Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2006, 10:21   #1
eno2
Banneling

Standaard Afgeven Op De Auto

Heerlijk dat ik mezelf hier het plezier kan gunnen eens uitgebreid te gaan afgeven op de auto.
Dat zal zeker een vaste bezigheid gaan worden voor een tijdje.
Iedereen mag me gerust assisteren - of rouspeteren.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 11:06   #2
eno2
Banneling

Standaard

Ik ga me eens een Israëlier ontvoeren.
Dan mogen zijn landgenoten gerust de Koninklijke Baan langs de Kust komen bombarderen, over de hele lengte, liefst.
Ik wil daarvoor zelfs een pelgrimage doen naar Jeruzalem, beloofd op mijn zieltje, , nadat ze die klus klaarden voor mij.;.
Die autobaan zo door bos en duin en langs strand maakt enorm veel lawaai en zorgt voor co2, ozon, en fijne stofdeeltjes in mijn frigobox.
Weg ermee.
Oud 4 augustus 2006, 11:10   #3
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ga me eens een Israëlier ontvoeren.
Dan mogen zijn landgenoten gerust de Koninklijke Baan langs de Kust komen bombarderen, over de hele lengte, liefst.
Ik wil daarvoor zelfs een pelgrimage doen naar Jeruzalem, beloofd op mijn zieltje, , nadat ze die klus klaarden voor mij.;.
Die autobaan zo door bos en duin en langs strand maakt enorm veel lawaai en zorgt voor co2, ozon, en fijne stofdeeltjes in mijn frigobox.
Weg ermee.
Om een Israëli te ontvoeren, zult ge toch eerst naar Israël moeten gaan. Als ge daar toch al zijt, kunt ge al even goed dán uw pelgrimstocht naar Jeruzalem maken. Kwestie van praktisch te wezen...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 11:10   #4
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

't Is allemaal de schuld van de olielobby, fosiele verbranding, voor niks goed! Onze motor (cilinderklep, een pompje en nog iets) was laatst naar de zak: hupla, een maandloon naar de garagist en vooral zijn uren...

Het wordt tijd dat je overal maar 30kmph niet meer mag, dan ga ik met de fiets 70km naar het werk, en rapper dan met de melkkoe auto.
Citaat:
Met alle repsect, maar dat zou pas een ramp zijn voor het milieu, jij weet zeker niet wat zo'n bombardementen aan fijn stof en chemische stoffen met zich meebrengen zeker?
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 11:52   #5
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Met alle repsect, maar dat zou pas een ramp zijn voor het milieu, jij weet zeker niet wat zo'n bombardementen aan fijn stof en chemische stoffen met zich meebrengen zeker?
Maar bedenk wel dat dit ook een bende doden zullen betekenen, die dan niet meer aan milieuvervuiling kunnen doen.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 12:09   #6
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar bedenk wel dat dit ook een bende doden zullen betekenen, die dan niet meer aan milieuvervuiling kunnen doen.
De meeste stukken langs die baan zijn niet erg bebouwd als ik me goed herinner.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 14:32   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laatst bemerkte ik dat de meeste plantaardige olie-soorten zo ron de 0,94€ kleinhandelsprijs kosten (in de Lidl ),en diesel zo rond de 1€/liter.

Doordat ik een tamelijk recente auto heb (< 3 jaar oud) mag ik er geen van die olie ingieten of ik doe schade aan mijn inspuitsysteem ,mijn humeur, en aan mijn bankrekening naar ik begrijp.

Het wordt echt pijnlijk als ik verneem dat ik die olie rustig zou mogen bijmengen in dieseltjes van,pakweg,15 jaar oud.gewoon even opzoeken tot wel percentage je voor welke motor mag gaan

Daar sta ik nu met mijn hyper-supergesofistikeerd machientje,hij drinkt geen 6 liter/100 km maar het MOET wel die vuiligheid van de pomp zijn..

Laatst gewijzigd door kelt : 4 augustus 2006 om 14:33.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 16:22   #8
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan ken ik die baan niet. Ik dacht de Albert-II-laan die in een aantal kustgemeenten een 20-tal meter parallel van de zeedijk loopt.
Oud 4 augustus 2006, 16:23   #9
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Laatst bemerkte ik dat de meeste plantaardige olie-soorten zo ron de 0,94€ kleinhandelsprijs kosten (in de Lidl ),en diesel zo rond de 1€/liter.

Doordat ik een tamelijk recente auto heb (< 3 jaar oud) mag ik er geen van die olie ingieten of ik doe schade aan mijn inspuitsysteem ,mijn humeur, en aan mijn bankrekening naar ik begrijp.

Het wordt echt pijnlijk als ik verneem dat ik die olie rustig zou mogen bijmengen in dieseltjes van,pakweg,15 jaar oud.gewoon even opzoeken tot wel percentage je voor welke motor mag gaan

Daar sta ik nu met mijn hyper-supergesofistikeerd machientje,hij drinkt geen 6 liter/100 km maar het MOET wel die vuiligheid van de pomp zijn..
Ik dacht dat het juist andersom was.
Oud 4 augustus 2006, 17:17   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Ik dacht dat het juist andersom was.
nee,jammer genoeg niet....

Pas op,verwar niet met "bio-diesel",dat is een chemische substantie die uit plantaardige olie gewonnen wordt om minerale diesel aan te vullen of te vervangen...dat is een ander verhaal

bon,afgeven op de auto dus.....,das moeilijk gezien de mijne meer en meer tijd stilstaand doorbrengt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 18:04   #11
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Als iedereen de auto laat vallen zit onze regering met een gigantisch gat in hun begroting, ze hebben niet liever dat we massaal blijven autorijden. Als er 1 groep is die massaal wordt uitgeperst dan zijn het wel de automobilisten.

Laatst gewijzigd door Pontus : 4 augustus 2006 om 18:05.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 20:22   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Raar dat men tegenwoordig "tegen" een auto is. Tot een kleine tijd geleden, enkele jaren was een auto gewoon de heilige koe van iedereen. Ik vraag me af of men tegen de auto is vanwege de bijkomende vervuiling (maar dat wisten we jaren geleden evengoed) of vanwege de hoge kostprijs allerhande?
Tenslotte een auto is in redelijke wijze een statussymbool en wie er geen heeft heeft tenslotte ook weinig status in het algemeen.
Men kan gerust zeggen...wie op z'n 30 nog met de tram moet rijden is een loser op alle punten.
Uiteindelijk is al dat gedoe van vervuiling één en al een "drogreden" om gene te hebben. Men roke wiet, drinke vele alcohol, ete vele kaas en andere junkfood en dan moet men toch volgens mij niet afkomen met een beetje vervuiling die je niet eens ziet of merkt.
Leugens om je lage komaf te maskeren volgens mij.

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 augustus 2006 om 20:23.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 21:15   #13
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Raar dat men tegenwoordig "tegen" een auto is. Tot een kleine tijd geleden, enkele jaren was een auto gewoon de heilige koe van iedereen. Ik vraag me af of men tegen de auto is vanwege de bijkomende vervuiling (maar dat wisten we jaren geleden evengoed) of vanwege de hoge kostprijs allerhande?
Tenslotte een auto is in redelijke wijze een statussymbool en wie er geen heeft heeft tenslotte ook weinig status in het algemeen.
Men kan gerust zeggen...wie op z'n 30 nog met de tram moet rijden is een loser op alle punten.
Uiteindelijk is al dat gedoe van vervuiling één en al een "drogreden" om gene te hebben. Men roke wiet, drinke vele alcohol, ete vele kaas en andere junkfood en dan moet men toch volgens mij niet afkomen met een beetje vervuiling die je niet eens ziet of merkt.
wat een schele zever.....

Dus geen auto = lage komaf ?

Laten we de rollen eens omdraaien. Als ge een auto nodigt hebt om uw status te bevestigen, dan hebt ge eigenlijk helemaal geen status en zijt ge gewoon een marginaal die het graag breed laat hangen. Eentje die denkt dat de auto de man maakt.

Ik heb voor mijn status al mijn academische graad, dank u....

Laatst gewijzigd door Tavek : 4 augustus 2006 om 21:16.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 09:06   #14
eno2
Banneling

Standaard

P1

"A carriage without a horse shall go
And fill the world with woe"
Voorspelling van een zestiend -eeuwse heks.

Helemaal uitgekomen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 augustus 2006 om 09:07.
Oud 5 augustus 2006, 09:08   #15
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Om een Israëli te ontvoeren, zult ge toch eerst naar Israël moeten gaan. Als ge daar toch al zijt, kunt ge al even goed dán uw pelgrimstocht naar Jeruzalem maken. Kwestie van praktisch te wezen...
Goed gij.
Jij denkt zeker dat ik de reiskosten van Hezbollah zal terugkrijgen?
Oud 5 augustus 2006, 09:09   #16
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Laten we de rollen eens omdraaien. Als ge een auto nodigt hebt om uw status te bevestigen, dan hebt ge eigenlijk helemaal geen status en zijt ge gewoon een marginaal die het graag breed laat hangen. Eentje die denkt dat de auto de man maakt.

Dat is beter dan een auto inderdaad.
't Kan niet zoveel kwaad.
Oud 5 augustus 2006, 09:56   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Dat is in de meeste gevallen tegenwoordig ook niks anders meer dan een status symbool, zo'n diploma.
Ik zeg "in de meeste gevallen" dus u moet zich niet persé aangesproken voelen natuurlijk.
Maar toch, een academicus die met z'n fietske afkomt zal ook maar scheef bekeken worden.
Dus in uw geval om enige geloofwaardigheid aan uw "ambt, carrière of what ever" te geven bent u min of meer zelfs "verplicht" u zelf goed te kleden, goed te huisvesten en minstens een goede en dure wagen aan te schaffen.
Wat u meteen onderscheid van wie dat niet zal hebben.

Dat wordt dus toch nog hard werken waarschijnlijk; wat u meteen ook weer gewoon werkmens onder de werkende klasse mensen maakt.

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 augustus 2006 om 10:25.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 10:27   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is in de meeste gevallen tegenwoordig ook niks anders meer dan een statuus symbool, zo'n diploma.
Ik zeg "in de meeste gevallen" dus u moet zich niet persé aangesproken voelen natuurlijk.
Maar toch, een academicus die met z'n fietske afkomt zal ook maar scheef bekeken worden.
Dus in uw geval om enige geloofwaardigheid aan uw "ambt, carrière of what ever" te geven bent u min of meer zelfs "verplicht" u zelf goed te kleden, goed te huisvesten en minstens een goede en dure wagen aan te schaffen.
Wat u meteen onderscheid van wie dat niet zal hebben.

Dat wordt dus toch nog hard werken waarschijnlijk; wat u meteen ook weer gewoon werkmens onder de werkende klasse mensen maakt.
Hij heeft het niet over een auto of niet, maar over het soort auto.
Hij heeft het niet over de werkende klasse, maar over de parvenu's daaronder.
Dus, om in de parallel kompleet te zijn, moeten we vragen: welk soort diploma?
Voor wat mij betreft, ik ben een Master aan het halen in het bestrijden van Autogeddon...
Oud 5 augustus 2006, 10:30   #19
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Awel, ik zal eens een paar uren reserveren op
mijn bib-computer, om hier eens op te antwoorden zie.
Nu is't te druk, wacht tot maandag.
Oud 5 augustus 2006, 10:32   #20
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Amaai.
Costa Del Beton.
Vijenzeventig kilometer lang.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 augustus 2006 om 10:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be