Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2008, 20:10   #61
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woetse Bekijk bericht
Foutje, het is EML voor het licht zeker? Daar worden ook nogaltijd interessante deals gesloten hoor, en zeker geen van 6 miljoen euro. Als ik mij niet vergis is de wei van Werchter, van Live Nation zelf, maar ik kan mij vergissen? En SABAM hun politiek is echt wel al lang gekend hoor op het gebied van deals sluiten met grote organisaties.

Ahja, ik stel voor dat Rock Werchter volgend jaar 1000 euro gaat kosten. Dan kunnen we er een lekker groot bedrijfsfeestje van maken!
Al kosten ze 10000€; zal mijn koude kleren niet raken.
Ik vind ze te duur voor wat ze te bieden hebben (te veel pubers, te weinig plaats, slecht eten en achterhaalde muziek); weet je wat ik dan doe? Ik ga gewoon niet. Moet je ook eens proberen...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 20:12   #62
Woetse
Partijlid

Standaard

Ik ging vroeger wel graag naar Werchter toen ik het nog kon betalen. Ik zal wellicht niet de enigste zijn die Werchter tof vond. Vandaar mijn ergernis.
Woetse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 20:15   #63
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Werchter te duur
Ik blijf er weg
Simpel, niet alles moet regelementeerd worden.

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 20:17   #64
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat zegt ie wel natuurlijk
Hey, ik hou ook van muziek. Werchter twee jaar geleden was 'n dik feestje, maar het is inderdaad nogal kostelijk. Percalions oplossing: niet naar Werchter gaan. Opgelost. Ik geef m'n geld wel uit aan boeken, dat heeft twee voordelen: je krijgt er geen hoofdpijn van, en het is duurzaam.
Oud 16 maart 2008, 20:18   #65
Percalion

Standaard

Qua gezeur van verwende nesten kan dit topic trouwens wel tellen...
Oud 16 maart 2008, 20:20   #66
Woetse
Partijlid

Standaard

Het is geen wereldproblematiek, maar dat wil niet zeggen dat we het niet als probleem mogen aanzien.
Woetse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 20:21   #67
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Maar... als mensen zich laten fucken?
Hihi, die typische verdediging.

1. Leuk dat je het jargon erkent. Het gaat om het fucken van mensen, om winst te maken. Op zich al een wraakroepend gegeven.

2. Dat mensen zich laten fucken is op zich geen verontschuldiging voor de fucker. Als jij je laat oplichten doordat je onoplettend bent is dat dan wel je eigen schuld, maar het maakt de oplichter niet minder klootzak. Juist?

3. Je verdediging baseert zich helemaal op het truukje van de 'vrije keuze'. Een beetje banaal. Wanneer ik me erger in de slechte kwaliteit van TV-programma's dan weet ik wel dat ik ook NIET kan kijken, maar mijn kritiek is daarom niet minder geldig, dacht ik zo.

4. TW krijgt subsidies als onderneming en als cultureel evenement (ik weet niet hoeveel, maar ik vermoed dat je er al eens een pint van kunt drinken). het argument dat mensen de keuze hebben om te gaan of niet klinkt dan een beetje wrang. Ze kunnen namelijk niet kiezen of ze betalen of niet.

5. Officieel zijn liberalen tegen monopolies. TW gaat verdacht sterk die richting uit, vind je niet? Of zie jij het als realistisch dat er een tweede TW op de markt komt? Ja, iedereen mag het proberen. De vraag was of je het realistisch acht.

6. Zich laten fucken wordt meer en meer een voorrecht van bemiddelde burgers. Dat is jammer, want vandaag moet je je al laten fucken om in je basisbehoeften te kunnen voorzien. Vrije keuze? Een rekbaar begrip... (zeker voor een 17-jarige ASO-scholier).
Oud 16 maart 2008, 20:38   #68
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
2. Dat mensen zich laten fucken is op zich geen verontschuldiging voor de fucker. Als jij je laat oplichten doordat je onoplettend bent is dat dan wel je eigen schuld, maar het maakt de oplichter niet minder klootzak. Juist?
Waar zit de onoplettenheid in het aankopen van een ticket voor Werchter.

Citaat:
4. TW krijgt subsidies als onderneming en als cultureel evenement (ik weet niet hoeveel, maar ik vermoed dat je er al eens een pint van kunt drinken). het argument dat mensen de keuze hebben om te gaan of niet klinkt dan een beetje wrang. Ze kunnen namelijk niet kiezen of ze betalen of niet.
Tuurlijk wel; ga je wel, dan betaal je, ga je niet, dan betaal je niet. Eenvoudige keuze toch?

Citaat:
5. Officieel zijn liberalen tegen monopolies. TW gaat verdacht sterk die richting uit, vind je niet? Of zie jij het als realistisch dat er een tweede TW op de markt komt? Ja, iedereen mag het proberen. De vraag was of je het realistisch acht.
Tuurlijk is dat realistisch. Gewoon de fondsen hebben. Toen ILT ook almachtig was, zijn wij ook met een gelijkaardig concept begonnen, en dat is even goed gegaan.

Laatst gewijzigd door Sfax : 16 maart 2008 om 20:38.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 20:41   #69
Percalion

Standaard

Citaat:
Het is geen wereldproblematiek, maar dat wil niet zeggen dat we het niet als probleem mogen aanzien.
Dat mensen lopen te zeiken over pietluttigheden is ook geen wereldproblematiek, maar je ziet mij daar toch ook geen topics over openen?
Oud 16 maart 2008, 21:06   #70
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ik geef m'n geld wel uit aan boeken, dat heeft twee voordelen: je krijgt er geen hoofdpijn van, en het is duurzaam.
Ik weet ni maar ik heb zo eens een boek gezien dat bij 't LVSV doorgegeven werd en alé ja
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 23:37   #71
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik weet ni maar ik heb zo eens een boek gezien dat bij 't LVSV doorgegeven werd en alé ja

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 23:42   #72
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mensen lopen te zeiken over pietluttigheden is ook geen wereldproblematiek, maar je ziet mij daar toch ook geen topics over openen?
Tja, tis hier nogal een open discussieforum. als het onderwerp u niet aanstaat, staat het u nog altijd vrij om het NIET te lezen e?
Oud 16 maart 2008, 23:44   #73
Duvelke

Standaard

Citaat:
Hey, ik hou ook van muziek. Werchter twee jaar geleden was 'n dik feestje, maar het is inderdaad nogal kostelijk. Percalions oplossing: niet naar Werchter gaan. Opgelost. Ik geef m'n geld wel uit aan boeken, dat heeft twee voordelen: je krijgt er geen hoofdpijn van, en het is duurzaam.
jak, boeken, lang leve het internet, veel goedkoper.
der is nog altijd de bib ook.

(ma bon das u keus, vind het alleen nogal saai )

Laatst gewijzigd door Duvelke : 16 maart 2008 om 23:44.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 23:44   #74
StevenNr1

Standaard

hij wilt gewoon dat iedereen zijn fvdw sessie leest
Oud 17 maart 2008, 00:07   #75
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Hihi, die typische verdediging.

1. Leuk dat je het jargon erkent. Het gaat om het fucken van mensen, om winst te maken. Op zich al een wraakroepend gegeven.

3. Je verdediging baseert zich helemaal op het truukje van de 'vrije keuze'. Een beetje banaal. Wanneer ik me erger in de slechte kwaliteit van TV-programma's dan weet ik wel dat ik ook NIET kan kijken, maar mijn kritiek is daarom niet minder geldig, dacht ik zo.

6. Zich laten fucken wordt meer en meer een voorrecht van bemiddelde burgers. Dat is jammer, want vandaag moet je je al laten fucken om in je basisbehoeften te kunnen voorzien. Vrije keuze? Een rekbaar begrip... (zeker voor een 17-jarige ASO-scholier).
2. Onoplettend? Ik denk dat zowat iedereen die er naartoe gaat wel weet hoeveel het kost, vooral als alle kranten volstaan met het geklaag van 'jullie'.

3. Ik vind dat mij de vrije keuze wordt ontnomen om dit te kopen. Iedereen moet daar recht op hebben, vind ik.

4. Een pleidooi voor afschaffing van alle subsidies ... mooi zo! Je argument gaat namelijk op voor alle uitgaven van de staat. Ik vind ook niet dat mensen gedwongen moeten betalen voor andersmans vrijetijdsbezigheden.

5. Zolang je de categorie maar sterk genoeg verengt kan je élke onderneming als monopoliespeler bestempelen. Er zijn talloze gelijkaardige festivals in het buitenland, overigens met vergelijkbare prijzen. Het is redelijk normaal dat er in eenzelfde regio niet meerdere Europese topfestivals zijn. Elke week van de zomervakantie zijn er tientallen (zonder overdrijven) festivals in Vlaanderen.

6. Basisbehoefte ... Rock Werchter? Een keuze kan niet onvoorwaardelijk zijn.

@Woetse: de Schuur zei ooit 'ns dat de inkomprijzen enkel de kosten dekken. De winst komt enkel van catering etc.

Ik ga trouwens niet naar dat kutfestival. Er is heel wat beters op de festivalmarkt, waar ze ten minste moeite doen om meer dan twee podia op te zetten (lazy asses!).
Oud 17 maart 2008, 00:10   #76
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Elke week van de zomervakantie zijn er tientallen (zonder overdrijven) festivals in Vlaanderen.
Inderdaad, en velen (bijna) gratis, en heb al wel eens mooie affiches gezien (ok, je hebt geen 4 dagen van 's morgen vroeg tot 's avonds laat allemaal topbands maar zelfs op werchter vind je ook nooit alles goed)
Oud 17 maart 2008, 10:11   #77
giserke
Banneling

Standaard

Voor een deel zijn de bezoekers zelf de oorzaak van de hoge prijzen.
1 Door de kuddegeest: iedereen moet op Werchter zijn of je bent niet meer “mee”
2 Mensen willen steeds meer en meer, en steeds grotere namen op de affiche.
Logisch dat er wolven op de markt zijn, die daar gebruik van maken.

Wat echter wel een probleem wordt, is dat andere kleinschaliger festivals ook de allures van mega commerciele festivals zullen beginnen krijgen.
Familiefestivals zoals Dranouter zal ook rap die richting uitgaan. Maar dan wordt het moeilijker dit nog een familiaal vriendelijk festival te noemen wegens de hoge kostprijs.
Veel mensen moeten afhaken, waardoor je een kloof krijgt.

Oplossing:
Nood aan nieuwe kwalitatieve kleinschalige festivals die laagdrempelig zijn, waardoor veel mensen toch kunnen participeren in cultuur.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 12:23   #78
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Voor een deel zijn de bezoekers zelf de oorzaak van de hoge prijzen.
1 Door de kuddegeest: iedereen moet op Werchter zijn of je bent niet meer “mee”
2 Mensen willen steeds meer en meer, en steeds grotere namen op de affiche.
Logisch dat er wolven op de markt zijn, die daar gebruik van maken.

Wat echter wel een probleem wordt, is dat andere kleinschaliger festivals ook de allures van mega commerciele festivals zullen beginnen krijgen.
Familiefestivals zoals Dranouter zal ook rap die richting uitgaan. Maar dan wordt het moeilijker dit nog een familiaal vriendelijk festival te noemen wegens de hoge kostprijs.
Veel mensen moeten afhaken, waardoor je een kloof krijgt.

Oplossing:
Nood aan nieuwe kwalitatieve kleinschalige festivals die laagdrempelig zijn, waardoor veel mensen toch kunnen participeren in cultuur.
Dat is er toch nog altijd?
zo heb je de festivals in de steden. maanrock, marktrock, lokerse en gentse feesten, ....
Die kosten niet zo veel, en komen ook verschillende groepen naar toe
Oud 17 maart 2008, 12:24   #79
Duvelke

Standaard

ik kijk overigens al zwaar uit naar de zomer
Oud 17 maart 2008, 12:36   #80
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Dat is er toch nog altijd?
zo heb je de festivals in de steden. maanrock, marktrock, lokerse en gentse feesten, ....
Die kosten niet zo veel, en komen ook verschillende groepen naar toe
Ik heb het over kwalitatieve festivals, geen volksvermaak.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be