bron gazet van antwerpen vandaag)
De meeste moslims willen gewoon een leven naast dit van anderen, maar dat is niet hetzelfde als samen. Maar vooral onder Marokkanen heerst een regelrechte interne machtsstrijd. Daar blind voor zijn is dom.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 22:35   #650
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sorry Artisjok maar waar ik gewerkt heb en of dit OCMW is zijn persoonlijke vragen die op een openbaar forum niet thuishoren, dan stuur je maar een persoonlijk mailtje.
Je hebt je standpunten voldoende verwoord en al uitbgebreid antwoord gekregen van andere forumleden.
Als er voor jou nog onduidelijkheden zijn zul je ze opnieuw moeten formuleren.
lees eens wat beter, ik lichtte ook al toe dat dit niet enkel de basis is voor mijn ervaringen.
Oud 30 december 2008, 22:55   #651
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kun je niet menen Jack!
Je hebt gelijk dat alle monotheistische religies problemen hebben met de acceptatie van wat ze tegelijkertijd omschrijven als de schepping van een alles wetend opperwezen.
Maar vanaf dat punt ga je volslagen de mist in. Daarvan getuigen vrouwen die besneden en gestenigd worden, mannen die uit armoede zelfmoordenaar worden, tieners aan kranen en vanwege eer vermoorde meisjes. Om nog maar te zwijgen over het huiselijk geweld en de talloze beperkingen vrouwen wereldwijd opgelegd uit naam van islam. Prostitutie komt in juist streng Islamitische landen veelvuldig voor.
Er zitten hoe dan ook kanten aan de islam van vandaag wereldwijd die je gerust in vraag kunt stellen op een volslagen ander niveau dan de worsteling van de Katholieke kerk met homoseksualiteit.
En worsteling waar menig Katholiek niet wakker van ligt, menige moslima die moeder is ook niet. Maar in tegenstelling tot haar Vlaamse buurvrouw kan ze dit maar beter voor zich houden. En heel wat homo's zijn dit openlijk en worden helemaal niet ontslagen. Toch biedt de katholieke hierarchie tenminste duidelijkheid over het officiele standpunt van de kerk zonder daarom wie dit niet volgt onder gelovigen met de dood te bedreigen.
Of met enig andere vorm van vrijheid in denken of doen. Die duidelijkheid ontbreekt binnen islam en dat maakt het een paard van Troje. Waar mee ik allerminst een pleidooi hou om iedere moslim met wantrouwen te bekijken. Maar het beeld wat het beleid hanteert klopt langs geen kanten in realiteit. Dit werd nog maar eens bewezen door de aanwezigheid van minister Keulen bij een ultra rechtse Turkse organisatie, diene mens wist niet eens waarmee hij eigenlijk te maken had ( bron gazet van antwerpen vandaag)
De meeste moslims willen gewoon een leven naast dit van anderen, maar dat is niet hetzelfde als samen. Maar vooral onder Marokkanen heerst een regelrechte interne machtsstrijd. Daar blind voor zijn is dom.
Mijn simpel vraagje blijft:
Kan anno 2008 een leraar RKK in het katholieke net openlijk voor zijn homosexuele geaardheid uitkomen?
Oud 30 december 2008, 23:31   #652
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uw niveau blijft dus' als de telefoon rinkelt is dan de auto stuk?' Vanuit dat kader staat u mentaal stil. Maar laat ik u eensimpele weder vraag stellen, misschien kunt u dan verder; kan een Katholiek uitkomen voor zijn afkeuring ongeacht de beslissing van de kerk?
Mag dit of wordt hij verstoten door familie omdat wat wel of niet gedacht mag worden bepaald wordt door het collectieve gedachtengoed binnen een subgroep? Wordt je met een afwijkende mening met de dood bedreigt? Mag je het oordeel in vraag stellen en bekritiseren en als uiterste stap het geloof verlaten?
Aan u dit keer!
Oud 30 december 2008, 23:35   #653
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw niveau blijft dus' als de telefoon rinkelt is dan de auto stuk?' Vanuit dat kader staat u mentaal stil. Maar laat ik u eensimpele weder vraag stellen, misschien kunt u dan verder; kan een Katholiek uitkomen voor zijn afkeuring ongeacht de beslissing van de kerk?
Mag dit of wordt hij verstoten door familie omdat wat wel of niet gedacht mag worden bepaald wordt door het collectieve gedachtengoed binnen een subgroep? Wordt je met een afwijkende mening met de dood bedreigt? Mag je het oordeel in vraag stellen en bekritiseren en als uiterste stap het geloof verlaten?
Aan u dit keer!
Eerst antwoorden misschien.
Oud 31 december 2008, 07:44   #654
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry Artisjok maar waar ik gewerkt heb en of dit OCMW is zijn persoonlijke vragen die op een openbaar forum niet thuishoren, dan stuur je maar een persoonlijk mailtje.
Je hebt je standpunten voldoende verwoord en al uitbgebreid antwoord gekregen van andere forumleden.
Als er voor jou nog onduidelijkheden zijn zul je ze opnieuw moeten formuleren.
lees eens wat beter, ik lichtte ook al toe dat dit niet enkel de basis is voor mijn ervaringen.
Sorry Alice, maar ik heb nog helemaal geen antwoord gekregen.

Vertel het eens, als je mijn woorden verdraaid, mag ik dit vertellen? of is dit "getuigend van een vijandige en nogal bittere opstelling"?

"Als je mijn woorden verdraaid mag ik dat toch zeggen. Je doet dit nogal veelvuldig. Je ontkent het zelfs niet meer. Wil je dit toch tegenspreken dan mag je beginnen met aan te tonen waar ik meedraaf in de hypothese over Van Temsche en aangezien je dit niet kan, ook waar ik stigmatiseer.
Citaat:
In het geval van Temsche, er is een Vlaams belangtante( feit) waarbij men ervan uitgaat dat dit mogelijk invloed had op sociaal milieu( hypothese)
Dus u stigmatiseert; wanneer ik hetzelfde toepas bij de Turkse jongen beweert u dat ik 'speculeer' terwijl u moeiteloos meedraaft in de hypothese over van Temsche.
Duidelijk voor u?
Voor mij wel!
Het is grappig hoe je probeert jouw bewering "Ongelofelijk hoe vijandig en bitter jullie zijn" aan te tonen met een bericht dat later werd gepost. Je bewering was dan een voorspelling?"

Je vroeg me "denkt u dat verhoudingsgewijs het aantal autochtone mensen in armoede gelijk is aan het aantal allochtone mensen in armoede?"

"Ik wil gerust eens de percentages allochtonen en autochtonen die in armoede leven opzoeken.
De allochtonen die ik ken, voornamelijk beroepshalve, hebben allemaal werk. Het zou nogal dom zijn van mij om dit te veralgemenen en te beweren dat alle allochtonen werk hebben."
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=611

Waarom negeer je dit onderzoek?

Uit het PISA onderzoek blijkt dat migrantenjongeren slechtere schoolresultaten halen.
De oorzaak is niet een eventuele taalachterstand, maar zoals voor alle jongeren is de sociale afkomst doorslaggevend.
"Het PISA-onderzoek toont in België grotere verschillen tussen autochtone en allochtone leerlingen dan elders. Onze studie toont aan dat deze situatie voornamelijk voortvloeit uit de sociale positie van de leerlingen die uit de immigratie komen, en dat de specifiek etnische, culturele en taalkundige factoren zwak zijn (in Vlaanderen) of onbetekenend (in de Franstalige Gemeenschap in België). Dat heeft cruciale implicaties voor de noodzakelijke maatregelen om de weinig benijdenswaardige positie van ons land in de internationale statistieken te counteren."
http://www.skolo.org/spip.php?article500

Sociale ongelijkheid in het onderwijs in België
http://www.skolo.org/spip.php?article498
Oud 31 december 2008, 10:44   #655
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Artisjok; kun je inplaats van de brei die hierboven staat nu eens duidelijk je vraag stellen?
Oud 31 december 2008, 10:48   #656
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jack je hebt al antwoord gekregen, de Katholieke kerk worstelt op een aantal punten nog met acceptatie van o.a homoseksuelen.
Maar dat is niet het discussiepunt, wel of de standpunten van de kerk leiden tot haatpreken tegenover anders denkenden, en welke vrijheid gelovigen hebben zich wel of niet van de officiele standpunten van de kerk te distancieren zonder dat hun vrijheid of leven bedreigd wordt.
Kunt u nu ook eens antwoorden op de vragen die aan u gesteld zijn?
Oud 31 december 2008, 10:48   #657
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok; kun je inplaats van de brei die hierboven staat nu eens duidelijk je vraag stellen?
Ik heb mijn vragen duidelijk in vet gezet.
De rest is uitleg, voor het geval je niet meer zou weten waarover het gaat.
Oud 31 december 2008, 10:57   #658
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Artisjok gegevens over mensen in armoede worden niet bijgehouden op basis van origine dus valt er weinig op te zoeken.
Wel kunnen een aantal indicatoren duidelijkheid bieden, de populatie binnen sociale woningbouw, aantal jongeren wat de school niet afmaakt, het aantal gezinnen waar niemand werkt en volledig van vervangingsinkomens wordt geleefd, de oorzaak hiervan,de opvoedingsstrategie van ouders ( gericht op het aanbieden van primaire noden zoals kleding en onderdak of breder, met actieve betrokkenheid van beide ouders)

Maar aangezien er een taboe heerst rond etniciteit en armoede is er geen onderzoek wat zich hierop richt, Marion van San wijst hier al op in het onderzoek 'criminaliteit en criminalisering' destijds in opdracht van Verwilgen.
Je kunt dus niet iets aantonen wanneer dit niet de doelstelling is van een onderzoek en er geen controlegroep is opgenomen. U toont dus niets aan met waar u naar verwijst.
Oud 31 december 2008, 12:41   #659
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze smiley heeft u al gebriefd, mooi zo...
Je kent smiley toch al?
Smileys? Hoeveel wil je er. Probeer eens iets inhoudelijks te zeggen
Oud 31 december 2008, 16:33   #660
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Artisjok ik vind dat jij mijn woorden inderdaad verdraaid en je hele vaak opstelt als de inquisitie omdat je zowat mijn cv vraagt voor je mijn mening kunt of wilt erkennen.
Dat staat je vrij maar je maakt veronderstellingen die nergens op slaan; volgens jou werk ik voor een OCMW, volgens jou veralgemeen ik ervaring binnen een sociale dienst naar een hele bevolkingsgroep enz..steeds stel je met dit soort beweringen mijn persoon in vraag, inhoudelijk breng je behalve studies die in eerst moet doorploegen niets of weinig aan.
Dus ; ja jou houding getuigt van vijandigheid en bitterheid; kritiek zelf indien ze met voorbeelden onderbouwd worden negeer je steevast evenals wat anderen hierover tegen je zeggen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be