![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet er een alcoholverbod ingevoerd worden? | |||
Ja, voor iedereen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,89% |
Ja, maar alleen voor Vlamingen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,26% |
Nee, alcohol is het enige wat het leven nog draaglijk maakt voor gefrustreerde Vlamingen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,53% |
Kom, doe ze nog eens vol! |
![]() ![]() ![]() |
29 | 76,32% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Gezien het algemene politieke belang ervan, deze uitnodiging: Wie meer dan een emmer kan volkotsen in één keer mag het mij komen demonstreren, ik zal in hem (haar) mijn politieke meerdere erkennen.
Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2007 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() ik drink geen alcohol. En de dag dat ik met iemand wil zuipen, zal dat zeker geen homo zijn.En geen vermeend filosoof ook niet. In gezelschap van zulk soort volk moet men zich vooral niet laten gaan, want die zijn uiterst onbetrouwbaar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus voor alle klaarheid: ik drink niet graag een glas en ik praat niet graag met mensen die radikaal alle alkohol willen weren uit de maatschappij, maar ook niet met homofoben of filosooffoben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 29 december 2007 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Tiens, ik ben verrast. Wallonië heeft nochtans ene pak meer potentiële cafégangers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Ik ben voorstander van volledige vrijheid inzake alcoholgebruik (geen controles meer, wie doodrijdt moet de gevolgen dragen) + vervolging vn cannabisgebruik en -handel / -teelt + doodstraf op dealen van cocaïne, heroïne, xtc,...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Als hij iemands kind doodrijdt, moet hij dan een adoptiekindje betalen? Of hoe wil je dat aanpakken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De verschillen in demografie zijn hier een logische verklaring: de bevolking in Vlaanderen is ouder, en in tegenstelling tot wat algemeen word aangenomen zijn het vooral 40+’ers die de regels rond alcohol in het verkeer aan hun laars lappen (is duidelijk statistisch bewezen, en kijk anders de volgende keer maar eens rond op het familiefeest).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als we nu alle regels afschaffen dan kunnen die ouders zelf hun problemen regelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Cijfers rond alcoholgebruik zitten trouwens vervat in de Nationale gezondheidsenquête, en daaruit blijkt het omgekeerde. Vlaanderen: meer drinkers, gemiddelde ingenomen hoeveelheid lager. Wallonie: minder drinkers, gemiddelde inname hoger, meer problematische drinkers.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() En strenger straffen. Hoelang gaat een dronken doodrijder in Belgie de gevangenis in? Wellicht niet lang zoals alle 'straffen'. Bij ons ga je minimaal effektief voor 2 jaar en max. 10 jaar den bak in. Dronken rijden is gegarandeerd gevang, rijbewijs kwijt, duizenden $$$ boete...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Daarnaast merk ik toch verschillen op tussen het taboe dat hangt rond alcohol in het verkeer bij jongeren en ouderen. Ik ben zelf een zware drinker, maar ik vind het toch ontzettend onverantwoord als ik soms zie hoe ongegeneerd oudere mensen in de auto stappen na eerst een halve fles wijn soldaat gemaakt te hebben bij het tafelen. Bij jongeren hoor ik toch vaker afkeurende reacties als iemand zat in de auto stapt, of verteld onder invloed te hebben rondgereden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
"My drug is better than yours." ![]() Nog maar eens lekker aantonen wat voor walgelijke arrogantie je hebt, te willen beslissen over leven en dood van een ander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Elke beschaving, elke cultuur heeft haar eigen genotsmiddel. Sinds eeuwen wordt hier in Europa bier en wijn, sterke dranken,... gemaakt. Alcohol is hét genotsmiddel van de Europeanen doorheen de eeuwen. Er is geen enkele reden om daar niet-Europese onkruiden al dan niet met chemische substanties aangevulde brol aan toe te voegen! Het gebruik van een genotsmiddel brengt schadelijke neveneffecten met zich mee voor de gemeenschap. Laten we die controleren en tolereren waar mogelijk voor ons eigen eeuwenoude genotsmiddel + bestraffen indien de gevolgen schadelijk zijn voor derden. Volksvreemde genotsmiddelen moeten uitgebannen worden, volledig en radicaal. |
|
![]() |
![]() |