![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Komt er een Arizona-coalitie? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 61,11% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 38,89% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#7581 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
LINK = = = Enkele voorbeelden van het Brussels dialect: Lange Jojo sings Chinuuse Tango Jef Burm Brussel Petit Paris Brussel, Ze Veranderden aa Noem brussel ik zeen a geire
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 8 februari 2025 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7583 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel noem ik geen Vlaanderen. En het Brusselse dialect is zo goed als uitgestorven. Er zijn een paar frappante "zones". Of ge zit in tapijtkoppistan, met alle keelschrapen en bijhorende gezelligheid. Of in ijskoud bureaucratistan.
![]() |
![]() |
#7584 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#7585 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel is Vlaanderen.
Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VTM had zondag voor het partijcongres op straat een kort gesprek met BDW en daar zei hij Vlamingen zijn spaarders en moeten niet betalen als ze 10 jaar sparen. Waarop de journalist tegen de kijkers zei nu kan De Wever niet meer terug nadat hij dit gezegd heeft. Er zal er ene bonen fretten in St-Niklaas als dat waar is. ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 8 februari 2025 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7588 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de oudere mensen gaat dat niet meer zo gemakkelijk.
Mijn buurvrouw is 68 jaar en heeft heel haar leven gewerkt als poetsvrouw en trekt iets meer dan 1600 euro pensioen. Ze betaald 820 euro huishuur, maandelijks 150 euro gas en elektriciteit, tv en en internet, dokterskosten en al de rest dat er nog bij komt kijken. Die zou het niet zo gemakkelijk krijgen indien dat weduwe pensioen zou weg vallen. Ik denk nu wel dat dat voor haar niet meer zal gebeuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7589 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me een heel verdedigbaar voorstel, en het is tenminste praktisch haalbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7591 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga je dan de zone aanpassen afhankelijk van waar de wind waait?
![]() |
#7592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De PVDA staat al klaar om hun kiezers op te vangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan het me in elk geval niet herinneren.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7594 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meneer Dewever, ik heb u op een stressballetje zien duwen dat iets Romeins vertegenwoordigt, vergeet niet dat wij Galliërs waren waarvan de Belgen de dappersten waren.
Romeinen = lgbqt.
![]() |
#7595 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1557 voorstemmers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7599 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus wanneer je Cesar, die de dapperste Galliërs op vernederende wijze versloeg, en van de overschot die wat later in opstand kwamen er nog eens honderdduizenden afmaakte en nog eens honderdduizend in slavernij verkocht, quote, moet je het eigenlijk volledig doen zo dat je beter begrijpt wat hij eigenlijk zei en bedoelde.
![]() |
![]() |
![]() |
#7600 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou in Brussel ervoor gaan om de overkapping over de Zenne opnieuw ongedaan maken. Dan krijg je mijns inziens een van de mooiste stadskernen ter wereld. Men heeft de Zenne overkapt, maar die overkapping staat op veel plaatsen op instorten, er moet sowieso iets mee gebeuren. (fig.)
![]() |