Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2010, 17:21   #761
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Nou, mij hoor je niet klagen. Zolang het evenwichtig is voor de natuur, waarom niet?
Welke natuur? Oh je bedoelt die simulaties uit de oude tijd. Ik ben bezig over cybertron. De wereld ná de matrix. Futurama-achtig, waar bomen een soort van geverfde servers zijn.
Citaat:
Maar als je bijvoorbeeld de belastingen zo hoog opdrijft
Dus onze politici willen - tussen de regels doorgelezen - eigenlijk dat wij in opstand komen voor een betere wereld
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 17:28   #762
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Open je ogen, openeye! Dit was een ironische vraag.
Of course, maar wat had ik moeten zeggen? Dat het de bedoeling is om een hoop mensen omzeep te helpen zodat ik mijn goesting kan doen? Nopes, mensen moeten spijtig genoeg door allerhande trukjes om ze in een bepaalde richting te laten kijken. En nee niet mijn richting, maar de richting van cooperatie en duurzaamheid. Ik wil dat ze zelf nadenken over wat ze nu eigenlijk willen en hoe ze het willen bereiken.

Citaat:
Ik geloof met jou dat 9/11 bedoeld was zoals de Reichstagsbrand; het moest Bush helpen, evenals zijn voorganger Hitler de dictatuur in te voeren, maar dat is mislukt. Wat sommigen wakker geschud heeft, is wat na de mislukking is gebleken.
Idd, sinds dat geval van de wtc zijn er meer en meer mensen aan het wakker worden van heel die onzin. Maar spijtig genoeg zijn er echt achterlijken zoals diene patrick en fox die door de bomen het bos niet zien. En die mensen moeten op de een of andere manier aangezet worden om hun brains te gebruiken.

Laatst gewijzigd door openeye : 8 december 2010 om 17:30.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 17:33   #763
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Dit lijkt me een flagrante leugen te zijn.

http://en.wikinews.org/wiki/Britain_..._debt_payments
Heb je andere info?
Dat stukje gaat over de Britse terugbetaling vd schulden van WO2, aan de US, uit de Leen en Pacht-wet, niet over de staatsschulden ivm met de wapenwedloop 1945-1990. Irrelevant dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 december 2010 om 17:34.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 00:11   #764
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Of course, maar wat had ik moeten zeggen? Dat het de bedoeling is om een hoop mensen omzeep te helpen zodat ik mijn goesting kan doen? Nopes, mensen moeten spijtig genoeg door allerhande trukjes om ze in een bepaalde richting te laten kijken. En nee niet mijn richting, maar de richting van cooperatie en duurzaamheid. Ik wil dat ze zelf nadenken over wat ze nu eigenlijk willen en hoe ze het willen bereiken.

Idd, sinds dat geval van de wtc zijn er meer en meer mensen aan het wakker worden van heel die onzin. Maar spijtig genoeg zijn er echt achterlijken zoals diene patrick en fox die door de bomen het bos niet zien. En die mensen moeten op de een of andere manier aangezet worden om hun brains te gebruiken.
Maar spijtig genoeg zijn er echt achterlijken zoals diene patrick en fox die door de bomen het bos niet zien.
En die mensen moeten op de een of andere manier aangezet worden om hun brains te gebruiken.

Je kan niets aanzetten dat er niet is!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 01:48   #765
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Maar spijtig genoeg zijn er echt achterlijken zoals diene patrick en fox die door de bomen het bos niet zien.
En die mensen moeten op de een of andere manier aangezet worden om hun brains te gebruiken.

Je kan niets aanzetten dat er niet is!
Hmm ik moet oneens met je zijn, alhoewel, mijn geloof dat alle mensen een zeker hoeveelheid intelligentie hebben wordt serieus aangetast door die 2. Zelfs mijn nicht van 15 snapt het beter als hen.
Oud 9 december 2010, 01:52   #766
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Welke natuur? Oh je bedoelt die simulaties uit de oude tijd. Ik ben bezig over cybertron. De wereld ná de matrix. Futurama-achtig, waar bomen een soort van geverfde servers zijn.

Dus onze politici willen - tussen de regels doorgelezen - eigenlijk dat wij in opstand komen voor een betere wereld
Als je met die gekleurde servers de wereld leefbaar kunt houden, waarom niet.

Natuurlijk die hun achterlijkheid vraagt er gewoon om in opstand te komen.
Oud 9 december 2010, 03:37   #767
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Met een publiciteit van bankverzekeraar Axa erboven
een gevaar? J�*, dat veel mensen reageren als jij en zo dom zijn, een run op de banken beginnen.

Wie draait dan wéér op voor de onvermijdelijke reddingsoperatie? De belastingbetaler natuurlijk. Niet de politici, ook niet de CEO's van de banken.
Je mist ECHT wel de bedoeling van die bank-run als je zulks post. Of je wil dat het huidige mechanics of modern economy in stand gehouden wordt ondanks de overduidelijke gebreken en impact ervan.
mechanics of modern economy: DEBT = SLAVERY en dat bepaald zowel ons op materialistisch vlak als onze mindset. en net dat is wat er zo slopend aan is.

Dát is wat men wil bereiken met de bank-run; het huidige systeem een hak zetten ten einde een positieve verandering teweeg te brengen.
Ik vind het een geweldig idee maar zoals u hier en andere ook hier en elders in posts laten uitschijnen; het gaat niet lukken nu daar er nog een overheersende mindset is zoals hier net kort beschreven.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 05:59   #768
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Dát is wat men wil bereiken met de bank-run; het huidige systeem een hak zetten ten einde een positieve verandering teweeg te brengen.
En wat laat u in de verste verte vermoeden dat de verandering positief zal zijn ?
Oud 9 december 2010, 08:26   #769
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als je met die gekleurde servers de wereld leefbaar kunt houden, waarom niet.
Gvd, ge zijt te redelijk Bedoeling is da die visies botsen he. Kzal dan maar ni over verplichte polygamie beginnen of ge zijt helemaal mee
Oud 9 december 2010, 11:38   #770
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chan Bekijk bericht
http://www.zonnewind.be/economie/cri...evolking.shtml

voila, en dankbaar dat ze zijn... dat hun welvaart nu voor 30jaar op is. Geen geld meer om te eten, geen geld meer om te leven, geen geld meer om te overleven. Crimineel is het, om dit systeem in stand te houden. Het moet crashen om het terug menselijk te maken.
2.

Wees gerust, Chan, het zál crashen. Deze financiële crisis is nog niet echt begonnen. Ik kan veel dingen slecht beoordelen, veel dingen hangen af van wat bepaalde mensen van plan zijn of zullen besluiten, maar ik denk dat ik het niet allemaal hoef te snappen om te zien dat de risico's die met het geldwezen genomen zijn zo groot en talrijk zijn, dat dit moet crashen, met of zonder hyperinflatie.
Oud 9 december 2010, 11:44   #771
Bebob
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
2.

Wees gerust, Chan, het zál crashen. Deze financiële crisis is nog niet echt begonnen. Ik kan veel dingen slecht beoordelen, veel dingen hangen af van wat bepaalde mensen van plan zijn of zullen besluiten, maar ik denk dat ik het niet allemaal hoef te snappen om te zien dat de risico's die met het geldwezen genomen zijn zo groot en talrijk zijn, dat dit moet crashen, met of zonder hyperinflatie.
Ik denk dat Bernanke en Trichet hun job goed genoeg verstaan zodat ze voldoende geld uit de economie kunnen halen voor de hyperinflatie toeslaat.
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 12:08   #772
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
DEBT = SLAVERY
Ja en wat gaat een bankrun oplossen? Geen bank = geen geld. Laten we zeggen dat heel de economie stuikt. Dus mensen moeten teruggrijpen naar 'normale' p2p handel. Waar ga ik mijn gereedschap halen zonder geld? Dan moet ik toch gaan lenen? Dat gaat hoogstwaarschijnlijk bij iemand moeten zijn die teveel geld heeft. Dus ofwel terug iemand van de elite ofwel op de zwarte markt. In beide gevallen ga ik een dynamische rente moeten betalen die hoger ligt als wat ik aan de bank moet. Met het risico een paar vingers kwijt te raken als ik niet op tijd betaal. Ik kan ook natuurlijk oplichter worden. Maar is dat de wereld en instelling die je dan wil creeëren?

Zolang er handel is zal er schuld zijn. Eigenlijk, zolang mensen iets willen zal er schuld zijn. Als een alternatief systeem niet op poten staat vóór een run kan je evengoed gewoon een atoombom droppen.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 9 december 2010 om 12:08.
Oud 9 december 2010, 12:12   #773
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Gvd, ge zijt te redelijk Bedoeling is da die visies botsen he. Kzal dan maar ni over verplichte polygamie beginnen of ge zijt helemaal mee
omg, dit is eens nu eens een systeem dat positieve opbrengst heeft. Volledig voor te vinden! Wanneer starten we met dit uit te bouwen?
Oud 9 december 2010, 12:13   #774
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon, stel nu dat die bank-run zou lukken en op het einde van de dag kan niemand nog geld afhalen omdat de bank er geen meer heeft. Welke positieve verandering gaat dit teweegbrengen. Heel concreet aub.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 12:42   #775
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bon, stel nu dat die bank-run zou lukken en op het einde van de dag kan niemand nog geld afhalen omdat de bank er geen meer heeft. Welke positieve verandering gaat dit teweegbrengen. Heel concreet aub.
Oud 9 december 2010, 12:53   #776
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Origineel ben je wel hé, maar echt concreet is het natuurlijk niet. Het kan natuurlijk ook dat u helemaal geen flauw benul hebt over wat het eigenlijk gaat en dan is het misschien best dat u uzelf verwijdert uit de discussie alvorens je jezelf oeverloos belachelijk maakt en vervalt in scheldpartijen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 13:03   #777
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Ik denk dat Bernanke en Trichet hun job goed genoeg verstaan zodat ze voldoende geld uit de economie kunnen halen voor de hyperinflatie toeslaat.
Ik zou denken dat Trichet een iets grotere kans heeft om zijn job goed te doen, omdat die niet tegelijkertijd Merkel, Sarkozy, Berlusconi en weet ik nog wie aan de lijn zal hebben. Maar of Bernanke echt kan inhaken als Obama aan de lijn hangt, weet ik niet.
Oud 9 december 2010, 13:04   #778
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat zou ik ook eens willen horen. Een verandering, dat wel. Maar hoe moeten we die "positief" noemen ? A la Robbespierre ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 december 2010 om 13:04.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 13:07   #779
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Origineel ben je wel hé, maar echt concreet is het natuurlijk niet. Het kan natuurlijk ook dat u helemaal geen flauw benul hebt over wat het eigenlijk gaat en dan is het misschien best dat u uzelf verwijdert uit de discussie alvorens je jezelf oeverloos belachelijk maakt en vervalt in scheldpartijen.
Oud 9 december 2010, 13:11   #780
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor MIS is dat (of was dat op een zeker ogenblik, want zijn "eenvoudige oplossing" is nooit helemaal duidelijk geweest en verandert als functie van de opwerpingen die er gemaakt worden) alle bankrekeningen met 10 vermenigvuldigen. Enfin, iets subtieler: eerst alle lonen en prijzen en schulden door 10 delen, maar bankrekening inhouden constant houden. Op die manier "wordt iedereen rijker, en wordt er niks van iemand afgenomen, en door dat rijkheidsgevoel gaan we allemaal minder consumeren en minder achter het geld zitten". Achteraf heeft hij daaraan toegevoegd dat al die mensen die 10 keer meer geld op hun bankrekening hebben, daar nu de helft kunnen van afstaan aan de staat om de staatschuld in te lossen, en toch nog 5 keer meer overhouden. Op die manier wordt de staatschuld afbetaald, en is bijna iedereen veel rijker geworden.
Moeilijker is het niet, vergeet daarbij ook niet dat de staatschuld zelf ook in getal vermindert aangezien deze in verhouding staat tot de goederen die op dat moment verlaagd werden van prijs. Naargelang de variabelen die gekozen worden verdwijnt dan de staatsschuld, wanneer deze tot 0 herleid werd, begint de staat vervolgens geld te genereren, net zoals dat voor iedereen zo is.

Citaat:
Mijn opmerking daarop was doodeenvoudig dat (behalve de truuk om eerst alles door 10 te delen wat gewoon een verandering van munteenheid is) dat neerkomt op het bijdrukken en uitdelen van heel veel geld (namelijk het vertienvoudigen van de bankrekening inhouden), en dus veel inflatie gaat teweegbrengen wat voor sommigen voordelig is (namelijk die die de centen hebben ontvangen), en voor anderen dan weer nadelig is. Als antwoord daarop gaat hij in een nietszeggende woordenvloed die ergens zou moeten laten blijken dat mijn verstandelijke vermogens beperkt zijn en zijn inzicht superieur is en zijn inborst superieur is en dergelijke meer, maar zonder veel coherentie in het discours.
De munteenheid wordt helemaal niet veranderd Patrick, dit is enkel aan te raden om de valutaoorlog te neutraliseren (cfr invoering wereldmunt). Je bemerking dat het inflatie zou teweegbrengen is enkel de uiting van de eenzijdig inflatoire conditionering waarvan sprake, die kan leiden tot een soort van zinsverbijstering waardoor je, als gevolg hiervan, denkt dat de prijzen ‘automatisch’ zouden verhogen. En dat is dan ook de reden waarom we nu als gekken achter dat geld aanhollen, het creëert daadwerkelijk een soort van psychische blindheid, zelfs in die mate dat we niet meer zien dat het aflossen van bvb de staatsschuld een louter technische kwestie betreft. Elk econoom weet dat, en zo ook kan iedereen dat gewoon aflezen in een boekje over economie. Het politieke verhaal dat mensen zouden moeten besparen in de zin zoals men dat voor ogen heeft, is dus een verhaal dat economisch gezien helemaal geen steek houdt, we kunnen het dan ook, net omwille van de rekenkundige bewijslast, weerzinwekkend noemen, zonder pardon. Economen noemen dat “kapitale denkfouten”, wat dan ook letterlijk kan genomen worden. Econoom is dan ook HET knelpuntberoep van onze hedendaagse maatschappij, punt !!!!

Citaat:
Maw, die geldinjectie in de banken is niet onmiddellijk een platte geldinjectie in de economie geweest, maar het verschuiven van een reeds gemaakte schuld (en dus geldcreatie) van de banksector naar de staat.
Wel Patrick, en al die schulden kan je dan gewoon terug inlossen mits een evenwichtig gebruik van inflatie en deflatie, een louter technische kwestie waardoor niet de bevolking moet geteisterd worden door allerhande onheilsberichten als gevolg van een onmiskenbaar gebrek aan economische kennis. Een economische crisis bestaat niet door iets van economie te kennen, het is logischerwijs door er niets van te kennen dat ze ontstaat, zoveel moge wel duidelijk zijn. Jammer genoeg zijn mensen niet in staat om samen te werken, dat is iets dat we verwerpen middels de term ‘onwaarschijnlijk’, mensen folteren middels het verkondigen economische leugens, dat kunnen we blijkbaar wel, mooi zo !!!!

Laatst gewijzigd door MIS : 9 december 2010 om 13:27.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be