![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
Gouverneur
|
![]() Of course, maar wat had ik moeten zeggen? Dat het de bedoeling is om een hoop mensen omzeep te helpen zodat ik mijn goesting kan doen? Nopes, mensen moeten spijtig genoeg door allerhande trukjes om ze in een bepaalde richting te laten kijken. En nee niet mijn richting, maar de richting van cooperatie en duurzaamheid. Ik wil dat ze zelf nadenken over wat ze nu eigenlijk willen en hoe ze het willen bereiken.
Citaat:
Laatst gewijzigd door openeye : 8 december 2010 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 december 2010 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En die mensen moeten op de een of andere manier aangezet worden om hun brains te gebruiken. Je kan niets aanzetten dat er niet is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 |
Gouverneur
|
![]() Hmm ik moet oneens met je zijn, alhoewel, mijn geloof dat alle mensen een zeker hoeveelheid intelligentie hebben wordt serieus aangetast door die 2. Zelfs mijn nicht van 15 snapt het beter als hen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Natuurlijk die hun achterlijkheid vraagt er gewoon om in opstand te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Minister
|
![]() Citaat:
mechanics of modern economy: DEBT = SLAVERY en dat bepaald zowel ons op materialistisch vlak als onze mindset. en net dat is wat er zo slopend aan is. Dát is wat men wil bereiken met de bank-run; het huidige systeem een hak zetten ten einde een positieve verandering teweeg te brengen. Ik vind het een geweldig idee maar zoals u hier en andere ook hier en elders in posts laten uitschijnen; het gaat niet lukken nu daar er nog een overheersende mindset is zoals hier net kort beschreven.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat laat u in de verste verte vermoeden dat de verandering positief zal zijn ?
![]() |
#769 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wees gerust, Chan, het zál crashen. Deze financiële crisis is nog niet echt begonnen. Ik kan veel dingen slecht beoordelen, veel dingen hangen af van wat bepaalde mensen van plan zijn of zullen besluiten, maar ik denk dat ik het niet allemaal hoef te snappen om te zien dat de risico's die met het geldwezen genomen zijn zo groot en talrijk zijn, dat dit moet crashen, met of zonder hyperinflatie.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja en wat gaat een bankrun oplossen? Geen bank = geen geld. Laten we zeggen dat heel de economie stuikt. Dus mensen moeten teruggrijpen naar 'normale' p2p handel. Waar ga ik mijn gereedschap halen zonder geld? Dan moet ik toch gaan lenen? Dat gaat hoogstwaarschijnlijk bij iemand moeten zijn die teveel geld heeft. Dus ofwel terug iemand van de elite ofwel op de zwarte markt. In beide gevallen ga ik een dynamische rente moeten betalen die hoger ligt als wat ik aan de bank moet. Met het risico een paar vingers kwijt te raken als ik niet op tijd betaal. Ik kan ook natuurlijk oplichter worden. Maar is dat de wereld en instelling die je dan wil creeëren?
Zolang er handel is zal er schuld zijn. Eigenlijk, zolang mensen iets willen zal er schuld zijn. Als een alternatief systeem niet op poten staat vóór een run kan je evengoed gewoon een atoombom droppen. Laatst gewijzigd door CyberpunX : 9 december 2010 om 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#773 |
Gouverneur
|
![]() omg, dit is eens nu eens een systeem dat positieve opbrengst heeft. Volledig voor te vinden! Wanneer starten we met dit uit te bouwen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon, stel nu dat die bank-run zou lukken en op het einde van de dag kan niemand nog geld afhalen omdat de bank er geen meer heeft. Welke positieve verandering gaat dit teweegbrengen. Heel concreet aub.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#775 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#776 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Origineel ben je wel hé, maar echt concreet is het natuurlijk niet. Het kan natuurlijk ook dat u helemaal geen flauw benul hebt over wat het eigenlijk gaat en dan is het misschien best dat u uzelf verwijdert uit de discussie alvorens je jezelf oeverloos belachelijk maakt en vervalt in scheldpartijen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#777 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou denken dat Trichet een iets grotere kans heeft om zijn job goed te doen, omdat die niet tegelijkertijd Merkel, Sarkozy, Berlusconi en weet ik nog wie aan de lijn zal hebben. Maar of Bernanke echt kan inhaken als Obama aan de lijn hangt, weet ik niet.
![]() |
#778 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dat zou ik ook eens willen horen. Een verandering, dat wel. Maar hoe moeten we die "positief" noemen ? A la Robbespierre ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 december 2010 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |