![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet echt maar sommige zullen het cirkeltje beu zijn.
jij bent gewoon een paar eeuwen te laat geboren. Laatst gewijzigd door 1207 : 2 april 2012 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#702 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#703 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn positie gaat uit van wetenschap, de uwe eerder spiritueel/emotioneel.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#704 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Of dit zo is zal niemand weten, de barriere van abortus vervalt vanaf wanneer de baby effectief geboren is en pijn voelt. Voor mij is een eicel ook geen persoon. Indien abortus tot een beter leven kan leiden, laat dit dan zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#705 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
net zoals ik de katholieke kerk haar mening respecteer en die in deze zelfs zaken als masturbatie en anticonceptie verwerpt omdat dit al leven is volgens hun. de evolutie is geleidelijk en er is geen harde duidelijke grens te trekken daarom dat verschillende landen ook verschillende wetgevingen hebben en bij elke wetgeving zul je zien dat de foetus tijdens de zwangerschap meer en meer rechten krijgt. ik zou zeggen laat ons de hand schudden en dit topic begraven. JE zult een diepkatholieke ook niet kunnen overtuigen dat een condoom geen moord is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind niet dat het verantwoord is om iemand te doden, ook al zou hij of zij er niks van voelen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
... maar je zal er niks van voelen hoor"... Tjach?! Ik heb daar dan ook een probleem mee. En het zou ook mijn kind kunnen zijn, maar dit geheel terzijde. Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bron:http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=QQ3NU9U1 Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#708 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#709 |
Minister-President
|
![]() Paulus,
Een embryo wordt in de Belgische wet gedefinieerd als een cel of samenhangend geheel van cellen met het vermogen uit te groeien tot een mens. Wat vind je van in vitro fertilisatie waarbij embryo's worden gemaakt én vernietigd met het doel een koppel dat niet langs de natuurlijke weg zwanger kan worden toch kinderen te bezorgen? Heeft dat leven recht op bestaan of niet? Moeten de kinderen die zo ontstaan zijn levenslang schuldgevoelens hebben omdat - volgens jouw definitie - er een aantal kindermoorden hebben plaatsgegrepen in het proces om hun leven mogelijk te maken. Zijn die ouders 'moordenaars' op bestelling? En wat is het principiële verschil met de abortus van een embryo?
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 2 april 2012 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#710 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#711 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#712 |
Minister-President
|
![]() Ik ben voor abortus ook 'niet echt te vinden', (maar heb er wel begrip voor).
Mag ik uit je antwoord naar analogie opmaken dat we over abortus hetzelfde standpunt delen? Je geeft een 'jezuïtenantwoord' en ontwijkt de vragen.
![]() |
#713 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien zullen zelfs twee nachtjes nodig zijn. Je "in vitro-vraag", was raak, zal ik maar bekennen. Dat verdien je wel. Tweestrijd, twijfel,...en heel veel hardnekkigheid, je kent me wel. Maar, ik beloof niks. Ik kan ook niet zo snel denken als jij. Geef me wat tijd. OK? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#714 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
waarom betogen voor iets dat er al is? en als jij de paus kunt overtuigen dat condoomgebruik geen moord is dan buig ik nederig het hoofd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 |
Minister-President
|
![]() Dank je wel Paulus voor de opening die je (misschien) voor jezelf maakt.
Een afgewogen denkproces, anders dan een ideologisch standpunt, maakt een mens tot mens verbonden met de anderen, het kernpunt van ware religie.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 2 april 2012 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#716 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#717 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Een vrouw heeft rechten..." Wie zou dit ontkennen? Maar houdt "rechten" ook het doden in van ongeboren leven? Heb ik als man ook dat recht? Mag ik m'n vrouw bijvoorbeeld onder druk zetten om abortus te plegen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#718 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bent u dan de mening toegedaan dat christenen hun mening niet openbaar mogen verkondigen en dat ze bij alles maar moeten zwijgen en slikken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#720 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten niet. Het begrip "persoon" is een eerder een filosofisch-religieus concept, waar de wetenschap zich bijgevolg ook niet in mengt. Uw criteria zijn bijgevolg niet "wetenschappelijk", maar gewoon "ideologisch". |
|
![]() |
![]() |