Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2008, 16:17   #61
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
1. Flor Koninckx was niet "poepeloere zat", hoogstens een beetje dronken. Iets meer dan 0,5 promille is allesbehalve poepeloere zat.

2. Flor Koninckx heeft het toegegeven, zijn uitleg gedaan en schuld erkend. Ik zie het probleem niet in.

3. Flor Koninckx is ook maar een mens, geen robot. De illusie dat hij een "voorbeeldfunctie" zou moeten hebben, is te gek om los te lopen, iedereen gelijk voor de wet, niets meer en niets minder.

4. Eigenlijk is dit gehele onderwerp amper drie regeltjes waard ergens in de streekkrant op pagina 16, maar ja, als sommige mensen bloed ruiken...
Komaan jongen!

Het probleem is dat hij een H-Y-P-O-C-R-I-E-T is! Wie met het vingertje zwaait, moet zelf als eerste de regels naleven.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 16:20   #62
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Flor Koninckx was niet "poepeloere zat", hoogstens een beetje dronken. Iets meer dan 0,5 promille is allesbehalve poepeloere zat.

2. Flor Koninckx heeft het toegegeven, zijn uitleg gedaan en schuld erkend. Ik zie het probleem niet in.

3. Flor Koninckx is ook maar een mens, geen robot. De illusie dat hij een "voorbeeldfunctie" zou moeten hebben, is te gek om los te lopen, iedereen gelijk voor de wet, niets meer en niets minder.
Volledig akkoord met wat u schrijft maar waarom heeft hij zijn rijbewijs niet moeten inleveren zoals de gewone overtreder?
Oud 22 april 2008, 16:28   #63
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
Komaan jongen!

Het probleem is dat hij een H-Y-P-O-C-R-I-E-T is! Wie met het vingertje zwaait, moet zelf als eerste de regels naleven.
Hij is gewoon in de val gelopen waar ongeveer elke Belg al ingelopen is: niet beseffend dat hij promillegewijs al boven de toegelaten norm zat, is hij zijn auto ingekropen.

Dat was fout van hem, en dat heeft hij toegegeven. Iedereen maakt fouten, zelfs Flor Koninckx. Ik ben slim genoeg om dat te beseffen.

Nu indien dit géén geïsoleerd geval was, en indien het zo was dat hij telken male zijn invloed aanwendt om zich eruit te praten, tja, dan lagen de kaarten geheel anders, en was ik nu al verwoed aan het typen dat het een regelrechte schande was !

Maar ochot, hij heeft daar ocharme een tikkeltje teveel gedronken zonder dat hij het zelf wist, en direct roep je van de daken "HYPOCRIET".

Blijkbaar is een menselijk foutje maken hypocriet zijn.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 16:29   #64
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Volledig akkoord met wat u schrijft maar waarom heeft hij zijn rijbewijs niet moeten inleveren zoals de gewone overtreder?
Geen idee, zo goed ken ik het dossier niet. Eerlijk gezegd interesseert de hele zaak me weinig.

Indien echter zou blijken dat er "gefoefeld" geweest is, moet dit zeker een staartje krijgen, absoluut.
Oud 22 april 2008, 16:45   #65
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar ochot, hij heeft daar ocharme een tikkeltje teveel gedronken zonder dat hij het zelf wist, en direct roep je van de daken "HYPOCRIET".

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 16:54   #66
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik weet dat inhoudelijke tegenargumenten je sterkste kant niet zijn, maar toe, probeer toch eens, al was het maar voor de verandering.

Ik beloof dat ik voorzichtig met je zal zijn.
Oud 22 april 2008, 16:57   #67
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Jaja, u ziet het. Geert C heeft zin voor nuance!

Het waren geen 6 miljoen, het waren er 5,9!
Oud 22 april 2008, 17:17   #68
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat inhoudelijke tegenargumenten je sterkste kant niet zijn, maar toe, probeer toch eens, al was het maar voor de verandering.

Ik beloof dat ik voorzichtig met je zal zijn.
Ok, omdat je het belooft.

Deze zin:

Citaat:
hij heeft daar ocharme een tikkeltje teveel gedronken zonder dat hij het zelf wist
Is zo belachelijk als hij groot is.

Zatte Flor, die niet weet dat men zat wordt na 4 pinten, twee glazen wijn en een appiritief.

Dat gelooft toch niemand.

Zonder dat hij het wist =

Verschaeve
Oud 22 april 2008, 17:19   #69
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zatte Flor, die niet weet dat men zat wordt na 4 pinten, twee glazen wijn en een appiritief.

Dat gelooft toch niemand.

Zonder dat hij het wist =
Dat hangt van persoon tot persoon af - hoewel het verschil uiteraard niet zo heel groot is. En het was in de tijdsspanne van een goed aantal uren, het was niet op een half uur of zo.

Maar uiteindelijk maakt het geen verschil, hij heeft zijn fout toegegeven.
Oud 22 april 2008, 18:37   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zeg herinneren jullie je nu zo weinig van de teorie-lessen van het rijbewijs, of van hetgeen Flor zelf af en toe zei in Kijk uit?
Als ze zeggen dat ge 0,5 had, dan begaat ge de kleinste overtreding. Vanaf 0,8 begaat ge de grotere. Voor de grotere moet ge naar den buro om nog eens te blazen in een ander masjien (vroeger kwam den dokteur dan om bloed te trekken).
En ge krijgt nooit je rijbewijs terug, dan na een nieuwe blaastest die dan ok moet zijn.

Ge moet af en toe eens gaan kijken op het forum van www.wegcode.be , als ge een ernstig sjoffeur wilt zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 18:44   #71
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
florke had vergeten vragen aan zijn oud colega's waar de controles waren!
+ vergeet ook niet dat hij officier was. "oeps, sorry meneer de commandant, rijd maar verder"
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 21:32   #72
retardmagnet
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Zijn rijbewijs zal zijn "ingehouden" en niet "ingetrokken". Als je bij de ademanalyse een uitslag hebt van 0,22 tot 0,35 milligram alcohol per liter uitgeademde lucht, wordt je rijbewijs ambtshalve 3 uur ingehouden door de politie. Van 0,35 tot 0,65 wordt dat 6 uur, als je dan je rijbewijs gaat ophalen zal je nog eens moeten blazen. Vanaf 0,65 milligram alcohol per liter uitgeademde lucht moet het parket worden ingelicht en zal je je rijbewijs voor 15 dagen kwijt zijn. (Dit geldt voor het ger.arr. Gent, geen idee hoe de parketrichtlijnen elders zijn.) Het wordt dan onmiddellijk "ingetrokken".

Dit is bovendien geen vonnis, wanneer de zaak voor de politierechtbank komt kan deze een verval tot recht tot sturen uitspreken.

Ik weet niet hoeveel onze goede vriend geblazen heeft want ik was er niet bij, maar tenzij hij minder dan 0,35 milligram alcohol per liter uitgeademde lucht als resultaat had zal hij alsnog een bezoekje mogen brengen aan de politierechtbank. Anders zal het een onmiddellijke inning van 137,5 euro zijn.

Flor had beter moeten weten, maar van klassejustitie is hier helemaal geen sprake.
retardmagnet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 14:54   #73
marcel1948
Vreemdeling

Standaard

De controleacties waren in Limburg al een heel weekend bezig (en aangekondigd in de media) dus elke weldenkende automobilist wist van wanten.Zeker een rijkswachtofficier.Ik zou hem verplicht terug naar de rijschool sturen...
marcel1948 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 15:22   #74
giserke
Banneling

Standaard

Naar ik me goed kan herinneren, is vroeger als eens uitgekomen dat hij alcoholist is. Toen had Robert Stevaert hem een handje boven het hoofd gehouden.
ik meen me zelfs te herinneren, dat hierover een paar jaar geleden hier een draad is geopend.

Laatst gewijzigd door giserke : 23 april 2008 om 15:24.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 15:24   #75
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Naar ik me goed kan herinneren, is vroeger als eens uitgekomen dat hij alcoholist is. Toen had Robert Stevaert hem een handje boven het hoofd gehouden.
Als dat waar is, dan moet hij zeker niet meer als 'verkeersdeskundig' van de SP.a geboekt staan. Dat hij eerst zijn alcoholverslaving overwint.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 15:43   #76
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
Als dat waar is, dan moet hij zeker niet meer als 'verkeersdeskundig' van de SP.a geboekt staan. Dat hij eerst zijn alcoholverslaving overwint.

Daar is hij mee bezig, hij drinkt nog maar enkele glazen wijn, 4 glazen bier (33) en een appiritief voor hij met de wagen naar huis rijdt.

Verschaeve
Oud 27 april 2008, 19:51   #77
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De illusie dat hij een "voorbeeldfunctie" zou moeten hebben, is te gek om los te lopen, iedereen gelijk voor de wet, niets meer en niets minder.
Het concept van de voorbeeldfunctie is helemaal niet te gek om los te lopen.

Alcohol en rijden gaat niet samen. De promille grens dient niet als goedkeuring om aan die grens te rijden, maar wel om vast te leggen dat erover gaan een misdrijf is.

Deze schoffering door zatlap Flor brengt jaren van sensibilisatie-campagnes (waarvan hij het boegbeeld was trouwens) in diskrediet.
Oud 27 april 2008, 21:26   #78
fabianen
Gouverneur

Standaard

Flor is in de fout gegaan,die flikken ook hé,die hem hebben betrapt,direct gsm'n naar de gazet is ook strafbaar hoor.

Laatst gewijzigd door fabianen : 27 april 2008 om 21:28.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 21:30   #79
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
ik meen me zelfs te herinneren, dat hierover een paar jaar geleden hier een draad is geopend.
Hier,de mug die olifant is geworden.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 22:15   #80
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zeg herinneren jullie je nu zo weinig van de teorie-lessen van het rijbewijs, of van hetgeen Flor zelf af en toe zei in Kijk uit?
Als ze zeggen dat ge 0,5 had, dan begaat ge de kleinste overtreding. Vanaf 0,8 begaat ge de grotere. Voor de grotere moet ge naar den buro om nog eens te blazen in een ander masjien (vroeger kwam den dokteur dan om bloed te trekken).
En ge krijgt nooit je rijbewijs terug, dan na een nieuwe blaastest die dan ok moet zijn.

Ge moet af en toe eens gaan kijken op het forum van www.wegcode.be , als ge een ernstig sjoffeur wilt zijn.
Ik vind, voor iemand die de moraalridder uit hangt, door voor TV te verkondigen dat drinken en rijden niet samen gaan, dat je dan niet kan zeggen, hij had teveel op maar hij wist het niet. Hij wil het voorbeeld stellen op TV, dat ze nu dan ook maar eens het voorbeeld stellen met de strafvordering.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 april 2008 om 22:16.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be