Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Waar kan u mee leven na Vlaamse onafhankelijkheid
Vlaanderen (inclusief Brussel) onafhankelijk 34 58,62%
Vlaanderen onafhankelijk zonder Brussel, Brussel ook onafhankelijk of door Europa bestuurd 27 46,55%
Vlaanderen onafhankelijk, Brussel bij Wallobrux of bij Frankrijk 5 8,62%
Vlaanderen (+ Brussel) bij Nederland 29 50,00%
Vlaanderen bij Nederland (Brussel onafhankelijk of door Europa bestuurd) 16 27,59%
Vlaanderen bij Nederland (Brussel bij Wallobrux of bij Frankrijk) 6 10,34%
Vlanedwalux of zoiets 14 24,14%
Andere optie 13 22,41%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2008, 22:54   #61
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik kan alleen maar zeggen dat de Basken m.i. zelfbeschikkingsrecht zouden mogen genieten. Dat dat niet het geval is omdat een groot deel van het streven naar autonomie onderdrukt wordt, moet mijn mening over hun in mijn ogen bestaande recht om aanspraak te maken op soevereiniteit toch niet veranderen?
Met alleen een "recht" kom je ook niet ver, hé? Ik wil dat de Basken niet alleen het "recht op zelfbeschikking" hebben, maar ook tevens de middelen vinden om dat recht af te dwingen. Wij mogen dan beide vinden dat de Basken dat recht hebben, zolang ze daar in Madrid anders over denken, en zolang de Basken de macht niet daadwerkelijk in handen nemen, blijft dat recht dode letter.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be