Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2008, 10:45   #381
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Gent gaat gids verspreiden in Turkije

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Grap 5.JPG
Bekeken: 186
Grootte:  99,5 KB
ID: 42677
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 11:06   #382
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat de tante van Hans van Temsche een VB-ster was, was een gekend vaststaand feit.
Dat de dader een Turk was niet ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 12:54   #383
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee; voor Artisjok lijkt dit opmerken 'verdacht' want dat 'speculeer' je ; het gedrag van die jongen mag geen enkele link hebben met het Turk zijn!
Alsof je door hier aandacht op te vestigen 'stigmatiseert' en 'generaliseert' of 'speculeert'!
Dat is dus wat mis is met de linkse weldenkendheid; dit verband leggen tussen origine en gedrag is volkomen logisch wanneer dat een motivatie voor is; in dit geval het gedrag van die jongen zelf.
Nergens stel ik dat dit gedrag een eigenschap is van ALLE TURKEN maar blijkbaar kunnen sommigen hier zelf moeilijk met enige nuancering om' je zegt iets over origine en gedrag en hupla daar komt de gedachtenpolitie weer!

Laatst gewijzigd door alice : 9 december 2008 om 12:54.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 14:51   #384
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Gent gaat gids verspreiden in Turkije

Bijlage 42677
Maak zo een boek over alle Belgische steden, met telefoonnummers van allerlei hulporganisaties voor vreemdelingen (CGKR en consoorten) , bied die te koop aan in Turkije en alle Magrebijnse landen , en je word schatrijk ! Kassa kassa Bestseller !
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 18:17   #385
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de tante van Hans van Temsche een VB-ster was, was een gekend vaststaand feit.
Net zoals de tante van Patrick Jansens.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 december 2008 om 18:17.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 19:33   #386
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mens toch!
Dat bepaalde Turkse subculturen een in relatie tot Westerse maatstaven verwrongen visie hebben op vrouwen en seksualiteit is ook een fiet, even goed als een tante bij het Vlaams belang dit is!
Wat me tot die hypothese bij die Turkse jongen brengt is zijn gedrag ; niet mijn 'speculaties'!
Ik pas toe wat je op ieder geval van ernstig deliquent gedrag bij minderjarigen toepast; kijken naar elementen die mogelijk dit gedrag verklaren maar u blijft rond de pot draaien!
Voor u is een Turk waarschijnlijk een Turk; voor mij niet gezien de grote onderlinge verschillen onder Turken, afhankelijk van religieuze visie en streek.
Discrimineert u niet tegenover die Turkse jongen, Volgens mij wel, OMDAT HIJ EEN TURK IS maakt u een probleem van wat u geen probleem zou vinden als het over Hans gaat!
Dit is de voor mij de totale waanzin van politieke correctheid; en u draait als een paling in een emmer snot!
Denkt u dat dit gedrag voor Turkse jongeren 'normaal ' is?
Niet dus! Behalve indien je afkomstig bent van een of andere gesloten subcultuur wat je op basis van het gedrag van die jongen en de situatie waarin dit plaatsvond als hypothese gerust mag overwegen, 'dat heeft niets met speculatie te maken maar met gezond verstand!
Ik kan langzamerhand volledig begrijpen waarom mensen op het Vlaams belang stemmen; u meet heel duidelijk met twee maten en gewichten en onderbouwt nergens uw zienswijze maar stelt slechts die van anderen in vraag op basis van oogkleppen waar een gemiddeld paard jaloers van wordt!
Maar nu wil ik wel eens weten welke argumenten u kunt aandragen om de hypothese over het verband tussen gedrag en mogelijke subcultuur te ontkrachten?
Waar baseert u zich eigenlijk op?
Of speelt u enkel gedachtenpolitie uit politiek correcte visie?
Alice, een hypothese is een stelling die men voor waar aanneemt. Dit is dus geen feit.
Jij neemt voor waar aan dat de dader van het platteland komt, in een bepaalde subcultuur is opgevoed,....., maar dat is geen feit. Je weet immers niet waar hij geboren en getogen is in Turkije.
Een hypothese is geen feit. Jouw hypothese is naar mijn mening een veronderstelling.
Hoe straf geloof je eigenlijk in je eigen hypothese?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=333
Als je op een veronderstelling, nog wat veronderstellingen bouwt, noem ik dat speculaties.
Dat de tante van Hans van Temsche een VB-ster was, was geen hypothese maar een vaststaand feit. Zoals je zelf naar voor bracht.

(Waar wek ik de indruk, stigmatiseer ik, insinueer ik? Met één citaat ben ik al tevreden)
Citaat:
..... wat u doet is stigmatiseren, u wekt de indruk dat een dergelijk inzicht een vooroordeel zou zijn bedoeld om moslims, Turken negatief voor te stellen.
Dat zegt u niet maar u insinueert dit wel; .....
Het zou je sieren mocht je je beschuldigingen aantonen of terug intrekken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 22:59   #387
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Fout; een hypothese is een vast stelling gebaseerd op feiten en(professionele) inzichten.
Het onderscheid met speculatie is dan ook veelzeggend; een speculatie is een veronderstelling zonder gegevens of (professionele) inzichten.
Ik meen meer dan voldoende onderbouwd te hebben waarop ik mijn hypothese baseer, maar u blijft beweren dat ik 'speculeer'
In het geval van Temsche, er is een Vlaams belangtante( feit) waarbij men ervan uitgaat dat dit mogelijk invloed had op sociaal milieu( hypothese)
Dus u stigmatiseert; wanneer ik hetzelfde toepas bij de Turkse jongen beweert u dat ik 'speculeer' terwijl u moeiteloos meedraaft in de hypothese over van Temsche.
Duidelijk voor u?
Voor mij wel!
Oud 9 december 2008, 23:24   #388
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Alice, een hypothese is een stelling die men voor waar aanneemt. Dit is dus geen feit.
Jij neemt voor waar aan dat de dader van het platteland komt, in een bepaalde subcultuur is opgevoed,....., maar dat is geen feit. Je weet immers niet waar hij geboren en getogen is in Turkije.
Een hypothese is geen feit. Jouw hypothese is naar mijn mening een veronderstelling.
Hoe straf geloof je eigenlijk in je eigen hypothese?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=333
Als je op een veronderstelling, nog wat veronderstellingen bouwt, noem ik dat speculaties.
Dat de tante van Hans van Temsche een VB-ster was, was geen hypothese maar een vaststaand feit. Zoals je zelf naar voor bracht.

(Waar wek ik de indruk, stigmatiseer ik, insinueer ik? Met één citaat ben ik al tevreden)

Blablabla...Het enige dat van belang is dat de serie-verkrachter Turk was, en dat hij alzo doende de twijfelachtige reputatie dat die mensen hebben nog versterkt . Dus de verkrachter deed niet enkel kwaad aan de slachtoffers, een slordige 20 Belgische vrouwen, die hij op amper een week tijd aanviel en al degene bij dewelke hij in staat was verkrachtte , maar ook deed hij kwaad aan de reputatie van zijn landgenoten. Van deze groep hoort men echter geen enkel protest, geen enkele uiting van irritatie tegen deze jonge gast . Daaruit besluit ik dan maar dat ze het wellicht niet erg vinden...Zo lang hij maar van de Turkse vrouwen afblijft zal het in hun ogen geen kwaad kunnen zeker ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 23:40   #389
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Zou Alice bedoelen dat de seksuele en andere misdaden begaan door Xavier Buisseret moeten uitgelegd worden vanuit zijn flamingantische subcultuur?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 07:16   #390
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Fout; een hypothese is een vast stelling gebaseerd op feiten en(professionele) inzichten.
Het onderscheid met speculatie is dan ook veelzeggend; een speculatie is een veronderstelling zonder gegevens of (professionele) inzichten.
Ik meen meer dan voldoende onderbouwd te hebben waarop ik mijn hypothese baseer, maar u blijft beweren dat ik 'speculeer'
In het geval van Temsche, er is een Vlaams belangtante( feit) waarbij men ervan uitgaat dat dit mogelijk invloed had op sociaal milieu( hypothese)
Dus u stigmatiseert; wanneer ik hetzelfde toepas bij de Turkse jongen beweert u dat ik 'speculeer' terwijl u moeiteloos meedraaft in de hypothese over van Temsche.
Duidelijk voor u?
Voor mij wel!
Wanneer bewijs je nu eens dat de dader van het platteland komt, dat hij werd opgevoed in een bepaalde subcultuur, zoals je veronderstelt.
Dit is helemaal geen vaststaand feit, in tegenstelling tot de tante van Van Temsche. Begrijp je echt het verschil niet?
Zoek eens op in een woordenboek wat hypothese is, wat speculatie betekent.
Wat heb ik ooit beweert over Van Temsche? Citeer één bericht waaruit blijkt dat ik "meedraaf"!
Je doet het weer, je schrijft me weeral uitlatingen toe die ik nooit deed.
Zeer professioneel.

(Waar wek ik de indruk, stigmatiseer ik, insinueer ik? Met één citaat ben ik al tevreden, graag aan de hand van een citaat van mijn hand, en niet een citaat dat jij uitvindt)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
..... wat u doet is stigmatiseren, u wekt de indruk dat een dergelijk inzicht een vooroordeel zou zijn bedoeld om moslims, Turken negatief voor te stellen.
Oud 10 december 2008, 14:46   #391
leddy
Banneling

Standaard

Het is te hopen dat onze opvoedkundige instellingen niet zullen falen. Deze zedendelinquent dient te worden heropgevoed. Ik betwijfel of het zin zal hebben. De islaam kennende zal men hem schouderklopjes geven. Ondermijnend hiermee onze opvoedkundige instellingen.
leddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 18:18   #392
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar mens toch! Kun je niet begrijpend lezen of zo???
Voor de zoveelste keer; ik neem het gedrag van die Turkse jongen als uitgangspunt voor mijn hypothese die ik baseer op ervaring met Turkse gezinnen!
Oud 10 december 2008, 19:36   #393
leddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor de zoveelste keer; ik neem het gedrag van die Turkse jongen als uitgangspunt voor mijn hypothese die ik baseer op ervaring met Turkse gezinnen!
Wat bedoel je? Wat heb ik verkeerd aangeduid?
leddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 22:50   #394
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sorry Leddy; ik vergat erbij te zetten dat ik dit voor Artisjok bedoelde en Filo?
Wat wil je nu eigenlijk zeggen, Dat ik beweer dat je bij Vlamingen niet naar opvoeding en sociaal milieu moet kijken? Dat daar geen subculturen zijn? Wat wil je nu eigenlijk
insinueren?
Oud 11 december 2008, 00:58   #395
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Jonge verkrachters

De daders zijn in bijna alle gevallen allochtone jongens.

Bijna alle slachtoffers zijn autochtone meisjes.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=14236

Moslimbroers België verkrachtten meisje

Drie minderjarige moslimbroers uit het Belgische Middelkerke hebben een jaar lang een meisje herhaaldelijk verkracht. De jongens van Marokkaanse komaf verklaarden dat ze dat niet gedaan zouden hebben als het meisje ook islamitisch was geweest.
http://www.nrc.nl/anp/buitenland/art...achtten_meisje

Criminologist: immigrants are rape champions
http://www.cphpost.dk/get/62173.html

Muslim rape concern
http://www.cphpost.dk/get/62605.html
Oud 11 december 2008, 06:31   #396
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Jonge verkrachters

De daders zijn in bijna alle gevallen allochtone jongens.

Bijna alle slachtoffers zijn autochtone meisjes.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=14236

Moslimbroers België verkrachtten meisje

Drie minderjarige moslimbroers uit het Belgische Middelkerke hebben een jaar lang een meisje herhaaldelijk verkracht. De jongens van Marokkaanse komaf verklaarden dat ze dat niet gedaan zouden hebben als het meisje ook islamitisch was geweest.
http://www.nrc.nl/anp/buitenland/art...achtten_meisje

Criminologist: immigrants are rape champions
http://www.cphpost.dk/get/62173.html

Muslim rape concern
http://www.cphpost.dk/get/62605.html
Post je dikwijls twee maal hetzelfde?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=362

Het eerste artikel van 2001 waar je naar verwijst, gaat inderdaad over jeugdige verkrachters, maar onderbouwt je stelling helemaal niet. Lees het artikel nog eens helemaal.

Eén krantenartikel van één zaak bewijst helemaal niets.
Kranten zijn al selectief bij wat ze publiceren.
Als je de laatste artikel over zedenfeiten in een krant bekijkt, krijg je de indruk, dat bijna alle zaken pedofilie betreft.
http://www.demorgen.be/dm/article/pa...=Zedendelicten

Van de twee laatste artikels heb je waarschijnlijk ook alleen maar de titel gelezen. Want ook die artikels tonen je gelijk niet aan.

Je zal dus nog even moeten doorgaan, om aan te tonen dat je beweringen terecht zijn.
Oud 11 december 2008, 07:01   #397
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zal dus nog even moeten doorgaan, om aan te tonen dat je beweringen terecht zijn.
Ik denk dat dit geen zin heeft bij mensen zoals jij. Ze weigeren steevast het verband te zien tussen bepaalde soorten misdrijven en bepaalde culturen. Zelfs al toon je het aan met 100 voorbeelden uit de praktijk, dan nog zul je argumenteren dat men niet mag veralgemenen.

Het jammere is dat door die mentaliteit, hoe nobel ze ook bedoeld is, passende maatregelen veel te lang uitblijven.

En dat is jammer, want ze zijn nodig.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 19:01   #398
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik denk dat dit geen zin heeft bij mensen zoals jij. Ze weigeren steevast het verband te zien tussen bepaalde soorten misdrijven en bepaalde culturen. Zelfs al toon je het aan met 100 voorbeelden uit de praktijk, dan nog zul je argumenteren dat men niet mag veralgemenen.

Het jammere is dat door die mentaliteit, hoe nobel ze ook bedoeld is, passende maatregelen veel te lang uitblijven.

En dat is jammer, want ze zijn nodig.

Paulus.
Ik gaf duidelijk aan wat er aan de artikels scheelt om overtuigend te zijn.
Ga je niet akkoord met mijn argumenten, zeg dan waarom.

Je antwoord is typisch voor iemand die geen argumenten heeft.
Oud 11 december 2008, 19:23   #399
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou je een ander toontje kunnen aanslaan, a.u.b.?

Ja, ik lees voor de zoveelste keer hoe je tot je hypothese komt. En dan? Door het zo dikwijls te herhalen is het nog altijd geen feit geworden.

Misschien wil je antwoorden op mijn argumenten/vragen?
"Wanneer bewijs je nu eens dat de dader van het platteland komt, dat hij werd opgevoed in een bepaalde subcultuur, zoals je veronderstelt.
Dit is helemaal geen vaststaand feit, in tegenstelling tot de tante van Van Temsche. Begrijp je echt het verschil niet?
Zoek eens op in een woordenboek wat hypothese is, wat speculatie betekent.
Wat heb ik ooit beweert over Van Temsche? Citeer één bericht waaruit blijkt dat ik "meedraaf"!
Je doet het weer, je schrijft me weeral uitlatingen toe die ik nooit deed.
Zeer professioneel.

(Waar wek ik de indruk, stigmatiseer ik, insinueer ik? Met één citaat ben ik al tevreden, graag aan de hand van een citaat van mijn hand, en niet een citaat dat jij uitvindt)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Het zou je sieren mocht je je beschuldigingen aantonen of terug intrekken. "
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=390
Oud 11 december 2008, 20:28   #400
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee Artisjok , nu draaien we het eens om.
Toon jij maar eens aan waarom de link tussen het gedrag en hypothese betreffende subcultuur niet klopt.
Verklaar maar eens waarom de Vlaams belang tante wel en Turkse afkomst niet in overweging genomen worden als het over sociaal milieu en mogelijke invloed op gedrag gaat.
U stigmatiseert omdat u blijkbaar wel de Vlaams belang tante relevant vind maar de Turkse origine niet.
En ik denk er niet aan me te verontschuldigen, dat zou u beter doen want u bent degene met twee maten en gewichten; ik pas gewoon hetzelfde principe toe op twee jongeren met bijzonder verontrustend deliquent gedrag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be