![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de Zuid-Nederlanders de Nederlandse identiteit verkrijgen? | |||
De Noordelijke Nederlanden moet de inwoners van de Zuidelijke Nederlanden de Nederlandse identiteit aanbieden. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 36,78% |
De Noordelijke Nederlanden moet zich op de zijlijn houden in dit conflict en het resultaat afwachten. |
![]() ![]() ![]() |
29 | 33,33% |
Voor geen geld ter wereld wil ik deel uit maken van de Verenigde Nederlanden. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 24,14% |
Geen mening – Ik vaar wel mee met de stroom: Belg, Vlaming of Nederlander maakt echt niets uit. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,75% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Het overdrijvend stuk dan toch, het humoristische wat minder.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 21 juni 2010 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 |
Europees Commissaris
|
![]() [Alboreto]In Nederland praat men een taal, in Vlonderen broebelen waa die.[/Alboreto]
Ook een karikatuur vanwege mij.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 21 juni 2010 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
|
![]() Citaat:
volgens mij heb ik het verschil gevonden!
![]() |
![]() |
#646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() M�*jn ouders leerden me dat op het potje te doen, en later op het WC voor de grote mensen. Dat noemden ze 'zindelijkheidstraining'.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
|
![]() Citaat:
![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 21 juni 2010 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
|
![]() Confucius, als ik me niet vergis.
![]() |
#649 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
|
![]() Citaat:
samenwerken intensifiëren door gezamenlijke sportcompetities ed. dan een confederatie (alhoewel sommigen het sneller willen) en als laatste een echte unie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zult dan ook wel reeds gemerkt hebben, beste Hollander, dat de pipo's die hier voortdurend zitten te mekkeren over hun "Vlaams" dikwijls blijk geven van een gebrekkige kennis van het Nederlands. Dan krijg je een psychische reactie, een soort ontkenning van hun eigen gebrek. Een kinderachtige respons. Hun tekortkomingen liggen dan niet aan henzelf, maar zijn de schuld van het Nederlands. De redenering is: moest het Nederlands meer "Vlaams" zijn, dan zouden zij die fouten niet maken. Het Nederlands is bijgevolg niet "Vlaams" genoeg.
![]() |
#652 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/557/ Maar dit is puur grammaticaal en stylistisch, geen woordgebruik noch uitdrukking. Standaardtaal moet overzichtelijk zijn. Die steigeraars zijn dus zeurpieten die in elk land zulke 'non-argumenten' Calimero-gewijs dik zouden kunnen maken.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 21 juni 2010 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dan begrijp ik niet waarom door Belgicisten zo hysterisch wordt getrapt op die goeie ouwe koning Willem, die men uiteindelijk alleen maar van goedbedoelde lompheid beschuldigen kan. Ik heb anders de indruk dat hij net zo'n despoot geweest is als Leopold II. Zelfs Boudewijn heeft zich veel actiever met de Belgische binnenlandse politiek bemoeit dan welke Nederlandse vorst na Willem III. Ik ben van mening dat een republiek meer van deze tijd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
|
![]() Een beter argument voor het Vlaams kon je hier niet maken
![]()
![]() |
#656 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hoe beter en intensiever de samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland, hoe meer invloed het Vlaams krijgt. De Vlaamse cultuur moet in de ogen van de Noorderling meer sexy worden en dat kan alleen maar bereikt worden door meer Vlaams zelfbewustzijn. Helaas ontbreekt het daar wel een beetje aan in Vlaanderen.
Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 21 juni 2010 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 21 juni 2010 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
|
![]() Citaat:
Voor de rest zijn we niet het meest chauvinistische volk op deze aardkloot, maar dat hoeft ook niet. We staan meer open voor andere culturen dan Nederland, hoewel er ook net zoals in Nederland trouwens een aantal xenofobe mensen zijn, hoewel het er op lijkt dat die bij ons aan een teruggang zijn begonnen. We zijn ook bourgondischer en ook op daarvan zijn we wel degelijk bewust en trots. Maar in tegenstelling tot Nederlanders hebben we niet die drang om persé anderen te moeten beïnvloeden. Zolang zij ons gerust laten, laten wij hen ook gerust. Het omgekeerde is natuurlijk ook waar.
![]() |
![]() |
#660 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 21 juni 2010 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |