![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkele berichten heette het nog dat de bijbel slechts een boek was over God, geschreven door mensen die macht naar zich toe willen trekken en het ook in hun handen willen houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik nuanceerde later dat de bijbel geschreven was door godsgeïnspireerden, maar dat er bij de vertaling veel waarde verloren is gegaan. Daarbij, de eerste druk van de bijbel ging gepaard met machten die bepaalden welke versie naar buiten gebracht mocht worden, aldus hun versie. De beïnvloede versie. Beïnvloed wil niet zeggen verdraaid, maar veel is weggelaten. Het NT is intussen ook ruim aangedikt. Als kind was dat boek dunner. Laatst gewijzigd door Peche : 31 januari 2017 om 06:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Lijpe shit toch? Jij denkt dat het microwezentjes zijn, ik zie de natuur in pure manifestatie. En die is moderner dan je zou vermoeden. Ik at eens iets waar een evolutie achter zit die ouder is dan de bomen zelve, ik kwam in een ultramoderne wereld terecht. Digitaal en alles was verbonden met elkaar door een vorm van statische elektriciteit. Citaat:
Citaat:
Ik zeg dan, keer terug naar de authenticiteit? Citaat:
Citaat:
Ergo, voer geboortebeperking in. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens niet van de natuur, maar van de mens zelf. Dus de mens die zo in de natuur gelooft. Citaat:
Het is een hogere intelligentie, die in ons lichaam zit. Citaat:
Zelfs de Grieken hadden al een primitieve evolutieleer. Nieuw is mijn atoomtheorie, die de mensen niet willen leren kennen en die zoveel beter is. Citaat:
Citaat:
Die nog veel hoger ontwikkeld in de microkosmos bestaat. Onze eigen toekomst bestaat reeds daar. Citaat:
Citaat:
Neen: het moet goed in cultuur worden gebracht om ons te kunnen onderhouden. Maar we kunnen niet terug. Mensen zijn geen dieren om weer in een woud te gaan leven. Citaat:
Dat doen we al heel lang en zal zo door blijven gaan. Citaat:
Stoppen is voldoende en zelfs dat zal nauwelijks haalbaar zijn. Want de mensheid wil niet veranderen en blijft door gaan met de slechte wetenschap en de techniek en het kapitalisme. Terwijl het toch niet zo moeilijk moet zijn maatregelen te treffen, zoals: 1 - seksuele voorlichting. 2 - verplichte cursus ouderschap. 3 - gratis voorbehoedsmiddelen 4 - verbod meer dan 2 kinderen te nemen. 5 - geen ontwikkelingshulp aan volkeren die zich te snel uit breiden. 6 - recht op euthanasie voor oudere en zieke mensen die het leven niet meer zien zitten en er liever een eind aan maken. Maar de mensen willen het niet, omdat ze zich niet beheersen kunnen. Dat is hun natuurlijke drift, de natuur dus, waar ze zo in geloven, terwijl het Gods hogere geest is, die van de microwezentjes dus, die ze toe moeten laten.
![]() |
![]() |
#646 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Europees Commissaris
|
![]() Nodig ze uit om samen de Rozenkrans te bidden.
Je krijgt ze gegarandeerd niet meer aan de deur.
![]() |
#648 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is die versie waar men "invloeden" over uitoefende. Maar vooral, veel wegliet en de ware betekenis aldus verloren ging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dikke onzin. Je weet niet wat je verteld. Op dit vlak ben je analfabeet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En tot op vandaag is de bijbel de best verkochte boek ter aarde en omstreken. https://nl.wikipedia.org/wiki/Gutenbergbijbel Veel minder analfabeet dan vorig jaar dank u wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Werken in het zweet uw aanschijns. Sint Veronica dept het ZWEET af van het gezicht van Christus.
![]() |
![]() |
#653 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heb je hier al van gehoord ?: https://nl.wikipedia.org/wiki/Codex_Vaticanus https://nl.wikipedia.org/wiki/Codex_Sinaiticus https://nl.wikipedia.org/wiki/Codex_Bezae Wel, tegen de tijd dat deze codices zijn geschreven was de tekst al zo danig vervormd dat ze nog amper aansluiten bij de originelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Banneling
|
![]() Zeg kort van begrip? Herlees eens en ik heb bij deze mijn punt gestaafd.
Wel dertig seconden lezen op wikipedia. De bijbel is het eerste gedrukte boek, daarvoor dus ook het eerst verkochte gedrukt boek. Daarbovenop het meest verspreide en het meest verkochte boek ter wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar ik gewoon maar zei dat de bijbel het eerste gedrukte en het eerst verkochte gedrukte boek was. Noemde jij mij analfabeet, en als ik het dan bewijs dan verzet ik doelplaten? Daarom negeer ik u dus he normaliter. Ik had me niet mogen laten vangen en U gewoon moeten laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Traditioneel Katholieken voelen zich algauw beledigd en wat komt daar al niet van.
Ex Gladio Libertas Laatst gewijzigd door Gamla : 31 januari 2017 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deur opendoen en er een emmer water over kappen is veel efficiënter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gaat toch niet beginnen zoals de salafisten hee Gamla ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het atheisme is een ramp gebleken. Waar of niet.
![]() |