Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Israel of Palestina
Israel 52 50,98%
Palestina 50 49,02%
Aantal stemmers: 102. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2011, 00:03   #621
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ik heb daar reeds lang geleden eens op gedrukt en ik ben niet vergeten waar ik terecht kwam.

Beste, als je wil zeggen dat 'jouw werk?', de ordo ab chao(s), een (moslim)oorsprong heeft... , mag hier ik dan even opmerken dat deze ondoordachte insinuatie krijg je zelfs niet aan de straatstenen verkocht. Laat me niet lachen.

Dit lijkt me een bewering die enkel van een extreem rooms katholieke kan komen.

Maar misschien doelde U op iets anders, heb ik het verkeerd begrepen en zal ik U daarom het voordeel van twijfel geven...

Again ? zou 'k zeggen...

'Mijn' werk?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 00:08   #622
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Eigenlijk vind ik dat die 'bezette' gebieden Israël gewoon toekomen. Die grapjurken uit Egypte, Jordanië en Syrië hadden hun vijand schromelijk onderschat en hebben daar de prijs voor moeten betalen. Sterker nog, ik vind dat Israël uiteindelijk erg coulant is geweest door destijds slechts de Golan, de Westoever en de Sinaï te bezetten, want ze hadden zonder meer zowel Caïro, Damascus als Amman letterlijk in de as kunnen leggen.
idem dito in '73
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 00:19   #623
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
'Mijn' werk?
Uw onderschrift...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done

Ach, je mag dat deel uit mijn post schrappen...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 01:41   #624
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw oplossing is het einde van Israël + 't Joodse volk dat er woont, en dat weet U verdomd maar al te goed!
Het Joodse volk heeft bestaan voor Israël als natie- of volksstaat bestond en het zal er zijn als Israël als natie- of volksstaat niet meer bestaat. Het Joodse volk en de Joodse cultuur vallen niet samen met Israël en dat is nooit zo geweest.

Zij die het Joodse volk en de Joodse cultuur wensen te verengen en te vereenzelvigen met Israël zijn de ware antisemieten. Zij tekenen het doodvonnis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
en...last but not least, geen reli-zotten-gedoe meer!
neen, inderdaad, die hebben ze in Israël niet ...

Hebron iemand?

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 3 maart 2011 om 01:43.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 01:51   #625
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Goed opgemerkt zonbron! Ik had het al langer gezien. Madam SDX die hier zowat het platste racisme dumpt op het forum, linkt naar pure hate speech (prophetofdoom.com), en is er nog fier op ook. Maar ze is zioniste, dan mag het van de hollandse hypocriete zionistenclan! Circe was net hetzelfde, die linkte naar faithfreedom.com, zwaar anti islam, en was rabiate zioniste.

When the oppressed become the oppressors. Het is zo typerend. De hypocriete kliek zionistische hollanders hier -Liberalisten en Hertog - , de hardste, vuilste, meest leugenachtige en laffe roepers tegen ''hate speech'', die zien geen hate speech als het tegen moslims is. Wie echter gegronde en onderbouwde kritiek naar zionisten, joodse supremacisten, de hasbara, israelische oorlogsmisdaden ed uit is natuurlijk een ''hater'', ''marxistisch krapul'', ''fascist'', ''nazi'', ''antisemiet'' etc. De wakkere forummer ziet natuurlijk wie en wat achter die verwijten zit, wie de echte haters zijn.

Er beginnen eindelijk een aantal forummers de bedrieglijke methodes van dat kliekje zionisten te zien. Wordt vervolgd uiteraard Pleit allemaal tegen hun.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 12:14   #626
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Goed opgemerkt zonbron! Ik had het al langer gezien. Madam SDX die hier zowat het platste racisme dumpt op het forum, linkt naar pure hate speech (prophetofdoom.com), en is er nog fier op ook. Maar ze is zioniste, dan mag het van de hollandse hypocriete zionistenclan! Circe was net hetzelfde, die linkte naar faithfreedom.com, zwaar anti islam, en was rabiate zioniste.

When the oppressed become the oppressors. Het is zo typerend. De hypocriete kliek zionistische hollanders hier -Liberalisten en Hertog - , de hardste, vuilste, meest leugenachtige en laffe roepers tegen ''hate speech'', die zien geen hate speech als het tegen moslims is. Wie echter gegronde en onderbouwde kritiek naar zionisten, joodse supremacisten, de hasbara, israelische oorlogsmisdaden ed uit is natuurlijk een ''hater'', ''marxistisch krapul'', ''fascist'', ''nazi'', ''antisemiet'' etc. De wakkere forummer ziet natuurlijk wie en wat achter die verwijten zit, wie de echte haters zijn.

Er beginnen eindelijk een aantal forummers de bedrieglijke methodes van dat kliekje zionisten te zien. Wordt vervolgd uiteraard Pleit allemaal tegen hun.

De waarheid mag ook wel eens gezegd worden. Ik geef u gelijk.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 12:24   #627
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Waar zit onze forumsheriff Filo nu ?

Dit moet zowat de grootste concentratie aan persoonlijke aanvallen en beledigingen zijn in één post van de laatste jaren..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 3 maart 2011 om 12:48.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 13:00   #628
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dit moet zowat de grootste concentratie aan persoonlijke aanvallen en beledigingen zijn in één post van de laatste jaren..
blijkbaar is dit tov joden en autochtonen (lees anti-islam) op het forum toegelaten
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 13:28   #629
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Waar zit onze forumsheriff Filo nu ?

1. Zionisten zijn de grootste oorlogstokers van islamhaat. SDX is daar een goed voorbeeld van hier. Dat is geen persoonlijke aanval. Anderzijds zijn zionisten de grootste promotoren en activisten om Europa multicultureel te maken. Is reeds herhaaldelijk bewezen, ik ga weeral niet voor de zoveelste keer dat illustreren. Doe uw ogen open en gebruik uw verstand.

U vindt het normaal dat zionisten apartheid voor zichzelf wensen maar overal elders multiculturele maatschappij actief komen pushen??? Consequentie is ver zoek. Zionisten zijn oorlogstokers en gebruiken anderen om hun vuile werkjes op te knappen. Doe uw ogen open.

2. Wie actief islamhaat komt promoten, maar ondertussen alle ogen dichtdoet voor Israel-terreur en zionistische druk om kritiek op Israel en zionistische ideologie te onderdrukken met vuile methoden is ongeloofwaardig, laf en zelfs dom. Niemand persoonlijk mee bedoeld.

3. Als u dan toch absoluut wil stellen dat wat ik zopas zei een persoonlijke aanval is, dan moet u even wat hoger of elders op het forum kijken wie in deze problematiek de ECHTE persoonlijke aanvallen maakt en geen kritiek duldt. Consequentie beste vriend.

4. Wat filo betreft: die is ook een zionist en pro Israel. Meer moet ik dus niet zeggen daarover.

.
Oud 3 maart 2011, 13:33   #630
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Om het in het kort te zeggen: Zionisme en seculier Judaisme is een veel groter gevaar voor wereldvrede en stabiliteit dan radicale Islam.

Laat u daarom niet meeslepen met zionisten en zie wie achter het pushen van islamhaat zit. Rechts komt niet geloofwaardig over zolang ze blijk geeft van hoger aangeduide inconsistenties.
Oud 3 maart 2011, 13:50   #631
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw oplossing is het einde van Israël + 't Joodse volk dat er woont, en dat weet U verdomd maar al te goed!
²

Links is dan ook in de kern een grote scheiding tussen intentie en praktijk. Intentie is wat telt, niet het resultaat. Zelfs al moest de wereld vergaan bij het pamperen van die oh zo zielige moslimterroristjes, dan nog zouden ze ermee doorgaan.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 3 maart 2011 om 13:50.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 13:50   #632
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Wees dan een kerel en zeg wat je echt vindt. Jij vindt dat Israel op moet houden te bestaan.
Ik heb geen problemen met te zeggen dat ik inderdaad vind dat Israel geen enkel recht heeft om te bestaan en dat in feite de rechtvaardigste oplossing de vreedzame ontmanteling van Israel en de creatie van een verenigde, seculiere Palestijnse staat zou zijn.
Uit realpolitik echter ben ik ook al tevreden met een complete teruggave van alle bezette gebieden, terugtrekking van Israel tot de grenzen van voor 1967 en de vorming van een fatsoenlijke en wereldwijd erkende soevereine Palestijnse staat die regeert over volledig Palestina.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 14:04   #633
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
a) Ik vind dat de Joden die er geboren zijn en zij die er vandaag wonen daar evenveel recht op hebben als de Palestijnen die er wonen en zij die er gevlucht zijn. Ik ben tegen gedwongen of grootschalig georganiseerde migratie.

b) Ik vind de huidige politieke, sociale en economische vormgeving van de Joodse aanwezigheid, met name de staat Israël, verwerpelijk. Het is de uitdrukking van een virulent nationalistisch, imperialistisch, militaristische visie op de regio en het behartigt niet de belangen van de bewoners van de regio maar die van een specifieke elite.

Ik sta derhalve aan de kant van zij die het karakter van die staat in vraag stellen en de praktijk ervan bevechten: Joodse intellectuelen en kunstenaars, Israëlische mensenrechtenorganisaties, Israëlische opposanten en kritische politici, linkse partijen.

Ik steun eveneens het concrete verzet tegen de Israëlische politiek zoals die door de Palestijnen wordt georganiseerd: vreedzaam en politiek waar mogelijk, militair waar nodig.

Ik betreur aanvallen tegen de burgerbevolking door Palestijnse zelfmoordterroristen op 'n bus of discotheek net zoals de door het IDF middels artilleriebeschieting of luchtbombardement op dichtbevolkte wijken.

Ik ben gewonnen voor een éénstaat-oplossing waarbij Israël en Palestina een eenheid vormen en hun burgers daarin gelijke politieke rechten toekennen en een gelijke stem in de economische en sociale ontwikkeling van hun regio.

Ik ben geen nationalist, noch qua staat noch qua volk. Ik pleit derhalve niet voor een (zuivere) Joodse staat Israël noch voor een islamitische of Arabische staat Palestina.
Vanuit jouw idealistische marxistische opvattingen kan ik je visie nog wel begrijpen. Naast inhoudelijke verschillen tussen onze visies, getuigt je plan alleen wel van weinig realiteitszin. Het Britse mandaat Palestina was juist oorsponkelijk verdeeld in een Arabisch en een Joods deel, omdat beide volkeren niet met elkaar konden samenleven. De tegenstellingen zijn alleen maar groter geworden, dus je kweekt een soort Bosnie-Herzegovina met alle ellendige gevolgen van dien.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 14:12   #634
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Ik heb geen problemen met te zeggen dat ik inderdaad vind dat Israel geen enkel recht heeft om te bestaan en dat in feite de rechtvaardigste oplossing de vreedzame ontmanteling van Israel en de creatie van een verenigde, seculiere Palestijnse staat zou zijn.
Uit realpolitik echter ben ik ook al tevreden met een complete teruggave van alle bezette gebieden, terugtrekking van Israel tot de grenzen van voor 1967 en de vorming van een fatsoenlijke en wereldwijd erkende soevereine Palestijnse staat die regeert over volledig Palestina.
Zo ''real'' is dat al helemaal niet meer. De Palestijnen zullen het moeten doen met de muur die er nu ligt.
Oud 3 maart 2011, 14:13   #635
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Welke criteria hanteer je om te bepalen of een land recht heeft om te bestaan?
Oud 3 maart 2011, 14:23   #636
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Ze zijn er weer - hand in hand.

.
Oud 3 maart 2011, 14:30   #637
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ze zijn er weer - hand in hand.

.
Moet jij niet werken?
Oud 3 maart 2011, 14:32   #638
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Moet jij niet werken?
Heerlijk, die negeerlijst!
Oud 3 maart 2011, 14:34   #639
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Heerlijk, die negeerlijst!
Ik heb hem er al een tijdje afgehaald. Ik voel me geroepen om af en toe tegengas te geven op zijn onzin.
Oud 3 maart 2011, 14:36   #640
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Uw onderschrift...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done

Ach, je mag dat deel uit mijn post schrappen...
Oh, U dacht dat ik de criminele daden van de 'grote' profeet op 'mijn' conto wou schrijven?

Als U dan toch op de link geklikt heeft, zal U wéten 'wiens' work done is, 'wie 'chaos, panic & disorder' gebracht heeft, niet �*k in ieder geval!

't Is toen en daar dat 't probleem reeds begonnen is!

Reden temeer om te weten dat joden en mohamedanen nooit ofte nimmer in vrede zullen kunnen samenleven, mohamedanen kunnen sowieso met n�*emand in vrede samenleven, dát schrijft immers hun boekske voor, of ze zouden 'n groot deel van die haatverzen moeten schrappen en eraan verzaken!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be