![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Banneling
|
Waarom klaag men als iemand dit ook bij de koran doet ?
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Leer eerst eens het verschil tusen kritiek uiten en beledigingen spuien.
|
|
|
|
#63 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Banneling
|
Citaat:
D�*�*r gaat het over, hoe men die teksten interpreteert. Wat de Koran betreft liggen de zaken anders, die zijn klaar en duidelijk en niet voor interpretatie vatbaar.Als ze zeggen "maak ongelovigen af", dan valt daar niet over na te denken, daar moet je geen diepere bedoelingen of betekenis achter zoeken. Gewoon het woord van allah gehoorzaam opvolgen en er lustig op los hakken. |
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
in deze draad gaan we dit na voor het katholieke geloof, niet voor het islamitische. Indien u zich wilt verdiepen in kritiek op de islam, start er dan een andere draad voor op. Kritiek op elk geloof is welkom, maar ik ben in deze draad enkel op zoek naar kritiek op het christelijke geloof, meer specifiek nog, in de bijbelteksten... beste winterhamer, indien u dus zodanig graag over de koran praat, ga dan aub net zoals al die andere moslims naar een moskee...
|
|
|
|
#66 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik beweer dat als godelijke goede teksten ook negatief geinterpreteerd kunnen worden, dat ze dan niet goed noch godelijk kunnen zijn. Toch zeker niet indien je ervan uit gaat dat God het goede is.
|
|
|
|
#67 | ||
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Niet bijbelteksten die tot geweld zouden aanzetten...
|
|
|
|
#68 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
Neen mijn beste, ik ga hier geen interpretaties na, ik zoek letterlijke bijbelteksten. Ik zoek ook niets islamitisch, indien ik iets over islam wil weten, of indien u iets over islam wilt weten, dan kan u steeds gezellig de koran lezen, niet waar?
|
|
|
|
#69 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
één ding wil ik nageven ... dat is dat die Koran misschien makkelijker in die richting te interpreteren valt dan dat ander boekske daar moest men al behoorlijk ingewikkelde randgevens creëren alvorens één of ander tekstje kon aangewend worden |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Toen zei de HEER tegen Satan: ‘Goed, met alles wat van hem is mag je doen wat je wilt, maar raak Job zelf niet aan.’ Hierop vertrok Satan.
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Toen zei de HEER tegen Satan: ‘Goed, doe met hem wat je wilt, maar spaar zijn leven.’ Hierop vertrok Satan.
Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 12 februari 2008 om 01:14. |
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn vele onverdraagzame teksten in de Bijbel. De God van de Bijbel kan niet verdragen dat mensen liegen, stelen, moorden, ontucht plegen, schijnheilig zijn enz... Zeg maar, dat Hij geen onrechtvaardigheid kan verdragen. Daar is Hij echt wel onverdraagzaam voor. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ja, zo ging dat.
|
|
|
#74 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik heb beide maar tesamen gezet want voor beiden geldt hetzelfde. Het feit dat u deze dingen op het forum zet bewijst dat u weinig of geen bijbelkennis hebt. U moet deze verzen in de context zien en ik raadt u dan ook aan om Job eens volledig te lezen !! Waar gaat dit over ? satan wou aan God bewijzen dat als hij iemand maar zwaar genoeg kon straffen dat hij (in dit geval Job) het geloof in de enige ware God (die van de bijbel) zou afzweren. En hij(God) heeft daarom de bescherming van Job tijdelijk opgeheven en satan een hele reeks van dingen toegestaan om Job te testen. Het klinkt misschien raar, maar wat God daar deed was een hele eer voor Job want het betekende dat hij(God) 100% vertrouwen had in Job En Job heeft zijn geloof niet afgezworen en in tegendeel op het einde is het geloof van Job nog veel sterker en wordt hij ook beloond hiervoor door God !! In Job staan trouwens heel wat interessante dingen. |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Parlementslid
|
Ik zou hier wel duidelijk durven stellen dat de bijbel niet oproeprt tot geweld in tegenstelling tot andere godsdiensten die vaak zelfs oproepen om niet gelovigen te doden.
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Parlementslid
|
IK zou toch even tegen die persoon van de sp.nl willen zeggen dat ik het raar vind dat hij net de bijbel eruit pikt om zulke teksten te gaan opzoeken. De bijbel is nl het enige religieuze boek dat NIET oproept om ongelovigen te doden als ze zich niet willen bekeren .. .
Ik heb de indruk dat deze persoon gewoon het christendom wil in discrediet brengen en dat dat de agenda is die achter dit topic zit. Ik hoop dat anderen dit ook inzien, want telkens als men een opmerking over de koran maakt wimpelt deze persoon het af en zegt dat hij het enkel over de bijbel wil hebben. Op zijn minst nogal selectief tov 1 godsdienst en dan nog een godsdienst die dit soort laster niet verdient. |
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|