![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 |
Banneling
|
![]() Field Liberation Front, dat gaat dan nog een beetje pesticiden gebruiken om een genetisch experiment tegen te gaan.
Een slag van de molen zeg ik u, en niks beter dan een slag van de matrak om terug op positieven te komen. Bende idioten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet echt vanuit de praktijk redeneren, en ik zal een paar retorische vragen stellen: Stel dat je een plant hebt zoals een aardappel, en je verdubbelt de genen voor de productie van zetmeel. Dus uw patat geeft bvb 10% meer zetmeel. Dat is dan zo'n fantastische GGO. Hoe denk je nu dat dit slecht kan zijn voor de gezondheid ??? Stel je maakt een tarweplant en je vermindert de expressie van wortelvorming door gewoon een paar van die strings weg te knippen. Hoe zou een GGO die minder DNA heeft nu kwaad kunnen voor de gezondheid ?? Stel je maakt een plant, aardappel en je stop daar een stuk DNA in van mais. Bvb , dat is nog niet gelukt, het dna van de C4 cyclus zodat die plant harder en langer groeit... Hoe zou nu die C4 cyclus van mais DNA slecht zijn voor de gezondheid ? Stel je maakt een tarweplant, en je verandert haar DNA door een stukje DNA in te brengen van de Enterococ (een dier die zo altijd woekert in uw darmen) die zorgt dat die Tarweplant als een biochemische fabriekje een stukje van de van de enterococ overneemt, en zo geen last meer heeft van een bepaalde ziekte Hoe denk je nu dat dit stukje DNA van de enterococ ongezond kan zijn voor U ?? Stel je maakt een GGO populier, en je verandert het DNA, zodat die populier driedubbel zoveel salicylzuur maakt en nog harder groeit, bovendien verminder je de cyclus van de 'houtvorming lignaan' zodat hij minder sterk wordt, maar zorg je dat hij vooral meer 'bioenergie' gaat ontwikkelen. Hoe denk je nu dat dit een plant is die gevaarlijk is om te planten in de natuur ?? en zo kan ik oneindig doorgaan. eerlijk gezegd, ik kan weinig voorbeeldjes geven van GGO die ik zou zeggen dat specifiek is nu gevaarlijk voor de mens. we gaan toch eentje fantaseren: Stel je maakt een Appelboom, en je zorgt dat die appelboom de stop van de Atropa belladonna (atropine) in zijn blaadjes verzamelt en dus giftige appels maakt... Dus telkens als je zo'n appel eet, val je dood. Dat vind ik een voorbeeld van een gevaarlijk GGO, en feite commercieel niet zo interessant. In se zou het zelfs nog geen kwaad kunnen voor de mens als je daar een beet van zou doen, maar kom, de gedachte is altijd leuk. Een giftige appelboom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#645 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar door koeien gg-soja te eten te geven komen ze er natuurijk toe om een hamburger tegen 1/2de van de prijs van een gewone broccoli te kunnen aanbieden. Dus; heel veel mensen, vooral die het financieel niet zo breed hebben werpen zich op de goedkope èn lekkere hamburger. Dt ze daarvan op de duur zo vet als een varken worden, daar kunnen ze niet bij stilstaan. De firma die gg-soja maakt en de boeren die hun koeien dat te eten geven zien de winst groeien en de gewone man wordt ziek. De gezonde broccoli wordt intussen een luxe product. FOOD INC. Staat gewoon op jullie telenet-prime. Ik weet het, ik dacht aanvankelijk ook dat 't wat saaie brol zou zijn, en ik kijk ook liever naar andere flms of docu's... Maar zo'n ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! Laatst gewijzigd door Carnivore : 1 juni 2011 om 08:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Banneling
|
![]() Denken jullie, dat er ergens diep onder de grond in een labo nog nooit een kruising tussen een mens en een aap is geboren ?
Tuurlijk wel De resusaap staat met alles het dichts bij de mens. Men gebruikt de resusaap als laatste factor voor proeven over alles en nog wat vooraleer er voor de mens ietys op de markt komt (medicatie enz ...) Kijk hier en ze spreken in bedekte termen over verhouding mens/resusaap http://nl.wikipedia.org/wiki/Resusaap |
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#648 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het punt is wel dat studies naar ggo's MOETEN gebeuren. En als ze niet door de univs mogen gebeuren omdat proefvelden worden kapotgemaakt door racaille, dan worden ze uitgevoerd door bedrijven die de resultaten geheim houden en enkel met de conclusie naar buiten komen. Want dat is het alternatief waar die anarcho-fascistische groeperingen voor zorgen.
![]() |
![]() |
#649 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens... waarom het geheim houden ? Is het niet zo dat de meerderheid van de bevolking pro GGO is ? Dan is het toch gemakkelijk afrekenen met deze werkeloze hippies ? Niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
|
![]() Citaat:
Nu heb ik nog altijd geen argument tegen genetische manipulatie op zich gehoord buiten een bijna religieuze aversie. Voor zover ik weet is het enige dat men doet bij deze procedure is hier en daar genen veranderen zodat de gewassen bijvoorbeeld efficiënter zonlicht kunnen omzetten in energie. Men is heus niet aan het experimenteren met radioactieve, moordlustige monsterplanten, wat sommigen hier schijnen te denken. Dus waarom zou het des duivels zijn? Ik zie letterlijk bijna alleen maar voordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
|
![]() GGO's zijn a priori niet gezonder of ongezonder dan 'normale' gewassen. Dat hangt volledig af van welke genen worden gemanipuleerd en op welke wijze. Het blijven dezelfde planten, ze maken niet opeens deel uit van een speciale categorie die 'buiten de natuur' staat of zo. Dat is een volledig arbitraire visie op GGO's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |||
|
![]() Na de hysterie van de voorbije dagen, wordt de actie eindelijk ook een beetje in het juiste perspectief geplaatst.
De kern van de ggo-zaak: de aarde is niet te koop. Lieven De Cauter (KU Leuven) Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://standaard.be/artikel/detail.a...50&word=leuven http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20110530_056 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat dit soort linkse prietpraat u kan bekoren, dat kan ik begrijpen. Hell, het staat zelfs "cool" om sympathie te betuigen met een bende anarcho's die zich keren tegen "de multinationale ondernemingen". Wat dat allemaal echter te maken heeft met de opzet van de veldproef in Wetteren, ontgaat mij volkomen, en wordt dan ook in geen enkel van de bewuste opiniestukken uitgelegd (veel verder dan wat insinuaties en halve profetieën komen de auteurs niet). Dat de wetenschappers van het VIB in kwestie VEEL BETER op de hoogte zijn dan al deze linkse nittywitty wereldverbeteraars van de problematieken inzake voedselproductie en -verdeling in de wereld, blijkt dan weer overduidelijk uit de talloze interviews die in de betere magazines te lezen zijn. Maar dat is waarschijnlijk een open deur intrappen.
![]() |
![]() |
#658 | |
|
![]() Citaat:
Beschadigen van eigendom wordt juridisch trouwens ook niet gezien als geweld plegen. Dat heeft niets met herdefiniëren te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |