![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 12 augustus 2012 om 19:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#642 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
|
![]() wat duidt een volk aan mijn beste Geert C?
wel dat is een gemeenschappelijke taal en cultuur wat gemeenschapsbevoegdheden zijn. dus: 1) de gemeenschappen: Vlaanderen, Wallonië en de Duitstaligen. er bestaat geen Brussels volk! 2) de gewesten: Brussel ligt binnen het Vlaams gewest, het Brussels gewest komt dus te vervallen en Brussel wordt een deel van Vlaanderen, of er nu Franstaligen wonen, maakt niet uit. Laatst gewijzigd door Shadowke : 12 augustus 2012 om 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
|
![]() Citaat:
mss een stok achter de deur door de Vlaamse partijen bij de oprichting van de gewesten en gemeenschappen? (dan hebben ze toch iets goed gedaan) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor alle duidelijkheid, het probleem bestaat eruit dat Brussel in Vlaamse handen valt bij een splitsing. En dat kunnen onze imperialistische dromers niet goed hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | ||||||
|
![]() Citaat:
Ik zou met dat standpunt zelfs lid kunnen worden van de N-VA. Er is maar één verschil tussen hun standpunt en het mijne: zij zeggen dat België moet en zal verdampen in Europa, ik zeg dat België voor mijn part gerust mag verdampen in Europa. ![]() Citaat:
![]() Laat het me weten als je een internationaalrechtelijke definitie van dat begrip hebt gevonden. Citaat:
Citaat:
Ik kan me ook niet echt indenken dat de internationale gemeenschap een zelfbeschikkingsrecht zou erkennen voor de Duitstaligen, want dat zou kunnen leiden tot het ontstaan van een ministaatje van zeventigduizend inwoners in het hartje van West-Europa. Daarop zit echt niemand te wachten, op zo'n nieuw Liechtenstein, Monaco, San Marino of Andorra. Zij maken deel uit van het Waals gewest en zouden dus allicht gewoon deel uitmaken van de nieuwe Waalse staat, met behoud van hun autonomie weliswaar. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 12 augustus 2012 om 19:58. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |||||
|
![]() Citaat:
dus u bent een Belgicyst. Citaat:
zie hoger. De enige feiten die in dit topic aan bod zijn gekomen zijn de feiten die ik hier daarjuist heb opgesomd, voor de rest lees ik hier vooral veel fantasie en wishful thinking. ![]() Laat het me weten als je een internationaalrechtelijke definitie van dat begrip hebt gevonden. Citaat:
het is zogezegd federaal. en volkeren worden vooral aangeduid door een gemeenschappelijke taal en cultuur. of je dat nu wilt ontkennen, maakt geen reet uit. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Shadowke : 12 augustus 2012 om 20:00. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Banneling
|
![]() Ja, San Marino ligt aan zee...
![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 augustus 2012 om 20:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begin aub ook niet zoals Paulus he want dan stop ik liever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
|
![]() Je hebt gelijk. San marino is een zelfstandig gebeid in Italië, maar geen enclave van een ander land.
![]() |
#655 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 12 augustus 2012 om 20:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
je moet eerst dat weten alvorens je de gebieden begint toe te wijzen. niet omgekeerd zoals jij denkt. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Shadowke : 12 augustus 2012 om 20:18. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Europees Commissaris
|
![]() Is er nu al iemand die een bron heeft voor het feit dat de Brusselaars behoren tot het Vlaamse volk? Of zaten er hier enkelen luidop te dromen?
![]() |
#658 | |||
|
![]() Citaat:
In een geval als België waar er twee soorten "deelstaten" zijn die elkaar overlappen zal er vooral gekeken worden welke soort "deelstaat" een duidelijk omschreven grondgebied heeft (= een absolute voorwaarde voor de uitoefening van het zelfbeschikkingsrecht!). Dat zijn dus de gewesten. Citaat:
Zoek anders eens iets op over het territorialiteitsbeginsel hé, als je me niet gelooft. ![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
|
![]() Autochtone Brusselaars spreken een Vlaams dialect. Ingeweken Brusselaars Frans.
![]() |
#660 | ||
|
![]() Citaat:
moet ik een tekeningetje maken de volgende keer? Citaat:
2) in Brussel wonen vooral inwijkelingen, dus Brusselse volk bestaat niet en aldus behoort Brussel ook niet tot Wallonië. moet ik hiervoor ook nog een tekeningetje maken? |
||
![]() |
![]() |