Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Israel of Palestina
Israel 52 50,98%
Palestina 50 49,02%
Aantal stemmers: 102. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2011, 14:36   #641
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik heb hem er al een tijdje afgehaald. Ik voel me geroepen om af en toe tegengas te geven op zijn onzin.
Verspilde benzine.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 14:37   #642
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Heerlijk, die negeerlijst!
Spiegels kunnen heel vervelend en pijnlijk zijn.

.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 14:43   #643
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verspilde benzine.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dergelijke mensen zo'n verwrongen wereldbeeld hebben.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 15:01   #644
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dergelijke mensen zo'n verwrongen wereldbeeld hebben.
Ik wel. Samenzweringstheorieën zijn heel verlokkelijk voor het brein, omdat een aantal zaken ineens op hun plek lijken te vallen. Net als religie eigenlijk: boude veronderstellingen en halve waarheden, in combinatie met verdachtmaking kunnen je hele visie op de wereld veranderen. Wat deze mensen zich niet realiseren is dat als je 1000 samenzweringstheorieën hebt over een onderwerp (bijvoorbeeld 9/11) en er kan er maar eentje kloppen, dan zijn de andere 999 dus sowieso fout. Ook vergissen ze zich schromelijk in de complexiteit van het organiseren van zo'n samenzwering. Het idee dat 14 miljoen Joden betrokken zijn in een complot, waarvan er niet één zijn mond opendoet, is toch eigenlijk meer lachwekkend en zielig.

Wat niet betekent dat je overheden maar direct moet vertrouwen, maar beter kun je wel bij de feiten blijven.
Oud 3 maart 2011, 15:08   #645
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo ''real'' is dat al helemaal niet meer. De Palestijnen zullen het moeten doen met de muur die er nu ligt.
Niet noodzakelijk. De Israelieten respecteren die muur zelf niet eens, het is puur eenrichtingsverkeer. Als de Palestijnen zich niet verzetten, kunnen ze alleen maar wachten tot hun huis ook wordt gebulldozert door een horde zionistische kolonisten.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 15:09   #646
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Niet noodzakelijk. De Israelieten respecteren die muur zelf niet eens, het is puur eenrichtingsverkeer. Als de Palestijnen zich niet verzetten, kunnen ze alleen maar wachten tot hun huis ook wordt gebulldozert door een horde zionistische kolonisten.
Als de Palestijnen zich niet verzetten, kunnen ze om tafel gaan met de Israëliërs. Die zijn nog steeds bereid tot onderhandeling, ondanks alles.
Oud 3 maart 2011, 15:10   #647
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik wel. Samenzweringstheorieën zijn heel verlokkelijk voor het brein, omdat een aantal zaken ineens op hun plek lijken te vallen. Net als religie eigenlijk: boude veronderstellingen en halve waarheden, in combinatie met verdachtmaking kunnen je hele visie op de wereld veranderen. Wat deze mensen zich niet realiseren is dat als je 1000 samenzweringstheorieën hebt over een onderwerp (bijvoorbeeld 9/11) en er kan er maar eentje kloppen, dan zijn de andere 999 dus sowieso fout. Ook vergissen ze zich schromelijk in de complexiteit van het organiseren van zo'n samenzwering. Het idee dat 14 miljoen Joden betrokken zijn in een complot, waarvan er niet één zijn mond opendoet, is toch eigenlijk meer lachwekkend en zielig.

Wat niet betekent dat je overheden maar direct moet vertrouwen, maar beter kun je wel bij de feiten blijven.
Ik kan me in je redenatie vinden. Toch vind ik dat er ook in zekere zin sprake moet zijn van een kwade wil bij het bedenken van zo'n complot. Zo sympathiseert Straddle openlijk met het N-SA, een neonazistisch clubje.
Oud 3 maart 2011, 15:11   #648
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Als de Palestijnen zich niet verzetten, kunnen ze om tafel gaan met de Israëliërs. Die zijn nog steeds bereid tot onderhandeling, ondanks alles.
Ha, right. Zolang de kolonisten mogen blijven bulldozeren tenminste. Het enige wat Israel moet doen om de erkenning van de volledige Arabische Liga te verkrijgen is terugtrekken tot de grenzen van voor de Zesdaagse Oorlog.

Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 3 maart 2011 om 15:11.
Oud 3 maart 2011, 15:15   #649
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ha, right. Zolang de kolonisten mogen blijven bulldozeren tenminste. Het enige wat Israel moet doen om de erkenning van de volledige Arabische Liga te verkrijgen is terugtrekken tot de grenzen van voor de Zesdaagse Oorlog.
Dat is manifest niet waar.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 15:16   #650
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Kadima er had gezeten, was dat misschien nog gelukt. Toen werd er ook uit de Gazastrook en een aantal nederzettingen teruggetrokken. Maar toen deed Hamas roet in het eten. U kent het verhaal (hoewel u het niet zal willen toegeven), en dankzij die organisatie heeft Israël nu het meest rechtse kabinet ooit.

Zo zien we maar weer, dat hoe meer de Palestijnen zich ''verzetten'' (ik noem het liever, ''hun eigen glazen ingooien) hoe meer ze kwijtraken. Dat is de zure ironie van uw steun aan dat groepje druktemakers.
Oud 3 maart 2011, 15:17   #651
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan me in je redenatie vinden. Toch vind ik dat er ook in zekere zin sprake moet zijn van een kwade wil bij het bedenken van zo'n complot. Zo sympathiseert Straddle openlijk met het N-SA, een neonazistisch clubje.
Natuurlijk is die kwade wil er. Zonder vooronderstellingen kom je niet op zulke conclusies uit.
Oud 3 maart 2011, 15:25   #652
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Palestijnen zullen dan zelf ook Israel moeten erkennen en stoppen met het afvuren van raketten.
Oud 3 maart 2011, 16:34   #653
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hupsakee. Altijd maar uw zever en leugens herhalen en naast de kwestie leuteren. Dat toont aan dat we juist zitten en dat je vervelende waarheid liever wil onderdrukken. Hoeveel anderen hier hebben uw vuile truuks nu al gezien? Kallikles, Zonbron, Johan Bollen, Iteechaneega, en een resem forummers in mijn mailbox die er liever niet openlijk op reageren. Doe maar voort. Ik zal uw gezeik en uw leugens blijven blootleggen.

Wat het N-SA betreft. Hoe dikwijls moet ik het nog zeggen? Sinds wanneer is zich positief uitspreken over een politiek en economisch programma van een nieuwe groepering, in de daartoe specifieke draad van een ander verboden? Is dat wat liberalen het beste kunnen: vervelende meningen onderdrukken??? Ik vind het N-SA programma zeer goed en ik maak verder geen kinderachtige associaties zoals jij doet. Ik kijk naar inhoud. Toon ons bovendien eens aan dat N-SA neofascistisch is, met uw zever.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 16:47   #654
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo sympathiseert Straddle openlijk met het N-SA, een neonazistisch clubje.
idd zijn haat tov de joden ligt volledig in de lijn van dat clubje
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 16:47   #655
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Dat is manifest niet waar.
Ehm... jawel. Het is een resolutie van de Arabische Liga.

Oud 3 maart 2011, 16:49   #656
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
De Palestijnen zullen dan zelf ook Israel moeten erkennen en stoppen met het afvuren van raketten.
Dat doen ze vanaf het moment Israel zich terugtrekt tot de grenzen van voor de Zesdaagse Oorlog. Palestina zit in de Arabische Liga, en is gebonden aan de resoluties hiervan, inclusief deze regel.

Oud 3 maart 2011, 16:51   #657
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ehm... jawel. Het is een resolutie van de Arabische Liga.
Nonsens. Men eist veel meer van Israel.
Oud 3 maart 2011, 16:51   #658
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
idd zijn haat tov de joden ligt volledig in de lijn van dat clubje
Zeveraar. Zelfs Israëlische diplomaten van het hoogste niveau geven er de brui aan omdat de Israëlische politiek onverdedigbaar is.

Citaat:
Foreign Ministry earthquake: A veteran diplomat says he has resigned from his post because he had a hard time defending the policies of Israel's current government, Yedioth Ahronoth reported Wednesday.

Ilan Baruch says he quit because "Israel's foreign policy is wrong," pointing to the Palestinian issue. Should this trend continue, he warned, Israel will turn into a pariah state and face growing de-legitimization.

Baruch told Israel TV Wednesday that Israel's standing was in danger because of its policies, which he said were "difficult to explain. I can no longer honestly represent this government," he said earlier.

Baruch sent a personal letter to all Foreign Ministry employees Tuesday to explain the motives for his decision.

Identifying the objection expressed by global public opinion to the occupation policy as anti-Semitic is simplistic, provincial and artificial, he wrote, Experience shows that this global trend won't change until we normalize our relations with the Palestinians.

bron

Dat zijn dus diplomaten van de staat Israël die dat zeggen, terwijl het clubje hasbara-adepten hier rustig blijft ontkennen dat de aarde om de zon draait.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 16:52   #659
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Dat doen ze vanaf het moment Israel zich terugtrekt tot de grenzen van voor de Zesdaagse Oorlog. Palestina zit in de Arabische Liga, en is gebonden aan de resoluties hiervan, inclusief deze regel.
Dus volgens u hebben de Palestijnen het zogenaamde "recht op terugkeer" volledig opgegeven? U moet eens wat minder liegen.
Oud 3 maart 2011, 17:46   #660
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Hupsakee. Altijd maar uw zever en leugens herhalen en naast de kwestie leuteren. Dat toont aan dat we juist zitten en dat je vervelende waarheid liever wil onderdrukken. Hoeveel anderen hier hebben uw vuile truuks nu al gezien? Kallikles, Zonbron, Johan Bollen, Iteechaneega, en een resem forummers in mijn mailbox die er liever niet openlijk op reageren. Doe maar voort. Ik zal uw gezeik en uw leugens blijven blootleggen.
1) Wat klopt er dan niet aan dat jij je kunt vinden in de standpunten van het N-SA? Daarnaast reageerde ik op liberalist en niet op jou.
2) Jouw waarheid is dat de Joden achter tal van complotten zitten en iedereen die het daarmee oneens is, is Jood, zionist of werkt voor de Israelische overheid.
3) Wie is 'we'?
4) Jij mag gerust jouw onzin op deze site zetten, maar ik mag daar terecht scherp op reageren.

Citaat:
Wat het N-SA betreft. Hoe dikwijls moet ik het nog zeggen? Sinds wanneer is zich positief uitspreken over een politiek en economisch programma van een nieuwe groepering, in de daartoe specifieke draad van een ander verboden? .
Het is niet verboden, maar tekenend voor de standpunten die jij inneemt.

Citaat:
Is dat wat liberalen het beste kunnen: vervelende meningen onderdrukken???
Ik onderdruk niemands mening. Jij mag gerust jouw onzin verkondigen. Ik kom daar tegen in verzet en dat laat ik blijken ook.

Citaat:
Ik vind het N-SA programma zeer goed en ik maak verder geen kinderachtige associaties zoals jij doet. Ik kijk naar inhoud. Toon ons bovendien eens aan dat N-SA neofascistisch is, met uw zever.
In het kort.

Fascisme is:

antidemocratisch: Het N-SA is tegenstander van democratie, maar voorstander van een soort aristocratie. Daarnaast sluit het N-SA groepen uit van stemrecht.
racistisch en discriminerend: Het N-SA is tegen rassenvermenging en niet-blanken mogen niet stemmen. Daarnaast mogen homoseksuelen niet met elkaar trouwen.
1 sterke leider: Het N-SA wil een Reich met aan het hoofd een sterke man.
extreem nationalistisch: Het N-SA pleit op een niet-democratische en romantisch-nationalistische manier voor een staat bestaande uit het huidige Nederland, Belgie, Luxemburg en een deel van Noord-Frankrijk.
fel tegen conservatisme, liberalisme en communisme: Verdeeldheid ondermijnt de natie volgens het N-SA.
tegen internationale samenwerking: Het N-SA wil dat een onafhankelijk Vlaanderen uit de NAVO en de EU stapt. Daarnaast wil de beweging alle banden met Amerika en uiteraard Israël breken.
bereid om geweld te gebruiken: Er is al een aantal incidenten plaatsgevonden.
en het creëren van een interne of/ en externe vijand: Amerika, Israel, Amerikanen, Joden, niet-blanken, liberalen, communisten, conservatieven.

En dan heb ik het niet eens om de symbolen en het antisemitisme dat van de site druipt.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 3 maart 2011 om 17:47.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be