Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 29 juli 2016, 23:13   #681
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Als het goeie toebak is.
Wat dacht je van dit merk?

Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline  
Oud 29 juli 2016, 23:18   #682
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Idd, jammer.

Hoe dan ook, het ‘geloof’ in het nazisme als veroveringsideologie, dat uitgaat van het onderscheid tussen ‘eigen volk’ en ‘de anderen’, is ondertussen verboden in alle vormen van publieke expressie in het Westen, ook voor een ‘gematigde’ versie ervan.
Daarom dient imo de islam hier ook verboden te worden, gezien dat ‘geloof’ als veroveringsideologie ook gebaseerd is op het onderscheid tussen ‘eigen volk’ en ‘de anderen’ en dit eveneens voor een zgn ‘gematigde’ versie ervan.

Waarom zou men daartussen dan een onderscheid moeten maken, als de kernleer van beide machtsvormen de onderdrukking en/of uitroeiing van ‘de ander’ voor ogen hebben ?
amai wat een woordenkramerij om het toch maar een draai te kunnen geven.

Als het gaat over de basics "onderscheid tussen ‘eigen volk’ en ‘de anderen’" in welke gematigde versie ook dan zit ge al flink fout daar ik nog met een regelmaat van de klok vuil-VB folderkes ontvang, hier dagelijks de nodige uitlatingen hoor en ga ik naar het eerste café om de hoek, etc dan hoor ik dat ook.
Daar is alvast niks verboden aan en al zeker niet in alle vormen van publieke expressie zoals je stelt.
Evenmin het geloof of 'geloof' daarin.

Dan het stukje over het nazisme.
Je vergist je... dat is helemaal niet verboden.
( Er is een strikt verbod voor een aantal liederen, de hitlergroet en nazi-symbolen in Duitsland. )
In België is dat niet zo of beter gezegd niet expliciet daar het wel kan gebruikt worden als bezwarend materiaal bij een aanklacht van bv. racisme/discriminatie.
Het 'geloof' erin is derhalve niet verboden.
praha is offline  
Oud 29 juli 2016, 23:19   #683
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Idd, jammer.

Hoe dan ook, het ‘geloof’ in het nazisme als veroveringsideologie, dat uitgaat van het onderscheid tussen ‘eigen volk’ en ‘de anderen’, is ondertussen verboden in alle vormen van publieke expressie in het Westen, ook voor een ‘gematigde’ versie ervan.
Daarom dient imo de islam hier ook verboden te worden, gezien dat ‘geloof’ als veroveringsideologie ook gebaseerd is op het onderscheid tussen ‘eigen volk’ en ‘de anderen’ en dit eveneens voor een zgn ‘gematigde’ versie ervan.

Waarom zou men daartussen dan een onderscheid moeten maken, als de kernleer van beide machtsvormen de onderdrukking en/of uitroeiing van ‘de ander’ voor ogen hebben ?

Als het gaat over de basics "onderscheid tussen ‘eigen volk’ en ‘de anderen’" in welke gematigde versie ook dan zit ge al flink fout daar ik nog met een regelmaat van de klok vuil-VB folderkes ontvang, hier dagelijks de nodige uitlatingen hoor en ga ik naar het eerste café om de hoek, etc dan hoor ik dat ook.
Daar is alvast niks verboden aan en al zeker niet in alle vormen van publieke expressie zoals je stelt.

( Er is een strikt verbod voor een aantal liederen, de hitlergroet en nazi-symbolen in Duitsland. )
In België is dat niet zo of beter gezegd niet expliciet daar het wel kan gebruikt worden als bezwarend materiaal bij een aanklacht van bv. racisme/discriminatie.
praha is offline  
Oud 29 juli 2016, 23:21   #684
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik zie dan weer jou eerder rondjes fietsen.

Citaat:
Idd, ik ben ook voor ‘eigen volk eerst’, daar is op zich niks mis mee, want �*lle volkeren ter wereld huldigen dat principe.
Citaat:
Kuch…nazisme …gastoestanden...cijfers... revi-…verboden.. kuch..
Citaat:
Klopt, het prediken van koranische teksten die discrimineren en aanzetten tot geweld tov anders*- en ongelovigen ook niet.
*(en daar reken ik ook de verschillende strekkingen binnen de islam toe)

Als alle terreuraanslagen van de afgelopen jaren in Europa zouden gepleegd zijn door extreemrechtsen, die hun ‘inspiratie’ zouden halen uit de teksten van ‘Mijn Kamp’ en dagelijks 5 x hun kortbesnorde ‘profeet’ aanbidden, zou je wsl zélf pleiten voor een beenhard tot�*�*lverbod op nazisme, ook voor de ‘meerderheid van gematigde’ en geweld afwijzende’ nazi’s.

Want ondanks de zgn ‘gematigde meerderheid’ van resp nazi’s en moslims, hebben/blijven ze allebei het ‘geloof’ voor ogen houden van een duizendjarig rijk annex de ummah, waarin hún onveranderlijke idealen alsnog mondiaal verwezenlijkt zullen worden en net d�*t gegeven blijft een acute bedreiging voor de vrijheid en het welzijn van ‘de ander’.

Dus opnieuw luidt de vraag: Waarom zou men daartussen dan een onderscheid moeten maken, als de basisleer van beide machtsvormen - zowel extremistisch als gematigd - de achterstelling, onderdrukking, discriminatie en/of uitroeiing van ‘de ander’ voor ogen hebben ?

Benieuwd met welk antwoord je hiér nu weer gaat rondkoersen.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 29 juli 2016 om 23:51.
Diego Raga is offline  
Oud 29 juli 2016, 23:24   #685
Diego Raga

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 29 juli 2016 om 23:50.
Diego Raga is offline  
Oud 29 juli 2016, 23:29   #686
Diego Raga

Standaard

dubbel

Diego Raga is offline  
Oud 29 juli 2016, 23:32   #687
Diego Raga

Standaard

dubbel

Diego Raga is offline  
Oud 31 juli 2016, 17:42   #688
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het zou mij verbazen moest meer dan 3% van de moslims de oude Arabische teksten grondig bestudeerd hebben.
Mij ook. Maar dat doet er niet toe: het zijn de zelfverklaarde theologen op dit forum waarmee ik discussieer. En om een eufemisme te gebruiken: ik betwijfel hun deskundigheid.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 1 augustus 2016, 00:03   #689
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik ben het volledig eens met jou als je specifeert naar hun tekstboeken met hun salafistische doctrine. Want het is daarmee, en niet met de koran + volgteksten dat zij mensen tot terreur daden manipuleren.
Zal ik je alle haatverzen, tot moord, intolerantie aanzettende verzen uit de koran even plakken hier, ik ga er vanuit dat je kan lezen, dat boek is overal te vinden + andere islamitische geschriften. ook over de levenswandel van de profeet.
Citaat:
Ik ben het niet eens met dalibor zijn voorbeeld : hij had het vlaams blok moeten nemen. Dan verwijs ik je door naar hun tekstboek vol haat : het originele 70 punten plan van Fuhrer Philip.
Dat 70 puntenplan waarvan de meeste punten reeds lang van kracht zijn in zoveel andere landen, en waarvan schoorvoetend door andere partijen punten worden overgenomen alsof 't uit hun eigen koker komt, d�*t puntenplan?
Bovendien is dat 70 puntenplan kinderspel vergeleken met de haatverzen uit 't haatboek van de doodscultus.
Citaat:
En vergis je niet : de websites van ELF en ALF hebben al veel mensen weten te bekoren tot het stellen van eco terroristische daden. http://handofreason.com/2011/featured/eco-terrorism
Ecoterrorisme houdt geen enkel gevaar in voor mijn persoonlijke rechten & vrijheden, zelfs niet voor de rechten & vrijheden van ons hele continent, dat kan en mag bestreden worden, net als elk ander terrorisme, waaronder ook mohamedaans terrorisme.
Islam niet, islam is onaantastbaar edoch de meest gevaarlijke, onderdrukkende, mensonterende, vrouwonvriendelijke enzovoorts ... ideologie ooit.
SDX is offline  
Oud 1 augustus 2016, 00:05   #690
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Mij ook. Maar dat doet er niet toe: het zijn de zelfverklaarde theologen op dit forum waarmee ik discussieer. En om een eufemisme te gebruiken: ik betwijfel hun deskundigheid.
Deskundigheid waarin?

Lezen?
Ik kan lezen, ik lees wat er staat en er staat wat ik lees, je kan er helaas niets anders van maken, hoe graag je misschien wel zou willen.
SDX is offline  
Oud 1 augustus 2016, 00:06   #691
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Deskundigheid waarin?
In patatten schellen.

Domme vragen, dito antwoorden.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 1 augustus 2016, 06:33   #692
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hoewel de Raad van State hem daar niet bepaald in helpt.

Citaat:
Precies omdat de godsdienstvrijheid ook deel is van onze wetten zegt de Raad van State in een advies dat een volledig verbod in strijd is met de grondrechten. Het zou bepaalde gelovigen in de onmogelijkheid stellen hun geloof te beleven.
Voor alle duidelijkheid: ik vind dat een zwak advies, aangezien die onmogelijkheid relatief is. Vlees eten is geen absluut levensnoodzakelijk iets, en er is nog de import (al zou je wat dat betreft ervoor kunnen opteren dat vlees uit onverdoofde slachtingen ook niet mag ingevoerd worden).

Soit, ik wil maar aangeven dat in het concept "onze wetten" de godsdienstvrijheid al in zit, en dat voor er hier moslims waren andere geloofsgroepen een hoop rechten hebben afgedwongen onder die vrijheid.
Dierenmishandeling is "geen geloofsbeleving! raad van state op of neer...
de vuile muilekoek is offline  
Oud 1 augustus 2016, 06:43   #693
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik ben het volledig eens met jou als je specifeert naar hun tekstboeken met hun salafistische doctrine. Want het is daarmee, en niet met de koran + volgteksten dat zij mensen tot terreur daden manipuleren.

Ik ben het niet eens met dalibor zijn voorbeeld : hij had het vlaams blok moeten nemen.
Citaat:
Dan verwijs ik je door naar hun tekstboek vol haat : het originele 70 punten plan van Fuhrer Philip.
En vergis je niet : de websites van ELF en ALF hebben al veel mensen weten te bekoren tot het stellen van eco terroristische daden. http://handofreason.com/2011/featured/eco-terrorism
ben je daar weer met jun Fuhrer Philip ... t'is altijd uw zelfde simpel verweer ... vergelijk hem eens met Erdogan... dat is geen Fuhrer zekers hé .... ja ne stok zoeken om een hond te slaan is 't gemakkelijkste ... en hadden ze het plan toen oprecht eens bestudeerd en aanvaard kon ook geleidelijk en gedeeltelijk ingebracht worden ,dan hadden wij nu al die misserie niet met die indringers die niks opbrengen die goed is, profiteurs noem ik ze, vuile bloedzuigers...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 1 augustus 2016 om 06:44.
de vuile muilekoek is offline  
Oud 1 augustus 2016, 10:24   #694
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Tja, als je geen argumenten kunt weerleggen ...
fallen_angel is offline  
Oud 1 augustus 2016, 13:36   #695
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Tja, als je geen argumenten kunt weerleggen ...
Ik heb reeds tientallen malen herhaald dat ik geen inhoudelijke discussie over de Koran ga voeren, net omdat ik daar te weinig over weet. Dat betekent echter niet dat wat de zelfverklaarde theologen op dit forum beweren, correct is.

Nebur is offline  
Oud 1 augustus 2016, 13:41   #696
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb reeds tientallen malen herhaald dat ik geen inhoudelijke discussie over de Koran ga voeren, net omdat ik daar te weinig over weet. Dat betekent echter niet dat wat de zelfverklaarde theologen op dit forum beweren, correct is.
Al reeds gepost door iemand, maar nog eens.

Soera 2:193, 8:39;
"Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort."

Soera 3:200
"O gelovigen, houdt geduldig vol en biedt geduldig weerstand en rust u uit voor de strijd en vreest Allah."

Soera 4:76
"Zij die geloven, strijden op de weg van Allah, maar de ongelovigen strijden op de weg van de afgod. Bestrijdt dus de handlangers van Satan."

Soera 4:84
"Strijdt dan op de weg van Allah, zonder een last op u te nemen tenzij voor uzelf, en spoort de gelovigen aan."

Soera 4:89 (Specifiek tegen degenen die de islam afvallig worden, is het vers) :
"Als zij zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden."

Soera 5:33
"Doch de straf voor hen die Allah en Zijn boodschapper bestrijden en verderf (= ongeloof) brengen in het land, is dat zij gedood worden of gekruisigd, dat hun beide handen of voeten afgehakt worden, of dat zij verbannen worden."

Soera 8:12
"Ik zal terreur zaaien in het hart van de ongelovigen. Slaat hun het hoofd af, verminkt hen in alle ledematen."

Soera 8:60
"En treft voorbereidingen tegen hen, met wat gij hebt aan weerbaarheid en paardenmacht, om daarmee Allahs vijand te verschrikken."

Soera 8:65
"O gij profeet, spoort de gelovigen aan tot de strijd."

Soera 9:5
"Doodt de afgodendienaars waar ge hen maar vindt, neemt hen gevangen en belegert hen en bereidt hun alle soorten hinderlaag."

Soera 9:14
"Strijdt tegen hen. Allah zal hen door uw handen straffen en hen vernederen."

Soera 9:29
"Bestrijdt hen die niet geloven in Allah, noch in de Laatste Dag, en die niet verboden stellen wat Allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld (= de heidenen), en hen die zich niet voegen naar de ware religie onder degenen aan wie de Schrift gegeven is (= joden en christenen), totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid."

Soera 9:41
"Rukt uit lichtbeladen en zwaarbeladen en strijdt, met uw bezittingen en uw persoon, op de weg van Allah."

Soera 9:73 en 66:9
"Voert oorlog tegen de ongelovigen en de huichelaars en pakt hen hard aan."

Soera 9:111
"Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun bezit en hun persoon gekocht in ruil voor het paradijs: zij vechten op de weg van Allah en doden en worden gedood."

Soera 9:123
Strijdt tegen de ongelovigen in uw omgeving, en laat hen hardheid in u vinden."

Soera 25:52
"Luistert niet naar de ongelovigen en bestrijdt hen met grote ijver."]

Soera 37:22-23
"Verzamel hen die verkeerd deden, samen met hun vrouwen, en met dat wat zij vereerden in plaats van Allah, en stuur hen de weg op naar het hellevuur."

Soera 47:4
"Wanneer gij de ongelovigen tegenkomt, houwt dan in op hun nek en wanneer gij onder hen een bloedbad aangericht hebt, bindt hen (= de overlevenden) dan in de boeien."

Soera 48:29
En dit is de ongekuiste versie van het verhaal dat de islam de religie van de broederlijkheid is : "Mohammed is Allahs apostel. Zij die hem volgen zijn meedogenloos voor de ongelovigen maar mild voor elkander."

Soera 2:216
"U is voorgeschreven te strijden, ook al is het met tegenzin. Maar mogelijk hebt gij tegenzin in iets, hoewel het goed is voor u."

Soera 3:142
"Of meent gij, dat gij het Paradijs zult binnengaan zonder dat Allah diegenen onder u heeft leren kennen die strijd voeren, en de geduldig volhardenden ?"

Soera 3:157-158
"En indien gij gedood wordt op de weg van Allah, of sterft, dan is waarlijk de vergiffenis van Allah en de barmhartigheid beter dan wat gij vergaart. En indien gij sterft of gedood wordt, dan wordt gij tot Allah vergaderd."

Soera 4:74
"Laten zij op de weg van Allah strijden, die het nabije leven verkopen voor het latere leven. Wie strijdt op de weg van Allah, en dan gedood wordt of overwint, die zullen wij een ontzaglijk loon geven."

Soera 8:15-16
"Wanneer gij de ongelovigen ontmoet, klaar voor de strijd, wendt hun dan niet de rug toe. Wie hun de rug toewendt, tenzij in een tactische beweging of om het moslim-leger te vervoegen, die haalt zich Allahs toorn op de hals, en zijn bestemming is de hel, een ellendige reis."

Soera 9:20
"Zij die geloven en uitgeweken zijn (met Mohammed naar Medina), en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon, zijn hoger in rang bij Allah. En diegenen, dat zijn de gelukzaligen."

Soera 9:39
"Indien gij niet uitrukt, zal Hij u straffen met pijnlijke bestraffing, en zal Hij een ander volk voor u in de plaats stellen."

"Allah heeft van de gelovigen hun persoon en bezittingen hiermee gekocht, dat voor hen het Paradijs zal zijn, zodat zij strijden op de weg van Allah en doden en gedood worden, zoals toegezegd in de Thorah en het Evangelie en de Koran. Wie vervult zijn verbondsplicht beter dan Allah ? Verheugt u dan over de handel die ge met Hem zijt aangegaan. En dat is de grote gelukzaligheid."

Soera 49:15
"De gelovigen zijn slechts zij die geloven in Allah en Zijn boodschapper en daarna niet meer twijfelen en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon. Diegenen, dat zijn de oprechten."

Soera 61: 4
Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.

Soera 4: 101
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Wat hebben de forumtheologen U wijsgemaakt dat niet strookt? Hoe kan U het überhaupt weten als U er zo goed als niets van afweet?
Peche is offline  
Oud 1 augustus 2016, 13:58   #697
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Al reeds gepost door iemand, maar nog eens.

Soera 2:193, 8:39;
"Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort."

Soera 3:200
"O gelovigen, houdt geduldig vol en biedt geduldig weerstand en rust u uit voor de strijd en vreest Allah."

Soera 4:76
"Zij die geloven, strijden op de weg van Allah, maar de ongelovigen strijden op de weg van de afgod. Bestrijdt dus de handlangers van Satan."

Soera 4:84
"Strijdt dan op de weg van Allah, zonder een last op u te nemen tenzij voor uzelf, en spoort de gelovigen aan."

Soera 4:89 (Specifiek tegen degenen die de islam afvallig worden, is het vers) :
"Als zij zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden."

Soera 5:33
"Doch de straf voor hen die Allah en Zijn boodschapper bestrijden en verderf (= ongeloof) brengen in het land, is dat zij gedood worden of gekruisigd, dat hun beide handen of voeten afgehakt worden, of dat zij verbannen worden."

Soera 8:12
"Ik zal terreur zaaien in het hart van de ongelovigen. Slaat hun het hoofd af, verminkt hen in alle ledematen."

Soera 8:60
"En treft voorbereidingen tegen hen, met wat gij hebt aan weerbaarheid en paardenmacht, om daarmee Allahs vijand te verschrikken."

Soera 8:65
"O gij profeet, spoort de gelovigen aan tot de strijd."

Soera 9:5
"Doodt de afgodendienaars waar ge hen maar vindt, neemt hen gevangen en belegert hen en bereidt hun alle soorten hinderlaag."

Soera 9:14
"Strijdt tegen hen. Allah zal hen door uw handen straffen en hen vernederen."

Soera 9:29
"Bestrijdt hen die niet geloven in Allah, noch in de Laatste Dag, en die niet verboden stellen wat Allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld (= de heidenen), en hen die zich niet voegen naar de ware religie onder degenen aan wie de Schrift gegeven is (= joden en christenen), totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid."

Soera 9:41
"Rukt uit lichtbeladen en zwaarbeladen en strijdt, met uw bezittingen en uw persoon, op de weg van Allah."

Soera 9:73 en 66:9
"Voert oorlog tegen de ongelovigen en de huichelaars en pakt hen hard aan."

"Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun bezit en hun persoon gekocht in ruil voor het paradijs: zij vechten op de weg van Allah en doden en worden gedood."

Soera 9:123
Strijdt tegen de ongelovigen in uw omgeving, en laat hen hardheid in u vinden."

Soera 25:52
"Luistert niet naar de ongelovigen en bestrijdt hen met grote ijver."]

Soera 37:22-23
"Verzamel hen die verkeerd deden, samen met hun vrouwen, en met dat wat zij vereerden in plaats van Allah, en stuur hen de weg op naar het hellevuur."

Soera 47:4
"Wanneer gij de ongelovigen tegenkomt, houwt dan in op hun nek en wanneer gij onder hen een bloedbad aangericht hebt, bindt hen (= de overlevenden) dan in de boeien."

Soera 48:29
En dit is de ongekuiste versie van het verhaal dat de islam de religie van de broederlijkheid is : "Mohammed is Allahs apostel. Zij die hem volgen zijn meedogenloos voor de ongelovigen maar mild voor elkander."

Soera 2:216
"U is voorgeschreven te strijden, ook al is het met tegenzin. Maar mogelijk hebt gij tegenzin in iets, hoewel het goed is voor u."

Soera 3:142
"Of meent gij, dat gij het Paradijs zult binnengaan zonder dat Allah diegenen onder u heeft leren kennen die strijd voeren, en de geduldig volhardenden ?"

Soera 3:157-158
"En indien gij gedood wordt op de weg van Allah, of sterft, dan is waarlijk de vergiffenis van Allah en de barmhartigheid beter dan wat gij vergaart. En indien gij sterft of gedood wordt, dan wordt gij tot Allah vergaderd."

Soera 4:74
"Laten zij op de weg van Allah strijden, die het nabije leven verkopen voor het latere leven. Wie strijdt op de weg van Allah, en dan gedood wordt of overwint, die zullen wij een ontzaglijk loon geven."

Soera 8:15-16
"Wanneer gij de ongelovigen ontmoet, klaar voor de strijd, wendt hun dan niet de rug toe. Wie hun de rug toewendt, tenzij in een tactische beweging of om het moslim-leger te vervoegen, die haalt zich Allahs toorn op de hals, en zijn bestemming is de hel, een ellendige reis."

Soera 9:20
"Zij die geloven en uitgeweken zijn (met Mohammed naar Medina), en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon, zijn hoger in rang bij Allah. En diegenen, dat zijn de gelukzaligen."

Soera 9:39
"Indien gij niet uitrukt, zal Hij u straffen met pijnlijke bestraffing, en zal Hij een ander volk voor u in de plaats stellen."

"Allah heeft van de gelovigen hun persoon en bezittingen hiermee gekocht, dat voor hen het Paradijs zal zijn, zodat zij strijden op de weg van Allah en doden en gedood worden, zoals toegezegd in de Thorah en het Evangelie en de Koran. Wie vervult zijn verbondsplicht beter dan Allah ? Verheugt u dan over de handel die ge met Hem zijt aangegaan. En dat is de grote gelukzaligheid."

Soera 49:15
"De gelovigen zijn slechts zij die geloven in Allah en Zijn boodschapper en daarna niet meer twijfelen en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon. Diegenen, dat zijn de oprechten."

Soera 61: 4
Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.

Soera 4: 101
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Wat hebben de forumtheologen U wijsgemaakt dat niet strookt? Hoe kan U het überhaupt weten als U er zo goed als niets van afweet?
Dit zijn geen soeras maar ayat, mv van aya (vers). Een aya moet je in de context lezen van de volledige soera.
DucDEnghien is offline  
Oud 1 augustus 2016, 14:06   #698
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dit zijn geen soeras maar ayat, mv van aya (vers). Een aya moet je in de context lezen van de volledige soera.
En de context is?

...dat 't maar voor de grap, om te lachen is?
SDX is offline  
Oud 1 augustus 2016, 14:52   #699
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als u denkt met die citaten mijn punt te kunnen counteren, dan hebt u net mijn punt gemist. Ofwel is het onwil of uit onmacht, maar in beide gevallen is het zinloos om er verder op in te gaan.

Op verdere pogingen om een inhoudelijke fantoomdiscussie over oude Arabische teksten aan te gaan, zal ik enkel nog met de volgende standaardtekst reageren:

Voor de elfendertigste keer: ik ga met zelfverklaarde forumtheologen geen inhoudelijke discussie aan over de interpretatie van oude Arabische teksten. Dit zou noch politiek relevant noch intellectueel nuttig zijn.

Nebur is offline  
Oud 1 augustus 2016, 15:31   #700
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Waarom beweer je dan zaken over de islam als je niets van de koran afweet? Of hebben de koran en de islam niets met elkaar te maken?

Typisch non argument, de 'zelfverklaarde theologen', heb je nu echt echt echt niets in te brengen?
fallen_angel is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be