Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2007, 11:49   #741
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dereien Bekijk bericht
Meer woorden zullen we er niet meer aan verspillen daar de vakbonden hun juridische dienst de opdracht hebben gegeven om welke klacht of valse aanteigeningen ook tegenover de Penitentiaire Beambten, dat er dan bij het gerecht klacht wordt neergelegd met burgelijke partijstelling opdat rechts vervolging mogelijk zou zijn.
Inmiddels werden alle postings op Politics be van : Karma, Mambo (ex - gedetineerde), Kaffer overgemaakt aan de advocaat die het dossier beheerd.
Uit de fax verkregen loopt het onderzoek ook naar alle anarchistische groeperingen waar bij het eerste onderzoek naar die groepen, verschillende ex - gedetineerden in voorkomen.

ACV – Openbare Diensten Gevangenissen
ACOD- Penitentiair complex
VSOA gevangenis
Als men de mensen wil vervolgen die een mening of kritiek hebben op een beleid van de overheid heeft men ....politiek asielrecht in een ander land.
Oud 23 januari 2007, 15:46   #742
dereien
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Kijk, ik ben hoofdopvoeder (neen, niet diegene die Dereien altijd aanhaalt) van een aantal jongeren die men "gedragsgestoord" noemt (ik zit al ongeveer dertig jaren in het vak). Ik bekijk het anders, onze jongeren denken gewoon niet volgens het geijkte stramien.
Maar als de dialoog stopt en plaats maakt voor onderdrukking dan krijgt men de rekening nadien gepresenteerd. Zeker weten.
Ik heb opvoeders gekend die het recht!!! in eigen handen namen.
't Is maar hoe je het bekijkt.

Dit zijn nu eens geen CIPIERS maar opvoeders !

ANTWERPEN -- De Antwerpse correctionele rechtbank heeft vrijdag de 21-jarige Stijn A. veroordeeld tot een effectieve gevangenisstraf van negen jaar. A. stond terecht voor verkrachting en aanranding van de eerbaarheid van minderjarigen, die onder zijn hoede stonden. Hij werkte als opvoeder in een opvangtehuis in het Antwerpse.

GENT - Het hof van beroep in Gent heeft donderdag de opvoeder Luc D.B. veroordeeld tot acht jaar gevangenisstraf voor de verkrachting en aanranding van minderjarige mentaal gehandicapten in het Medisch Pedagogisch Instituut (MPI) Tordale in Torhout. De 53-jarige ex-broeder uit Sint-Jans-Molenbeek kreeg in eerste aanleg in Brugge nog de maximumstraf van tien jaar cel.

TORHOUT/BRUGGE/TIELT - Geert V. (49) uit Tielt, gewezen opvoeder-atelierleider bij de gehandicapteninstelling VZW Tordale in Torhout, is gisteren door de correctionele rechtbank van Brugge veroordeeld tot vijf jaar effectief voor zedenfeiten met mentaal gehandicapte jongens en meisjes die er een aangepaste opleiding kregen. De slachtoffers waren meerderjarig, maar bevonden zich juridisch in een verlengde staat van minderjarigheid wegens hun handicap.

MAASEIK - Een 34-jarige opvoeder zit al bijna een half jaar in de cel op verdenking van zedenfeiten. De man zou van 1999 tot op het ogenblik van zijn aanhouding ontucht hebben gepleegd met een tiental kinderen, allen tussen 8 en 14 jaar oud.

Laatst gewijzigd door dereien : 23 januari 2007 om 16:13.
dereien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 16:17   #743

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit zijn nu eens geen CIPIERS maar opvoeders !

ANTWERPEN -- De Antwerpse correctionele rechtbank heeft vrijdag de 21-jarige Stijn A. veroordeeld tot een effectieve gevangenisstraf van negen jaar. A. stond terecht voor verkrachting en aanranding van de eerbaarheid van minderjarigen, die onder zijn hoede stonden. Hij werkte als opvoeder in een opvangtehuis in het Antwerpse.

GENT - Het hof van beroep in Gent heeft donderdag de opvoeder Luc D.B. veroordeeld tot acht jaar gevangenisstraf voor de verkrachting en aanranding van minderjarige mentaal gehandicapten in het Medisch Pedagogisch Instituut (MPI) Tordale in Torhout. De 53-jarige ex-broeder uit Sint-Jans-Molenbeek kreeg in eerste aanleg in Brugge nog de maximumstraf van tien jaar cel.

TORHOUT/BRUGGE/TIELT - Geert V. (49) uit Tielt, gewezen opvoeder-atelierleider bij de gehandicapteninstelling VZW Tordale in Torhout, is gisteren door de correctionele rechtbank van Brugge veroordeeld tot vijf jaar effectief voor zedenfeiten met mentaal gehandicapte jongens en meisjes die er een aangepaste opleiding kregen. De slachtoffers waren meerderjarig, maar bevonden zich juridisch in een verlengde staat van minderjarigheid wegens hun handicap.

MAASEIK - Een 34-jarige opvoeder zit al bijna een half jaar in de cel op verdenking van zedenfeiten. De man zou van 1999 tot op het ogenblik van zijn aanhouding ontucht hebben gepleegd met een tiental kinderen, allen tussen 8 en 14 jaar oud.
Ja, en dit zijn dan de gevallen die er onherroepelijk uit moeten natuurlijk evenzeer als cipiers die machtsmisbruik uitoefenen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 16:35   #744
dereien
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ja, en dit zijn dan de gevallen die er onherroepelijk uit moeten natuurlijk evenzeer als cipiers die machtsmisbruik uitoefenen.
Eindelijk.... eens een verstandig woord van u.
Oud 23 januari 2007, 17:42   #745
Sangria
Vreemdeling

Standaard wijkwachter

Citaat:
Eindelijk.... eens een verstandig woord van u.

ter info: wie Dereien als wijkwachter verder wil volgen in zijn opinies over cipiers en co kan hem nu ook vinden op het Belgisch Politie Forum http://www.hbpf.be/member.php?u=716

sangria
Sangria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 17:54   #746
dereien
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sangria Bekijk bericht
ter info: wie Dereien als wijkwachter verder wil volgen in zijn opinies over cipiers en co kan hem nu ook vinden op het Belgisch Politie Forum http://www.hbpf.be/member.php?u=716

sangria
Als op http://www.hulpdienstenforum-vlaande...orum/index.php
Oud 23 januari 2007, 22:34   #747
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat zie ik?
Dereien: banneling?
Niet dat ik het spijtig vind.
Oud 11 februari 2007, 10:14   #748
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

marijke taffein's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 11 februari 2007 om 10:18.
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 10:56   #749
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

Op donderdag 1 maart vertelt fotografe Lieve Blancqaert, bekend van TV en auteur van de bestseller "Straftijd", in de gevangenis van Tongeren over haar ervaring met het Belgische gevangenisleven. De gevangenis van Tongeren sloot haar deuren op 1 april 2005, de dag dat de gevangenen verhuisden naar de nieuwe gevangenis van Hasselt. Aan Lieve Blancquaert werd gevraagd om haar impressie van het Tongerse gevangenisleven weer te geven. Dit resulteerde in een indrukwekkende reeks beelden die werd opgenomen in de gevangenispresentatie en de bezoekersbrochure van de gevangenis, nu toegankelijk voor het grote publiek.

Blijkbaar heeft Lieve Blancquaert iets met gevangenissen, want in oktober 2005 startte zij in de Leuvense hulpgevangenis met een bijzonder project dat onlangs resulteerde in het boek "(Straf)Tijd. Getuigenissen van mijn lief, mijn kind, mijn ma, mijne chef en ik". Gedetineerden, personeelsleden en bezoekers-familieleden beschikten gedurende korte periode over een digitaal toestel om het begrip tijdsbeleving in de cel te verbeelden. Lieve Blancquaert maakte van elke persoon een portret. Indringende getuigenissen waarin de betrokkenen open en zonder vrees praten over hun ervaringen met het gevangenisleven. Wat doet dat met een mens, in contact komen met die verguisde wereld ? Is er menselijkheid in een gevangenis ?

Lieve Blanquaert vertelt er u alles over, donderdag 1 maart, in de centrale cellenblok van de gevangenis Tongeren. Vanaf 19u00 kunt u vrij de gevangenis bezoeken. De lezing zelf begint om 20u00. De inkom bedraagt 2,50 euro. Meer info vindt u op http://www.gevangenistongeren.be.

Meer inlichtingen : Gevangenis Tongeren, cel promotie, tel.: 012-67 03 55, e-mail: [email protected].

--------------------------------------------------------------------------------

Actiedag 14 februari 2007
"Niet alleen Plichten maar ook Rechten voor het personeel van de Belgische gevangenissen"

Het gemeenschappelijk vakbondsfront stelt vast dat er grote ontevredenheid en ongerustheid bestaat bij het personeel van de Belgische gevangenissen. De recente invoering van een aantal maatregelen zoals de nieuwe tuchtregeling voor gedetineerden, scheiding van beklaagden en veroordeelden, het nieuw systeem voor fouilles... zorgden voor heel wat ongenoegen. Niet alleen zorgt dit voor heel wat bijkomende taken, maar vooral ook de onverhoedse manier van invoeren zet heel wat kwaad bloed. Ook is het zo dat het personeel meer en meer (onterecht) de schietschijf is van (ex-)gedetineerden die hen 'bestoken' met allerlei klachten. Ook de agressie binnen de muren neemt schrikbare vormen aan.

Daarom eisen we :

- Voorafgaand overleg en evaluatie bij stelselmatig invoeren van de basiswet o.a. uniforme interpretatie en toepassing... (bv. lijfonderzoek) en andere maatregelen.

- Juridische ondersteuning en bescherming van de privacy van het personeel door de overheid bij klachten gedetineerden

- Duidelijkheid over de rechtspositie van het personeel in de nieuwe basiswet

- Sanctionering gedetineerden bij onterechte klachten

- Maatregelen tegenover toenemende agressie tegen personeelsleden

- Nakomen van gemaakte beloftes door de overheid (werken, kledij, communicatiemiddelen,...)

Om onze eisen kracht bij te zetten organiseren wij op 14 februari 2007 een nationale actiedag voor al het personeel van de gevangenissen. Het gaat hier niet om een staking, maar wel om een verminderde dienstverlening met normale personeelsbezetting (geen wijzigingen in de normale dienstlijst van de dag.

Dit houdt in :

Bewaking : geen werkplaatsen, geen kantinebedeling, geen paleizen (niet tegenhouden als ze door de politiediensten gebeuren !), geen lessen, geen transfers, enkel dringende onderhoudswerken - wel bezoek & wandeling !

Verpleging : enkel noodzakelijke & dringende consultaties & tussenkomsten.

Administratie : niet beantwoorden rapportbriefjes.

PSD : niet ontvangen van gedetineerden, enkel behandelen dossiers.

Directie : uitsluitend behandelen dringende rapportbriefjes, géén rapport directeur.

Wij hopen dat we niet moeten overgaan tot hardere acties !!!

Voor het gemeenschappelijk vakbondsfront,
G. Merkelbach, L. Neirynck, J. Lizen, A. Debeukelaer
Oud 11 februari 2007, 11:11   #750
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

--------------------------------------------------------------------------------

en als ik mijn gedacht mag zeggen mambo ...aan uw verklaringen te lezen in deze topic achter de tralies hebben ze U met uwen groten mond die ge ginder natuurlijk ook moest roeren niet de beste tijd van Uw leven toebedeeld .. de haat klinkt echt door in iedere zin die ge schrijft ... ze zullen u een goede harde tijd hebben gegeven en al dat gezever over fier zijn da ge een strafblad hebt haha .. laat me nie lachen ...durf wedden da ge nog droomt van uwen tijd in t gevang maar dan wel in de negatieve zin .... t vraagt natuurlijk meer man dan gij zijt om dat te durven toegeven .... als ge uwen mond houdt als ge in zo n situatie zit dan komt ge er veel beter vanaf maar da kon je natuurlijk niet ... ik heb vijf jaar gevangen gezeten weliswaar niet in de gevangenis...ik denk dat de gevangenis een betere plaats was geweest heb verplicht moeten werken al mijn loon moeten afgeven amper eten gekregen maar ik heb heel vroeg 1 ding geleerd ...wat ik dacht dat hield ik voor mezelf en ik wist dat als er een mogelijkheid was om weg te vluchten ik dat ook zou doen ...alleen heeft het vijf jaar geduurd voor de politie de wil kon opbrengen mij in hun karreke te stoppen en weg te voeren ... nee niet als dader van een misdrijf maar als slachtoffer .....ik ben weliswaar bijna alles verloren dat ik dacht aan zekerheid te hebben in mijn leven maar ik heb hier een leven op kunnen bouwen waar ik zonder de geweigerde medewerking van de politie nooit de kans toe zou hebben gehad in Belgie .ik kan sparen van mijn pensioen mijn kinderen hebben het huis verkocht en ik heb wat geld en ik kan eindelijk doen waar ik als tiener al van droomde reizen ..weliswaar low budget reizen maar ik zie tenminste een stukje van de wereld met mijn eigen ogen ... .

.ze hebben mijn vlucht gerechtvaardigd en ik heb eindelijk een treffelijk leven ...alles heeft 2 kanten Mambo ook de schaduwzijde van het leven heeft zijn zonnige kant ....maar tot die ontdekking ben jij in de gevangenis nooit gekomen....

jij blijft maar afgeven op de profiteurs in de maatschappij ...breekt de cipiers af tot op de grond die mensen werken voor de gevangenene hun free stay en wees maar gerust als ik daar cipier moest zijn en er zaten er daar een paar gelijk gij ...ik zou verdorie ook vloeken da mijn belastingen worden gebruikt om die een schoon leven te geven ... delinquenten zijn de grootste profiteurs die nemen waar ze kunnen zonder te denken wat ze de slachtoffers aandoen en dan vragen ze nog om begrip en medelijden ....

een dopper of een invalide of een steuntrekkende bij het OCMW die krijgt het op zijn rekening van de autoriteiten .... die doet daar geen anderen tekort mee ....die zorgt niet voor menselijk leed om dat betaald te krijgen dat inkomen is zijn recht...ik ben eindelijk een vrij mens en daar kan jij met al je frustraties niks aan veranderen hoezeer je ook vloekt op me ... ik ben weduwe ik trek een overlevingspensioen en kan dat doen in heel de wereld ... ik betaal zelfs belastingen daarop in belgie aangezien het niet naar een buitenlandse bank wordt overgeschreven ....de wet zegt nergens dat ik niet in het buitenland mag leven of waaraan ik dat moet opdoen ... ik leef zuinig spaar en doe het op aan reizen ...

er staat nergens in onze wetboeken dat mensen niet bestraft moeten worden voor de daden die ze stellen en die anderen schade berokkenen en daar heb jij dus de gevolgen van moeten dragen dus geen gezever over de slechte gevangenissen aub ... als kind leren we al dat dat een plaats is waar je beter niet kan terecht komen ....en dat heeft dus blijkbaar een reden die jij aan den lijve hebt ondervonden ... nooit geleerd als kind ...wie niet horen wil ... moet voelen ?????....

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 11 februari 2007 om 11:14.
Oud 11 februari 2007, 11:20   #751
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Aan die halve patat en kopje gebrande gerst hebben ze geen fortuin verspild Marijke/dereien. Immers ze moeten dat niet aankopen maar kweken dat zelf en de gedetineerden mogen ze zelfs nog zelf uit de grond halen.
Maar misschien stond er in de boeken niks van "gebrande gerst" en wel van één of andere "dure koffie" of zo?

tss tss, stel u nog wat te kletsen aan de poorten, dat kost pas geld. Gelet op veel te dure lonen.
Oud 11 februari 2007, 11:30   #752
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

mambo .....Aan die halve patat en kopje gebrande gerst hebben ze geen fortuin verspild Immers ze moeten dat niet aankopen maar kweken dat zelf en de gedetineerden mogen ze zelfs nog zelf uit de grond halen.

antwoord aan mambo een gevangenis is geen vakantiebestemming met dure luxergoederen het is een plaats waar mensen dienen te bezinnen over wat ze de medemens hebben aangedaan ...dat ge daarbij geen glaaske wijn of champagne krijgt en een menu a la carte lijkt me evident .... als ge dat had gewild had ge een reis moeten boeken naar 1 of ander leuk vakantieland en een viersterrenhotel ...

en by the way wat ge met die dereien achter mijnen naam wil zeggen geen idee maar ik ben zeker enkel marijke en heb met die dereien niks te maken...ik hou me nie bezig met dubbele profielen

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 11 februari 2007 om 11:33.
Oud 11 februari 2007, 11:33   #753
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Aan die halve patat en kopje gebrande gerst hebben ze geen fortuin verspild Marijke/dereien. Immers ze moeten dat niet aankopen maar kweken dat zelf en de gedetineerden mogen ze zelfs nog zelf uit de grond halen.
Maar misschien stond er in de boeken niks van "gebrande gerst" en wel van één of andere "dure koffie" of zo?

tss tss, stel u nog wat te kletsen aan de poorten, dat kost pas geld. Gelet op veel te dure lonen.
Chat gehalte is te hoog,disissies moeten open staan voor iedereen Mambo !!!!!
Oud 11 februari 2007, 11:38   #754
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein Bekijk bericht

een gevangenis is geen vakantiebestemming met dure luxergoederen het is een plaats waar mensen dienen te bezinnen over wat ze de medemens hebben aangedaan ...dat ge daarbij geen glaaske wijn of champagne krijgt en een menu a la carte lijkt me evident .... als ge dat had gewild had ge een reis moeten boeken naar 1 of ander leuk vakantieland en een viersterrenhotel ...
tss tss, de gevangenis is een plaats waar je een vrijheidsberoving ondergaat.
Niks meer en niks minder!
En als je geen geld hebt om de mensen te herbergen moet je ze naar huis laten gaan.
Snappie?

Er staat nergens geschreven of gesproken dat je ze moet voeden met over datum aanbestede rotzooi eten en fysiek of psychisch moet doen lijden.
Tenzij je aast op een totale menselijke tijdbom natuurlijk? Wat zeker niet de eerste of de laatste keer is dat iemand die vrijkomt slechter is dan voordien!
Met dank aan het bestuur en hun chefkes.

Nog niet zolang geleden hadden we de galgenvelden en het rad waar de gedetineerden aan opgehangen en vastgebonden waren met een put onder waar hun botten in vielen.
Meer in Nederland dan hier denk ik.

Heimwee?

Het galgenveld;

Laatst gewijzigd door Mambo : 11 februari 2007 om 11:46.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 11:39   #755
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Chat gehalte is te hoog,disissies moeten open staan voor iedereen Mambo !!!!!
't is waar. Ik zal er 5 minuten tussen laten dat je ook kan posten.
Oud 11 februari 2007, 11:48   #756
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het radbraken

Oud 11 februari 2007, 11:50   #757
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Verstikking in een ketel; voor valsemunters :

Oud 11 februari 2007, 11:50   #758
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Doodstraf door tweedeling;

Oud 11 februari 2007, 11:52   #759
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Duimschroeven; Bij het verhoren van verdachten ging het er weinig zachtzinnig aan toe. Wie niet meteen bekende, kreeg de duimschroeven aangelegd, tenminste bij voldoende bewijs van schuld. Hij moest dan zijn duimen in de openingen zetten, waarna de vleugelmoer werd aangedraaid

Oud 11 februari 2007, 11:53   #760
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bij het pijnlijke verhoor gebruikte men na de duimschroeven zwaardere middelen. Hier een wipgalg. De verdachte werd tijdens de ondervraging aan zijn op de rug gebonden handen opgetrokken naar het plafond, soms ook nog met een gewicht aan zijn voeten. Dan liet men hem vallen tot vlak boven de vloer. De schok die volgde was zeer pijnlijk, vaak brak bovendien het schoudergewricht.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be