![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 |
Banneling
|
![]() Geen garanties dat het ook lukt, vooralsnog, natuurlijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#662 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo, "ze zijn ermee bezig"? Wat wordt er dan voorbereid "in Europa"? Ik denk dat u nu uw eigen wensen wel voor waarheid aan het nemen bent...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#663 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom zo afgeven op de auto, eno?
De auto is gewoon onontbeerlijk in onze maatschappij, het is tegenwoordig even noodzakelijk als eten en drinken; de auto �*s er gewoon: we kunnen er niet zonder. Jouw afwijkend gedrag is bijna even irrationeel als de mening van hysterische separatisten die afgeven op België. België �*s er gewoon: we kunnen er niet zonder.
![]() |
#664 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#665 |
Banneling
|
![]() Kleuters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#666 |
Banneling
|
![]() Ik beschouw de ongeremde verspreiding van de interne thermische verbrandingsmotor als de grootste misdaad tegen de mensheid ooit.
Nog véél groter dan de aanwending van de atoombom tegen stedelijke burgerbevolkingen |
![]() |
![]() |
![]() |
#667 |
Banneling
|
![]() De auto krijgt trouwens zoveel tegenwind, tegenwoordig, dat je er beter zeilen kan gaan op plaatsen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#668 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#669 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ratten, vliegen, vuiligheid overal...kortom een broeihaard voor allerhande plezier. Neen, dan is de auto een beter alternatief. En zeggen dat autos gevaarlijker zijn als paarden, vraag dat maar eens aan superman.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#670 |
Parlementslid
|
![]() Ooit waren auto's heel plezant speelgoed. Toen ik nog in de autobusiness werkte, stonden er nagenoeg nergens flitskasten. Het was zalig om 's nachts op een verlaten autostrada tegen 220 km/uur met mijn Lexus 400 van Oostende naar Antwerpen te vlammen. Nu is de lol er helemaal af, dus rijd ik zelf nog nauwelijks en laat ik me door mijn schattige echtgenote voeren in haar zuinig en milieuvriendelijk Corollaatje. Tuftuf. 't kan verkeren, zei Bredero.
![]() |
#671 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#672 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 |
Parlementslid
|
![]() Neenee, louter niet. Maar rap karren was wel plezant. Nog plezanter op een circuit zoals Zolder of Francorchamps, natuurlijk.
![]() |
#675 |
Parlementslid
|
![]() 'k Vind het wat duur geworden, met al die amateurfotografen langs de weg. En voor de paar kilometers die ik per jaar doe wil ik mij ook al niet blauw betalen aan taks voor een rappe kar.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 22 oktober 2008 om 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#676 |
Banneling
|
![]() Mwoah, ik doe er nog steeds teveel km om op rustige momenten onder de 120 te blijven. Daar valt dat gefotografeer ook wel mee, dus dar zit ik regelmatig aan 150.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#677 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#678 |
Banneling
|
![]() Hoe ongaarne doen we afstand van zaken die slecht tot dodelijk voor ons zijn:
uitgeholde huwelijken, verouderde transportsystemen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#679 |
Banneling
|
![]() Onze economieën bevatten en zwart gat, waaromheen alle economie draait: de car-industry...
Daar moeten we nu noodgedwongen al onze miljarden in dumpen. Maar de zuigkracht van dat zwart gat zat zal moeilijk te verzadigen zijn... Laatst gewijzigd door maf : 11 december 2008 om 11:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#680 |
Banneling
|
![]() Ongeveer 80% van de totale mondiale milieu-impact wordt veroorzaakt door 25% van de wereldbevolking, de zogenaamde mondiale consumptieklasse.
De weg naar het consumeren of het ophalen van consumptiemiddelen is bij veel mensen “de” hoofdvrijetijdsbesteding geworden. De mens verlaagt zichzelf tot een “homo-consumentist” die in niets anders geïnteresseerd is dan in consumeren. We hebben onze bezittingen vermenigvuldigt maar hebben onze waarden verminderd, meer bezittingen en koopkracht maar minder rechtvaardigheid. We hebben geleerd hoe het leven ontstaat maar niet hoe te leven met minder onbenulligheden en onbelangrijke materiele zaken, enkel ervaring op lange termijn brengt hier een oplossing. De valse vrijheid van reclamebrainwash dwingt de mens te kopen, de mens moet in de eerste plaats zichzelf kunnen zijn en niet het slachtoffer zijn van manipulatie en propaganda door reclame en industrie. Verveling en gebrek aan creativiteit en alternatieven zijn de grootste oorzaken van een overdreven en te ver doorgedreven consumentisme. De zin van noodzaak gaat verloren aan de drang van hebberigheid, de mens verzuipt in zijn eigen instincten en onbenullige materialen en gaat ten onder. Om het consumentisme te bevorderen worden culturele identiteiten, natuurlijke rijkdommen, ecosystemen en sociale gemeenschappen platgewalst, het is monocultuur. Cultuur, gewoonten, tradities, religies, eigenheid en samenlevingsverband zijn voor economische wereld dictators en “hun” samenlevingsvorm primitief, onbelangrijk en irriterend, (individualisme, privé-sfeer en consumentisme is nu de modernistische slogan). |
![]() |
![]() |