Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 14 april 2006, 13:18   #641
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Welk vuur? Dat van de Vlamingen toch niet?
goed, dat is wat ik bedoelde: terg ze maar goed verder, dat ze eens uit hun krammen komen
carlgustaaf is offline  
Oud 14 april 2006, 13:19   #642
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat doe jij eigenlijk nog in dat kakland?
Dat is een geheim.
Oud 14 april 2006, 13:19   #643
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Och, zo kan je ongeveer elke godsdienst ter wereld wel benaderen:
- Boedhisten eten geen rundervlees, want koeien zijn heilig
- Joden eten enkel koshere voeding
- Zelfs katholieken hadden vroeger de regel van één keer per week, op vrijdag geen vlees, maar wel vis te eten.

Nu, wat de verlichting betreft heb je groot gelijk. De islam heeft nooit een echte periode van verlichting meegemaakt. Er zijn wel veel moslims die zich meer en meer beginnen af te zetten tegen de extremistische geplogenheden van hun godsdienst, gelukkig maar. Spijtig genoeg is dit zeker geen meerderheid.

Tenslote nog dit, ik verklaar me ook volledig akkoord met de post van Turkje ivm de oorzaken van de hogere criminaliteit bij Noord-Afrikanen. Ik heb hier al eens proberen uit te leggen dat die hogere criminaliteitscijfers zeer waarschijnlijk het gevolg zijn van een explosieve mix van religieuze, sociale, culturele,.... invloeden. Turkje kan het echter precies beter verwoorden....
Men mag vooral het door islam gepropageerde dhimmi-statuut hierbij niet uit het oog verliezen. Een systeem van tweederangsburgers (christen en joden) dat in de islamitische landen TOT OP HEDEN wordt gevolgd. Een dhimmie moet onderdanig zijn, mag je bespuwen, bestelen, intimideren en vermoorden...

Krijg dat er maar eens uit na 1400 jaar!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 14 april 2006, 13:19   #644
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Makkelijk zat.

Ken jij Marokkanen die geen islamiet zijn?
Ik ken er genoeg...
Djiezes is offline  
Oud 14 april 2006, 13:20   #645
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
(deze thraed is toch naar de knoppen ) Ge hebt geluk, bij mij eindigt dat vaak in "vuile linkiwinkie" ...
Dat "linkiewinkie", dat zou ik nog verstaan, maar ge ziet er mij toch ne propere jongen uit, niet?

Citaat:
Laten we het hopen, maar laten we ook realistisch zijn, criminaliteit kan men enkel inperken, niet wegwerken...of dan moeten we ervoor kiezen in een politiestaat te leven.
Hopen alleen is natuurlijk ook niet genoeg, dat besef ik maar al te goed. Maar ik zie op dit moment maar weinig stimulansen, behalve de "ervaring" van jonge ouders op dit moment, die de situatie kunnen doen overhellen.

En inderdaad, criminaliteit is inherent aan elke samenleving, en het is een constant afwegen van kosten (om criminaliteit terug te dringen, zowel financieel als ethisch) en baten (de dalende criminaliteit).
Oud 14 april 2006, 13:20   #646
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe ze het dan wel gaan oplossen, tiens... Ik loop in elk geval niet mee met de ultra-repressieve aanpak die het VB wilt. Strenger straffen, ok, maar andere maatregelen zijn evengoed nodig.
Laat er het VB even buiten wil je?

Als je gewoon zegt wat jij denkt dat er moet gebeuren nadat er nog wat meer werd nagedacht is voor mij voldoende.
Oud 14 april 2006, 13:21   #647
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Dat is een geheim.
Profiteren van onze sociale zekerheid?
Oud 14 april 2006, 13:21   #648
Lincoln

Standaard

Citaat:
Makkelijk zat.

Ken jij Marokkanen die geen islamiet zijn?
Ik ken veel die marokkanen die zich westers gedragen, een jeansbroek aandoen ,naar tupac luisteren rondhangen op straat zoals amerikaanse negers achter de wijven lopen naar discotheken gaan allemaal on-islamitisch enz,enz, ik ken er zelfs die het getuigeniswoord van de islam niet kennen en die zijn met z'n velen......

Laatst gewijzigd door Lincoln : 14 april 2006 om 13:22.
Lincoln is offline  
Oud 14 april 2006, 13:23   #649
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Profiteren van onze sociale zekerheid?
"Onze" wie ben jij wel?? mister bean ??
Oud 14 april 2006, 13:24   #650
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Men mag vooral het door islam gepropageerde dhimmi-statuut hierbij niet uit het oog verliezen. Een systeem van tweederangsburgers (christen en joden) dat in de islamitische landen TOT OP HEDEN wordt gevolgd. Een dhimmie moet onderdanig zijn, mag je bespuwen, bestelen, intimideren en vermoorden...

Krijg dat er maar eens uit na 1400 jaar!
Er is geen enkel land waar dit nog gevolgd wordt, behalve Afghanistan misschien...

Laatst gewijzigd door Djiezes : 14 april 2006 om 13:25.
Djiezes is offline  
Oud 14 april 2006, 13:24   #651
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht

Taakstraffen voor een moordenaar?
100 keer 50 islamverzen overschrijven, 10 keer met een bejaarde in een karretje gaan wandelen en de zaak is beklonken !
Straffeloosheid mondt uit in een nog groter laisser faire.
Niet onnozel beginnen doen, hé.
'Levenslange dwangarbeid' is ook een 'taakstraf', als u wil.

Ik zou zelf die moordenaar niet veroordelen tot 'levenslange dwangarbeid', maar volgens mij moet aan de ouders van de vermoorde jongen wel inspraak gegeven worden bij het bepalen van de strafmaat. Dat is eigenlijk wel een minimum.

Van 'straffeloosheid' is in elk geval geen sprake, maar een eerste vereiste zal altijd nog wel zijn dat de dader(s) gevat worden, hé.
djimi is offline  
Oud 14 april 2006, 13:25   #652
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet helemaal mee eens hoor. Een voorbeeldje, een minimum vereiste om je te integreren in een land is een basiskennis van de taal, juist? Wat als er door de overheid nu geen taallessen worden voorzien? Op dat gebied heeft de overheid een zekere verantwoordelijkheid. De wil om te integreren moet natuurlijk van de mensen zelf komen.

Dit kan ons trouwens ook weer op de discussie brengen, wat is integratie?
Juist de wil om te integreren moet van de mensen zelf komen : daarvoor hoeft de overheid geen lessen op maat te organiseren. Taalcursussen bestonden al voor het woord inburgering bestond, alleen was er nooit veel interesse van allochtone kant. Nu is de interesse plots groot, omdat de inburgering verplicht wordt.
Raar, maar toen Vlamingen massaal uitweken naar Wallonië in de 19de eeuw, werden er ook geen taalcursussen georganiseerd. Het was pompen of verzuipen, en dus vonden Vlamingen het geen moeite om een nieuwe taal te leren.
Dezelfde mentaliteit heb ik nooit kunnen vaststellen bij de migranten van de 1ste generatie. Na 30 zelfs 40 jaar spreekt de 1ste generatie nog niet behoorlijk Nederlands. Gebrek aan interesse. Nochtans hebben ze allemaal de mogelijkheid om het uit 1ste hand te leren : hun kinderen leren Nederlands op school. Maar nee hoor, de nieuwe Belgen blijven vasthouden aan de taal van hun moederland, zodanig zelfs dat 80 % importbruiden - en gommen blijft importeren om de taal en cultuur levend in de familie te houden, en vervolgens importoma's en -opa's zodat de laatste lichting alhier geboren nieuwe Belgskes ook in de moedertaal van de grootouders groot gebracht worden.
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 13:26   #653
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
schitterend is dat
een mens geeft even een voorzet, en BAM meteen een idioot die erop reageert met een onnozele zwart-witte gedachtenkronkel.

amusant, thx.
ja ja, uzelf nog ontoerekeningsvatbaar verklaren ook. Beetje gemakkelijk, niet?
born2bewild is offline  
Oud 14 april 2006, 13:27   #654
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat is een interessante opmerking.
Uit onderzoek blijkt dat een confrontatie dader-slachtoffer in de meeste gevallen véél efficiënter is dan de klassieke, 'repressieve' bestraffing : daders beseffen doorgaans beter welk onheil ze aangericht hebben en dat vermindert het 'recidivisme', slachtoffers raken sneller allerlei negatieve gevoelens kwijt (onbegrip, wrok, angst, ...) : een pure win-win situatie.

'Taakstraffen' hebben ook zo hun voordelen : er is een zeker maatschappelijk nut, en een goed gekozen taakstraf draagt ook bij tot de 'vorming' van de bestrafte. Gelukkig wordt dit soort 'rechtspraak' steeds vaker toegepast.
ik ben daar niet tegen, voor gevallen waar het diefstal of vandalisme betreft.Maar bij een roofmoord zijn we reeds een stapje te ver gegaan: iemand is gestorven, en die komt nooit meer terug.Vergeven en vergeten, goedmaken en beloven om niet opnieuw te beginnen is hier onmogelijk.De enige échte gerechtenis, is dat de dader ook gedood word...
carlgustaaf is offline  
Oud 14 april 2006, 13:27   #655
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Niet onnozel beginnen doen, hé.
'Levenslange dwangarbeid' is ook een 'taakstraf', als u wil.

Ik zou zelf die moordenaar niet veroordelen tot 'levenslange dwangarbeid', maar volgens mij moet aan de ouders van de vermoorde jongen wel inspraak gegeven worden bij het bepalen van de strafmaat. Dat is eigenlijk wel een minimum.

Van 'straffeloosheid' is in elk geval geen sprake, maar een eerste vereiste zal altijd nog wel zijn dat de dader(s) gevat worden, hé.
Een boete van 1.000.000 euro.
Oud 14 april 2006, 13:27   #656
keiko
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
hoe pas je bv de koninkrijken Saoudi-Arabie of koeweit in deze denkwijze? bij mijn weten is hun regeren niet echt gebaseerd op religie.
Als je ergens niets vanaf weet kan je soms beter je mond houden. Zie hier een copy past vanuit wikipedia:

Main article: Politics of Saudi Arabia
The central institution of Saudi Arabian Government is the Saudi monarchy. The Basic Law adopted in 1992 declared that Saudi Arabia is a monarchy ruled by the sons and grandsons of the first king, Abd Al Aziz Al Saud, and that the Qur'an is the constitution of the country, which is governed on the basis of Islamic law (Shari'a).

Ook in Koeweit is het gebaseerd op de sharia, weliswaar iets geciviliseerder.
keiko is offline  
Oud 14 april 2006, 13:28   #657
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Juist de wil om te integreren moet van de mensen zelf komen : daarvoor hoeft de overheid geen lessen op maat te organiseren. Taalcursussen bestonden al voor het woord inburgering bestond, alleen was er nooit veel interesse van allochtone kant. Nu is de interesse plots groot, omdat de inburgering verplicht wordt.
Raar, maar toen Vlamingen massaal uitweken naar Wallonië in de 19de eeuw, werden er ook geen taalcursussen georganiseerd. Het was pompen of verzuipen, en dus vonden Vlamingen het geen moeite om een nieuwe taal te leren.
Dezelfde mentaliteit heb ik nooit kunnen vaststellen bij de migranten van de 1ste generatie. Na 30 zelfs 40 jaar spreekt de 1ste generatie nog niet behoorlijk Nederlands. Gebrek aan interesse. Nochtans hebben ze allemaal de mogelijkheid om het uit 1ste hand te leren : hun kinderen leren Nederlands op school. Maar nee hoor, de nieuwe Belgen blijven vasthouden aan de taal van hun moederland, zodanig zelfs dat 80 % importbruiden - en gommen blijft importeren om de taal en cultuur levend in de familie te houden, en vervolgens importoma's en -opa's zodat de laatste lichting alhier geboren nieuwe Belgskes ook in de moedertaal van de grootouders groot gebracht worden.
Ik geloof niet dat het aan een gebrek aan interesse ligt. Je moest eens weten wat een deftige taalcursus kost...
Djiezes is offline  
Oud 14 april 2006, 13:29   #658
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
"Onze" wie ben jij wel?? mister bean ??
Iemand die geen profiterende "islamietjes" lust. Eet nl. ook kosher.
Oud 14 april 2006, 13:30   #659
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik bedoelde daar o.a. ook mee dat de overheid inspanningen moet doen om integratiebevorderende maatregelen te verplichten aan nieuwkomers. De overheid die geen inspanningen levert, is een "laissez-faire, laissez-passer" overheid op het vlak van migratie en multicultuur, en dat lijkt me dus -zoals gezegd- niet de goede aanpak te zijn.
Maar wat bedoel je dan concreet met integratiebevorderende maatregelen?
Ik denk dat er behalve NL, nergenster wereld zo'n pamperinspanningen geleverd werden dan door onze overheid.
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 13:31   #660
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Djiezes, doe geen moeitje, djiezes...en tracht vooral niet te discussieren met opperforumnar knorretje. Knorretje is paranoide, punt. Misschien komt het door een jeugdig trauma, een zwaar hersenletsel of een vorm van agorafobie. Maar met haar is duidelijk iets mis. Hoeveel argumenten je ook aanhaalt, ze herhaalt 100den keren hetzelfde.... Islamofacsisme? My ass...
sebiet moet ge uw excuses weer aanbieden.
born2bewild is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be