Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2017, 09:04   #621
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Neem nu bv. hoe sommige evangeliën van Jezus' apostelen elkaar tegenspreken. De tegenstrijdige erkent men gewoon niet. Thomas, Magdalena manuscript wordt niet erkend. Nochtans, stonden zij hem bij tot de dood en was Magdalena het eerste gezicht dat Jezus zag na Zijn opstand.
Hoe kun je zo naïef zijn... Geen enkel evangelie is door een apostel geschreven, idem dito Mariamne e mara ( Magdalena voor de dummies ). Geen van deze auteurs waren getuigen bij leven. Studeer maar rustig verder in uwe Wachttoren.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2017, 09:06   #622
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probleem is gewoon ideologie Harrie
In ideologie zit ook veel goeds en de mens als denkend wezen kan echt niet zonder.
Citaat:
Mensen denken en veralgemenen hun ervaringen. Of nemen meningen over die hen aangepraat zijn zonder zelf na te denken.
En daar doe jij niet aan mee?
Of zijn jouw ideeën nog extremer dan die van de rest?
Hoewel niks nieuws toch zeer eenzijdig meestal, zoals dat de wereld alleen door Satan wordt beheerst, of dat drugs ook niet zeer slecht zijn en daar veel ellende uit voort komt.
Ik heb nu niet de indruk dat jij zo goed bent in een wat meer evenwichtig denken, maar van het ene extreem in het andere schiet.
Kortom: je eigen wanhoop op de wereld projecteert, waar je niks goeds in wilt zien.
De cultuur die alleen maar een illusie zou zijn.
Enzovoort.
Het is al een hele waslijst geworden aan uitzinnigheid.
Oud 28 januari 2017, 09:44   #623
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bijbel is volgens mij een samenraapsel van godsgeïnspireerde mensen. Hun manuscripten zijn samengebundeld tot de bijbel. Maar bij de vertaling en interpretatie en welke versie nu gedrukt mocht worden, daar is toch macht en manipulatie bij komen denk ik.
Dat is alvast niet de visie van de Getuigen op de bijbel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2017, 09:45   #624
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neem nu bv. hoe sommige evangeliën van Jezus' apostelen elkaar tegenspreken. De tegenstrijdige erkent men gewoon niet. Thomas, Magdalena manuscript wordt niet erkend. Nochtans, stonden zij hem bij tot de dood en was Magdalena het eerste gezicht dat Jezus zag na Zijn opstand.
Toch is het eerste hoofdstuk van het nieuwe testament van Petrus. Hij die hem 3x loochent en meermaals in discussie ging.
Dergelijke opvattingen maken alvast weinig kans bij de Getuigen.

U bent echt wel een Cerclesupporter die zich inschrijft in de fanclub van Club Brugge.
Oud 28 januari 2017, 17:54   #625
Peche
Banneling

Standaard

Wel, Jehova prikkelt mij positief.
Ik haal er wel degelijk iets uit, moet ik dat dan uitsluiten omdat mijn levenswijze "anders" dan mainstream is?
Ik ben van natuur geen getuige, maar mijn natuur staat wel open voor een getuige. En die lessen prikkelen mij positief.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2017, 18:00   #626
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
In ideologie zit ook veel goeds en de mens als denkend wezen kan echt niet zonder.
Maar mensen dringen hun ideologie op. Dat maakt het problematisch. Omdat mensen uniek zijn en wij onze eigen weg horen te gaan. Het is door te corrigeren en mensen te kneden dat ze rare sprongen gaan maken.
Citaat:
En daar doe jij niet aan mee?
Of zijn jouw ideeën nog extremer dan die van de rest?
Hoewel niks nieuws toch zeer eenzijdig meestal, zoals dat de wereld alleen door Satan wordt beheerst, of dat drugs ook niet zeer slecht zijn en daar veel ellende uit voort komt.
Ik heb nu niet de indruk dat jij zo goed bent in een wat meer evenwichtig denken, maar van het ene extreem in het andere schiet.
Kortom: je eigen wanhoop op de wereld projecteert, waar je niks goeds in wilt zien.
De cultuur die alleen maar een illusie zou zijn.
Enzovoort.
Het is al een hele waslijst geworden aan uitzinnigheid.
Wellicht maak ik mij daar ook eens schuldig aan, eens bij mijn zinnen herpak ik mijn wegen wel en leer ik uit mijn fouten. Regeringen (voornamelijk die van de EU) doen dat niet. Zij maken nooit een fout en weten altijd wel een uitleg te vinden.

Ik zeg maar wat de bijbel mij leert Harrie. Satan is heer en meester van deze wereld.

Ik zie nog veel goeds in deze wereld, vergis je niet. Maar het gaat er niet beter op worden, enkel slechter.
Ik projecteer die wanhoop soms af op de wereld, dat is waar. Maar zeker niet in zulke mate dat ik er in blijf hangen. Ik blijf wel in bepaalde zaken hangen. Er gewoon maar aan denken overprikkelt mij.
Oud 28 januari 2017, 18:21   #627
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, Jehova prikkelt mij positief.
Ik haal er wel degelijk iets uit, moet ik dat dan uitsluiten omdat mijn levenswijze "anders" dan mainstream is?
Ik ben van natuur geen getuige, maar mijn natuur staat wel open voor een getuige. En die lessen prikkelen mij positief.
Open voor wat de Getuigen leren? Met ieder bericht toont u juist het omgekeerde.
Oud 29 januari 2017, 07:29   #628
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar mensen dringen hun ideologie op. Dat maakt het problematisch. Omdat mensen uniek zijn en wij onze eigen weg horen te gaan. Het is door te corrigeren en mensen te kneden dat ze rare sprongen gaan maken.
Er is geen sprake van opdringen, maar gewoon van verkondigen.
We leven hier toch niet in een dictatuur.
Wel worden we constant met het kapitalisme geïndoctrineerd met mateloos veel reclame om allerlei nonsens te kopen.
Maar dat is dan het collectieve "geloof" van deze tijd.
Citaat:

Wellicht maak ik mij daar ook eens schuldig aan, eens bij mijn zinnen herpak ik mijn wegen wel en leer ik uit mijn fouten. Regeringen (voornamelijk die van de EU) doen dat niet. Zij maken nooit een fout en weten altijd wel een uitleg te vinden.
De EU dramt inderdaad maar door zonder rekening te houden met de weerstand tegen dat instituut, dat zich overal mee bemoeit en het nationalisme onderschat.
Citaat:
Ik zeg maar wat de bijbel mij leert Harrie. Satan is heer en meester van deze wereld.
Wie gelooft er nou nog in die oude bijbel?
Ben je werkelijk zo conservatief?
Lees toch eens mijn nieuwe bijbel die zoveel beter is.
Goed en kwaad bestaat in alles: in de natuur en in de wereld en zelfs in de hemel en ook God zelf is kwaad als Satan zelf.

Citaat:

Ik zie nog veel goeds in deze wereld, vergis je niet. Maar het gaat er niet beter op worden, enkel slechter.
Dit omdat deze wereld eenzijdig materialistisch en kapitalistisch is, maar daarvoor is dan ook mijn atoomtheorie om dat op te lossen, maar die wil je maar niet lezen, en word je nog lieve Jehova getuige en dan wil je weer een atoombom gooien, dus je bent minstens net zo erg als deze wereld.
Citaat:

Ik projecteer die wanhoop soms af op de wereld, dat is waar. Maar zeker niet in zulke mate dat ik er in blijf hangen.
Nu, blijkbaar wel.
Volgens mij ben je nog geen stap verder gekomen.
Citaat:
Ik blijf wel in bepaalde zaken hangen. Er gewoon maar aan denken overprikkelt mij.
Psychose?
Gespleten persoonlijkheid?
Peche de duivel, die meent Jezus te zijn, en de wereld verwijt door Satan te worden beheerst.
Nu, het is nogal tegenstrijdig.
Bovendien is het niet veel meer dan de oude bijbel koek, die bijna niemand meer lust.
Oud 29 januari 2017, 16:28   #629
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Ziehier wat te doen in geval van:
https://www.youtube.com/watch?v=T_e602jXw1s

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2017, 06:19   #630
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Open voor wat de Getuigen leren? Met ieder bericht toont u juist het omgekeerde.
Het is niet omdat ik een andere mening toegedaan ben, of op bepaalde vlakken een andere interpretatie heb, daarom niet open zou staan voor wat getuigen mij leren over de bijbel.
Oud 30 januari 2017, 06:35   #631
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is geen sprake van opdringen, maar gewoon van verkondigen.
Ik had het niet over jou Maar over ons besturingsapparaat, de politiek.

Citaat:
We leven hier toch niet in een dictatuur.
Wel worden we constant met het kapitalisme geïndoctrineerd met mateloos veel reclame om allerlei nonsens te kopen.
Maar dat is dan het collectieve "geloof" van deze tijd.
De EU dramt inderdaad maar door zonder rekening te houden met de weerstand tegen dat instituut, dat zich overal mee bemoeit en het nationalisme onderschat.
Dat wij in een dictatuur leven is al even tegenstrijdig als mijn persoonlijkheid. Maar deze wereld is niet meer gefocust op de individuele vrijheid van de mens. De mens dient hogere belangen waarin de mens een speler is geworden. Een speler van een spel waarin hij geen deelnemer meer is, maar een pion.

Citaat:
Wie gelooft er nou nog in die oude bijbel?
Ben je werkelijk zo conservatief?
Lees toch eens mijn nieuwe bijbel die zoveel beter is.
Goed en kwaad bestaat in alles: in de natuur en in de wereld en zelfs in de hemel en ook God zelf is kwaad als Satan zelf.
Ik geloof dat de bijbel een erfenis is van samengebundelde teksten van mensen die intensief met het begrip "God" bezig waren. Als ik de openbaringen van de profeten lees, hoe God zich openbaart, kan ik me daar wel wat bij voorstellen. Wederom ik ben "raar" ontwikkeld en heb ervaringen gehad die door mijn bijbelstudie enorm veel perspectief krijgen.
In mijn achterhoofd weet ik ook wel dat deze teksten beïnvloed zijn en ga ik daar niet letterlijk mee om. Ik bekijk dat ook historisch, wat werd er van gedrag toen verwacht bij de mens? Hoe werkte cultuur toen?

Citaat:
Dit omdat deze wereld eenzijdig materialistisch en kapitalistisch is, maar daarvoor is dan ook mijn atoomtheorie om dat op te lossen, maar die wil je maar niet lezen, en word je nog lieve Jehova getuige en dan wil je weer een atoombom gooien, dus je bent minstens net zo erg als deze wereld.
Nu, blijkbaar wel.
Volgens mij ben je nog geen stap verder gekomen.
Het is maar als ik terugkijk en reflecteer, dat ik er op uitkom dat ik vele stappen voorwaarts gezet heb. Spiritueel heb ik alleen maar meer perspectief en heb ik niets bereikt. Maar daar draait het toch niet om? Het gaat om ervaren. Wat komt er op mijn pad en wat doe ik ermee?
Die atoombom was goed fout, dat heb ik eens bij mijn zinnen ook toegegeven. Ik was op een synchronisch veld beland van informatie dat mij ondertrok en meer kracht op mij uitoefende dan ik beheersen kon.
Misschien moet ik daarin niet verder ontwikkelen, maar een stap terug nemen. Je hoeft niet altijd voorwaarts te gaan.

Citaat:
Psychose?
Gespleten persoonlijkheid?
Peche de duivel, die meent Jezus te zijn, en de wereld verwijt door Satan te worden beheerst.
Nu, het is nogal tegenstrijdig.
Bovendien is het niet veel meer dan de oude bijbel koek, die bijna niemand meer lust.
Dat komt door die drank he. Als ik gedronken heb schrijf ik rare teksten.
Ik verwijt de wereld niet door Satan geleid te worden. Ik zeg maar dat ik dat afleid uit mijn bijbelstudie.
Als ik een "psychose" heb is dat omdat ik mij overprikkel met energie en als ik dan opgedraaid ben, ga ik dronken af.
Zoiets overkomt mij alleen maar wanneer ik drink. Dat is het aller enigste waarmee ik mezelf kan verliezen, alcohol.
Oud 30 januari 2017, 06:56   #632
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het niet over jou Maar over ons besturingsapparaat, de politiek.
Oh, maar dat had ik wel begrepen.
Maar wat de politiek betreft, dat valt toch wel mee, want we leven toch niet in een dictatuur.
Je bent vrij te kiezen en je er van af te wenden als je het niet wilt.

De politiek is in wezen een zegen, want regelt het openbare leven, ook al is er altijd ook veel kritiek wat ze nu weer verkeerd hebben gedaan.
Citaat:

Dat wij in een dictatuur leven is al even tegenstrijdig als mijn persoonlijkheid. Maar deze wereld is niet meer gefocust op de individuele vrijheid van de mens. De mens dient hogere belangen waarin de mens een speler is geworden. Een speler van een spel waarin hij geen deelnemer meer is, maar een pion.
De moderne mens heeft ook heel veel individuele vrijheid.
Maar we dienen inderdaad ook hogere en grotere belangen en dat is ook goed.
De mens is er niet voor zichzelf alleen.

Citaat:

Ik geloof dat de bijbel een erfenis is van samengebundelde teksten van mensen die intensief met het begrip "God" bezig waren. Als ik de openbaringen van de profeten lees, hoe God zich openbaart, kan ik me daar wel wat bij voorstellen. Wederom ik ben "raar" ontwikkeld en heb ervaringen gehad die door mijn bijbelstudie enorm veel perspectief krijgen.
In mijn achterhoofd weet ik ook wel dat deze teksten beïnvloed zijn en ga ik daar niet letterlijk mee om. Ik bekijk dat ook historisch, wat werd er van gedrag toen verwacht bij de mens? Hoe werkte cultuur toen?
De oude bijbel is uit het verre verleden en deugt helemaal niet meer voor onze moderne tijd.

En ook die profeten zijn echt niet meer te pruimen.

Lees liever mijn nieuwe bijbel, daar word je echt wijzer van, niet van al die achterlijkheid.

Citaat:

Het is maar als ik terugkijk en reflecteer, dat ik er op uitkom dat ik vele stappen voorwaarts gezet heb. Spiritueel heb ik alleen maar meer perspectief en heb ik niets bereikt. Maar daar draait het toch niet om? Het gaat om ervaren. Wat komt er op mijn pad en wat doe ik ermee?
Die atoombom was goed fout, dat heb ik eens bij mijn zinnen ook toegegeven. Ik was op een synchronisch veld beland van informatie dat mij ondertrok en meer kracht op mij uitoefende dan ik beheersen kon.
Misschien moet ik daarin niet verder ontwikkelen, maar een stap terug nemen. Je hoeft niet altijd voorwaarts te gaan.
Van dat voorwaarts gaan heb ik nog niet veel gemerkt.
Citaat:

Dat komt door die drank he. Als ik gedronken heb schrijf ik rare teksten.
Ik verwijt de wereld niet door Satan geleid te worden. Ik zeg maar dat ik dat afleid uit mijn bijbelstudie.
En zoals ik al reeds zei: het is een hoop achterlijkheid bij elkaar.
Lees liever mijn nieuwe bijbel.

Het aller laagste is de natuur, hoger is de wereld en nog hoger is de innerlijke hemel.
Maar goed en kwaad komt voor in alle drie.
Zo zit het in elkaar.

En God is de eenheid van alle drie.
Dus door God is ook de natuur en de wereld gezegend.
Een nieuwe aarde en een nieuwe wereld en een nieuwe hemel dus.
Lees daarvoor mijn atoomtheorie en vergeet die achterlijke oude Bijbel waar niks meer van deugt.
Citaat:
Als ik een "psychose" heb is dat omdat ik mij overprikkel met energie en als ik dan opgedraaid ben, ga ik dronken af.
Zoiets overkomt mij alleen maar wanneer ik drink. Dat is het aller enigste waarmee ik mezelf kan verliezen, alcohol.
Niet drinken dus.
Je was toch bezig jezelf te reinigen?
Of is dat ook al weer van de baan?
Oud 30 januari 2017, 07:01   #633
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Van dat voorwaarts gaan heb ik nog niet veel gemerkt.
En zoals ik al reeds zei: het is een hoop achterlijkheid bij elkaar.
Lees liever mijn nieuwe bijbel.
Als je weet dat ik enkele jaren geleden dakloos was. Ben ik al blij net onder de middenstand te vertoeven. Hop naar middenstand en later betere welvaart. Alles op zijn tijd, stap per stap.

Citaat:
Het aller laagste is de natuur, hoger is de wereld en nog hoger is de innerlijke hemel.
Maar goed en kwaad komt voor in alle drie.
Zo zit het in elkaar.
Ik vind niet dat jij daarover kan oordelen Je nam de levensboom nooit in je op, hebt géén relatie met de natuur, noch heeft U deze ooit in overself in pure eenheid ervaren.

Citaat:
En God is de eenheid van alle drie.
Dus door God is ook de natuur en de wereld gezegend.
Een nieuwe aarde en een nieuwe wereld en een nieuwe hemel dus.
Lees daarvoor mijn atoomtheorie en vergeet die achterlijke oude Bijbel waar niks meer van deugt.
Niet drinken dus.
Je was toch bezig jezelf te reinigen?
Of is dat ook al weer van de baan?
Ik heb gisteren koffie gedronken en jawel deze ochtend ook. Ik heb hem gratis gekregen dus ik waardeer wat ik krijg.
Het is niet dat koffie mij heel onzuiver maakt, enkel onrustig in mijn hoofd.
Dat gaat dan naar mijn buik en eens teveel word ik zenuwachtig. Een kopje of 2 's ochtends kan geen kwaad.

Wat ik nu vooral veel laat klinken: Een gezonde geest in een gezond lichaam.
Al de rest is fucking bijzaak geworden. Het leven kan in één knip veranderen, het kan in één knip gedaan zijn en dan moet je verder met de leegte die achterblijft.
Oud 30 januari 2017, 07:17   #634
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je weet dat ik enkele jaren geleden dakloos was. Ben ik al blij net onder de middenstand te vertoeven. Hop naar middenstand en later betere welvaart. Alles op zijn tijd, stap per stap.

Ik vind niet dat jij daarover kan oordelen Je nam de levensboom nooit in je op, hebt géén relatie met de natuur, noch heeft U deze ooit in overself in pure eenheid ervaren.

Ik heb gisteren koffie gedronken en jawel deze ochtend ook. Ik heb hem gratis gekregen dus ik waardeer wat ik krijg.
Dat gaat dan naar mijn buik en eens teveel word ik zenuwachtig. Een kopje of 2 's ochtends kan geen kwaad.

Al de rest is fucking bijzaak geworden. Het leven kan in één knip veranderen, het kan in één knip gedaan zijn en dan moet je verder met de leegte die achterblijft.
Zeg peche, met alle respect, maar hoe voelt dat eigenlijk, als alles wat je doet of wil doen of wil laten mislukt?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2017, 07:20   #635
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kapitalist?
Citaat:

Ik kan daar zeer goed over oordelen.
De natuur zelf heeft geen bewustzijn, en de mens wel.
Het zogenaamde ervaren van de natuur is dan ook onze ervaring en niet die van de natuur zelf.
Ook de zogenaamde levensboom ervaart helemaal niks.
Het is een idee dat wij mensen hebben bedacht, wij mensen die onze hogere culturele ideeën in de natuur projecteren.
Dieren behoren in de natuur, de mens niet, die heeft zijn eigen wereld gebouwd, die hoger is.
Ook jijzelf woont in een huis en je zit niet in een nest in je zogenaamde levensboom...
Citaat:

Volgens mij is koffie ook slecht, vooral sterke zwarte koffie.
Thee of melk of vruchtensap is beter.
Citaat:
Je bedoelt: de leegte die dan verschijnt.
De leegte kan geen kwaad als je daarin de eeuwigheid en oneindigheid ervaart om één te zijn met God.
En dan daarin het rumoer van deze wereld achter laat.

Want wel is de hemel hoger dan de wereld.

Oud 30 januari 2017, 07:33   #636
Peche
Banneling

Standaard

De natuur heeft wel een "drift".
Een taal, we zijn daarmee verbonden. Er is een relatie met op te bouwen.
Maar wij vernietigen ze om ons eigen bestaan een randje comfort te geven.
Eén wil niet meer zwoegen voor zijn omgeving, men zwoegt voor het comfort van een ander ten koste van zijn omgeving.
Wij vervuilen de lucht die we ademen, het water dat we drinken, het voedsel dat we weten.

Jij zei zelf al dat de dieren zullen uitsterven die we niet nodig zullen hebben, eigent jezelf dus een superieure status toe tegenover de dieren.
En dat is nu net wat er mis is met deze samenleving.
Oud 30 januari 2017, 12:42   #637
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De natuur heeft wel een "drift".
Een taal, we zijn daarmee verbonden. Er is een relatie met op te bouwen.
de drift is nou niet bepaald het hogere, maar het lagere.
En de natuur spreekt geen taal, wij wel.
En is inderdaad een relatie, maar daarin zijn wij zelf het hogere.
Ook is de natuur een product van de nog veel hogere microwezentjes.
Zo kunnen wij nog geen boom maken, maar de microwezentjes wel.
Toch is een boom lager dan een mens.
Citaat:
Maar wij vernietigen ze om ons eigen bestaan een randje comfort te geven.
Eén wil niet meer zwoegen voor zijn omgeving, men zwoegt voor het comfort van een ander ten koste van zijn omgeving.
Wij vervuilen de lucht die we ademen, het water dat we drinken, het voedsel dat we weten.
Dat is bekend, we moeten dus goed voor de natuur zorgen, maar vooral omwille van onszelf dus, zodat wij niet onder gaan.
En we zullen de natuur dus ook moeten cultiveren.
Want dat de wereld steeds meer de wilde natuur zal doen verdwijnen, dat is een ding dat zeker is.
Ja: zelfs het hele heelal tot een ruimtevaartcultuur.
Citaat:
Jij zei zelf al dat de dieren zullen uitsterven die we niet nodig zullen hebben, eigent jezelf dus een superieure status toe tegenover de dieren.
Dat is ook zo: de dieren zijn al bezig uit te sterven en alleen voor zoverre wij ze nodig hebben, dus nuttig zijn voor ons, zullen we ze in leven houden.
Citaat:
En dat is nu net wat er mis is met deze samenleving.
Neen hoor: de natuur zal meer en meer ondergeschikt gemaakt worden aan de menselijke wereld en cultuur.
Dat is allang gaande en zal zo door blijven gaan.

Niemand zal de natuur omwille van de natuur zelf laten bestaan.
Dat heeft voor ons geen enkel nut.

Het is alleen verkeerd de natuur, het milieu te verpesten, zoals de oceanen met plastic, maar ook dat alleen omdat wij daar uiteindelijk zelf de slechte gevolgen van zullen onder vinden.
In die zin is de mens echt een hoogst egoïstisch en egocentrisch wezen.
Hebben we stenen nodig voor een piramide dan slopen we een berg, niemand die er om gaat huilen.
Zijn er schadelijke bacteriën, dan worden ze bestreden.
Wel is het natuurlijk zielig dat de olifanten uit zullen sterven, maar toch voornamelijk omdat wij het zulke indrukwekkende en lieve beesten vinden.
Nu: dan doen we ze toch in een dierentuin: klaar.
Enige sympathie is er dan wel, maar dat is echt niet zoveel, dat wij ons zelf minder belangrijk zouden vinden.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 30 januari 2017 om 12:48.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2017, 22:07   #638
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat ik een andere mening toegedaan ben, of op bepaalde vlakken een andere interpretatie heb, daarom niet open zou staan voor wat getuigen mij leren over de bijbel.
U vertrek van een heel andere basis over het voornaamste punt, nl. de aard van de bijbel.
Oud 30 januari 2017, 22:10   #639
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U vertrek van een heel andere basis over het voornaamste punt, nl. de aard van de bijbel.
Wat is dan de aard van de bijbel ?
Oud 30 januari 2017, 22:13   #640
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is dan de aard van de bijbel ?
Voor de Getuigen het woord van God. Zonder feil. Zonder fout.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be