Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2010, 15:47   #761
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Mensen die lezen op voorhand zijn helderzienden. Ik word daar niet wild van. Wat mij betreft mag je 1.000 maal hetzelfde antwoord geven maar wees dan niet verbaasd dat er op gereageerd wordt. Argumentatie speelt hier niet mee. Dit is een welles-nietes spelletje.
Het getuigt wel van een zekere vooringenomenheid om alleen het andere kamp te bezien, dat nog steeds doorgaat met dezefde argumentatie zonder een paar bladzijden terug te lezen.
Citaat:
De voorzitter doet zijn plicht. Dit is het Vlaams Parlement, niet het federale.
om het niet opnieuw te zegen , hier in de buurt staat zijn functieomschrijving. Duidelijker kan toch moeilijk?
Citaat:
Ik heb zeer goed gekeken. De felicitaties van FDW waren mooi meegenomen, maar zijn niet de kern van de zaak. Hetgeen je zegt over 0-VLD klopt niet. S. Gatz heeft in de Zevende dag duidelijk gezegd dat de voorzitterspost van gelijk welk parlement evengoed kan vervuld worden door een lid van de oppositie.
Wat klopt er dan niet ? Wat jij zegt is puut theoretisch, na een regeerakkoord worden de postjes verdeelt, en iedere partij vult zijn postjes op. Wat denk dat er zou gebeuren qaals er ineens een wisselmeerderheid een andere voorzitter kiest dan diegene die het postje gekregen heeft van zijn partij?
Citaat:
Le ton fait la musique. Je hebt het misschien niet woordelijk gezegd, maar je bent wel de primus qua verdachtmakingen in deze draad. Ik voel me dus niet aangesproken door het feit dat je me beschuldigt leugens te vertellen. Zoals hoger reeds aangestipt is dit geen ernstige discussie, maar wel een storm in een glas water, waarbij argumentatie en op de man spelen begrippen zijn die hier totaal irrelevant zijn.
mooie ontsnappingroute, proficiat.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 15:54   #762
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Zijn statement heeft in ieder geval het - al dan niet - gewenste effect bereikt en heeft het de discussie over het nut van het koningshuis en al haar belachelijk protocollen een ruggeduw gegeven. 38 pagina's op politics is al lang geleden op zo'n korte tijd.
deze discussie gaat helemaal niet over het nut van het koningshuis, tenzij je dat kan aantonen.
het protocol is van binnenlandse zaken dus niet van het koningshuis, dus alweer fout

Als uiteraard iedereen er wat op los praat, naast de kwestie, dan krijg je zo een draad
Oud 1 februari 2010, 15:57   #763
Tick
Lokaal Raadslid

Tick's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook duidelijk,
Dit alles was al geregeld en geweten nog voordat hij als voorzitter verkozen was. Hij is toch verkozen ( ook door jou verkozenen, behalve als je nog geen 18 bent ). Dus waarom moeten ze dan achteraf komen klagen?

Dit was geen audiëntie bij de koning. Je kan het eerder zien als een grote koffieklets voor mensen die benoemd zijn in hun functie (lees waar het volk rechtstreeks niets over te zeggen heeft) op de kosten van het volk.

Mr Peumans heeft iemand van de cdnv gevraagd om in zijn plaats te gaan. (want partijen als de cdnv vinden het wel belangrijk om belastingsgeld te verspillen en zeker als ze de koning een handje mogen schudden)

Heeft mr Peumans het parlement nu niet vertegenwoordigd. Dat is de vraag nu hé. Mijn mening, ik denk door niet te gaan, maar vooral op de heisa die erna is gekomen vlaanderen veel meer in beeld is gekomen dan dat het ooit op die receptie had kunnen doen.

en die heisa erna, tjah dat waren maar een paar politiekers die makkelijk dachten te scoren (het vragenuurtje met de camera´s hé)
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 16:03   #764
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tick Bekijk bericht
Ik ben ook duidelijk,
Dit alles was al geregeld en geweten nog voordat hij als voorzitter verkozen was. Hij is toch verkozen ( ook door jou verkozenen, behalve als je nog geen 18 bent ). Dus waarom moeten ze dan achteraf komen klagen?

Dit was geen audiëntie bij de koning. Je kan het eerder zien als een grote koffieklets voor mensen die benoemd zijn in hun functie (lees waar het volk rechtstreeks niets over te zeggen heeft) op de kosten van het volk.

Mr Peumans heeft iemand van de cdnv gevraagd om in zijn plaats te gaan. (want partijen als de cdnv vinden het wel belangrijk om belastingsgeld te verspillen en zeker als ze de koning een handje mogen schudden)

Heeft mr Peumans het parlement nu niet vertegenwoordigd. Dat is de vraag nu hé. Mijn mening, ik denk door niet te gaan, maar vooral op de heisa die erna is gekomen vlaanderen veel meer in beeld is gekomen dan dat het ooit op die receptie had kunnen doen.

en die heisa erna, tjah dat waren maar een paar politiekers die makkelijk dachten te scoren (het vragenuurtje met de camera´s hé)
Blijkbaar WIL je niet reageren op zijn twee laatste zinnen, waar hij het tegendeel beweert. Moeilijk hé als de man zelf zegt wat hij daarna niet doet.

Het betrof hier de jaarlijkse AUDIENTIE van de gestelde lichamen op het paleis.

peumans op zijn niveau had moeten weten dat je die uitnodiging niet zomaar doorgeeft. HIJ had daarvoor de BEVOEGDE diensten moeten contacter, iets wat duidelijk niet gebeurd is. Volledig zijn fout dus.

Den je dat die buitenlandse gnodigden hier het forum lezen? Die hebben gezien dat de regio vlaanderen NIET vertegenwoordigd was op die audientie.
Ze weten dus nu duidelijk waar de lompe boeren zitten, de wegblijven zonder geldige reden.
Oud 1 februari 2010, 16:10   #765
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
deze discussie gaat helemaal niet over het nut van het koningshuis, tenzij je dat kan aantonen.
het protocol is van binnenlandse zaken dus niet van het koningshuis, dus alweer fout

Als uiteraard iedereen er wat op los praat, naast de kwestie, dan krijg je zo een draad
Wie of wat doet er niet toe. Het is gewoon geestig om zien dat zulk een fait divers het debat beheerst. De wereld draait ondertussen verder hoor.
Oud 1 februari 2010, 16:22   #766
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met Peumans en met vlaams nationalisten, VB incluus is het zoals bij wielrenners.

De hele dag chasse patate, maar ze zijn wel in beeld geweest.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 1 februari 2010 om 16:22.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 16:28   #767
Tick
Lokaal Raadslid

Tick's schermafbeelding

Standaard

Een audiëntie is een ceremoniële hoorzitting, voor burgers door een persoon met een zekere bevoegdheid.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Audi%C3%ABntie
Lees de rest van de betekenis maar op wikipedia.
Audientie is dus al je 1 of 1 groep van mensen speciaal wilt spreken. (om het ontslag van de regering aan de kondigen bv)

Dat was een feestje, een nieuwjaarsreceptie. Veel mensen, niet de koning die speciaal mr peumans wou zien.
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 16:34   #768
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ik zie geen verschil
Als je iets niet wil zien, zal je het ook nooit zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 17:16   #769
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tick Bekijk bericht
Een audiëntie is een ceremoniële hoorzitting, voor burgers door een persoon met een zekere bevoegdheid.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Audi%C3%ABntie
Lees de rest van de betekenis maar op wikipedia.
Audientie is dus al je 1 of 1 groep van mensen speciaal wilt spreken. (om het ontslag van de regering aan de kondigen bv)

Dat was een feestje, een nieuwjaarsreceptie. Veel mensen, niet de koning die speciaal mr peumans wou zien.
Ik vind in nederlanse woordenboeken :
- ontvangst door een officieel persoon
- bezoek aan koning of koningin

zonder vermelding van aantal bezoekers noch van onderwerp, noch van omstandigheden.

dus de jaarlijkse audientie van de gestelde lichamen op het paleis

ik weet niet of de koning peumans wou zien, want ik ben de koning niet. Ik weet wel dat hij de voorzitter van het vlaams parlement verwacht.

Laatst gewijzigd door spherelike : 1 februari 2010 om 17:24.
Oud 1 februari 2010, 17:32   #770
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een verkozene wel, een voorzitter niet, dat staat duidelijk in zijn taakomschrijving. Ook al post u nog 100 keer het zelfde.

Uw tweede zin kan gemakkelijk omgedraad worden, door niet te gaan toont peumans minachting voor de meerderheid van zijn parlementsleden die hij hoort te vertegenwoordigen, en dus ook voor de meerderheid van de bevolking
kun je voorzitter worden van dit parlement zonder bij de vlaamse verkiezingen verkozen te zijn geweest? Indien wel, dan hebt u gelijk; indien niet, dan gaat de eerste verantwoordelijkheid van een verkozen politieker uit naar zijn kiezers; ook al is dit niet gebruikelijk binnen de politieke klasse, volgens mij zullen zijn kiezers het wel appreciëren.

Laatst gewijzigd door the_dude : 1 februari 2010 om 17:38.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 17:36   #771
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Voorzitter

Citaat:
Ik vind in nederlanse woordenboeken :
- ontvangst door een officieel persoon
- bezoek aan koning of koningin

zonder vermelding van aantal bezoekers noch van onderwerp, noch van omstandigheden.

dus de jaarlijkse audientie van de gestelde lichamen op het paleis

ik weet niet of de koning peumans wou zien, want ik ben de koning niet. Ik weet wel dat hij de voorzitter van het vlaams parlement verwacht.
De voorzitter v.h. Vlaams parlement is een vrij man
Hij doet wat hij wil, niet wat de koning wil !!!
Dat hij niet gaat naar Laeken is een DUIDELIJK TEKEN A.D. WAND
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 17:43   #772
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
kun je voorzitter worden van dit parlement zonder bij de vlaamse verkiezingen verkozen te zijn geweest? Indien wel, dan hebt u gelijk; indien niet, dan gaat de eerste verantwoordelijkheid van een verkozen politieker uit naar zijn kiezers; ook al is dit niet gebruikelijk binnen de politieke klasse, volgens mij zullen zijn kiezers het wel appreciëren.
LEES POST 720 onderaan en lees wat hij er zelf over zegt. Misschien wordt het u dan duidelijk dat ge der naast zit.
Oud 1 februari 2010, 17:44   #773
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hij doet wat hij wil, niet wat de koning wil !!!
Dat hij niet gaat naar Laeken is een DUIDELIJK TEKEN A.D. WAND
Lees ook een spost 720 laatste 2 alineas en lees wat hij er zelf toen van dacht, en wat hij nu doet. Ge zult zien dat ge der naast zit. Dat hij toen anders beweerde dan wat hij nu doet.
Oud 1 februari 2010, 17:54   #774
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees ook een spost 720 laatste 2 alineas en lees wat hij er zelf toen van dacht, en wat hij nu doet. Ge zult zien dat ge der naast zit. Dat hij toen anders beweerde dan wat hij nu doet.
Hij "beweerde" : "Als de koning je op een audiëntie uitnodigt..."
Dit was géén audiëntie ! Een audiëntie is persoonlijk en NIET voor 200 g#tlikkers.

Laatst gewijzigd door Boduo : 1 februari 2010 om 17:54.
Oud 1 februari 2010, 17:56   #775
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hij "beweerde" : "Als de koning je op een audiëntie uitnodigt..."
Dit was géén audiëntie ! Een audiëntie is persoonlijk en NIET voor 200 g#tlikkers.
zie post 769 hierboven waarop je al reageerde in uw post 771.

toe was audientie geen probleem

Aan het dooorschuiven qua argumentatie, als het ene niet pakt da proberen we het andere?

Laatst gewijzigd door spherelike : 1 februari 2010 om 17:59.
Oud 1 februari 2010, 18:02   #776
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Koning...

Citaat:
zie post 769 hierboven waarop je al reageerde in uw post 771.

toe was audientie geen probleem

Aan het dooorschuiven qua argumentatie, als het ene niet pakt da proberen we het andere?
Albert mag verwachten wie hij wil, we leven in een vrij land. Peumans of jijzelf zijn VRIJ om tegaan naar Laeken of niet.

Oud 1 februari 2010, 18:08   #777
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Albert mag verwachten wie hij wil, we leven in een vrij land. Peumans of jijzelf zijn VRIJ om tegaan naar Laeken of niet.

NIET dus

Dat zou zo zijn mocht hij geen voorzitter van het vlaams parlement (een gesteld lichaam) zijn, en het niet tot zijn taak zou behoren om dat te vertegenwoordigen.

Mocht hij dat niet zijn, zoals u en ik dat niet zijn, dan krijg je zelfs geen uitnodiging en MAG je niet binnen.

Laatst gewijzigd door spherelike : 1 februari 2010 om 18:08.
Oud 1 februari 2010, 18:08   #778
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kijk eens naar post 720 en leg het dan nog eens uit.
In post 720 (zelf gepost) staat duidelijk dat Peumans niet naar de koning zal gaan voor recepties en dergelijke. Hij gaat wel als hij ontboden wordt door de koning.

Dus iedereen in het parlement was op de hoogte.

Ik denk dat we een paar federale ambtenaren op non-actief moeten zetten wegens bezig met zeer onbenullige dingen.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 1 februari 2010 om 18:23.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 18:12   #779
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
duidelijk toch
Waar staat; De Voorzitter van het Vlaams parlement moet jaarlijks naar de receptie ter ere van de koning gaan?
Oud 1 februari 2010, 18:14   #780
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij doet wat hij wil, niet wat de koning wil !!!Dat hij niet gaat naar Laeken is een DUIDELIJK TEKEN A.D. WAND
maar wel wat de meerderheid vh Vlaams Parlement wil.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be