Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2008, 08:48   #61
Bometal
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Dat was een vergelijking. Ik vergelijk racisme met overige zware feiten.
(En als je een pedofiel zoekt, zie http://www.youtube.com/watch?v=29H7_jnG6yg )

Alles begint bij haat en dan komen de excuses om een oorlog te starten. Gezien de haat tegen een ander ras gericht is spreken we van racisme.

Het VB werd opgericht door nazigezinden. Dewinter en Annemans staan duidelijk op een video terwijl ze het nazisme verheerlijken. Deze mensen voeren nu een politiek zoals Hitler toen voerde: bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten etc.

De waarheid kan inderdaad beledigend overkomen. Maar jullie zijn geen lieverdjes dus jullie kunnen er wel tegen.
10 juni is echt voor sommige wel de druppel geweest om mentaal in te storten ...

Moet toch enorm pijn doen om te zien dat er zoveel mensen op die vuile "facisten" stemmen, terwijl uw knuffel partijen (Spa / Spirit / Groen!) klappen krijgen ...

Internet is juist een positieve tendens, nu kan de media minder gemanipuleerd worden ...

Het volk heeft gesproken, mijn beste ... En het volk zal blijven spreken !

Men is het BEU ...

En zolang men dat niet inziet, zal VB blijven groeien ...

Laatst gewijzigd door Bometal : 5 februari 2008 om 08:49.
Bometal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 08:55   #62
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bometal Bekijk bericht
uhu ...

En die 1 000 000 stemmen die ze hebben, dat zijn ook enkele "die hards" die meerdere keren stemmen ?
Heb ik ergens vermeld dat er gefraudeerd wordt tijdens de verkiezingen? Ik heb het wel over accounts waarvoor je enkel een andere e-mailadres en (nep)gegevens nodig hebt.
Deze topic gaat over hoe die stemmers zullen reageren als het internet zo ingeburgerd is en ze ermee overweg kunnen. Dan zien ze tekst en beelden die het VB nooit van hun leven op hun website of in hun krantje zouden vermelden. Ik ben ervan overtuigd dat het VB zal blijven verliezen.

Citaat:
Het volk is langzaamaan de huidige politieke wereld beu aan het geraken en nog steeds weigert men dit in te zien ...
Dewinter is geen burgemeester geworden van Antwerpen en de duidelijke ontgoocheling liet niets aan de verbeelding over. De ene tegenvaller na de andere volgt elkaar op. Nu zijn jullie zelfs jullie voorzitter kwijt en Filip probeert het zinkende schip te verlaten door het te proberen als een 'muziek'producer.
Ik denk eerder dat de mensen jullie flink beu aan het worden zijn. Die overstappen naar LDD zeggen al genoeg over hoe men erover denkt binnen de partij.

Citaat:
Ik vind het echt schitterend hoe ik quasi het schuim op sommige hun lippen zien staan als ze vol overtuiging de enige echte waarheid over het verfoeilijke Vlaams Belang verkondigen .....

België een democratie ??? Right ...
Jullie willen geen democratie of vrije meningsuiting. Tenzij vrije meningsuiting betekent dat je bevolkingsgroepen dagelijks mag beledigen en over 1 kam scheren, en democratie betekent dat je hele bevolkingsgroepen op basis van origine en taal uit het land mag verwijderen of aan hun lot overlaten. Wat een bende gekken is me dat
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 09:06   #63
Bometal
Burger

Standaard

Citaat:
Heb ik ergens vermeld dat er gefraudeerd wordt tijdens de verkiezingen? Ik heb het wel over accounts waarvoor je enkel een andere e-mailadres en (nep)gegevens nodig hebt.
Deze topic gaat over hoe die stemmers zullen reageren als het internet zo ingeburgerd is en ze ermee overweg kunnen. Dan zien ze tekst en beelden die het VB nooit van hun leven op hun website of in hun krantje zouden vermelden. Ik ben ervan overtuigd dat het VB zal blijven verliezen.

Dewinter is geen burgemeester geworden van Antwerpen en de duidelijke ontgoocheling liet niets aan de verbeelding over. De ene tegenvaller na de andere volgt elkaar op. Nu zijn jullie zelfs jullie voorzitter kwijt en Filip probeert het zinkende schip te verlaten door het te proberen als een 'muziek'producer.
Ik denk eerder dat de mensen jullie flink beu aan het worden zijn. Die overstappen naar LDD zeggen al genoeg over hoe men erover denkt binnen de partij.

Jullie willen geen democratie of vrije meningsuiting. Tenzij vrije meningsuiting betekent dat je bevolkingsgroepen dagelijks mag beledigen en over 1 kam scheren, en democratie betekent dat je hele bevolkingsgroepen op basis van origine en taal uit het land mag verwijderen of aan hun lot overlaten. Wat een bende gekken is me dat
Right ... Schuim op de lippen momenteel ?

Weeral het fabeltje dat het Vlaams Belang opeens alle migranten het land gaat uitkeilen ...

Neen, het is beter om oogkleppen op te zetten en aan struisvogelpolitiek te doen en doen alsof er geen probleem is met ons huidig migratiebeleid ...

Democratie bestaat niet in België. Cordon Sanitair is ondemocratisch en louter daarvoor alleen al zou ik uit principe voor het VB stemmen. De grote jongens (lees de andere partijen) "beslissen" wie mag meespelen en wie niet ... Het volk is gewoon lastig gepeupel dat af en toe door de verkiezingen het heel moeilijk maakt voor de grote meneren om optimaal ons uit te zuigen ...

Ik heb er moeite mee, veel moeite mee, dat men hier in ons land gewoon ons als kiezer uitlacht en beschimpt (VHS III anyone ????) .

Ik zou zo zeggen, doe zo voort ... Doe gewoon zo voort... Jullie maken er een self fulfilling prophecy van. Hoe meer je het VB stigmatiseert, hoe sterker je het zal maken ...

Al jullie links geschuimbek hier, is genoeg om de meeste mensen hun ogen op te laten gaan ... Als ik vrienden dit forum aanwijs, worden ze automatisch VBers ... Walgelijk ...
Oud 5 februari 2008, 09:32   #64
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Democratie bestaat niet in België. Cordon Sanitair is ondemocratisch en louter daarvoor alleen al zou ik uit principe voor het VB stemmen....
Dat is toch democratisch? De meerderheid wil niets van het VB weten en wil een cordon Sanitair. Jullie hebben eenmaal een minderheid, vandaar het schuim op jullie lippen. Jullie willen toch aan de macht komen en een cordon sanitair opzetten rond allochtonen en Walen? Dus wat is het probleem?
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 09:39   #65
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Dat is toch democratisch? De meerderheid wil niets van het VB weten en wil een cordon Sanitair. Jullie hebben eenmaal een minderheid, vandaar het schuim op jullie lippen. Jullie willen toch aan de macht komen en een cordon sanitair opzetten rond allochtonen en Walen? Dus wat is het probleem?

een meerderheid die een cordon wilt ........ cordon is er door de waalse partijen gekomen omdat men nattigheid voelde doordat de geldstromen van noord naar zuid in gedrang zouden komen , en door de famillie royale in laken die hun lui lekker leventje niet meer zouden kunnen leiden !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 09:39   #66
Bometal
Burger

Standaard

Citaat:
How how how ...

Niet zo snel Cowboy ... Bij mijn weten is er nooit een volksreferendum geweest omtrent het CS... Als jij nu zonder blozen durft te verkondigen dat het Cordon democratisch is, dan is er iets serieus mis hoor...

Enkel in dictaturen worden partijen verboden of buitengesloten ... Het VB heeft stemmen gekregen van een bepaalde groep van de bevolking en is ergo een democratische partij ... Iedereen heeft het recht om te stemmen op wie hij wil ... En het is niet aan de Overheid om ons te betuttelen en het beter te weten voor ons ... Cfr Europese grondwet, onze regering weet het toch zo beter als wij, het domme volk ... Maar ondertussen kan het domme volk wel volop belastingen betalen ...

Het CS is ondemocratisch. Het CS is de eerste stap richting dictatuur .

Laatst gewijzigd door Bometal : 5 februari 2008 om 09:39.
Oud 5 februari 2008, 11:05   #67
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Dat was een vergelijking. Ik vergelijk racisme met overige zware feiten.
(En als je een pedofiel zoekt, zie http://www.youtube.com/watch?v=29H7_jnG6yg )
Wie beschuldig je hier van racisme?

Citaat:
Alles begint bij haat en dan komen de excuses om een oorlog te starten. Gezien de haat tegen een ander ras gericht is spreken we van racisme.
De haat wordt gecreeerd, de grond oorzaak is meestal macht & geld.

Citaat:
Het VB werd opgericht door nazigezinden. Dewinter en Annemans staan duidelijk op een video terwijl ze het nazisme verheerlijken. Deze mensen voeren nu een politiek zoals Hitler toen voerde: bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten etc.
Weeral, knappe beschuldigingen

Citaat:
De waarheid kan inderdaad beledigend overkomen. Maar jullie zijn geen lieverdjes dus jullie kunnen er wel tegen.
Jullie?? Wie zijn jullie?
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 12:29   #68
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet dat er zoveel VBers actief zijn op het WWW. Hun acties beperken zich tot forums (waaronder Stormfront), GVA, en blogs. Een normale stemmer gaat niet zover in zijn acties, dus gaat het om een beperkt groepje die hard fans die propaganda verspreiden. De opkomst tijdens betoging voor het VB zegt al genoeg over die fans: een lage opkomst.
Als repliek en van hetzelfde niveau als de zoveelste haatcampagne.

Dat is niet moeilijk te begrijpen en moet zelfs voor een berber mogelijk zijn. Wie zich als VB profileert riskeert een banbliksem van syndicaat, werkgever, poco's en islamietjes. Wie zijn leven beu is moet zich maar als VBer te uiten. Toch verwonderlijk dat ondanks alle tegenkanting en haat-campagnes vanwege de multikul aanbidders en allahtonen, die hier hoe langer hoe meer rechte opeisen, het VB blijft groeien tot spijt van wie het benijdt.
De kruik gaat zolang te water tot ze barst en eens zal het zover zijn, worden de allahtoontjes weer naar hun zandbak verwezen. Profiteer ervan nu het nog kan en doe zo verder, de aversie tegen de islam wordt enkel groter.

Laatst gewijzigd door lantjes : 5 februari 2008 om 12:31.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 14:35   #69
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door magicfcb Bekijk bericht
Dikke zever, mijn reden omdat ik op het vlaams belang stem heeft niet te maken met racisme ,maar omdat ik vind dat dit de enige partij is die misdaad hard aanpakt ,er zijn natuurlijk altijd standpunten die je niet kan volgen maar dit heb je bij iedere partij!!! jij noemt vb'ers dom maar je bent zelf een achterlijke marginale zakzeikerd ,die denkt te kunnen weten waarom iemand op een partij stemt!!
ZE zeggen dat ze de misdaad gaan aanpakken... Tot op heden hebben ze nog niet geregeerd en eenieder weet dat tussen zeggen (vooral van politiekers) en doen een hemelsbreed verschil ligt....

en uw laatste reactie hmmm... beleefd reageren is precies wel een beetje moeilijk voor u
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
ik ben racist en daar ben ik fier op.

Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 13 november 2011 om 22:53.
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 14:44   #70
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
How how how ...

Niet zo snel Cowboy ... Bij mijn weten is er nooit een volksreferendum geweest omtrent het CS... Als jij nu zonder blozen durft te verkondigen dat het Cordon democratisch is, dan is er iets serieus mis hoor...

Enkel in dictaturen worden partijen verboden of buitengesloten ... Het VB heeft stemmen gekregen van een bepaalde groep van de bevolking en is ergo een democratische partij ... Iedereen heeft het recht om te stemmen op wie hij wil ... En het is niet aan de Overheid om ons te betuttelen en het beter te weten voor ons ... Cfr Europese grondwet, onze regering weet het toch zo beter als wij, het domme volk ... Maar ondertussen kan het domme volk wel volop belastingen betalen ...

Het CS is ondemocratisch. Het CS is de eerste stap richting dictatuur .
Is er dan een wet die verbiedt om op het VB te stemmen ?
Citaat:
Oud 5 februari 2008, 14:49   #71
Bometal
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Is er dan een wet die verbiedt om op het VB te stemmen ?
Neen, gelukkig nog niet ... Maar ik denk dat onze politiekers zoiets wel zouden willen ...

CS komt in principe daar op neer, je mag op het VB stemmen maar ze mogen toch niet meespelen van de andere en daarom is jouw stem zogezegd een "weggesmeten" stem ...
Oud 5 februari 2008, 14:56   #72
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Neen, gelukkig nog niet ... Maar ik denk dat onze politiekers zoiets wel zouden willen ...

CS komt in principe daar op neer, je mag op het VB stemmen maar ze mogen toch niet meespelen van de andere en daarom is jouw stem zogezegd een "weggesmeten" stem ...
Maar het blijft wel een keuze van de kiezer...

De kiezer kiest zelf DEMOCRATISCH om voor het VB te stemmen.
De andere kiezers kiezen voor een andere partij die weigeren met vb te werken ook democratisch en staan er ook achter om niet met VB te werken

Conclusie : blijven wijzen naar CS als ondemocratisch is een klucht.
Citaat:
Oud 5 februari 2008, 15:10   #73
bifke
Vreemdeling

bifke's schermafbeelding

Standaard

een doordenkertje voor links...
heb op school geleerd dat ik mocht stemmen op de mensen waarvan ik dacht dat ze mij het beste zouden vertegenwoordigen in de samenleving..
dus als ze nu is mijn belangen zouden terug vertegenwoordigen zou ik terug op hun stemmen...
en schelden (dom; laaggeschoold ) en kritiek geven (nazi; rasist..) etc is nu niet bepaald de manier om mij terug vertrouwen te geven ...
noot.. ik ben het niet die in de jaren 90 is beginnen zeggen dat de vlaamse arbeiders niet langer meer de doelgroep van links was .
bewijs hiervoor... hoeveel gewone arbeiders kan je terugvinden op de lijsten van links ?
en hoeveel zelfingenome opgeblazen geschoolde zelfuitgeroepen super intelectuele wereldverbeteraars
bifke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 15:16   #74
bifke
Vreemdeling

bifke's schermafbeelding

Standaard

er van uitgaan dat iedereen die niet vb stemt automatisch voor het CS is is even dom als stellen dat alle vb stemmers rasisten zijn
bifke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 15:18   #75
Bometal
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Maar het blijft wel een keuze van de kiezer...

De kiezer kiest zelf DEMOCRATISCH om voor het VB te stemmen.
De andere kiezers kiezen voor een andere partij die weigeren met vb te werken ook democratisch en staan er ook achter om niet met VB te werken

Conclusie : blijven wijzen naar CS als ondemocratisch is een klucht.
Dus jij verklaart hier zomaar even dat volgens jou een CS een perfect democratisch gegeven is ... ?

Wat houdt de andere partijen tegen om niet tegen elke nieuwe potentiële concurrent ook een CS uit te roepen en zo de alleenheerschappij (=dictatuur) te krijgen ?

Dit is te gek voor woorden ...

Als er geen CS was, dan was een regering vormen veel gemakkelijker ...

En altijd dat "gemekker" over democratische partijen ... Idem het octopusoverleg, enkel de democratische partijen zijn uitgenodigd (VB niet). Dus is het VB ondemocratisch ? En het FDF mag dan wel meespelen ...

Punt is, de partijen beslissen wie mag meespelen en wie niet en dat is verkeerd ...

België is geen democratie maar een paritaire dictatuur ....
Oud 5 februari 2008, 15:23   #76
Bometal
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bifke Bekijk bericht
er van uitgaan dat iedereen die niet vb stemt automatisch voor het CS is is even dom als stellen dat alle vb stemmers rasisten zijn
Sterker nog,

Het zijn allemaal domme, ongeschoolde nazi's, fascisten en racisten die hun eigen kinderen opeten ....

Als je sommige hier moet geloven ...
Oud 5 februari 2008, 17:41   #77
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet helemaal. Hoe meer mensen er namelijk op het VB stemmen, hoe moeilijker het voor de andere partijen wordt om een werkbare meerderheid op poten te krijgen. Zie maar naar de hele politieke soap die daarvan het gevolg was in Hoboken bijvoorbeeld. Zo heeft jouw stem op het VB wel degelijk invloed.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 17:51   #78
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Wie het ledenaantal van het Vlaams Belang wil zien stijgen, moet deze draad maar eens aan vriend en vijand beginnen doorsturen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 18:28   #79
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben van mening dat het internet het einde zal betekenen voor het Vlaams Belang.

99% van de mensen die nu op het VB stemmen hebben altijd met een excuus kunnen afkomen over waarom ze voor die partij stemmen. De ene zegt omdat het VB opkomt voor de kleine man, de andere omdat ze zelf kwaad zijn op de traditionele partijen, etc... Kortom er zijn excuses zat. 1% komt er eerlijk voor uit en zegt dat "al die zwette naar hunne land van oorsprong moeten teruggaan!".

Maar een extreme partij als het VB heeft veel vuiligheid, zowel betreft haar geschiedenis als in haar huidige partijsamenstelling. Elke partij kan natuurlijk vuiligheid in haar geschiedenis hebben maar heulen met de vijand na 6 miljoen (en meer) doden is een ramp. En dat het ook nog eens dezelfde mensen zijn die nu de partij leiden, en waarvan het programma veel lijkt op die van toen is te erg voor woorden. Kortom het VB heeft veel te verbergen en slimme mensen kunnen roet in het eten gooien.
Ze overleven nu dankzij de domheid van een deel van de bevolking. Deze mensen hebben alleen hun tv en radio (en VB krantje) met een beperkte zendtijd en kennen het echte verhaal dan ook niet. Sommige gebruiken dit natuurlijk als excuus...

Dus als binnen x-aantal jaren de huidige bejaarden er niet meer zullen zijn (1 van de belangrijkste groep stemmers), de mensen zich meer en meer met internet bezighouden, er sneller en méér kennis verspreid wordt, etc...mensen niet meer met een excuses kunnen afkomen. Alles wordt dan duidelijker en schokkende video's als oa te zien op http://www.youtube.com/results?searc...&search=Search krijgt iedereen dan voorgeschoteld.
DAN ben je een racist of niet, en een andere excuus om voor een dergelijke partij te stemmen zal niet meer aanvaard worden door de normale mens.

Ik heb zelf ook korte internetcursussen gegeven aan voornamelijk oudere mensen en dit i.s.m. Stad Antwerpen. En de mensen zonder internet weten helemaal niets af van wat er echt in de wereld gaande is. Zelfs als ze een discussie starten over een bepaald onderwerp klopt het van geen kanten. Dat krijg je als je het van internetloze mensen overneemt of daarmee, als een eveneens internetloze, een discussie had.
Maar op het internet bekijk je dit van verschillende kanten en dan krijg je daar als mens een eigen mening. Onwaarheden komen snel naar boven en de waarheid is vaak niet wat men beweert.

Kortom het internet en haar kennis is de grootste zorg voor het VB.
Infantile praat
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 20:44   #80
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
pedofilie, incest, racisme, facisme, moord, verkrachting, op je bek krijgen, racist, bleiters, criminelen, spartelen, Klux klux klan, stel gekken...

Ik voel de haat weer.
Wat je zaait, zul je oogsten...

Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 februari 2008 om 20:44.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be