![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Doodstraf privatizeren? Uitbesteden aan de laagste bieder? Group4, Dyncorp of Blackwater of Vlaams Behang &Cs(Wie weet zouden die misschien zelfs nog geld betalen aan de staat om 't te mogen doen)?
Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2008 om 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan Groen!, natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() dus ge wilt de doodstraf outsourcen aan een bedrijf?? Dus een stel masochisten die het gratis wil doen mag dat dan? Of moeten ze eerst een bvba oprichten met een sjieke naam?
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 14 januari 2008 om 15:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik kan gewoon geen 'gemeenschap', 'overheid', 'staatsmacht' of eender welk ander collectief toevertrouwen met zoiets als 'de doodstraf'. Niet alleen omwille van het definitief karakter, maar omdat elk 'systeem' het gevaar van routine inhoudt en abstractie impliceert. Een systeem dat de doodstraf als mogelijke uitkomst heeft, moet buitengewone waarborgen van absolute zekerheid kunnen leveren. En die bestaan niet.
Als ik de Belgische constructie van vandaag de dag bekijk, huiver ik tot wat een overdaad aan routine en abstractie kunnen leiden. Voeg daar nog de mogelijkheid van doodstraf aan toe, en ik verhuis meteen!! We kunnen hier nog geen degelijke taalgrens onderhandelen, maar zouden wel feilloos zijn in de toepassing van de doodstraf? En de doodstraf is er of is er niet. Je kunt geen 'klein beetje doodstraf' hebben.
![]() |
#68 |
|
![]() ik vind het echt grappig, libertariërs pro-doodstraf. Enerzijds hyper-individualistisch, maar als het dan op zoiets aankomt is een individu opeens niks meer waard. Allé, ik ga maar effe mee in hun redenering hé.. maar 't is fijn om zulks een tegenstrijdigheden tegen te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Uw stelling harmonieert nagenoeg perfect met een overmatige consumptie van het product waar uw handtekening voor adverteert.
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nietszeggend sarcasme? Wel dit soort uitspraken noem ik dan koud cynisme.
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij iemand doodt, kan jij proportioneel gestraft worden. Vermits dood = dood, kan jij idd de doodstraf krijgen. Dat is toch evident? Iedereen is trouwens 'hyper'individualistisch, anderen zijn sommigen - zoals jij daar - niet intelligent genoeg omdat te begrijpen en creëren ze daardoor de neiging sociaal gedrag te verplichten, waardoor de notie sociaal vervalt. Maar goed, even recapituleren. Snap je waarom de doodstraf perfect in orde kan zijn, of niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ja, het is verbazingwekkend dat dit nog niet op grote schaal wordt toegepast ![]() Vooral omdat men postfactum blijkbaar moet checken of het wel de juiste is die ze hebben gekeeld. Ik hoop dat het libertarisme ook in dergelijke 'checks & balances' vóór de eigenlijke executie voorziet.
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer zelfs, indien men iemand echt tot de dood veroordeeld, is men maar best héél zeker dat hij schuldig is... Mocht immers blijken dat het niet zo is, dan heeft men een paar jaar later wel een enorm probleem...
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() On topic: ik ben tegen de doodstraf, behalve wanneer het "misdaden tegen de mensheid" betreft.
Moordenaars, pedofielen, &c. zouden beter verbannen worden naar een Pacifisch eiland met een zak graan en wat rudimentair gereedschap. Dan kunnen ze elkaar de kop inslaan, of een dorpje bouwen, of whatever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De terechtstellingen moeten publiek zijn, zodat ze eventuele amateurs tot nadenken brengen. Laatst gewijzigd door forumspook : 14 januari 2008 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |